Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Toby: The Secret Mine

Žánr:
akce > plošinovka *
adventura > 2D adventura
logická > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
20.10.2015
Vývojáři:
Lukáš Navrátil
Oficiální stránky:
http://navratillukas.com/
Toby: The Secret Mine je herní debut českého vývojáře Lukáše Navrátila. Na první pohled připomíná hru Limbo, kterou se autor inspiroval. Oproti Limbu má hra odlišnou, veselejší atmosféru. Mezi další inspirace patří například Nihilumbra, Oscura: Lost Light nebo Type:Rider. Hra je plošinovkou, ale taktéž obsahuje logické hádanky.

Hráč se vydává, v roli Tobyho, zachránit své unesené přátele. Během své cesty temným a strašidelným světem musí čelit různým nástrahám a nepřátelům. Hra nabízí několik prostředí, jako například les, jeskyni, industriální dům a nebo také zimní krajinu.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Inšpirácia Limbom je zrejmá, ale inšpirovať sa hrou, ktorá je jedným z vrcholov svojho žánru určite nie je na škodu.

Za tie 3 hodiny, čo mi prejdenie zabralo, sa vystriedalo viacero farebných prostredí (alebo skôr pozadí). Hra sa grafickou štylizáciou podobá hlavne na už spomenutého Limba (na ktorého sa podobá aj hlavnou postavou a prekážkami), potom pripomína v upršanej lokácii plošinovku Monochroma a v snehovej fujavici zasa Never Alone. Tých podobností s ostatnými plošinovkami je viac než dosť, ale Toby sa napriek svojej neoriginalite snaží. Menia sa nepriatelia, hádanky, prekážky a pribúdajú stále nové úmrtia. Svojou obtiažnosťou patrí Toby niekam na stred. Musel som sa v niektorých častiach riadne sústrediť a párkrát som ich musel opakovať, ale nejaké extra frustrujúce momenty sa nedostavili. Najväčší problém bol niekedy s prostredím, kvôli ktorému sa nedali poriadne vidieť prekážky alebo koniec plošinky.

Toby: The Secret Mine je príjemná jednohubka z domácej kuchyne. Síce žiadnu dieru do sveta neurobí a ani sa nepriblíži k vrcholom svojho žánru, no zabaviť dokáže.

Doba prejdenia - niečo cez 3 hodiny
Počet úmrtí - 203
Zachránení - 22 z 26


P.S.: Na tvorbe sa podieľal aj Memphis a nájdete ho aj v záverečnej ďakovačke :)
+22+22 / 0

Toby se velmi podobá hře Limbo. Tmavý svět, tvořený stíny a zlými příšerkami s červenýma očima. Toby je hodný a oči má bílé. Na své cestě jsem musela zachránit všech 26 kamarádů zavřených v kleci. Nutno říci, že u Limba jsem měla občas velkou potřebu zabít svého panáčka vlivem frustrace. Tady jsem tuto touhu neměla snad ani jedinkrát. Některé hádanky jsou velmi obtížné a také vás hra někde nutí doslova běžet na čas.

U hry jsem strávila příjemné tři hodinky a dokončila jsem je na obě varianty a splnila všechny achievementy. Temná hudba působí jako velmi příjemný podkres a líbilo se mi, že když se objevil záporák, měl svojí znělku. Levely mají odlišně barevné pozadí a často se liší i typem nástrah a samozřejmě i obtížností. Hra mě bavila, ale Limbo je o fous lepší.

Pro: hudba, zpracování, příběh, alternativní konec

Proti: hra mohla být delší

+18+18 / 0

Že Lukáš Navrátil při tvorbě Tobyho nenašel inspiraci ve známé plošinovce Limbo by nedošlo asi jen člověku, který Limbo nikdy nehrál a nikdy o něm neslyšel. Sám autor se tím vůbec netají, a proč taky. Klon kladně přijaté hry není nikdy na škodu.

Jako malý rohatý človíček (aspoň myslím, že to jsou rohy) jsem se v poklidu procházel krajinou, ale náhle jsem spatřil dvakrát větší stvoření, jak unáší mého kamaráda. Ihned jsem se za únoscem rozběhl, ale brzy se mi ztratil z dohledu. A právě tady začalo mé putování.

