Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

RiME

  • PC 80
Audiovizuálně krásná akčně-logická adventura, která bohužel tak trochu trpí tím, že nejhezčí a nejzábavnější lokací odzbrojí hned na začátku a ty zbylé už jsou "jen" velice dobré. Úvodní šmejdění po mírně otevřeném ostrově mě fest bavilo. Vypadá krásně, není úplně pustý a skrývá mnohá zákoutí, která stojí za to prozkoumat. S každou další lokací hra o stupeň potemňuje a stává se koridorovější a lineárnější, což je v jistém smyslu tak trochu škoda.

Na druhou stranu příběh hry nabývá na intenzitě a vnímavému hráči předhazuje různé indicie. Já ale asi budu vnímavý málo, protože ony indicie jsem vnímal spíše pocitově a byť tak nějak tušil, k čemu příběh hry směřuje, všechna ta symbolika na mě byla asi příliš abstraktní na to, abych dokázal s jistotou říci, že jsem opravdu pochopil její význam. Těžko říct, jestli jsem brzda a nebo jestli je to vina tvůrců, ale dle různých reakci nejsem ani zdaleka jediný. Každopádně: Tainaru, díky za podrobnou interpretaci! Dává smysl.

Hratelnost je ale příjemně mírumilovná, hádanky spíše nenáročné, tempo hry hezky plyne a je to zábava hrát. Ke konci už mě akorát tolik nebavil strožejší koridorový design prostředí, který trošičku připomínal věci jako je Ico nebo Shadow of the Colossus, ale chyběla mu taková ta opuštěnost a monumentálnost. V momentech, kdy není RiME taková pastva pro oči, je to zábava o stupínek nižší.

Pochválit rozhodně nemůžu optimalizaci. Zatímco v otevřeném světě prvních dvou úrovní běžela hra vcelku v pohodě, tak ve druhé polovině trpěla hra občasnými FPS dropy, bez pádného důvodu - v naprosto jednoduchých koridorech.

I tak jsem si ale RiME užil a docela rád bych se do hry vrátil, vyzobal collectibles a posbíral zbylé achievementy. Jenže jako by to tvůrci nechtěli. Po dohrání se sice odemknou úrovně v menu, ale bez checkpointů. Hráč je musí rozjet od začátku, což je, vzhledem k jejich délce a faktu, že se za hráčem docela často nevratně uzamyká cesta a ještě se zpečetí nevratným autosavem, věc, která od podobných aktivit docela spolehlivě odradí.

Jo a kdo má rád Lindsey Stirling a její fidlování na housle, tak pro hru složila jeden track. Soundtrack to má ale celkově nádherný a rád si ho v budoucnu pustím jen tak. :)

Pro: hratelnost, vizuál, krásná hudba, emoce a pointa, dobře nastavená obtížnost, úvodní lokace je designérská radost

Proti: optimalizace, možná až příliš nejasné a abstraktní

+27