Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Penumbra se mi seká nejede plynule a když se chci otočit doleva doprava tak se to začne trhat, ostatní díly kromě tohoto mi to nedělají, nechápu proč tento ano, mám Steam verzi.
@JohnCZ (komentář): souhlas, kdyby o te hre toho tolik nenavykladali, nebyly by zadne ocekavani a vysledny zazitek by tak byl jiny. Takto sem porad v podvedomi hledal ten hruzostrasny horor a nenasel jej
@Dunemaster (02.08.2020 09:28): jo prvni setkani se psem se prriznam sem se otacel od monitoru skoro jako pri prvnim setkani se Slenderem... i kdyz tam to byl trochu jiny druh vydeseni

@Hrdlodus (02.08.2020 08:46): ne, resp. to taky muze mit svou roli, ale spis mi to jen prislo jako Call of Cthulhu kde sem taky vnimal jen atmosferu, pokud nepocitam prvni cast hry. Ale u Penumbry sem cekal neco jineho. Ono je to mozna tim stereotypnim prostredi v dolech a jednotvarnymi neprateli, kdy pavouci sou proste trapni a jen sem se jich stitil a na psa sem si na podruhe zvykl tak ze kvuli tomu jak neobratne se zachazi se zbrani tak sem se jen snazil jim vyhybat coz vyustilo v tendenci pri dalsi konfrontaci si automaticky rict... jezisi, zase ti otravni psy .... coz akorat vzbuzuje nudu a stereotyp namisto nejakeho hororoveho vydeseni jak tady ctu v komentech

Abych rekl pravdu tak prvni cast Call of Cthulhu me vydesilo vic jak cela Penumbra
priznam se ze citim troschu zklamani na zaklade tady pretenych komentaru, cekal sem strach a napeti ale zatim hraju jen hru s dobrou atmosferou,priste radsi budu cist komentare az po dohrani :(
@holmesjedna (komentář): Pěkný komentář. Jen k těm soubojům... Ono je to tak schválně, aby se hráč snažil přímé konfrontaci spíš vyhnout. Kdyby mohl máchat kladivem sem a tam, tak by se z toho stala akční hra. Velký kus atmosféry by se tím vytratil.
No kdysi jsem hrál Black Plague a teď tohle zkouším kvůli herní výzvy, ale zase tak strašidelné mi to nepřijde. Vlky vždycky umlátím šutrem, bo mě serou a schovávat se před nima nechci :-) Ale jako atmosféru to celkem má a je to dost temné. I když ty kecy, jak si hlavní hrdina uvědomuje, že naše společnost je příliš bezpečná, a že lidi mají příbuzné, přátele a lásky, kdyby se jim něco stalo, tak všichni nás nakonec všechny zachrání, takové debilní sentimentální hlášky mě dokážou naštvat. Ale naštěstí tam toho tak moc není.

Tam má hlavní hrdina přerostlé pavouky a zmutované vlky, ať se vysere na příbuzné, na kamarády a na lásky.
Tak jsem to rozjel. Sice to nemá tak mocnou atmosféru jako Amnesia: The Dark Descent že bych se bal otevírat dveře, ale stále hodně solidní. Tma, šepot a různé zvuky tomu jen napomáhají. Zatím jsem hodně spokojenej.
nezkoušel někdo ten Penumbra: Necrologue na Steamu? jaký to je a tak...
@Maximus (28.06.2016 13:05): No pokud jsi fanda Amnesie, popř. Soma, tak tě to pravděpodobně bavit bude. Osobně Penumbru považuji ještě za o fous lepší kousek jak Amnesia (byť ta byla asi hororovější).
Tak som kúpil na Steame Penumbra Collectors Pack za 2 eurá a som teda dosť zvedavý :)

