Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Jelikož jsem velkým fanouškem světa Star Wars byl jsem velmi rád, že jsem si pro jednu kategorii herní výzvy mohl vybrat tuto hru. Abych řekl pravdu, je to pro mě zatím nejstarší hra, kterou jsem kdy dohrál.

Dark Forces je 3D FPS stejně jako první Doom nebo Wolfenstein 3D a jelikož vyšel po těchto jmenovaných není divu, že má podobný gameplay nebo stylizaci. Z těchto her si Dark Forces bere inspiraci, ale zároveň se snaží v rámci žánru inovovat a nějaké herní prvky a mechaniky pozvedává. Například je tady mnoho úrovní, které působí více otevřeným dojmem.

Příběh vidíte očima Kyla Katarna - dnes už poměrně ikonickou postavou známou z rozšířeného universa Star Wars, které vznikalo po vydání originální filmové trilogi (4,5,6). K příběhu bych rád řekl co nejméně, protože mi přijde velmi zajímavý a byla by škoda vás o něj připravit. Co ale říct můžu, že se autorům této hry velmi dobře povedlo provázat příběhový oblouk této hry s původnímy Star Wars filmy.

Hru doporučuji každému fanouškovi Star Wars, který má v lásce starší hry jmenovitě již zmiňovaného Dooma nebo Wolfensteina, na které se taky moc těším až si konečně dohraji. Příběh jsem si velmi užil a rozhodně se chystám i na pokračování, stejně tak na oficiální remaster prvního dílu.

Pro: Rozšíření star wars universa, výskyt postav známých z filmů, příběh

+18
  • PC 75
Tenhle kousek jsem nakousl az nyni, steam verzi jsem chtel po dvou misich zabalit, protoze mi nesedlo ovladani a graficky vizual...ovladani tlacitky je pro dnesni dobu tezkopadny a "mireni" na nepratele umistene vyse ci nize byl docela opruz, po vizualni strance se mi delalo az spatne(nizke rozliseni ve spojeni s celkovym provedenim), hlavne v te 3. misi a chtel jsem to kvuli tomu zabalit, nicmene jsem si v komunite vsiml podstatne lepsiho provedeni tvorene nastavbou "the force engine", ktere tyto neduhy odstranilo a tak jsem hru nakonec behem par dni dohral. Co se tyce hudby, tak na to ze jsem vyrustal na pc speakeru a treba pipani duny2 mam rad, tak mi tu hudba moc nesedla a byla spis otravna. Libilo se mi vyuziti puzzlu, ktere bylo potreba vyresit, ale v nekterych bludistovitych misich jsem se ale trosku ztracel.

Pro: celkove zabavne, powerupy, puzzle...

Proti: dnes bez The force engine kvalita teto hry o nekolik trid nize, hudba, setrvacnost pri pohybu, nerozstrelitelne miny, nektere mapy zbytecne bludiste, hazeni granatu mohlo byt lepe resene

+8
  • PC 85
Svižná oddychová jednohubka.

Po zdĺhavom a únavnom dohrávaní Pathfindera som potreboval úplnú zmenu žánru a dynamiky hrania – a Dark Forces mi presne toto ponúklo.
Už dávno som si chcel zahrať prvé dva diely ságy Kylea Katarna, ktorého som si obľúbil kvôli Jedi Outcast a ktorého súčasný vlastník značky retconoval filmom Rogue One a je to škoda, lebo Darebák Jeden je dobrý film, rovnako ako je Kyle Katarn sympatický hrdina. Avšak využili aspoň úhlavných nepriateľov z hry v Mandalorianovi ;) Zároveň hra umožňuje zažiť rebéliu očami obyčajného človeka, bez schopností Sily - aspoň zatiaľ ;)

14 levelov krásne odsýpalo, i keď pri niektorých museli autori bojovať s nedostatkami enginu (exteriéry a prírodné časti), a nevyhli sa občasným bludiskoidným častiam (sklad, Nar Shadaa s tými trojokými kravičkami, čo po vás hádžu granáty – asi moja najneobľúbenejšia časť aj v Outcastovi) a na dnešné pomery niektorým zbytočne veľkým a prázdnym miestnostiam, tak vo všeobecnosti boli dostatočne variabilné.

