Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cathan (komentář): "s Gothicu 3", "kde se seznamujete s ... banditi", "vi prostě víte", "ona vám prostě hadí do cesty", "i ze snahou", "měl šanci bát prostě..hezčí."

Nejsem grammar Nazi, ale tohle je vážně silný kalibr.
S manou jsem na tom momentálně na 150 bodech , mám 19 lvl a končím druhou kapitolu, ještě mi zbývá vyrubat pár dungeonů , než otevřu bránu. Stále ale tápu kterou magii, mám 50 dovednostních bodů, vyzkoušel jsem všechny druhy magie a nejvíce se mi líbí asi ledová, možnost zmrazit protivníka a pak ho dosekat holí ( level 6 + prsten, síla 60 = solidní damage (na mága ..)) . Momentálně lituji , že jsem si dal skill prospektor a pickpocket , solidně zahozený level ...
@Farurej (06.06.2014 17:17): Hůl ani jinou zbraňovou dovednost není nutné trénovat vůbec. Magický krystal a hodně many stačí na cokoliv. Na ostrově se nachází dostatek rostlinek abys mohl namíchat cca 14 lektvarů, které ti trvale přidají celkem 70 bodů many (Vyžaduje Alchymii III). A asi 2-4 lektvary se dají najít. Také stojí za to připravovat Pečené platýze, protože také trvale zvyšují manu. Dá se jich připravit cca 12. A jelikož začínáš na 40 bodech, tak se dá bez investování jediného bodu dostat až na cca 150.

Osobně jsem mága dohrál 2x (jednou s magickými střelami, jednou s fireballem). S magickou střelou je dobré mít cca 200+ many, s fireballem klidně i míň.
Ahoj, pařili jste někdo za mága ? momentálně po pročtení pár fór uvažuju co zvolit, zda ledový krystal nebo magic bullet , pokud zvolim první možnost , je stále nutnost trénovat hůl, ( momentálně tam mám asi 6 lvl. ) abych dobil zmrzlou potvoru ? jak jste na tom byli s manou ? mám manu něco přes 90 na 15 lvl, piju permanentní lektvary, body do ní zatím necpu a podle propočtů ani cpát nebudu, problém je , že se mi zdá, že jí je pekelně málo a nebude to ani později o moc lepší .
@musa (04.05.2014 20:25): Jono, už jsem neměl potřebu je někam přidělovat a pokud vím, tak systém v Risenu je ten, že obratnost využije člověk jen k lukům a kuším, což jsem až na spínače nepoužíval.

Co nechápu, jak málo lidí dává alchymii, když si pak člověk může umíchat s přehledem takových 15 lektvarů s trvalými účinky (je potřeba Hrdinova koruna, teď koukám do návodu, že jich je 20 celkem). Já si jich udělal takových asi 15 či 16, což se vyplatí, jeden znamená třeba +10 života nebo +5 síly, takže 15x5, to je třeba +75 síly jen z lektvarů bez potřeby výukových bodů.

@Walome (03.05.2014 21:00): Jono, Gothic to tak také měly, ale některé ty chrámy byly fakt děs, tím že jsem si prvně prošel celou mapu sám a až pak začal plnit hlavní úkoly, tak jsem navštěvoval opakovaně už poněkolikáté ty stejné místa, což bylo dost otravné, i když teleportační kameny přišly vhod. Problém jsem ale pak měl si vůbec rozpomenout, kde že to vlastně byly ty místa, kam jsem se nemohl dostat přes nějakou bariéru či potvoru.

EDIT: A ochrana proti magii mi přišla vyloženě zbytečná, vždyť tam prakticky nikdo nečaroval, občas ghúl, ale to šlo přerušit a občas ještěřan, ale to stačilo doběhnout blíž, aby vytáhl kudlu a rozdat si to s ním na férovku.
Jen tak pro zajímavost moje postava na konci hry po asi 36 hodinách.
http://cloud-3.steampowered.com/ugc/5767 ... 9E4D34C2AB26BF2036A/

Nebýt poslední zbytečně natahované kapitoly, několika otravných míst a fakt debilního soubojového systému (při soubojích ve skupinkách se neustále přepínají cíle a se spolubojovníky to schýtávají spíše oni než nepřátelé), tak bych tomu dal více. Na Staré Gothic 1 a 2 to prostě nemá.
Mohl by mi někdo poradit, proč mi hra padá? (přibližně každých 15min.)