chváli sa tu hlavne hutná hororová atmosféra, to ja rád, tak sa snáď pri tom neposeriem
"Pokud si myslíte,že máte pro strach uděláno,tak si pořiďtě tuto záležitost.Zjistíte,že zas tak tvrdí nejste.Já si dával přestávky tak na týden,abych to rozdýchal,protože to co se děje v této hře,to jsem ještě nezažil." Aha, to se máme jako bát?
Penumbra mi sedla o něco více než Amnesia, atmosféru bych osobně označil naopak za silnější. Klasická adventura to také určitě není;), k Amnesii má herně naopak imo celkem dost blízko (jen neobsahuje některé casual prvky- oživení, mizení nepřátel apod.). Chybí tedy hlídání mentálního stavu (strach z tmy) a v prvním díle můžeš nepřátele i likvidovat (nebo to můžeš prostealthovat), v druhém díle však již žádnou zbraň k dispozici nemáš a stejně jako v Amnesii před většinou nepřátel musíš utéct/schovat se.

Oba díly na sebe přímo navazují, čili určitě si je sjeď postupně, Requiem je taková blbinka navíc, čili tu můžeš s klidným svědomím vynechat (jak ti již radil special_plan).

Tu freewarovou Penumbru moc nedoporučuji, je mnohem méně propracovanější než placená verze (obsahuje i jiné lokace) a mě osobně by asi spíše odradila (hrál jsem ji ale až po dohrání celé trilogie).
Penumbra má celkem hutnou atmosféru. I herně mě bavila. Samozřejmostí je hraní ve tmě a se sluchátky.
Zahrej si první a druhý díl jak jdou po sobě. Navazují na sebe. A u nás to mimochodem vyšlo i s českým dabingem, takže bych se asi poohlédl po této verzi než po té na Steamu. Tam to asi český dabing mít nebude... Jinak hra jako taková je super a sedlo mi to daleko více než Amnesia.
Amnesia nie je zase tak extrémne jednoduchá a pre masy, na to aby som ju označil ako casual. Oproti Penumbre možno áno, ale Penumbra je hlavne klasická adventúra, zatiaľ čo Amnesia vsádza viac na atmosféru a adventúrne prvky sú jednoduchšie.
Hmm na steame za 1,79€ velmi nad tym rozmyslam. Amnesiu som este nezacal hrat, je toto lepsie ako Amnesia? alebo mam si zahrat Penumbru a potom rovno aj Amnesiu?

a hlavna otazka - musim prejst aj jednotku? aby som pochopil dvojku? oplati sa hrat celu seriu?
Tuhle pasáž jsem neměl rád.
A pro lidi s arachnofobií to bude vskutku nemilý zážitek.
Tak som to konečne dohral. Dúfam, že pavúky v dvojke nie sú.
Ber to tak, že to hodnotenie odpovedá takej tej metacritic filmovej stupnici kde sa s tým nese** a zlé filmy bez problémov ohodnotia 0-20%. V hrách sa to nedeje už len zo zvyku kedže prvé herné časopisy a recenzanti boli výhradne závislí od predajnosti, a tak aj keď sa im hra nepozdávala tak jej dali minimálne 60-70%. To už teraz neplatí.
zemi (koment): S tou grafikou to zase nepřeháněj:), sice na rok 2007 je jednodušší, ale osobně bych jí porovnal tak s druhým halfem či farcryem či Thiefem 3 (tj. rok 2004), zrovna teď si dávám repete a třebas o dynamických stínech a pěknému osvětlení se mohlo MoH AA jen zdát:)... nehledě samozřejmě na detailnější textury aj.