„Jednohubkou“ si môžem dovoliť hru nazvať preto, lebo som mohol ukladat počas levelov – v pôvodnej hre to nie je možné a dôsledné prekutávanie levelov je potrebné pre objavovanie secretov zo životmi na respawnovanie.

Secrety neboli tak hravo a originálne poschovávané ako u Dooma, ale to vôbec nevadí – plne to totiž nahrádza použitá plejáda bytostí a postáv z dovtedajšieho univerza – okrem Stormtrooperov sa tu mihnú prasostrážcovia aj Bobba Fett, a dokonca využili aj tú príšerku z odpadového lisu!

Temné sily som hral na The Force Engine a inak by som Dark Forces a Outlaws dnes už ani nehral – okrem kompatibility robí hru príjemne hrateľnou: umožňuje zaklonenie pohľadu, kedy nedochádza k deformácii obrazu, typickému pre build-like engine hry vďaka zakláňaniu tak bolo možné elegantne riešiť niektoré pasáže, ktoré v pôvodnom engine museli spôsobovať riadny bolehlav - strieľajúce vežičky v tesných koridoroch a dovolí vám uložiť hru kedykoľvek počas hrania.

Engine pridal taktiež možnosť zapnúť si hlášku pri objavení secretu (nie je úplne spoľahlivá, lebo akonáhle čosi po objavení zoberiete, prepíše ju poznámka o zobraní predmetu), čo nedokážem pochopiť, že do hry nedali autori samotní – každú chvíľu pozerať na percentil schovaný kdesi v Objectives muselo byť únavné.

Jediný zádrhel, ktorý som za celú dobu hrania mal, že zriedka dochádzalo k nevysvetliteľným prepadom FPS a trhaniu obrazu, avšak stačilo len engine reštartnúť (čo trvá pár sekúnd) a bolo po probléme.

Pôvodne som rozmýšľal nad nižším hodnotením, ale rozhodol som sa pridať – tá žánrová čistota je na nezaplatenie.

Myslím, že si rovno strihnem aj Dark Forces II. 
Mám na ňu chuť.

Pro: Kyle Katarn, dobré využitie SW značky, hra za "bežného" človeka (skúsený freelancer) bez sily

Proti: Občas zastaralý leveldizajn

+21
  • PC 85
Dark Forces jsou prvním dílem skvělé série na jejíž všechny části rád vzpomínám. Rok vydání 1995 znamená, že hlavní konkurencí byl Doom. S ním podle dobových recenzí soupeřil, na rozdíl od mnoha jiných, vcelku úspěšně a já se tenkrát nemohl dočkat získání hry. Nebyl jsem zklamán a nejsem ani dnes po aktuální dohrávce. Dark Forces se nesnažily Dooma porazit tam kde byl nejlepší, upřímně v rychlé vyvážené akci a skvělém multiplayeru se hledá špatně konkurence i dnes. Vesmír Star Wars nabízel ale jiné možnosti. Hra tak stojí na slušném příběhu, který pěkně doplňuje filmy. Události a postavy jsou natolik zásadní, že se nesmazatelně zapsali i do Expanded Universe - vesmíru rozšiřujícího filmové události v před Disney podobě (té jediné správné). V roli žoldnéře Kylea Katarna musíte splnit čtrnáct náročných a rozlehlých misí, počínaje získáním plánů Hvězdy smrti až po zastavení výroby nebezpečných Dark Trooperů.

