Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (29.10.2023 00:07): Já měl stejný problém, jeden by nejradši běhal po ostrově, a místoto toho stojíš hodinu u jedné tabule. Je to takové statické. Mohlo by tam být víc těch environmentálních hádanek, ty byly vážně originální. Obtížnost místy docela brutální. Já to vlastně nikdy celé nedohrál bez návodu, zvládl jsem tuším asi 75%.
@JohnCZ (komentář):  Teď hraju Talos Principle, určitě můžu doporučit, za mě je zatím o stupínek lepší hra. Ty puzzle jsou tam víc environmentální, je to víc Portal. Nicméně k Witness se určitě plánuju vrátit. Je to pro mě takový obtížnější řešit v krásném světě puzzle na desce.
Me na hre nejvice dostalo, kdyz jsem nahodne zjistil, ze ma ostrov i “nepanelove” hadanky (nachazeni krivek v siluetach stromu atd), ktery me casto bavily jeste vic nez ty panelovy.

Tim jsem na ostrove stravil dalsich par hodin, protoze nektery tyhle hadanky uz jsou “vyssi divci”(najit alternativni cesty bludistem pozpatku, aby se pak cesta dala z veze “vybarvit”, vyuziti lodi novym zpusobem atd.)
@Pitva (07.01.2022 17:32): To mi povídej, já jsem se do této oblasti dostal, když jsem to hrál s vypnutým zvukem, protože v místnosti spaly děti a mně se nechtěly vytahovat sluchátka, takže jsem těžce nechápal. :D
@adam.kulhanek (07.01.2022 17:08): Jojo, to je přesně ono. Já to nakonec už taky nevydržel a nakonec mi stačila jen jedna věta v náhledu vyhledávání na googlu There are 2 orange paths... a stránku jsem ani nemusel rozklikávat a už mi to bylo jasné. A máš pravdu, ani mě to moc nemrzí, bo nevím, kdy a jestli vůbec, bych na to přišel. Ale tvoje nápověda by mě taky navedla správně, takže děkuju :-)

Nicméně teď jsem šel do lesa pod horou a ty ptačí hádanky jsou absolutní zlo.
@Pitva (07.01.2022 16:42): Pokud je to to, co si myslím, tzn. otevřou se dveře a ty musíš hodně dlouhou cestou doběhnout ke dveřím, které se po chvíli zavřou. No tak na to jsem bohužel taky nepřišel a kouknul do videonávodu. A za sebe říkám, že kdybych to neudělal, tak to hledám hodně dlouho. Zbytek s nápovědou raději do spoileru: Protože jsem si neuvědomil, že některé puzzly na mostech mají více řešení, které ten most následně vedou jiným směrem.
Mám za sebou nějakých 350 panelů bez nutnosti použít návod, ale už dva dny se trápím s časovačem v korunách stromů. Vy, co to už máte úspěšně za sebou, budu se hodně mlátit do hlavy, když mrknu do návodu? :-) Nechce se mi, ale už si připadám zoufalej :-)
@adam.kulhanek (08.12.2021 16:01): To souhlasím. Já sám vůbec nevím jak bych hodnotil. Ono možná kdyby to nebyl bez toho secret endingu, asi byl byl možná shovívavější k tomu prvnímu závěru, ačkoliv lehké zklamání by tam bylo vždy. Ale aspoň by to bylo podtrhnuté jako čistá logická hra bez žádného "mega" konce.

Nicméně, ostrov je zřejmě virtuální realita která je stále ve vývoji.
@Cathan (08.12.2021 15:42): No upřímně já jsem třeba ten příběh absolutně nepochopil. Jakože co je smyslem toho ostrova a tak.