Snad zamrzí pouze nižší rozlišení (max. 1280x1024).
Isair: Ne, že by mi to nepálilo, ale na můj vkus toho přemýšlení tam je až moc. Ale to je holt u adventury naprosto standardní, akorát že si u takové hry neodpočinu. Ovšem jinak super, hlavně pokud jde o atmosféru, ale pro mě takhle zaměřené hry opravdu nejsou. Chtělo by to něco ve stylu Condemned. :-)
Nejlepší způsob odrovnání čoklů: Do míst ve kterých šmejdí přistavit 1-2 propanbutanové láhve, k nim hodit kousek masa. Až začnou baštit, hodit k láhvím dynamit :) Podmínkou je samozřejmě mít všechny tři věci po ruce.
ja sa priznám, že pavúky mi nikdy (Ani naživo) nejak nevadili, z bezstavcov neznášam červy, stonožky a mnohonôžky, brrr. Našťastie to nie je žiadna fóbia, ale aj tak, hnus velebnosti.
pavouci byli asi vůbec nejnepříjemnější / nejotravnější potvory.
Hra ma veľmi bavila ale priznám sa, že som ju nedohral. TO TIE PAVÚKY!!!!!
Ak si dobre pamatám na ten cotton string, bolo treba mať hotovú sériu úloh: nájsť pick axe - s ňou rozbiť truhlu s poznámkou ako urobiť výbušninu (office) a ešte bolo treba mať nejakú chemikáliu.
potřebuju poradit. Včera jsem si tuto hru (kompletní sérii) koupil u SCORE. Jsem úplně na začátku-v nějaké dílně byla chráněna elektronickým zámkem. Mám v ní sebrat motouz (to vím podle návodu) z krabice. Ale Vždycky když se k té krabici přiblížím a kliknu na ní, tak mi to nahlásí jen "Krabice plná provázků" a nic víc-prostě to nejde sebrat... je to chyba ve hře, nebo jsem blbej já?!udělal jsem všechno-dal TNT do výklenku v té velké místnosti, zapsal si do deníku nutnost najít zápalnou šňůru, vyřadil elektrickej ohradník v dílně i jsem rozmlátil ten sud (se střelným prachem). Dynamit už mám taky...Pls...poraďte někdo (?)
Garion: Ono to má byť v score, kde by to bolo logicky najlacnejšie, čo sa týka obchodov, jeden slovenský eshop (brloh) má u nás v meste aj kamenný obchod, kde to v podstate dostať za tú cenu, čo to bolo v Leveli. Momentálne takto skrblím, keďže hľadám prácu, inak by tých pár eúr jednorázovo za niečo, čo ma zaujíma, nebol až tak problém.
Tulareanus: a nevyslo by teda levnejc si to objednat na nejakym eshopu a zaplatit postovny? nevim, za kolik se standardne posila z CR na Slovensko :)
Garion: o tom viem, lenže na Slovensku je Level narozdiel od Score, riadne predražený.
Koupil jsem všechny tři díly a jelikož to je haptx verze (anglicky)tak jsem pátral po češtině. Na první dva díly jsem v pohodě sehnal titule a na třetí jsem musel stáhnout warez, z něho vypreparovat češtinu, tu implementovat do hry a ouha nějakým nedopatřením to bylo dabované česky. Můžu vám říct- nic moc teda.Naštěstí je třetí díl natolik odlišný, že mě to jen otravovalo, ale u prvních dvou dílů by to vyloženě zkazilo atmosféru.
U Levelu byl počeštěný první díl, teda pokud si to dobře pamatuji. Kdysi jsem všechny tři díly sehnal na Steamu v akci za 5 €.
Nebylo to náhodou už u levelu? Nebo to možná jenom dlouho slibují, teď nevím.
V pristim SCORE vychazi Penumbra: Anthology( vsechny 3 dily) asi jasny kup, na Xzonu za 399,- jestli to je pocestene tak je to fajn, kdy vychazi dasli SCORE a kolik stoji? Dik ;)
Předplatil bych si to hned, ale zkusím počkat zda-li to nebude v haptx verzi pro Falcon.
K sehnání za libovolnou částku spolu s World of Goo, Aquarií, Lugarem a Gishem - http://www.wolfire.com/humble

Edit: Při zakoupení této verze penumbry získáte slevový kupon (je u "Euly" při instalaci), který vám umožní koupit celou trilogii za 5 babek.

