Vítejte v zapomenutém světě ukrývajícím mnohá tajemství. Zatím co s dávnou civilizací se ve zdejších lesích, pouštích ani horách již nesetkáte, její odkaz zde žije nadále. A ne jenom ten, jelikož příroda si vždy najde cestu a kdysi pravděpodobně rušná místa nyní obývají různorodá stvoření od roztomilých obojživelníků v močálech až po gigantická stvoření brázdících zdejší pláně i jezera. A pak jste tu samozřejmě i vy, osamělá postava uprostřed neznámého světa čekajícího až jej prozkoumáte a dozvíte se o něm víc.
Omno je 3D adventura připomínající hratelností i vizuálem hry jako ABZU (2016), Journey (2012) nebo třeba Rime (2017). V první řadě tak jde především o průzkum fantasy světa a řešení různých hádanek pro postup dále, který zde ve velkém závisí na sbírání energie a aktivování různých pilířů. Hra však není jen pouhý walking simulator, ale více než zmíněné tituly se soustředí i na akčnější stránku ve formě plošinovky. Vaše postava je tak poměrně hbitá i díky svým schopnostem, které umožňují využívat dash, teleporty nebo v pozdější fázi i surfovat po povrchu či se vznášet ve vzduchu.
Důležitost zmíněné fauny následně podtrhává i jakýsi dostupný deník, kde si zaznamenáváte objevené druhy a lze si je zde zpětně prohlížet. Zároveň hrají i prim v postupu, neboť z interakce s nimi získáváte potřebnou energii. Tím pádem každé stvoření, na které narazíte, reaguje na vaši přítomnost a některé z nich vás mohou dostat do další herní lokace. Třeba tak, že se na nich proletíte.
Hra je dílem pouhého jednoho vývojáře, který na ní pracoval od roku 2016. O hudební doprovod se pak postaral skladatel Benedict Nichols známý třeba z her March of the Living (2016) nebo Before We Leave (2020)
Když čtu druhý odstavec popisku, velmi mi to připomíná hru Crisantemo. Doporučuji ji vyzkoušet, je dost krátká.
Pro: chytlavá hratelnost, obtížnost i zábavnost puzzlů, krásná hudba, HW nenáročnost, rychlé střídání prostředí a příjemná grafika...
Proti: která by mohla být o fous detailnější, schematičnost a absence překvapení, téměř neviditelný příběh