Každopádně smyslem této hry není příběh, ale ty logické puzzly a ty se podle mě podařily.
On ani ten druhý konec není nijak zvlášť geniální. Vlastně mám skoro pocit, že celou tu hru uráží. Extrémní oddělení gameplaye a příběhu. The Witness jsem oficiálně nedohrál, takže nebudu hodnotit ani psát komentář, ale on to prostě není Portal. The Witness je logická hra na kterou se hezky kouká, ale má téměř nulovou příběhovou hodnotu. Ach, ono to takhle zní děsně krutě. Spíš je lepší říct, že prostě ten příběh je spíchnutý horkou jehlou.
@IceCreamYouScream (06.04.2021 16:55): Artran sa vyjadril, ze nesplnil hadanky, ktore su v challenge room a preto predpokladam, ze vsetko co s tym suvisi moze byt pre neho spoiler, ako aj pre inych ludi, ktori si mozno tuto konverzaciu budu citat a nie su v hre tak daleko.
@Kwoky (06.04.2021 14:43): Je to tak. Hlavně v kontrastu k tomu, jak propracovaná je samotná hra působí konec velmi chudě a nedořečeně. Mám skoro pocit, jakoby Blow nevěděl, co si s tím filozofickým přesahem (který tam imho je a není hloupý), vypravěčsky nakonec počít.

@Kejtee (06.04.2021 15:09): Ta hra je určitě silná sama o sobě - i bez výraznějšího závěru - a ten explorativní prvek v ní není jen nějaký gimmick. Je to jedna z nejlepších, ne-li nejlepší logická hra, co jsem hrál (byť jsem jich nehrál zase tolik).
@IceCreamYouScream (06.04.2021 11:09): Tam jsem se právě nedostal, byť ze zdejších komentářů vím, že tam taková nějaká lokace je. Za s přehledem nejtěžší hádanku považuji panel s hvězdičkami ve městě a trojicí barevných laserů. Jak jsem ale psal, jsem v podstatě rád, že jsem to dohrál. Ale kdo ví, ještě jsem to neodinstaloval :)

@Kejtee (06.04.2021 11:02): Konec mne zklamal. Na to, kolik času jsem jsem u hry strávil, je příliš minimalistický. Čekal jsem, že si Blow více pohraje s těmi textovými fragmenty. To řešení, které zvolil, je, řekl bych, nejpřímočařejší. Vím, že tam je ještě nějaký jiný konec, ale tenhle je oficiální, takže se mi nechce pátrat po nějakém easter eggu. Odkázal bych tady na ten Talos Principle - ten má výborný závěr. Opravdová katarze.
@Kejtee (06.04.2021 10:28): Vím, že tam jsou. Otevřel jsem ty tajné dveře těsně před koncem, ale už to asi vzdám. Resp. na nějakou dobu určitě a je pak je otázka, jestli se k tomu ještě vrátím. Ta poslední patra hory už pro mě byla spíš vyčerpávající, než zábavná. Je to velmi dobrá hra, obzvlášť co do designu těch hádanek, ale herní doba je už na mě moc dlouhá (a začíná docházet k přílišné variaci téhož). Dám spíš šanci nějaké další hře od Matthew Browna. Láka mě docela Cypher, ale uvidím ještě.
@Artran (01.04.2021 18:05): gratulujem :) inak ta hadanka v lodi, ta bola tazka. U mna bolo zvlastne to,ze som chapala princip a vedela som co mam robit ale proste nejak to nešlo, nakoniec som to zvladla ale nejak mi to nedavalo zmysel. Takze asi by som sa nou uplne nezatazovala a isla na horu. Vzdy ju mozes neskor dokoncit.
@Kejtee (31.03.2021 20:34): Tak jsem vyřešil tu druhou hádanku ve městě s těmi hvězdičkami a trojicí barevných laserů. O téhle bych jako o první řekl, že byla opravdu těžká. Nejtěžší na ní bylo správně dekódovat barvu těch hvězdiček dle subtrakce barev. Po dlouhé době jsem kvůli něčemu studoval fyzikální zákony :)) Vyřešit ji je opravdu zadostiučinění. Kromě hádanek v prostředí mi chybí ještě jeden panel (asi k videozáznamu) v tom vraku lodi, jinak nevím o žádné jiné nesplněné hádance (je samozřejmě možné, že jsem něco přehlédl). Asi ho ale nechám být (myslím totiž, že se jedná o těžkou zvukovou hádanku - neopravuj mne, pokud se mýlím :) a budu pokračovat v luštění dalšího patra hory.
@Kejtee (31.03.2021 16:36): The Talos Principle si určitě, vzhledem k tomu, že jsi The Witness dala 100%, někdy zahraj. Je to vynikající hra, která se The Witness do jisté míry dost podobá (ať už filozofickým přesahem, výborně konstruovanými hádankami - byť oproti The Witness "na jedno brdo", ale i explorací - pokud budeš plnit ty tzv. hvězdičky), takže je velká pravděpodobnost, že tě bude také velmi bavit. Má navíc skvělý závěr.
@Artran (31.03.2021 15:36): ten farebny filter na dverach, to mi na zaciatku tiez trochu dalo zabrat, ale bola to mila hadanka :)
Tie dvere na plazi boli tazke. Dobra praca. Hoci tam nie je ziaden hacik, je to narocnejsie.
A tie dve hadanky co ti ostavaju v meste,nad nimi som tiez dlhsie sedela. Musela som si ich nakreslit na papier a premyslat :)
 
