Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Street Fighter Alpha 2

Street Fighter Zero 2

Capcom Co. •  Digital Eclipse (Switch, PS4, XOne)
27.02.1996
30.09.1996
listopad 1996
01.11.1997
13.06.2006
04.06.2009
07.12.2009
29.08.2012
22.05.2014
25.09.2016
29.05.2018
kompatibilní
67
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Bojová hra japonských Capcom je pokračováním předcházející Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams; její arkádové automaty spatřily světlo světa v roce 1996 a v následujících letech byla portována na konzole PS, PS2, Sega Saturn a také na PC.

Hra si zachovává svůj koncept a staví především na rychlosti, pestrosti komb nebo sérii komb na superkomba, jejichž použití mívá vždy pro jednoho z bojovníků následky v podobě bolesti hlavy a téměř jisté prohry. Novinkou je zde možnost tvorby vlastních komb. Turnaje se skládají ze sérií osmi zápasů, v nichž proti hráčem vybranému charakteru nastupují počítačem vybraní soupeři. Identita osmičky protivníků je závislá na zápasníkovi, kterého si vybere hráč.

Zápasy nabízí celkem 18 možných postav, utkáte se zde s již známými bojovníky z SF2, mimo jiné s Dhalsimem a Zangiefem, nebo s Kenem z úplně první hry z celé série.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (komentář): Asi lepší varianta je Street Fighter Anniversary , kde je několik dílů Street Fighterů včetně Alpha 2 a porty jsou to poměrně zdařilé a také nechybí zmiňovaný movelist (a všemožné rady od autorů). GoG verzi vlastním také a ta je opravdu děsná.
Jen cena je trochu přemrštěná, doporučuji počkat na slevu, nicméně krom Alpha 2 a 3 je v kolekci k dispozici hlavně skvělý SF 3 Third Strike (a jeho starší verze) a pokud si chceš zavzpomínat tak i všemožné verze Street Fighteru 2 (nejhratelnější je asi SSF 2 a SSF 2 Turbo), popř. i slabý SF 1, aby byla kolekce kompletní :).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Prvním velikým soupeřem mi ve Street Fighteru bylo kombo technického stavu s vlastní hloupostí. Na první i druhý pohled vypadá pcčková verze na GOG jako klasický zprasený port. Zezačátku jsem byl ve zmatku a po každém spuštění jsem přenastavoval klávesy a nastavení ve hře, abych nakonec zjistil, že stačí v podmenu menu data uložit. I po zdolání této překážky však u mě pachuť z toho, že hra evidentně s pc nepočítala, přetrvávala. Po ukončení hry je můj laptop tak na pět minut zamrzlý a při znovu spuštění hlásí, že aplikace nebyla ukončena správně. To, že hra u mě vypadá hůř než na videiích jiných verzí asi taky není náhoda.

Až když jsem začal těch pět minut po skončení hry využívat jinak než zíráním na zamrznutý windows a personifikoval jsem si nastavení (rozuměj nastavil obtížnost na nejnižší), tak jsem k této klasické bojovce našel cestu. Na zprasený port dobré možnosti nastavení. Můžete měnit rychlost hry, velikost poškození úderů i barvy kostýmů svých borců, atd. Hodně mi s naskočením do hry pomohla zkušenost s novějším Street Fighter IV, takže jsem se rychle ve světě zorientoval a většinu postav tak nějak uměl. Základní komba jsou tu totiž stejné, což jsem uvítal o to více, že jsem ve hře žádný jejich přehled nenašel. Též arény se v sérii překvapivě opakují, ale jejich počet je úctyhodný.

Mým cílem bylo za každou postavu minimálně jednou dokončit Arcade mod proti AI. V arcade modu máte za sebou postupně deset soubojů se zvyšující se obtížností. Každý souboj je v jiné aréně a s jiným protivníkem. Na konci máte nejtěžší souboj se svým rivalem (a krátký rozhovor s ním) a potom příběhové outro. Trochu mě zklamalo, že tu jinak není příběh a kromě tohoto desátého souboje mají soupeři k sobě většinou generické hlášky. Arény jsou pouze estetické a narozdíl od některých bojovek tak nehrozí, že byste se potýkali mimo protivníka ještě s arénou.

Závěr dám postavám. Těch je celkem 18 + 1 skrytá. Opět je tu několik postav s velmi podobným movesetem (Ryu, Ken, Akuma, Sakura, Dan). Z toho důvodu jsem tyto postavy rád ovládal jako začátečník v SSIV a dařilo se mi s nimi i tady, nicméně více mě bavili jiní. Nejvíc cool mi přišel Rolento. Je trochu nefér bojovat proti neozbrojeným s holí a granáty(!), ale má strašně pěkný a přitom jednoduchý komba. Při vítězné animaci občas hodí na ležícího protivníka ještě další granát a zvrchu se spustí pět oslavujících komandos s kudlama:D) . Dobře se mi dařilo i s jinými postavami se spamovacími multiúdery jako Chun-Li či Gen, ale tam ta pestrost komb v mém podání moc nebyla. Pocitově mi přišel jako nejtěžší protivník Sagat, mému Adonovi dal poprvé pěkně na budku. Právě s Adonem mi to tradičně nešlo.

Moje nejúspěšnější postavy podle dosažených bodů:
1)Chun Li
2)Rolento
3)Gen
4)Ken
5)Ryu

Pro: relativně jednoduché ovládání, možnosti nastavení

Proti: grafika a kompatibilita pc verze, plytký příběh, žádný arcinepřítel

+11