Jednotlivé mise jsou dalším rozdílem oproti tehdejší klasice. V každé je nutné splnit zadané úkoly, představené v briefingu před jejich začátkem. Jejich rozlehlost je na svou dobu opravdu značná a mohou působit spletitě, ale je to jen dojem. Nakonec jsem ani tentokrát neměl problémy s orientací, pouze dvakrát jsem hledal cestu, nejvíce 10 minut. Žádné extrémní bloudění ve stylu Corridor 7 nenastalo. Oceňuji různorodé prostředí i úkoly. Samozřejmě nechybí ani některé známé lokace. Mezi některými misemi jsou příběhové animace v nichž se dočkáme i postav z filmů a podobných scén. Filmovou atmosféru skvěle doplňuje i povedená MIDI hudba, tady se opravdu vyplatí syntetizér nebo alespoň emulátor, klasická zvukovka je mizerná náhražka. Nepřátelé jsou většinou staří známí z filmů, což platí i pro část zbraní. U některých zbraní je k dispozici sekundární mód palby. Občas je také potřeba použít různá udělátka, jako noční vidění nebo plynovou masku, podobně jako v Rise of the Triad. To opět podporuje různorodost misí.

Obtížnost je zpočátku celkem v pohodě, ale poslední třetina je znatelně tužší. Vyplatí se hledat skryté oblasti, které často obsahují život navíc. Více životů se také hodí na průchod přes, pro SW typické, lisy nebo skákací pasáže. Jde o velmi nepříjemné úseky, které považuji za největší slabinu hry. Ve skákání nepomáhá ani engine, který není ještě plně 3D a při rozhlížení tak nenabízí dobrý odhad ani přehlednost. V základu je možné použít myš pouze pro horizontální rozhlížení, ale pomocí nástroj DeHacker není problém doplnit i vertikální. Ten nabízí i další možnosti modernizace a úprav, ale využil jsem jen sekundární střelbu na druhé tlačítko myši a opravu chyby v MIDI. Grafika již působí zastarale a nezestárla tak dobře jako jiné enginy. Přesto, na vykreslení atmosféry stačí a nejde o nic co by znemožňovalo pohodlné hraní.

V jednotlivých levelch také nelze ukládat, což pomáhá atmosféře. Naštěstí se po smrti objevíte téměř na stejném místě, tedy pokud máte životy, jinak hezky restart. To se mi ale naštěstí nestalo. Multiplayer hra neobsahuje a upřímně by asi nebylo o co stát. Manuál je zpracovaný velmi průměrně a zajímavá je snad je první dvoustrana s úvodem do příběhu. Ve své době šlo o skvělou hru, která k žánru přistoupila jinak než většina konkurence. Ale i dnes rozhodně stojí za zahrání a já si ji užíval. Pokud jste navíc fanoušci Star Wars, tak není vůbec nad čím přemýšlet.
+38
  • PC 75
25 letech po vydání jsem konečně dohrál Star Wars: Dark Forces, čili hru, která mě v té době dost lákala. Za ty roky se z nové "doomovky" stalo retro, které je však stále dost slušně hratelné, ale zároveň i trochu zestárlo.

Příběh je vesměs klasické Star Wars, akorát bez světelných mečů. Kyle Katarn má za úkol vniknout tam, ukrást to a zachránit toho, to vše obalené ve solidně odvyprávěném příběhu, který nepatří mezi vrcholy média, ale zároveň neurazí. A Hvězdné války z toho přeci jen dýchají.

Co se povedlo je level design, každá lokace vypadá jinak a má svou unikátní architekturu (aby ne, když cestujeme po galaxii). Některé levely jsou totálně spletité. Bloudění po vystřílené pevnosti a hledání páčky na otevření dveří, které ani nevím že existují, je zde denní chleba. Není to ale mínus, je to prostě hra z devadesátých let :)

Hratelnost je i po letech slušná, jde o poctivou střílečku, kdy akční pasáže vystřídají části, u kterých je nutné zapojit mozek (zatracené výtahy!). Co je už značně fousaté a blbě se ovládá, je skákání, které mě párkrát zabilo. Chybí také mouselook, takže pro pohled nahoru/dolů je nutné používat page up/down, což je dost nepohodlné, hlavně když na hráče střílí někdo z vrchních pozic.