Inak gratulujem k mestu.
A nie nehrala som Talos principle. Pocula som,ze je to dobra hra ale nemam ju vyskusanu.
@Kejtee (31.03.2021 13:53): :) No, poslední laser z města už mám. Nejvíc mi paradoxně daly zabrat ty symetrické hádanky, které byly předtím dost snadné, ale tady jsem se s nimi trochu trápil. A pak jsem vytuhl na těch hvězdičkách, které otevírají první dveře ke věži. Myslel jsem, že jsem nepochopil nějaké pravidlo, než mi docvaklo, že je to zase hra s barevným filtrem. Taky jsem vyřešil další hádanku, která otevírá videozáznam. Tu na pláži blízko pouště. A ta mi dala zabrat asi nejvíc ze všech, co jsem zatím luštil. Nebyl v ní žádný trik, ale prostě jsem nemohl přijít na řešení. Trvalo mi to snad hodinu a půl (což mě ale právě bavilo :). Teď ještě řeším ty dvě barevné hádanky ve městě, kde na ně lze pouštět tři světla základních barev. Jednu z nich už mám. Ta druhá je ale těžší (zase hvězdičky). Mimochodem, hrála jsi The Talos Principle?
@Kejtee (30.03.2021 13:02): jj, jasné, každého baví něco jiného. Já mám raději ty "čisté" hádanky :) Mimochodem, co to bylo tu úlohu, kterou jsi při tom prvním průchodu nevyřešila, jak píšeš v komentáři?
@Artran (30.03.2021 05:17): to je prave ta vyzva, skusit to pocuvam aj cez tie dalsie zvuky :)
Myslis tie cierne obelisky? Mala som toho vela najdeneho ale zdaleka som nemala vsetky. Jeden som mala uplne dokonceny a niekolko bolo takych,ze mi chybala jedna dve hadanky. Pocas priechodu som sa snazila najst co najvacsie mnozstvo tych hadaniek v prostredi, ale nic som si nerobila z toho,ze som ich nenasla vsetky.
@Kejtee (29.03.2021 19:28): Ty tetris bloky obtížnější jsou. Já jsem to řešil, resp. stále řeším, tak, že si je kreslím v Libre Office Draw, kde se pak dobře simuluje to otáčení v rámci nějakého rastru. Je to pak už zábava :) U těch zvukových hádanek jsem rád, že jsou za mnou. Vadilo mi na nich právě to, co mi vadí i jinde, tj. že ti ta hra hází klacky pod nohy tím, že je tam později několik zvukových linií, které se překrývají a jen jedna je ta správná. Tu poslední zvukovou hádanku jsem jako jedinou dal systémem pokus omyl, už jsem na to neměl nervy :) Přišla jsi i na všechny totemy?
@Artran (29.03.2021 17:40): hmm, najmenej rada som mala tie tetris bloky, bolo to asi to najtazsie pre mna. Prvy priechod som sa trochu trapila aj s tym kamenolom ci co to je. Inak som mala rada farby, zvuky boli tiez super, potom tie hlavolamy v korunach stromov. Tie vedeli byt parkrat zaludne a bolo toho strasne vela,ale boli to fajn hadanky. Tie tiene stromov boli pre mna asi tiez jednym z tych lahsich veci a potom to mesto. Tam som sa tiez parkrat zasekla ale nakoniec to slo. To vsetko bolo vramci mojho prveho priechodu. Pri druhom priechode, par rokov po prvom, som sa do hry dostala lahsie a nerobila mi az taky problem.
