Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Cereálos • 40 let • bůh • Český Těšín (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

TrackMania Nations

  • PC 90
Hratelnost téhle pecky je na vysoké úrovni a vždycky mě překvapilo, když jsem pokaždé dokázal nemožné a zajel nějakou trať ještě rychleji než předtím. Když k tomu navíc připočtu dobro grafiku i chování auta dělá to tuhle hru velice zábavnou. Navíc editor tratí v němž lze vytvořit tak krkolomné dráhy, že by se jednomu protočily panenky.
Hra nemá žádný dlouhý loading, takže se dá zapnout na 10 minut, odjet 2,3 tratě a zase vypnout.
Hra je celkem težká a zajet všechny tratě za nejlepší čas zdá se býti celkem nemožné.
Jedná se ale o nenáročnou hříčku i pro úplné začátečníky, která rozhodně ničím neurazí.

Pro: Zábavné, nenáročné, grafika, editor.

Proti: Některé tratě jsou hodně těžké.

+8 +10 −2

The Suffering

  • PC 80
Sice píšu v komentáři u Alien vs. Predator, že je to asi jediná hra u které jsem se bál (nebo spíš lekal) musím svůj výrok změnit. Mát teď v PC obě hry, čili AvP i The Suffering a musím říct, že AvP je už spíše taková sranda. Zato u The Suffering lekačky fungují a člověk se opravdu sem tam lekne. Graficky je to sice hnusné, vypadá to mnohem starší ale jinak je to fajn. Zvuky ve hře náležitě hororové jsou. Nicméně nevím čím, ale trochu mi to připomíná The Thing. Jinak moc dobrá hra, která určitě stojí za vyzkoušení.

Pro: Hororová atmosféra, zvuky

Proti: Zastaralá a škaredě udělaná grafika

+5

Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse

  • PC 85
V prvé řadě musím hře vyčíst stereotyp alá Painkiller. I když oproti Painkillerovi mne hra bavila dvakrát víc a sice
1)Architektura, vozidla, hudba, lidé, všechno vypadá tak, jak si v roce 1959 lidé představovali budoucnost. Graficky je to velmi pěkné, po této stránce nelze nic vytknout.
2) Vozidla, která můžete ovládat, jsou hodně netradiční, stejně jako všechno v téhle hře.
3)Příběh tam je, profesionálně nadabovaný, originální a na konci s překvapivým rozuzlením.
4) Takové "zbraně" jaké používáte v této hře jste ještě neviděli.
5) Lokace se mění a jsou ze začátku velice nápadité.
6) Některé ůkoly vás dokážou překvapit. Např. čůrání do...

Náramně jsem se u téhle hry pobavil Stubbs hází perfektní ksichty, je to frajer. Opravdu za zahrání to stojí.
Jediné proti je fakt ta stereotypnost doprovázená ke konci nudou. Ale až ke konci. Stejně to už dotáhnete do konce, jen aby jste věděli jak to dopadne.

Pro: Zábavná mlátička v pěkném prostředí s dobrou hudbou.

Proti: Stereotyp, ale ozvláštněný o různé úkoly a dá se říct i puzzly.

+12

Duke Nukem: Manhattan Project

  • PC 50
Tahle hra mne zklamala. Ne tím že by byla nějak špatná. I když nic skvělého to taky není. Já jsem totiž o téhle hře vůbec nic nevěděl a předpokládal jsem, nebo lépe řečeno očekával jsem, že se jedná o další díl legendárního Duke Nukem 3D. Nestalo se (snad se někdy dočkáme Duke Nukem Forever), místo toho jsem se dočkal zvláštně originální arkády s postavičkou Duka v hlavní roli. Takže po instalaci obrovské zklamání. Bohužel se mé zklamání projevilo i v hodnocení hry. Určitě se jedná o kvalitně udělanou hru, ale já jsem čekal prostě něco jinačího.

Takže, lokace jsou zpracovány pěkně, ohledně žánru jsou tam dokonce i nějaká vylepšení. Zbraně jsou zábavně divné, stejně jako v praotci Duke Nukem 3D. Pokud máte rádi arkády, tak si DN-MP zahrejte. Nic tím nezkazíte. Jenom od toho nečekejte další díl Duka. To ona tahle hra prostě není.

