Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[neexistující komentář]: tomu teda říkám přepozitivní komentář. risen má jen samé klady, žádný zápor, hodnocení 100% atd.? ale no tak... :)
@mazar1234 (27.08.2016 17:52): "V tejto fáze mi teda G2 neprišiel lepší."
Mě ano, ale zkreslení bezmála deseti let jistě může dělat svoje. Hlavně tedy tím že G2 jsem hrál prostě první, a tudíž mě jeho takřka kopie už tolik neexcituje, kdybych hrál Risen první, pravděpodobně to vnímám opačně.

Rozdíl v obtížnosti neposoudím, řekl bych že je to podobné, ale výhoda (či "výhoda") G2 je v tom že v něm šly potvory z packu vylákávat po jednom, tady hned naběhnou všechny. A tomu zas podráží nohy neschopnost Piranhí vymyslet rozumné ovládání.
U me ani zezacatku to uplne nadseni nebylo, ale bavil jsem se. Hlavne tedy tim ze me mohlo sezrat uplne vsechno a tak jsem souboje moc neresil, a uz vubec ne ty hromadne - a u tech je prave nejvetsi pruser, neda se poradne ovladat na koho utocis, vyradi te i blba nahodna serie utoku takze load tlacitko jsem tu tezce osoupal, a diky level capu na zlepsovani vlastnosti jimi ani nemuzes prochazet nijak snadno i kdyz bys mel byt pomalu polobuh.

A konec hry uz o nicem jinem nez o soubojich neni, jen boje, a matouci hledani cesty v uniformnich dungeonech. Puzzly s pastmi by byly fajn, ale na to bych musel vedet co se po mne chce, kde jse, a co muzu delat. Stve me kdyz me hra dozene k hledani navodu.

Ale to bych prezil, spis me nasralo ze ten pribeh proste vyhnije, a nemas ani jinou moznost nez nasledovat tu nejtupejsi moznost jakou ti vymysli autori. A to ze zbytek sveta kolem toho ostrova sezrala apokalypsa, to jsem taky pochopil az na konci, to je proste dementni.
Ono se to časem trochu rozleží, ale těsně po dohrání spíš docela hate, člověk se prodírá hromadou dlouhých a zmatených dungeonů s repetivními save load orgiemi v soubojích se skupinami nepřátel, a když teda už konečně čeká to grand finále, tak dostane jeden lame souboj a jeden "souboj" ala hopsačka na Nintendu. K čemu byl ten titánský gear kvůli kterému jsem prohledával celý ostrov, to nikdo neví. A vyvrcholení příběhu nula, vlastně se nic nestalo, jediný rozumný plán jsi milý hráči pohřbil protože jsi posera a neumíš myslet ve velkém jako pašák Inkvizitor, a tak se dočkáš možná tak v pokračování. Meh.

Zato bugů v poslední třetině hry jak nasráno, typický případ kdy do rozmáchlých plánů najednou tvůrcům došlo že by tu hru měli rychle dokončit, a tak to nějak splácali na koleni.

Což by mě tedy u Piranhí nemělo asi moc překvapovat, ale co mě překvapilo a zklamalo, že je baví dělat pořád dokola to samé. Čekal jsem aspoň nějaký posun od prvních Gothiců, nějakou změnu, ale není to vůbec nic. Sice příjemně retro, ale s takovou jsem si mohl znovu zahrát o dost lepší Gothic 2 a bavím se víc.
Dohráno:)

Nejlepší byl začátek, ale závěrečný souboj byl taky výživný.

Nelíbilo se mi to shánění titánské zbroje v chrámech, sice jsou to krátké dungeony s občasným nápadem ale je jich 5. Špatně dávkováno.

Moje postava
@Red (23.04.2016 15:12): už je to nějaký pátek, ale taky jsem s tím měl problém. myslím že i u prvního Gothicu jsem to vždycky musel přečkat (tenkrát nebyl net, abych si to vygooglil :-).
Jak se ruší účinek nautilla jinak než čekáním? Já si zajdu vždycky pro čaj než mu to vyprchá.
Přeci jen moje spotřeba svitků levitace abych se dostal přes zídku už přesahovala krajní meze, tak jsem googlil. Ten problém se skákáním/lezením má řešení - vynucení virtuální synchronizace přes nvidia ovladače. Vyzkoušeno, funguje.
Dejte mi návod jak na něco vylézt aniž bych zamrzl na místě. Už jsem fakt strávil tak hodinu různých pokusů, nejdřív jsem si říkal mezerník bez šipek, teď už neplatí ani ono a dostat se někam je porod. Tak dobrou a přitom rozbitou hru jsem ještě nehrál.
@Red (17.03.2016 00:28): No level-cap v podstate je, kedze respawn prebieha pri prechode kapitol a nie casovo.