@Artran (29.03.2021 14:23): urcite odporucam najskor spravit to mesto a potom ist na tu horu dalej. To mesto je tazsie ale ak mas vsetky ostatne oblasti hotove,tak by si to mal zvladnut :) tie ,,aha" momenty su skvele,to je pravda :)
@Kejtee (29.03.2021 11:37): Asi se vrátím dořešit město, abych měl zkompletováno vše. Zatím mi to přijde relativně snadné, hra člověka vede dost za ruku a většina hádanek se dá vysedět. Spíš je to někdy trochu frustrující. Jediný problém jsou ty, kde je nějaký trik, jako třeba ta větvička na zemi, funkce odlesků v pouštím chrámu, kreslení krajinných tvarů za pohybu na loďce, možnost tvořit cestičku z destiček do více stran ve visutých budkách v lese nebo ten trik, kdy je možné projít zavazejícím kvádrem v prvním patře hory - ale tyhle "aha! momenty" jsou ty nejlepší.
Tedy, tohle je opravdu dlouhá hra. Navzdory tomu, že si toho cením, si ale už zároveň přeju, aby byl konec. Mám deset laserů, chybí mi poslední ve městě a v hoře jsem vyřešil první patro. Z těch různě poškozených nebo pokřivených hádanek už lezu po zdi.
@Artran (24.03.2021 15:09): Díky. Zatím zvládám vše bez návodu, ale pochybuji, že vyřeším všechno. Hlavně u těch černých monolitů (na jejichž význam jsem přišel náhodou, jak jsem prozkoumával hodiny ten čínský chrám) je velká šance, že přehlídnu nějaký tvar v okolním prostředí. Každopádně je to vynikající hra. Nesmírně promyšlená a propracovaná.
Ten pocit, když člověk přijde po několika hodinách na řešení hádanky :-) Konkrétně to byla poslední destička v "čínském" chrámu, kde se řešení válelo celou dobu pode mnou na zemi :-)
Viem, ze to tu asi vela ludi neoceni ale dostala som konecne platinu za The Witness. Po 3 rokoch som sa vratila znova k hre a dala si poslednu challenge, ktora mi chybala a dnes sa mi ju podarilo zdolat. Strasne ma to potesilo a citim sa ako majster sveta :))
@Drekt (31.08.2019 10:04): Nejde, ale ten tutorial je banální, vlastně jsem se tady, v korunách stromů cítil dlohou jako genius, stačilo oddělovat barvy a brát hvězdičky jako případnou náhradu do kompletu, když byl nějaký zádrhel tak mi ten znak zablikal a intutitivně jsem to napodruhý dal. Najednou ale přišly tyhle pokročilý verze, kde jsem zjistil, že jsem nic nepochopil:)
@Red (31.08.2019 02:19): Tak ten co jsi nepochopil je kombinace dvou předchozích pravidel (sluníčka a barevné kostky), je možné že ses k tomu dostal bez toho abys k jednomu z nich dělal "tutoriál"? Možná ti tím hra říká, že ještě nejsi připraven to vyřešit, a máš jít dál (vždycky je kam) a vrátit se k tomu až později, protože pokud si správně pamatuji ty pravidla, tohle není nijak těžké a vyřešíš to hned na první pokus, jen pro to musíš chápat ty pravidla.
Takhle dělám se svou představivostí zrcadlové hádanky