Při procházení 21 levely docházelo k častým změnám prostředí a barvy pozadí, takže se nedostavoval stereotyp. Ten by se asi nedostavil ani tak, protože díky tomu, že jsem občas koukal Romče pod ruce, když Tobyho minulý měsíc hrála ona, trvalo mi dohrání asi dvě hoďky.

Ovládání je jednoduché a intuitivní, až na hádanky, k jejichž vyřešení bylo třeba použít myš, což v kombinaci s klávesnicí působilo u plošinovky trochu chaoticky. Vše se ale nakonec dalo zdárně dokončit a já mohl spatřit snad nejkratší titulky u placené hry.

Pro: hlavní hrdina, různá prostředí, dvě různá zakončení

Proti: ovládání hádanek, krátké

+16+16 / 0

Vizuálně úchvatný kousek, který bohužel není až tak originální. Avšak přístup „když už kopie, tak kopie mistra (čti Limbo)“ se mi zdá jako nejlepší možný. A u prvotiny jediného autora (notabene z Čech) je o to snáze tolerovatelný.

Malé černé cosi. Na začátku se to krčilo při pohledu na zlé únosce svých kamarádů a na konci … na konci záleží jenom na Vás, zda putování a všechny ty nepřátelské překážky utlumily vaši touhu po pomstě anebo naopak Vás jen zatvrdily. Před závěrečným zúčtováním však musíte překonat na dvě desítky krátkých levelů, které vás provedou drsnou severskou vánicí, důlními šachtami i steampunkovými továrnami. Tedy pokud jsou jednoduchá barevná paleta, podmanivá melodie a roztomilé zvuky hlavního hrdiny pro Vaši fantasii dostatečným podnětem.
O atmosféru tak u Tobyho jde až na prvním místě. Lze tedy odpustit mírně nepřesné ovládání a občas designově necitlivé umístění pastí či klecí s kamarády, které máte osvobozovat. To jsou však chyby, na které si po dohrání ani nevzpomenete. Zůstane jen pocit, že cesta na kterou jste se vydali měla smysl!

Herní výzva 2016, kat. 4

Pro: spojení hudby a animace, přívětivá až rodinná hra

Proti: nedotažený pohyb postavy, "vykrádačka"

+15+15 / 0

Plošinovky jsou jeden z mých nejoblíbenějších žánrů a o to víc potěší, když se objeví nějaká česká. Když člověk vidí Tobyho, tak ho hned napadne Limbo! Každopádně česká hra nečeská hra, budu upřímný...

Narozdíl od Limba postrádá Toby atmosféru a působí tak nějak... bez nápadu, bez duše. Prostředí se sice několikrát změní, ale ani jedno se člověku nevryje do paměti, všechny působí tak nějak stejně, akorát se mění barva pozadí, tedy krom sněhu. Tahle část je paradoxně ale nejhorší. Jednoduše bílá obrazovka, nepřehledný chaos. Puzzly jsou primitivní, většinou jsem všechno prošel bez pozastavení a hra tedy zakládá spíše na rychlosti, načasování a přesnosti. To by bylo v pořádku, pokud by se nestávalo, že musíte jít občas na smrt abyste zjistili, co vás čeká a na další pokus jste s tím počítali. Tohle opravdu nemám rád. Samozřejmě checkpointy jsou na každem kroku, ale i tak je to z mého pohledu nefér zacházení. Takže umírat budete hodně...

Celou dobu jsem se navíc nemohl zbavit dojmu, že hraju mobilní hru. Všechno tomu totiž nasvědčuje. Od jednoduchého menu, jak dělaného pro dotykové obrazovky, přes vyběr levelů až po slabší grafiku (stíny, světla) a vesměs zbytečnou hudbu, kterou jsem ani nevnímal. A předpokládám, že port na mobily je i v plánu.

Chápu, že na tom dělal v podstatě jeden člověk, ale budu fér a na rovinu říkám, že Toby na konkurenci nestačí a jde tak o průměrný počin, s herní dobou kolem dvou hodin, což je idealní délka.
+13+13 / 0