Pro: Originální koncept.

Proti: Má to sice v názvu Duke Nukem ale není to ono.

+3 +9 −6

Grand Theft Auto 2

  • PC 40
Po skvělé jedničce následoval tenhle zmetek. Co to má být? Kde vzali to divné prostředí a ještě divnější auta? Nevím. Každopádně je tohle nejhorší GTA. Celé se to do té série nějak nehodí. Je to divné.

Proti: Divné.

-8 +4 −12

Painkiller

  • PC 45
Tahle hra mě začala nudit po dvaceti minutách. Dohrál jsem ji z povinosti. Je to stereotypní a nudné, kdyby byla sem tam nějaká změna, rozhodně by to hře prospělo. Tahle hra je prostě dobrá akorát na vybití, když vás někdo nasere. Abych zase tak moc nehanil, lokace jsou pěkné a ta fyzika je taky dobrá. Mě to bohužel nestačí, očekávám od hry víc než kosení tupých dementů. Navíc je na krabici napsáno český dabing. A ten opravdu je. K smíchu. Navíc asi pět minut. Pro někoho zábava, pro mne nuda a šeď.

Pro: Pěkné lokace, dobré na vybití.

Proti: Stereotyp, nuda a lež o českém dabingu.

+4 +8 −4

SCAR: Squadra Corse Alfa Romeo

  • PC 30
Naprosto debilní a zbytečná hra, kterou jsem koupil s nějakým časopisem. Vůbec mě to nechytlo, bylo to hnusné a nedalo se to hrát. Možná kdybych tomu dal druhou šanci, trochu by to moje hodnocení zvedlo. Jenže druhá šance nebude a tak hodnocení zůstane tak jak je.

Pro: ?

Proti: !

-6 +4 −10

Attack on Pearl Harbor

  • PC 90
Tak tyhle letadýlka jsou asi jediný letecký "simulátor", který jsem hrál déle jak 20 minut. Nejsem žádný superturbohardcore hráč, který by nějak lpěl na realističnosti. Nepotřebuju mít všechny budíky na palubovce a podobné blbosti. Chci si prostě zahrát. A to tahle hra splňuje. Arkádový styl ovládání letadla myší mi sedl. Grafika se mi líbí ( i když jsem slyšel nějaké negativní kecy) a moře, či souš vypadají opravdu hezky. Ozvučení je fajn, ale jelikož skoro nepřestanete střílet z kulometu, začne to Ratatata trochu lézt na nervy.
Ve hře je i jakýs takýs příběh, vyprávěný formou nadabovaného komixu, který mne osobně ale vůbec nezajímal. Shrnu-li to, zábavná hra, která člověka připoutá k monitoru dobrými misemi a skvělou hratelností. Hra má i bratříčka jménem Air conflicts, který je ještě o chlup zábavnější.

Pro: Jednoduché arkádové ovládání, doba osvojení cca. 30 sekund, atmosféra leteckých soubojů, grafika.

+5

Worms 2

  • PC 95
Hrozně zábavná hra ve více lidech. Graficky to sice vypadá jako hra pro první třídu základní školy, ale to k tomu patří.
Hlavní devízou série o červících jsou zbraně. A ty jsou! Takové zbraně v žádné jiné hře nejsou a neboudou.
No a hlavně jsme to hráli o peníze. Hra potom získala větší náboj.
+3 +4 −1

RollerCoaster Tycoon 2

  • PC 95
Klasika mezi tycoony a nejlepší díl série. To je jasné.
Grafika. Mám rád u těchhle her detaily. Tady jsem měl hody. Každý panáček měl nějakou náladu, chodil na atrakce, jedl, čůral, zvracel. Bylo to celé pěkné, nápadité atrakce, panáčkové a okrasné doplňky. Já, jelikož jsem svině, jsem třeba některého pajace chytl kleštičkama a hodil ho někde na samotku, nebo do vody.
Ozvučení je dobré a je možnost si k atrakci vybrat muziku.
Hratelnost. Vynikající.
Celek tvoří velice vtipnou hru, která dokáže zabavit na hodně dlouhou dobu.
A ještě je tu jedna věc a to jsou: DEŠTNÍKY! Jakmile začne pršet, tak začnou lidi otvírat deštníky. Navíc je můžete při začátku deště zdražit a nahrabat něco navíc. Tohle jsem měl rád.