FG navíc do 11.5 mají 50% slevu na jejich nový projekt a pokud se najde 2k předpalitelů, přidají nějaký extra-content.
http://www.frictionalgames.com/site/node/101
mám pocit že ten kabel co tam je je krátký a někde kolem se válí delší
To zemi: demo jsem nehrál, ale pochybuji, že by končilo zakousnutím psem. Psovi se dá ve hře utéct.
To Dunemaster: to bude nějaký bug snad,zastčíš zástrčky od propojovacího kabelu, klíč vrazíš do zapalování, kladivem načneš kanystr, naleješ benál a jedem
Chtěl bych se zeptat. Zkusil jsem Demíčko a nevím jestli jsem u konce. Končí to tím, že mě zakousne pes, nebo se dá nějak přemoct a ještě pokračovat dál?
Myslím, že by k penumbře měli zdarma dávat nějaký automaticky defibrilátor, který by neustále kontroloval životní funkce a v případě infarktu by začal oživovat.
Zásady při používání:
• Neseďte příliš blízko u monitoru. Seďte tak daleko a tak pohodlně, jak jen to
bude možné.
• Používejte co nejmenší monitor.
• Nehrajte, když jste unavení nebo nedostatečně vyspaní.
• Zajistěte, aby byl pokoj, ve kterém hru hrajete, dostatečně osvětlen.
• Každou hodinu si v hraní udělejte 10-15 minut přestávku.

abych se přiznal tak jsem nedodržel ani jedno z těch pravidel:-)
ale kdyby je člověk dodržoval tak by si to tolik neužil
Krom třetího dílu, mám to rozehrané, ale je to jaksi úplně jiná hra než obě předchozí.
teď jsem to dohrál a povim vám, to byla teda síla. musim se pochlubit že se mi docela i zdárně dařilo umlátit vlky, vždycky jsem po něm něco hodil, on spadnul a já do něj mlátil tak že už nevstal:-) nejvíc sem asi čuměl na poslední dopis od REDa hlavně na datum:1973 a věk:14 doufám že mi pujde pokračování protože se mi to někdy docela sekalo
To jo, už to vidím, z nadšení si to pořídím a nikdy to, kvůli té husté atmosféře, nedohraju :o)
Teď to mám rozehrané,takže pokud ještě stále chcete odpovědět, ptejte se. Hraju to s ovladačem Novint Falcon a musím říct,že s myší to tak hrůzné nebylo.Teď když se mi ve vypjaté situaci, nebo při útoku něčeho zatřese Falcon v ruce....přiznávám, mám husí kůži jak struhadlo.
ten problemek jsem chvili po dotazu tady vyresil. na plosinku jsem vyhodil velky sutr a s nim nasledne vetrak zablokoval. jak jsem mel nahoru dostat mnohem tezsi motor netusim, ten se mel poslat po bezicim pasu spodem - patrne chyba v navodu
potreboval bych radu: jsem casti dolu, kam jsem se dostal po prorazeni dulnim strojem. konkretne ted v mistnosti Rafinery, kde jsou drtice kamenu a nemuzu se dostat pres velky vetrak. motorem jsem si shodil zebrik co vede k vetraku na plosinku.
zkousel jsem navod a ten rika, ze mam vzit znova zalozni motor a strcit ho do vetraku. ale JAK, kdyz s predmetem v ruce nejde po zebriku vylizt??
Toho jsem taky obcas vyuzival, ale jak rikas, kazi to dosti atmosferu a tak sem se o tom nezminoval :)
z jednoho nedokoncenyho navodu jsem ziskal postup jak na psiska: staci vylezt na bednu (nizkou, kterou se da posunovat) a pes na vas nemuze. proste nedoskoci (i kdyz to vyzniva napul jako chyba hry), ale vy na nej krumpacem dosahnete. jde o zaruceny postup, ktery ale trochu ubira atmosfere, nadruhou stranu ti psi zacinaji byt v narustajicim mnozstvi otravni
Ja myslim ze je to neco zmutovaneho :)

Tam prakticky zadnej soubojovej system nebo neco podobnyho neni... do nekoho mlatit vubec nema cenu, akorat by ses u toho vztekal, protoze to vazne nejde ovladat. Ve dvojce to uz vypustili uplne a clovek musi pred vsim zdrhat :)