Grafika je stále ucházející, i když zestárla asi o trošku víc než třeba ta z Doomu. Byl problém například vidět na zemi miny, nehledě na to, že jsem si je občas spletl s gearem :)

Zbraní je dostatek, ale používal jsem jen pár. Vlastně ve většině hry jsem používal kulomet, zbytek jen když došly náboje nebo se objevil boss. Je nutné ale říct, že hra rozhodně není procházka růžovým sadem. I na easy se chcípe docela často, dokonce jsem musel i opakovat level, protože mi došly životy. Jo, nejde zde ukládat v misích. Jsou zde checkpointy, kde se po smrti objevíte, ale přijdete o jeden život. Drsné, ale zároveň i zábavné.

Takhle po letech se samozřejmě hodnotí Dark Forces docela špatně. Hra viditelně zestárla, ale zároveň ne natolik, aby si nezasloužila šanci.
+35
  • PC 95
Po dlouhé době jsem opět dohrál Dark Forces. Pamatuji si, že jsem hru dostal od táty jako dárek ke svým dvanáctým narozeninám společně se Shattered Steel. První FPS ze světa Star Wars s první hrou od BioWare. Jak symbolické. První zmínku jsem zaznamenal společně s kamarádem v Excaliburu 38 a od té doby jsme po ní toužili. :-D

DF se objevila na počátku roku 1995, kdy na tomto poli kraloval Doom, Doom II: Hell on Earth a jejich "klony". (Heretic, HeXen: Beyond Heretic...) A Dark Forces je všechny strčil do kapsy. Myslete si cokoliv, je to tak. :-P

Dark Forces má narozdíl od Doom & Clones propracovaný příběh (umocněný světem Star Wars), ve kterém se hráč alias Kyle Kytarn (bývalý stormtroooper a agent Impéria) vydává na čtrnáct dlouhých misí, přičemž v první misi má za úkol krádež plánů Hvězdy smrti. Tato mise pak byla šířena jako demoverze a byla samotným Georgem Lucasem schválena jako kanonická (dle G.L. hranice, kam se již nikdo, kromě něj, nesmí vydat). (Fuck You, Disney, Fuck You!) V následujících misích se Kyle vydává po stopě nejnovějšího tajného projektu Impéria - Dark Troopers - vedného generálem Romem Mohcem.

V dalších misích se tak hráč vydává do různých prostředí (stoky, zničené město, doly, ledová planeta, Nar Shaada, Jabbova loď, Coruscant...) za různými úkoly (hledání inženýra, sabotáž dolů, záchrana špiona, hledání navigační karty...). Mise jsou spojeny silným a logickým příběhem s krátkými animacemi. Žádná hráče nezavede hned do centra dění, ale hezky na okraj, odkud je třeba se dostat na požadované místo. Pokud máte infiltrovat napřátelskou základnu, vaše loď - Moldy Crow - vás vysadí v horách, odkud sem musíte vydat k nějakému "zadnímu vchodu" (větrací šachtě, nákladnímu výtahu) do základny. Díky tomu je dosaženo rozmanitosti prostředí a hráč neprochází pouze základnami.

Samotné prostředí je skutečně trojrozměrné a lze se nejen rozhlížet doleva a doprava, ale i nahoru a dolů a krčit a skákat (a padat) - a má to smysl (kromě padání). Pro postup do dále je k některým dvěřím potřeba klíč, k některým je třeba nalézt a zapamatovat si kód a v jedné misi dokonce správně nastavit výtahy! Některé dvěře je třeba obejít kanalizací. Samozřejmě lze v misích nalézt i tajné lokace. Stačí se jen podívat na mapu a zamyslet. :-) Samotný HUD je omezený na dva půlkruhy v dolních rozích obrazovky, takže má hráč neblokovaný výhled na okolí.