Pro: Všechno.

Proti: Nic.

+10

Prince of Persia

  • PC 95
Tahle hra snad nestárne:-D Jak píší ostatní, pohybová animace hlavní postavy byla výborná. Hra měla takovou temnou atmosféru, inu dostala mě mrcha. Hraju ji i dneska, nějaký freeware klon, který je ale úplně stejný jako původní hra. Jediné co musím vytknout, je rychlost reagování postavy. Prostě člověk zmáčkl skoč a on princ skočil až za půl hodiny (obrazně řečeno), nicméně, celkem rychle se na to dá zvyknout. No a mě osobně teda nebavily souboje. Klidně bych se bez nich obešel.

Proti: Reakce ovl.

+18

Lemmings

  • PC 95
Ha! Tak tohle je jedna z nejlepších akčně logických her jaká kdy vznikla. Ten nápad byl vskutku originální. Vypustit haldu malých smradů, kteří jdou a jdou, do toho jejich abstraktního světa a dát hráči pár prostředků, kterými má dosáhnout toho, aby se ti mužíčci dostali na místo určení.
Grafika je roztomilá, pidihajzlíci se hýbou, třepou a tak dále a je to opravdu vtipné. Mě osobně v té době přišly hodně zajímavé lokace. Celý ten svět Lemmings vypadal tak zvláštně, tak trochu i "umělecky". Dodneška si Leminksy zahraju rád. Bohužel jen nějaké klony. Ale to nevadí. Byla to jedna z nej her mého dětství. Vytknout ale musím již zmiňované označování těch trpajzlíků. Kolikrát to vypadalo že jde jeden, a přitom to byli dva nebo tři. Taky obtížnost měla laťku celkem vysoko. Ale i tak, jedná se o klasiku PC her.

Pro: Zábavnost, zajímavé prostředí, vtip.

Proti: Celkem obtížné.

+17

Jazz Jackrabbit 2

  • PC 95
Legendární plošinovka, jejíž multiplayer je ještě legendárnější než hra sama. Hrát na jednom počítači se dvěma infantilníma králíkama, to se jen tak nevidí. Grafika byla na svou dobu hezká, malovaná, ozvučení taky dobré, ale u téhle hry je hlavní hratelnost. A ta je víc než vynikající. Navíc vtipná hra u které se člověk zasmál. Pro mne jedna z převratných jmen mého teenage věku. Je to paráda. Kdybych ji teď měl, určitě bych si ji zahrál znova a pobavil bych se více než u mnohých moderních her.

Pro: Velká zábavnost, ať v singlu, tak v multiplayeru.

Proti: Na tu dobu nic.

+20

Život není krásný 3 - Doktořina, krutá dřina

  • PC 75
Další skvělý zásek na pažbě studia ZNK. Ale taky asi jediný díl u kterého jsem se fakt zasek. Takže mi musel pomoct návod :-( . Ale jinak brutálnější než čtvrtý díl ( kam na ty nápady chodí? ) Jako u každého ZNK opět dva konce. No ono jsou to sice zábavné hry, ale moc se o nich napsat nedá, aniž bych nedělal spoiler, což já nedělám a dělat nebudu. Vyzdvihnout ale musím příběhovou provázanost všech sedmi dílů. Dokonce vznikl na motivy série ZNK film. Která freewarová hra se může tímhletím pochlubit? Žádná. Proto je celá série, dá se říct, "vyjímečná".

Pro: Je to zábavné, vtipné, brutální a krvavé, stejně jako všechny díly.

Proti: Grafika, nějak jsem nevěděl, co mám dělat.

+8 +9 −1

Život není krásný 4 - Back to the days

  • PC 80
Tak tahle Pohlova brutální adventura mě bavila ze všech dílů ZNK nejvíc. Sice tam nebyl úplný dabing jako v pozdějších dílech, ani tak "propracovaná grafika", ale byl RPG systém, bitky s bezdomovcema, nákup zbraní, dost dobrý druhý konec a další nevídané věci. Taky to byl první díl, se kterým jsem se setkal a tehdy na mě celkem zapůsobil. Celá série je to nejzábavnější z adventur, co jsem kdy hrál. Rád si občas některý díl zopáknu.