Ked si vychcany tak si vies maximalizovat XP vymlatenim celej dostupnej mapy a az potom postupit do dalsej kapitoly.... ale par levelov navyse nic moc neriesi a v zasade pri normalnom hrani ako sa ti paci si stale dostatocne silny aby si hru presiel.
Je nějaký level cap? Zatím si maximalizuju všechny dovednosti (alchymie, kovářství, krádeže,...), jen se bojím abych si tím nezatarasil bojové dovednosti. Mám meč+štít+kuši. Meč dovednost 5, síla 31. Ty ostatní zbraně jsem ani nezkoušel, můžu na ně vůbec ještě teoreticky přesedlat? Je ve hře nějaká možnost přerozdělení bodů?
@Eru (08.03.2016 17:28): Ano vyřešilo se to jak jsi popsal. Objevil jsem se v nějakým chrámu mezi nějakým high lvl hnusákama, naštěstí nechaly mě a dannyho na pokoji tak jsem ho jen prokecnul a goto Rachel:D
@Red (08.03.2016 11:41): To co navrhuje mazar1234 mi vždy přišlo přehnané. Když už použít cheat, tak spíš.:

goto Danny

což tě k němu teleportne, ať jde, kde je. Návod na aktivaci konzole:

Během hry stačí na klávesnici vyťukat slovo " minsky " bez uvozovek a při troše dobré vůle se na obrazovce zobrazí nápis " Test Mode Actived" a pak už jen stačí zmáčknout tlačítko přímo pod Esc - "vlnovka" Zdroj
Pomerne dosť vecí sa dá prekonať cez konzolové príkazy, len si treba vygoogliť zoznam a názvy.
Splnenie nejakého questu zadaním príkazu by nemal byť žiadny problém.
@Red (08.03.2016 11:41): jo tak to může bejt klasickej piraní bug. Ale nejsi sám kdo je nemůže najít: "they have always been sat at a camp fire for me tho they are easily missed if your not too observant only 1 is near the arena the other is nearer the entrance to the swamp hope this helps "
@Walome (08.03.2016 11:21): Ne, buď jsem byl včera hodně unavenej nebo se ty ostatní se na mapě pohybujou. Je pravda že to mám asi rozbitý. Při vstupu do domu vyskočím někdy na střechu, naopak když někam vylezu tak často končím zaseklej a můžu se z velkých výšek snášet dolů bez zranění - vypadá to docela komicky. Ale tohle loadem asi nevyřeším.
Ne na úkolové mapě ho mám zobrazenýho. Buď se někam propad nebo je někde na obloze.
Tak mi v táboře zmizel dělník jménem Branon - jsem kde má podle mapy být a nikde nikdo - nemůžu ho poslat sbírat bedny do chrámu ani od něj vybrat výpalné:(
@Red (06.03.2016 00:24): Este taky mini-exploit tam po zaciatku ako je ten domcek s typkom a pred nim je sud s vodou (taka hlavna krizovatka na zaciatku) co healuje, daju sa tam pozabijat vsetky okolite priserky vylakanim na seba a potom priebeznym healovanim zo sudu s vodou.... je to trochu opruz ale naexpis sa tam bezpecne v okoli.

BTW nasetupuj si dobre tlacitko "uskok" (ja ho ma na bocnom mouse buttone), uskakovanim bezpecne zabijes aj bez skillu silne priserky hoci to moze byt relativne zdlhave.
@mazar1234 (05.03.2016 23:55): Jóó funguje díky moc :) Zatím zabíjím jenom bodlináče, vlky jenom s pomocí jiných. To si pamatuju ze starších her, nalákávat silnější nepřátele k dalším postavám.

Grafika je úžasná, ten bojový systém se mi taky hodně líbí. Ale ty animace jsou hodně komický. Chtěl bych vidět toho projektovýho manažera co u animace skoku/pádu zvedl palec nahoru že jako dobrý:D
@mazar1234 (05.03.2016 23:21): Nevím, ale můžu ho mít vybavený spolu s mečem (teď mám na zádech štít, meč a i luk), takže myslím že má nějaký zvláštní tlačítko (bylo by taky dost otravný si pořád měnit zbraň), ale v nastavení jsem nic nenašel.
@Red (04.03.2016 15:23): Ako hovori JohnCZ, prakticky hneď na začiatku keď prídeš moc blízko k hliadke inkvizície tak ťa chytia a tým prídeš o možnosť splniť určité questy, ktoré môžeš najprv splniť a až potom neskôr sa dať chytiť.
Takže keď uvidíš týpkov s palicami v "hábitoch" tak sa im vyhýbaj.

@Red (04.03.2016 15:23): Čeština je fajn, módy jsem tam žádné nedával. Rady ani nejsou moc potřeba - snad jen: nenech se chytit a odvést Inkvizicí (pokud by ses k nim chtěl přidat, tak dobrovolně).
Jéžiš, to je ještě jedna kapitola přede mnou? Měli to skončit tou třetí, prolézat další dungeony se mi fakt nechce :(