K dispozici je rozmanitý arzenál zbraní od blasterové pistole, útočné pušky stormtrooperů, granátů, kulometu, min a minometu, odstřelovačky až po zbraň jednotek Dark Troopers. Většina zbraní má navíc dva módy střelby, takže miny mohou explodovat po chvíli nebo až když na ně vkročí nepřítel, granáty detonují po dopadu nebo během deseti vtěřin, Assault Cannon střílí buď plasmu nebo rakety... A v kombinaci s různorodostí nepřátel a délkou misí se tak mohou hráči skutečně vyžít. Nepřátelé jsou zastoupeni různými druhy imperiálních vojáků, žoldáků (grany s granáty, trandoshany s odstřelovačkami, gammoreany s halapartnami), droidů, dianogami a dokonce i na mláďata kraytského draka dojde. :-)

Na grafice je vidět stáří hry a hudba na motivy Williamsových skladeb již dnes také neohromí, avšak v tehdejší době se jednalo o naprostou špičku. Možná, že Dark Forces nebyla natolik revoluční jako Doom, ale zcela jistě se jednalo o evoluci a krok správným směrem, zatímco Doom / Quake přešlapovaly na místě. I přes své stáří se stále jedná o zábavnou hru a na nejtěžší obtížnosti skutečnou výzvu, kdy je zapotřebí postupovat opatrně a krčit se za rohy. Jediným slabším místem je absence multiplayeru (pro někoho) a nemožnost ukládání během misí (pro někoho). Avšak finále je vskutku epické a rozhodně stojí za to. ;-)

Pro: Příběh, design misí a prostředí, různorodost zbraní a nepřátel, hudba, svět SW...

Proti: Absence multiplayeru, nemožnost ukládání během misí.

+25
  • PC 90
Nastal čas opět se vrátit hlouběji do minulosti, protože modernější střílečky co rozjedu mi pomalu dochází. A Dark Forces z GOGu byla jasná volba. Pamatuji si, jak jsem tou hrou byl doslova uchvácený, když jsem ji před dávnými lety dohrál - tolik možností v 3D střílečce a navíc svět Star Wars.

Po letech to samozřejmě už tolik neprožívám a z kdysi nádherné grafiky zbylo něco, na co se moc koukat nedá. Ale jinak je to stále po čertech dobrá hra, která předběhla dobu o několik let. Zatímco konkurence (Doom, Heretic, Hexen) kašlala na příběh, animace i cokoliv jiného než střílení, Dark Forces nabízí tohle všechno a ještě více.

Příběh ze světa Star Wars je plný pěkných filmečků, ve kterých si většinou prohlédnete svoji práci v předchozí misi. Potkáte spoustu starých známých - Mon Mothma Vám bude zadávat cíle, Jabba Hut Vás chytí, střetnete se s Bobba Fettem a na vše dohlíží sám Darth Vader. Ale přitom si příběh jde vlastní cestou. Jako žoldák s imperiální minulostí Kyle Katarn se necháváte najmout, abyste vystopovali a zastavili novou zbraň, mocné Dark Troopery.

Ve 14 kolech se podíváte všude možně - do dolů, na ledovou i ohnivou planetu, navštívíte pašerácké město, imperiální město, vězení i několik křižníků. Každé kolo vypadá trošku jinak, jsou v něm jiné úkoly a trošku jinak se hraje. Na svou dobu neskutečné. Navíc mise navazují logicky i příběhově a nenajdete tu žádnou výplňovku.

A těch možností. Dark Forces nabízí poloviční mouselook (nahoru a dolu se myší nepodíváte, ale jde to), skákání, krčení se, V boji Vám pomáhá automatické zaměřování, které bohužel selhává při míření na nepřátele kteří jsou výš než Vy. Nechybí tu pár udělátek (baterka, plynová maska, sněžnice), některé mise obsahují i logické hádanky které jako by vypadly ze starých dungeonů - mačkání čudlíků, hrátky s otevírání dveří ve třístupňovém kruhu či žonglování s výtahy. A každá mise má nějaké úkoly, nikdy to není jen zabít všechno a dojít do exitu. Samozřejmostí jsou v té době secrety z nichž jeden zahrnující run+crouch+jump mi dal fakt zabrat.