Pro: Brutalita, černý humor, brutalita, zábavnost, brutalita, 2 konce, brutalita

Proti: Grafika je hnusná, ale jde o hru zdarma, takže se není co divit. Špatné ozvučení.

+8

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 95
Vice city je skvělé. Inspirace seriály z 80 let jsou vidět na každém kroku. Stačí se podívat na jakýkoli akční seriál té doby. Havajské košile, růžová, vrtulníky, drsní týpci co zvládají takové akce, že by se za ně nestyděl ani rambo. To všechno ve Vice city. Pro škarohlídy co píšou že Tommy vypadá jako buzna a celé je to růžové: Fuck off! Ono to tak prostě v těch plážových seriálech bylo. A je to tak i ve hře GTA: Vice city.
Po příběhově velice plytkém GTA3 nám autoři naservírovali už něco lepšího. A ty rádia! Nejlepší muzika z celé série.
Prostě po všech stránkách skvělé.
A nejlepší na celé hře byl moped! Nebo skútr, či co to bylo. Zasloužených 95 procent.

Pro: Nejlepší gtáčko

Proti: Modely a grafika postav, byly celkem hnusné.

+13

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 95
Na comandos se tehdy krásně koukalo. Originální, těžká hra, přejet ji nezvládne každý. Hra přišla s novátorským konceptem, nejlepší bylo, že se dalo dát vojákům tu výseč aby bylo vidět, kam koukají. Hra se dočkala stejně dobrého pokračování a dobrého, ale ne světoborného, pokračování ve 3D.

Pro: Hezká grafika, originální

Proti: Těžké

+13

Grand Theft Auto

  • PC 95
Revoluční hra. První městská akce, takže vlastně všechny ty GTAčka, Mafia, Saints row a pod. jsou vlastně potomci tohoto díla a čerpají z něj. Svého času jsme si říkali, že rozlehlejší hra nebude.

Zajímavé je, že třeba ve 3 chybí motorky, když už v jedničce byly 2 typy, bike a superbike.

Pamatuju se jak šel slyšet ten zvuk když šli za sebou ti žlutí mnichové. Přejet je na jeden zátah mi působilo nesmírné potěšení.

V 1 bylo pár věcí, které bych uvítal i v moderních GTA.

Pro: Zábavné, revoluční hra

Proti: Mám ji doma, ale dnes už to nevydržím hrát dlouho.

+23

Chicago 1930

  • PC 85
Zábavná hra, která mne chytla. Hezký, detailní design úrovní, vtip, dabing, hudba. Videa jsou hnusné.
Co si budeme namlouvat, nejedná se o žádno špičkovou hru, ale dobře se na to kouká, dobře se to poslouchá a některé mise je opravdu těžké si rozplánovat tak, aby byla úspěšná. Musím dodat, že kampaň za policii je 2x těžší než za Mafii.
Pokud jste nehráli a chcete vtipnou hru na pobavení, vřele doporučuji.

Pro: Vtip, dabing, pěkné detailní lokace, mafiánská tématika

Proti: Nevyvážená obtížnost.

+12

Aliens versus Predator 2

  • PC 60
Dík kouzelným svitkům jež zovou se Score jsem si hodil diskem do mechaniky a čekal. Ne, můj flašinet se nerozpůlil a ani disk mi nepřilétl zpět do rukou:-/ Podivné, přitom Preddy to umí...

