Discover yourself.
Procitnout na tajuplném a zároveň přívětivě působícím ostrově by znamenalo životní zážitek asi pro každého z nás. Nejinak je tomu u snědého chlapce v bílém chitónu a červeném pláštíku. Cítí, že se na liduprázdném místě zalitém sluncem neocitl jen tak. Okolí je poseto ruinami z viditelně slavnějších dob, divočina si pozvolna bere zpět své, zatímco na všechno shlíží bělostná věž, lákající k návštěvě. S otevřeným světem Rime se obeznámíte bez násilí skrze řešení hlavolamů.
Příběh bez zbytečných řečí staví na objevování neznámého malým nemluvou jako v Ico (2001) pro PlayStation 2 a podobně jako v Exupéryho Malém princi bude dětskému hrdinovi průvodcem liška. Vizuálně hra kombinací palety jasných barev a cellshadu velice připomíná The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017) pro Nintendo Switch. Španělský počin nepodceňuje ani hudební stránku, o divotvornou atmosféru dokreslující melodie se postaral David García Díaz.
Teda kdyby byla celá hra tak smooth, tak audiovizuálně působivá a platformově spíš než hádankově založená jako v poslední hodině, tak bych se nebál dát maximum. Předtím jsem se dost plácal a hrál jen o víkendech po půl hodinách. Docela přemýšlím, jestli si některé pasáže nestříhnout znova, abych pochopil, proč mi tak parádně sedla jen ta poslední hodina....nebo mi je možná nejbližší fáze deprese:)
Pro: Děj přesně na míru všem fázím; opakované hraní pro odkrytí všech tajemství; velmi originální příběh; překvapivý závěr; nepříliš obtížné rébusy; nádherný vizuál; skvělá hudba; sugestivní atmosféra.
Proti: Občasné záseky v plynulosti obrazu; hra není pro každého.