Samotná akce se nese ve stylu Star Wars - takže se to všude hemží imperiální vojáky, obsluhou a důstojníky, vzduchem létají lasery a samozřejmě ani Vám nechybí tradiční blaster. Zatímco imperiálové jsou celkem v pohodě (pokud jich není moc), hra nabízí i zmetky s plazmovou puškou, granátníky a samozřejmě Dark Troopery, kteří Vám dají zabrat. A v jednu chvíli na Vás hra pošle obrovskou ještěří potvoru a na její udolání máte pouze pěsti :)

Zbraní je dost, ale popravdě jsem je skoro nevyužil Základní blasterový samopal je totiž přesný, rychlý a účinný a když dojdou náboje, přepnete na kuličkový samopal (či jak to popsat). Jsou tu ještě granátomet, miny, granáty, nějaké plazmové dělo ale popravdě jediné co jsem využil byla zbraň Dark Trooperů proti nim samým.

Jedinou vadou na kráse je nemožnost ukládání. Ve hře sbíráte různě ukryté životy, takže smrt znamená jen to, že se objevíte kousek od místa svého skonu, ale raději bych dal přednost klasickému save/load. Zvlášť když je tu spousta skákacích pasáží, u kterých netušíte jak dopadnou.

Zkrátka Dark Forces je klasika, tuplovaná pro fandy Star Wars, která přinesla spoustu novinek a mimo to i poctivou oldschool střílečku. 3D akce roku 1995.

Pro: Příběh a animace, každá mise je jiná, logické úkoly, spousta možností na svou dobu nevídaných

Proti: Nejde ukládat, grafika je dnes v podstatě nekoukatelná.

+18
  • PC 90
Když se mistři potrhlých adventur vrhnou na vážnou FPS. Tehdy to byla novinka, ale jen o pár roků později něco podobného udělali Legend Enterteinment. Vytvořily pár skvělých FPS a zkrachovali. Jenže, Star Wars je nesmrtelná značka. LucasArts zase bylo renomované studio. A udělalo skvělou hru.

Na Dark Forces je nejlepší design úrovní. Promyšlený do nejmenších detailů. Každá mise se odehrává v jiném prostředí. Každá má úplně jinou strukturu a jiné herní tempo. V tomhle ohledu byla ve své době daleko před konkurencí (Dooma nepočítám). Mise jsou hodně rozsáhlé, ale je jich jenom 14. Jako celek jsou ale skvěle zpracované. Je to perfektně ucelené. Asi aby hra nebyla moc krátká, tak se tady nedá ukládat. Což v kombinaci s vyšší obtížností hru docela prodlouží.

Nedá se říct, že by Dark Forces přišel s něčím extra novým. Příběh, házení granátů, hádanky už předvedl o rok dříve System Shock. Dark Forces k tomu ale ještě přidal pořádnou akci. Je to primárně hodně akční střílečka a v občasných hádankách se nedají zapřít adventurní kořeny tvůrců. Jsou zábavné a dávají smysl. Dark Forces je skvěle vyvážený mix těchto prvků.

Zbraně jsou celkem fajn. I když jsem některé z nich snad ani jednou pořádně nepoužil. Miny jsou k ničemu. Zato skryté miny v lékárnách dost k naštvání. Slabá obdoba railgunu je také k ničemu, když to nezabije na jednu ránu granátníka. A taková ta zbraň, co střílí zelený koule? K čemu, když je tady blaster a samopal co střílí zelený kuličky. Hodně fajn je alternativní střelba z některých zbraní. Tím pádem se třeba dočkáte i jakési brokovnice a raketometu. Takže zbraní habaděj.

Někoho nemusí, v pozdější fázi, bavit častý respawn základních nepřátel. K tomu málo lékáren a životů. Hra vás nutí se moc nezdržovat. Štvalo mě míření na výše postavené nepřátele. Zaměřovalo se to pod nohy nepřátelům do zdi. Často jsem takhle chcípl nebo mi došly náboje. Zato příběh je pěkný a doprovází ho na tu dobu krásné filmečky.