No, nic. Jednoduše jsem se rozhodl napsat opět kritický komentář, ale teď již objektivnější, jelikož (dívá se na hodiny) jsem asi před deseti minutami dohrál AVP 2 za poslední charakter, invalidního důchodce. Tedy Mariňáka. Jednička patří mezi mé oblíbené hry, již coby Caelosátko jsem si poctivě kakal kupky do trenýrek... OK, už jsem byl trochu větší Caelosátko, nicméně kakal jsem si do trenýrek tak jako tak. Och, jak krásné fekálně orgastické noci to byly, když jsem běhal s pocitem klaustrofobie po chodbách, vůbec nevěděl kam do řitního otvoru mám vůbec jít a co tam dělat, běhal a běhal, nadával, křičel hrůzou, nadával na sousedy klepající na topení, snažil se ukočírovat infarkt a hlavně! Hlavně jsem se lekal jako u žádné jiné hry. A to prakticky za všechny charaktery (i můj oblíbený Alien byl lekavý, když na mou příšerku začal nějaký ošklivý voják pálit a já se... lekl). Originalita, zabijácká obtížnost, tři odlišné hry v jedné, vyrovnané charaktery, strach, lek, nemožnost uložení, prostě olt skůl. Takže, jednička je fajn, ne? Je. A to vše, co jsem výše vypsal ve dvojce prostě není. Je to něco jako, když máte skvělý film a někdo ho za nějaký ten čásek vezme, načančá ho, omrdá ze všech stran a vyplivne remake, který je k zblití, ale lemplové na to do kina půjdou, protože původní film je přece stará sračka. Chápu že mezi oběma díly není 20 let, ale ve hrách je, nebo resp. byl posun každým rokem, jen si zkuste srovnat hru z roku 1998 a 2000, je v tom co do všeho hodně velký rozdíl. Nuže, nějak to srovnáme v bodech (ve třech).

1) ALIEN - Snad jediná kampaň, jež přinesla překvapení a sice, vývojový cyklus. Není to teda nic echt, protože trvá jen jednu misi, ale je tam. I když uvítal bych alespoň možnost rozvoje až po královnu matku, se kterou bych si naprděl spoustu vajec, ze kterých by se vylíhla nepřemožitelné armáda Alienátorů, se kterými bych ovládl půlku vesmíru a vzal si za muže Dartha Vadera, po jehož náhodné smrti bych zdědil tu druhou (půlku). Ale to už by byla strategie a to je jiné capuccino (ale strategie s armádou vetřelců by byla jistě děsně zábavná, posílal bych je v houfech na lidičky a oni by utíkali a dělali áááá! my head! ááá! my leg!... a já bych měl radost, jak všichni umírají, načež bych poslal houfy facehuggerů jež by vložili své malé penisy do úst přeživších... (což se teda váže právě k AVP2, kde když mi skočil ksichtoobjímač do ksichtu, tak jsem se tou nucenou felací cítil zneuctěn)).

Ale dost snění, postavně se k tomu racionálizovaně. Kampaň za Vetřelce byla celkem dobrá, fakt. Asi jediná co mě bavila. Nebo ne, jediná co mě bavila. Velká inovace oproti jedničce je pounce jump (standartně E), to byla upe uža fíčurka, se kterou jsem si hopsal, lezl... Což by sice byla zábava, kdyby ten AVP 2 neměl obtížnost pro děti z vysoké školky. Kde se to vyloženě nevyžadovalo, jsem si prostě chodil jako s tankem v pohodě po zemi (zatímco v jedničce jsem hezky po stropě vrážel špičku svého ocasu do hlavy (zní to divně, nebo se mi to jen zdá? Zase orální polemika...). Nepřátelé mě viděli i z kilometru, takže co, skočit za ním, jednoho zdevastovat útočným skokem, zbytek rozsekat (v jedničce to bylo takhle: fláknout ocasem a rychle utéct, vyčkat, přiběhnout, sek ocasem, utéct, prostě jakási strategie. To tady nefunguje, všechno v pohodě rozsekám a jdu si dál, už jen vycházkový klobouk a hůlka chybí (jako rozkošný vetřelčík ve Spaceballs). Mimojiné, ocasem jsem neflákal v AVP 2 vůbec:-/ Nebylo to potřeba. U téhle kampaně mi chyběl strach o mého Alieníka, zdrcující rána ocasem, jistá strategie jak postupovat, protože vystavit se přímé palbě znamenalo jistou smrt. Nic z toho tady prostě není!!! Je to hlavně v té obtížnosti, oproti jedničce je to pokles o třista procent (jednička byla na jiné obtížnosti než Easy prakticky nehratelná:-) 7,5/10 2)