Příklad puzzle, který jsem nepochopil.

Jinak nejtěžší jsou pro mě asi ty tetris tvary, to fakt nedávám, přičemž princip je jasný.

Jinak mě mrzí, že Epic zřejmě nemá žádné počítadlo hodin. Ve Witness určitě budu atakovat rekordní herní dobu:(
@Drekt (31.08.2019 01:37): Ovšem k tomu předchozímu panelu se můžu vrátit sám. Třeba klidně i k tomu prvnímu. Prvních několik puzzlů dávám často na první pokus, nikoliv náhodou nebo brute forcem, ale jak sám říkáš, obtížnost neustále roste a tak dojde (v mém případě) i na ten brute force. A nemuselo by:)
@Red (31.08.2019 01:14): Well, nevím jaké místo máš přesně namysli, ale idea je tam většinou taková, že pokud hádanku nejsi schopný vyřešit, nepochopil jsi správně smysl předchozího panelu. Proto nemá být vrácení "za trest" abys jen musel znova opakovat něco, co jsi už udělal, ale aby ses zamyslel, jaká je tam ta logika pravidel, které jsi zprvu možná přehlédl a panel vyřešil možná jen náhodou, či brute forcem (pokus-omyl).

Žádné nápovědy tam nejsou proto, že obtížnost panelů neustále stoupá, ale všechno na sebe navazuje, takže kdyby ti jen hra napověděla kde máš začít, byl bys v dalších panelech ztracený jen víc a víc. Nic by to tedy nevyřešilo. Na puzzle designu ve Witness není moc co kritizovat, naopak slouží jako správný příklad k tomu, jak by se měli skutečně hádanky ve hrách dělat správně. Nejde o to hádanku vyřešit, ale pochopit. A jakmile jí chápeš, žádné nápovědy skutečně potřeba nejsou.
Neuškodil by nějaký typ nápovědy. Třeba po několika selhání ukázat aspoň jakým směrem začít. Zbytečný opruz je trest za nepovedený pokus v podobě vypnutí panelu a nutnost se vracet k tomu předchozímu, to žádná výzva není jenom to člověka otráví.
Pre mna je to jedna z najlepsich hier. Ta narocnost ma na tom este viac burcovala a skvely pocit po vyrieseni hadanky bol na nezaplatenie :)
Tak jsem to rozehrál a hned chytl asi tajný konec.. :D :D :D ale těch 5 minut bylo zatím fajn.. :D :D
Nektere ty hadanky jsou dost psycho. Nevim, jestli je to tim, ze hraju na low detaily a spatne se mi ty stromove hadanky zobrazuji, ale u jednoho jsem se tak zasekl, ze jsem to zoufale vypl vcera :D
Na Epic games bude tahle pecka od dubna zdarma, zatím si registraci nemohu vynachválit:))
@Maximus (03.02.2016 15:12): Se to mění postupně :)). Klidně od 40 do 90, uvidím.

Ale po tak dlouhém čekání jsem čekal více, ale čekám že se to zlepší (nebo že to začnu brát více jako čistě logickou hru než adventuru :). Ale Obduction to snad stihne tento rok také, tomu věřím více. Plus Catyph a Asylum, aneb mystovky na cestě.
Já to vzdávám.. teď mi dole v loděnici ujel můstek a já se nemám jak dostat z vyvýšeného místa dolů, nechápu...
:)

Já si to včera večer na chvíli pustil po nějaké době, byl jsem u poslední 'stínové' mřížky a nemohl jsem si ani za boha vzpomenout, podle čeho jsem vyřešil ty předchozí, tak jsem na to chvíli nadával a šel spát
@MarkJude (komentář): Závidím ti tvoje logický uvažování, beze srandy. Já se tady potím u každýho pátýho puzzlu :) Ale dva paprsky už mám, to zase jo, pomalu ale jistě vstříc úspěšnému dokončení.