DarkXL nebrat. Sice mouselook a grafika. Zato je to ochuzené o několik zbraní. Jednoho druhu nepřítele a dost snížená obtížnost. A to nemluvím o milionu dalších chyb, které hru hyzdí. Je to strašně nedodělané.

Pro: perfektní design úrovní, pestrost úrovní, střílečka s příběhem, animace, atmosféra

Proti: některé zbytečné zbraně, střílení nahoru, kratší herní doba, neviditelné miny!

+20
  • PC 85
Je to jako Doom, není to jako Doom...? Přesně tuto debatu jsme tu před časem vedli, když jsem tuto hru rozehrál. Obdobná debata se vedla i v tehdejším dobovém tisku. Nebyla to ovšem recenze Jana Eislera ve Score, která mě přiměla změnit názor, ale skutečnost, že jsem si po mnoha letech pustil původní filmovou trilogii. A tak místo abych u hry vzpomínal na okamžiky z filmů, tak jsem si u filmů více a více vybavoval pasáže ze hry. A musím tedy zpětně uznat, že problém nebyl v prostředí Dark Forces, ale v mé chabé paměti.

A jen tak mimochodem bych také chtěl říct, že je to také skvělá hra! ;-) V první řadě mě oslovilo výborně dávkované tempo hry, kdy se v tom správném rytmu střídají akční pasáže s těmi logicko-průzkumnými. Takže ani jednou mi nepřišel na mysl, ten známý pocit: "OK, to už by stačilo, popojedem..." Příběh se nejprve propojí s prvním dílem (vlastně čtvrtým) filmové trilogie, ale pak si jde svou vlastní cestou. Nemohu říct, že by mě nějak zásadně oslnil, ostatně to se nestalo ani u filmů, ale ani mě nijak neurážel. Byl jsem rád, že tam je a že má každá mise nějaký cíl a nejde jen o tupé likvidování vojáků Impéria.

Nejde ani o tupou střílečku a občas musíte zapojit mozek abyste se dostali dál. Důkazem budiž třeba moje stěžování si zde v diskuzi na kritický bug a nemožnost dohrání hry, ze kterého se nakonec vyklubalo to, že jsem lama, která neumí použít plynovou masku. Pokud ovšem máte alespoň trochu otevřenou mysl a oči, neměly by logické překážky být zásadním problémem. Co se týká nepřátel, tak ani zde není schována žádná nepřekonatelná bariéra, i když pár bossů dokáže zadělat na problémy, ale hrajeme sakra akční hru, ne?! Cože, že jste to ještě nehráli? Tak koukejte vypnout všechny ty CoDy, Battlefieldy či jiné moderní "jakoakční" hry a běžte se podívat, jak má správná FPS vypadat.

Rád bych doporučil spuštění hry s DarkXl enginem, protože to přeci jen vypadá na dnešních sestavách mnohem lépe, než v DosBoxu. Bohužel to nemohu s klidným svědomím udělat, vzhledem k množství bugů, se kterými jsem se potýkal. Ale pokud máte dostatek trpělivosti, tak to za pokus rozhodně stojí a dohrát se to dá (teda skoro).

Pro: Výborný leveldesign, tempo hry, atmosféra, prostě FPS ze staré školy.

Proti: Zaměřování výše či níže postavených nepřátel (odstraněno v DarkXL použitím mouselooku, ale ten má zas jiné bugy).

+27
  • PC 85
Na tuto hru mám naprosto parádní vzpomínky. Super střílečka s dobrou grafikou, navíc v hávu Star Wars = zábava zaručena. Části některých misí si dodnes pamatuji nazpaměť. Příběh byl super, jak už je u Star Wars zvykem a když jsem na konci viděl Vadera, jak kouká na vybuchující Arc Hammer, dostavil se pocit, jaký je nejen nepopsatelný, ale také neopakovatelný. Začátek kariéry Kyla Katarna se zkrátka povedl na výbornou.

Pro: Grafika, příběh, spousta zbraní, atmosféra, Star Wars.

Proti: V misích nešlo ukládat, což v kombinaci s jejich velkým rozsahem občas pěkně nakáklo.

+19