PRDÁTOR
- Jo, Prdátor. CO TO KURVA JE?! To má být zábava? Kdyby šla ta nesmrtelnost aspoň vypnout... Opravdu, tohle ne. Nebavilo mě to, nudilo mě to, byla to asi stejná zábava, jako hrát DOOM na IDDQD. Teda ten jsem takhle taky pro zábavu hrál, asi jako každý, ale rozhodně to nebyla zábava na dlouhé hodiny. Já chápu, že v jedničce to byla kokotina, že si Preddy nacházel různě umístěné energeťáky, ale udělat to takhle... Hrál jsem na easy, takže na vyšších obtížnostech je to snad omezeno (doufám v to!). Po každém problému jsem se hezky vyléčil, nabil a jelo se dál. Fakt mě to nudilo. Další věc. Alieni pro Prďátora v jedničce nepředstavovali nijak zvláštní problém, nejúčinější zbraní byl wristblade, nechat je přiběhnout a prásk jim do ksichtu. Tady... tady máte shoulder canon, takže když běží vetřelci, zapálíte si cigáro a chvíli pícháte prstem myš do levého oka. Kdyby běhali delší dobu, tak si docela dovedu představit, že u toho usnu. NAvíc, když už jsem u těch Alienů, v jedničce byly taky průhledné skripty, ale člověku to tak nějak nepřišlo, nebylo to vždy stejné, člověk slyšel jen zvuky, řev, klepal se jak startka a s hrůzou v očích čekal, odku se to rozdováděné stádo vynoří. A nakonec se stejně leknul. Ono tam i tak nějak utíkali, odběhli atp. Tady? Z kilometru vidíte vetřelce. Běží, běží, běží, běží a nikdy nedoběhne, máme přece na rameni kanón. Fakt nuda. Připadal jsem si jako bych byl jezdec v závdoní hře, jenom tam tak sedím a nějaký pablb dělá všechno za mě (ne doslova, samozřejmě, nikdo tady za mě nic nedělá, jen je to asi podobná nuda. Kampaň za Predátora se dá projet za úplnou chvilku, kde je totálně posraný souboj s bossem (říkal někdo Wolfenstein 3D?), na kterého plivnete a můžete se konečně profackovat, abyste se probudili z letargie. V jedničce byl Predátor taky silný, ale tady jsem se tak procházel, občas někoho zabil (musel jsem používat i jiné zbraně, které vůbec nejsou potřeba, jen abych si to aspoň trochu zpestřil. Na lidi wristblade a spear (sem tam disk) a na zbytek shoulder canon. Nač jsem tam měl třeba ten vrhač sítí, či bomby je mi záhadou. A jo, vlastně, na začítku jsem použil samostříl, aby se neřeklo. 3/10 3)

MARIŇÁK
- Jo, fajn, není to takový invalida jako v jedničce, kde ho zabil i pád z většího schodu, ale to je celkem na škodu. Nebál jsem se. Prostě jsem šel, všechno střílel a to je tak vše. Kampaň byla určitě záživnější, než za Predátora, ale i tak dost nuda. Nevím co k tomu víc napsat... Nůž byl trapný. 6/10

AVP 2 je na tom po technické stránce určitě lépe než první díl, je příběhový, navíc, jednotlivé kampaně se v příběhu "prolínají", nabízí pár vychytávek (ale jo, ten útočný skok u Aliena byl fakt fajn) ale to je tak vše. U mne jednoduše nesplňuje to co požaduji, na co jsem zvyklý z prvního dílu. Jo to takové víc user friendly. A grafika prvního dílu je mi bližší.

Říkal někdo multiplayer? Ten mě nezajímá, nehodnotím.

Pro: Technicky lepší než jednička, vývojový cyklus Aliena, útočný skok Aliena, příběh, jednoduché levely (pro někoho je plus, že nemusí nic hledat, nebloudí)

Proti: OBTÍŽNOST! Nesmrtelný Predátor, nuda, málo temné, nulové napětí, nulový strach, absolutně nelekavé, debilní konce jež v jedničce nebyly taky extra, ale člověk se i tak těšil, že tu svinsky těžkou hru konečně dohrál. Tady to jen tak nějak skončilo.

-2 +7 −9