Vyhazuje to hlášky:
Risen.exe V1.0.95642 (Rev. 0)
The thread attempts to read from or write to a virtual address for which it does not have access.

a nebo:

microsoft visual C++ runtime library
Runtime error!
Program C:/....../bin/risen.exe
pure virtual function call


Děkuji za každou pomoc..
hlavolam to teda byl ale nakonec sem ho porazila :-) každopádně ta podlaha byla pěkně otravná.
@Laurona (15.01.2014 11:48): Nie je to tak tazke ako by sa mohlo zdat, ale musis si pozorne stale vsimat co sa deje (hlavne podlahu). NUTNA podmienka je mat nasadene tie titanske artefakty - shield of the Titan Lord a hammer of the Titan Lord inac ho nikdy nezranis.

Druha vec aby si ho mohol zranit musis ho knokautovat a to len tak ze pomocou STITU odrazis tie MAgicke strely co sem tam vypusti, vtedy na chvilu padne k zemi a ty musis rychlo zasadit uder Titanskym kladivom. Toto niekolko krat zopakujes aby si mu ubral cele HP a je koniec.
jak se vám podařilo na konci zabít toho titána? vůbec se mi to nedaří :-/
@musa (09.11.2013 19:11): Se zobrazením úkolů na mapě je to v Risen trochu složitější. Bohužel už si přesně nepamatuji, jak je zapnout, ale snad ti tohle pomůže:

"Go to your journal and, while viewing a quest, click on the quest map tab (on the right, above the map)."
tak už vím proč se mi ten chrám hledal tak blbě. dostal jsem další quest, u kterého mají být zančky na mapě a opět nic. nezobrazují se mi vyznačená místa na mapě. japato?
v první kapitole po mne fincher chce prozkoumat vstup do chramu na vychode v jeskyni (kam maji smerovat trojcata). kde to misto je? prolezl jsem pomalu celou vychodni cast ostrova nemuzu nic najit.
Dva dotazy:
1/ vlezl jsem do města před výběrem ke komu se přidám. dá se z něj odejít, ještě než si vyberu (a odskočit si nezávazně do kampu)?

2/ je možné vložit do steam verze české titulky? respektive smí se to?
@Kubulus (19.01.2013 16:49): Já ten dungeon taky nezapomněl a když jsem hrál hru podruhé, fakt jsem se ho bál, ale nakonec mi to tak dlouhý nepřišlo. Ani potřetí ne. Chtělo by to možná zkusit čtvrtej run :) Ale když vono se to nedá ovládat :-D
@Ebb (19.01.2013 14:45): Já nezapomněl, ale vím, co myslíš. U ostatních jsem si toho všiml :-)

Sám si z Gothicu perfektně taky vybavuji zejména ten first chapter, zbytek mi už trochu splývá. To samé tady. Ostatně nemůžu říct, že bych se u dungeonů v Risen nebavil - mě naopak tohle přehoupnutí ve stylu hry v tomto případě vůbec nevadí.
Hej ten dungeon je nakonci možno trošku prepísknutý, ale keď si spomenieme na Gothic 1, tak tam ten záver bol rovnako predlžovaný podobným extra-zdĺhavým dungeonom, a nikto to tomu dnes nevyčíta. Asi na to už všetci zabudli :)
@mazar1234 (19.01.2013 10:18): Jo, souhlas. Ale i tak je Risen návrat k těm správným kořenům - mě prostě fascinuje ta možnost někoho jen tak zmlátit - v každým rpg, jakmile vytáhneš ve městě zbraň, tak na tebe naběhnou všichni, i ten poslední bezďák. Tady se tak děje až když někoho kuchneš. Prostě to má logiku...

V Risen 2 tenhle prvek není, což je pro mě nepochopitelný rozhodnutí.
Je to skoda ako Risen nakoniec dopadol. Keby som hodnotil hru pred startom 3. Actu tak okamzite nasolim cistych 90-95%. Bohuzial je naozaj pravdou ze posledne Acty su vyrazne slabe a nie velmi zabavne...

Dungeony Risenu vobec nesvedcia, ak su vacsie ako nejaka jaskynka ci vezicka... neviem cim to je ale akonahle je nejaky dungeon vacsi - dlhsi tak po chvili zacne byt hrozne nudny a otravny. Asi to bude tym, ze hlavne gro zabavy v hre pre mna spocivalo v tom prvotnom vyvoji z pozicie Lama-kripel co nezabije ani mravca / do pozicie sikovneho silneho killera a k tomu taka ta postupna EXPLORACIA sveta (ostrova). Kde som postupne prechadzal oblastami aby som pocase narazil na nejake prilis silne skupiny nepriastelov, co ma presmerovalo do inej casti ostrova kde sa dalo nieco prejst a tak behanim a skusanim som sa postupne vypracovaval (leveloval) a tak som potom uspesne dokazal preniknut dalej a dalej..... toto bolo neskutocne zabavne a je to najhlavnejsi prvok zabavy v celej hre. A toto v dungeonoch neexistuje.

