Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Toby: The Secret Mine

20.10.2015
14.04.2016
19.01.2017
20.01.2017
06.07.2017
24.07.2018
66
41 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Toby: The Secret Mine je herní debut českého vývojáře Lukáše Navrátila. Na první pohled připomíná hru Limbo, kterou se autor inspiroval. Oproti Limbu má hra odlišnou, veselejší atmosféru. Mezi další inspirace patří například Nihilumbra, Oscura nebo Type:Rider. Hra je plošinovkou, ale taktéž obsahuje logické hádanky.

Hráč se vydává, v roli Tobyho, zachránit své unesené přátele. Během své cesty temným a strašidelným světem musí čelit různým nástrahám a nepřátelům. Hra nabízí několik prostředí, jako například les, jeskyni, industriální dům a nebo také zimní krajinu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Inšpirácia Limbom je zrejmá, ale inšpirovať sa hrou, ktorá je jedným z vrcholov svojho žánru určite nie je na škodu.

Za tie 3 hodiny, čo mi prejdenie zabralo, sa vystriedalo viacero farebných prostredí (alebo skôr pozadí). Hra sa grafickou štylizáciou podobá hlavne na už spomenutého Limba (na ktorého sa podobá aj hlavnou postavou a prekážkami), potom pripomína v upršanej lokácii plošinovku Monochroma a v snehovej fujavici zasa Never Alone. Tých podobností s ostatnými plošinovkami je viac než dosť, ale Toby sa napriek svojej neoriginalite snaží. Menia sa nepriatelia, hádanky, prekážky a pribúdajú stále nové úmrtia. Svojou obtiažnosťou patrí Toby niekam na stred. Musel som sa v niektorých častiach riadne sústrediť a párkrát som ich musel opakovať, ale nejaké extra frustrujúce momenty sa nedostavili. Najväčší problém bol niekedy s prostredím, kvôli ktorému sa nedali poriadne vidieť prekážky alebo koniec plošinky.

Toby: The Secret Mine je príjemná jednohubka z domácej kuchyne. Síce žiadnu dieru do sveta neurobí a ani sa nepriblíži k vrcholom svojho žánru, no zabaviť dokáže.

Doba prejdenia - niečo cez 3 hodiny
Počet úmrtí - 203
Zachránení - 22 z 26


P.S.: Na tvorbe sa podieľal aj Memphis a nájdete ho aj v záverečnej ďakovačke :)
+27
  • PC 75
Vizuálně úchvatný kousek, který bohužel není až tak originální. Avšak přístup „když už kopie, tak kopie mistra (čti Limbo)“ se mi zdá jako nejlepší možný. A u prvotiny jediného autora (notabene z Čech) je o to snáze tolerovatelný.

Malé černé cosi. Na začátku se to krčilo při pohledu na zlé únosce svých kamarádů a na konci … na konci záleží jenom na Vás, zda putování a všechny ty nepřátelské překážky utlumily vaši touhu po pomstě anebo naopak Vás jen zatvrdily. Před závěrečným zúčtováním však musíte překonat na dvě desítky krátkých levelů, které vás provedou drsnou severskou vánicí, důlními šachtami i steampunkovými továrnami. Tedy pokud jsou jednoduchá barevná paleta, podmanivá melodie a roztomilé zvuky hlavního hrdiny pro Vaši fantasii dostatečným podnětem.
O atmosféru tak u Tobyho jde až na prvním místě. Lze tedy odpustit mírně nepřesné ovládání a občas designově necitlivé umístění pastí či klecí s kamarády, které máte osvobozovat. To jsou však chyby, na které si po dohrání ani nevzpomenete. Zůstane jen pocit, že cesta na kterou jste se vydali měla smysl!

Herní výzva 2016, kat. 4

Pro: spojení hudby a animace, přívětivá až rodinná hra

Proti: nedotažený pohyb postavy, "vykrádačka"

+24
  • PC 80
Toby se velmi podobá hře Limbo. Tmavý svět, tvořený stíny a zlými příšerkami s červenýma očima. Toby je hodný a oči má bílé. Na své cestě jsem musela zachránit všech 26 kamarádů zavřených v kleci. Nutno říci, že u Limba jsem měla občas velkou potřebu zabít svého panáčka vlivem frustrace. Tady jsem tuto touhu neměla snad ani jedinkrát. Některé hádanky jsou velmi obtížné a také vás hra někde nutí doslova běžet na čas.