Je ale pravda ze vacsinu herneho casu trvala faza Act 1+2 a Act 3+4 bol z casoveho hladiska viditelne kratsi. Nastastie, inac by som musel este ubrat na hodnoteni. Velka skoda nedotiahnutej finalnej fazy hry, mali tam dat nejaky dalsi ostrov alebo nieco, aby sa zachovala ta exploracne-treningova cast hratelnosti. Hra s 90% potencialom a pokazenym zaverom. Ale urcite sa absolutne oplati prejst prve 2. acty, ktore hracovi prinasaju fantasticku zabavu.... keby sa aj hrac potom vykaslal na Act 3+4 tak to stoji za to.
Vie mi niekto poradit. Workerske saty v bazinach za 500 goldov, sluzia do mesta Harbor town alebo to je iba nejaka alternativa ako sa dostat k bossovi v bazinach. Dilema znie ci ich mam na nieco kupovat alebo by to boli nezmyslene vyhodene prachy kedze k bossovi som sa dostal skrz mec.
Tak zacinam testovat Risen, zatial len z piratskej verzie ehm, ale ak sa ujme kupujem niekde.

Musim povedat ze zatial sa mi to paci a paci.... sice som len presiel plaz, jaskynu a prisiel do prvej dediny ale rozhodne to vidim pozitivne. Boj mi pride celkovo lepsi ako Gothic 2 a obtiaznost na normal citelne viac user-friendly nez bola v Gothic2 porovnavajuc pocet loadingov na pocet zabitych nepriatelov kde mi Risen vychadza PODSTATNE prijemnejsi.

Co ma dost serie je "double-tap key only dodge" co je naprosto debilne priserna sracka, pomaly nepohodlny vopruz a hrozny napad. Chcem jednoznacnte nejaku moznost "one key dodge" ako ma -Chivalry medieval warfare- kde to mam na "mouse button 4" ktory stlacim v kombinacii so smerovou kalvesou a okamzite instantne dodgujem, parada a fakt neporovnatelne lepsie riesenie nez ten priblbly "double-tap key" system.

No nic nie je dokonale ze ano. Tak som sa "vybrecel" a idem skusat hrat dalej.
@kurcatovium (02.09.2012 00:50): Máš pravdu, jsem lama. Resp. jsem se k Risenu vrátil asi po měsíci a zapomněl jsem na některé bojové vychytávky (uskakování), už je to lepší.

@Kubulus (02.09.2012 02:12): Tak asi to není špatně, když to někoho (vás tady) baví, ale mě děsně deptá to "najdi něčeho 5, 10, 15," to je děsnej vopruz.

Včera jsem u toho seděl do dvou, abych našel těch pět součástí zbroje pána titánů, tak doufám, že mě čeká už jen "final dungeon" a pak si to tady odškrtnu a na druhou půlku hry zapomenu.
@Walome (02.09.2012 00:12): To záleží. Netuším, kde se právě nacházíš, ale zhruba poslední třetina o pachtění se dungeony skutečně je. Jestli je to špatně, to netuším. Já naopak beru zavděk, že se hra přehoupne do jiného stylu, jímž se prorubu ke konci. V Risen jsou navíc dungeony podle mě dosti povedené a dají se řešit v závislosti na způsobu hraní, jejž si v předchozích hodinách osvojíš. Mně se to nezdá tak špatné.

Pokud tě to ale skutečně nebaví, můžu tě ujistit, že ke konci jsou už jen dungeony a 'žádný příběh', takže nevím, jestli má cenu se trápit.
@Walome (02.09.2012 00:12): Tak to asi neumíš bojovat. Pokud jsi trochu potrénoval bojové dovednosti, tak jsou souboje otázkou okamžiku. Rána, rána, blok, rána a většina nepřátel už je dávno pod kytkama... Zbytek jsou výmluvy.
@Say (01.09.2012 23:44): Jde o to, že ať seš sebelepší, tak tě nepřítel prostě může udolat, takže je to load save load save a nejde to nijak ovlivnit - leda se furt krejt jak debil. Takže jeden souboj trvá třeba minutu půl a pak tě sejmou, protože během boje si samozřejmě pozici neuložíš (páč při nahrání by tě zabili dřív, než bys stačil zareagovat). Takže jeden dungeon trvá třeba hoďku jen kvůli těmhle soubojům.

Navíc teď je hra už jen o dungeonech a to je prostě vopruz.
@Say (01.09.2012 23:05): No hrál, ani mi nemluv... ale fakt nechápu co je zábavnýho na tom se hodinu někde hrabat v hlíně - plus ruku na srdce, souboje v Gothicu nejsou nic extra.