U hry jsem strávila příjemné tři hodinky a dokončila jsem je na obě varianty a splnila všechny achievementy. Temná hudba působí jako velmi příjemný podkres a líbilo se mi, že když se objevil záporák, měl svojí znělku. Levely mají odlišně barevné pozadí a často se liší i typem nástrah a samozřejmě i obtížností. Hra mě bavila, ale Limbo je o fous lepší.

Pro: hudba, zpracování, příběh, alternativní konec

Proti: hra mohla být delší

+23
  • PC 60
Že Lukáš Navrátil při tvorbě Tobyho nenašel inspiraci ve známé plošinovce Limbo by nedošlo asi jen člověku, který Limbo nikdy nehrál a nikdy o něm neslyšel. Sám autor se tím vůbec netají, a proč taky. Klon kladně přijaté hry není nikdy na škodu.

Jako malý rohatý človíček (aspoň myslím, že to jsou rohy) jsem se v poklidu procházel krajinou, ale náhle jsem spatřil dvakrát větší stvoření, jak unáší mého kamaráda. Ihned jsem se za únoscem rozběhl, ale brzy se mi ztratil z dohledu. A právě tady začalo mé putování.

Při procházení 21 levely docházelo k častým změnám prostředí a barvy pozadí, takže se nedostavoval stereotyp. Ten by se asi nedostavil ani tak, protože díky tomu, že jsem občas koukal Romče pod ruce, když Tobyho minulý měsíc hrála ona, trvalo mi dohrání asi dvě hoďky.

Ovládání je jednoduché a intuitivní, až na hádanky, k jejichž vyřešení bylo třeba použít myš, což v kombinaci s klávesnicí působilo u plošinovky trochu chaoticky. Vše se ale nakonec dalo zdárně dokončit a já mohl spatřit snad nejkratší titulky u placené hry.

Pro: hlavní hrdina, různá prostředí, dvě různá zakončení

Proti: ovládání hádanek, krátké

+22
  • Android 60
Letošní Herní výzva je peklíčko z několika důvodů, ale ten hlavní je úkol číslo sedm „Neseď doma“. Dohrát hru na přenosném zařízení v mém případě znamená na mobilu a já nesnáším hraní na mobilu. Po Tobym jsem sáhl jako po něčem, co vypadá hezky, hraje se jako Limbo (které jsem hrál), je možné ho dohrát za krátkou dobu a dokonce byl na Google Play ve slevě. Naprosto perfektní kandidát na rychlé a bezproblémové splnění úkolu.

Autor hry pochopil v čem tkví část kouzla Limba. Jednoduché ovládání a stylizace, které kompenzují svou komplikovaností hádanky (všechno to schovám za toto jedno slovo). Ke každé hádance je důležité přistupovat trochu jinak. Někde pomůže být rychlý, jinde zase přesný a většinou kombinace obou. Případně se jiné hádanky musí vyřešit zkoušením a experimentováním, což většinou znamená „porušit hrou ukázané vlastnosti“ - to jsou úplně ty nejhorší.

Zkoušení a opakování by bylo naprosto v pořádku, kdyby se hra ovládala dobře. Virtuální tlačítka stojí obecně za starý hovno (bačkora by to nevystihla) a v kombinaci s mými neohrabanými prsty je to ještě horší. Skákací části ve hře chtějí dost preciznosti a výše zmíněnému nepomáhá ani fakt, že není hra úplně vyhlazená. Několikrát se mi Toby zasekl na hraně platformy nebo sotva škrtl hrot bodce, což vyústilo v jeho smrt. V takových částech jsem si vzpomněl legendární pixel perfect plošinovky.

60% dávám jen proto, že se po týdnu nárazového hraní na displeji mého mobilu neotiskla frustrace v podobě promáčkliny ve tvaru mé nohy.

Herní výzva 2020 - 7.Neseď doma
+21