Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hej, ja som sa radšej okolo nich pohyboval nepozorovane, lebo veľa vydržali a ten boj bol otravný...
btw: pokiaľ viem, tak to nie je vlk, ale zdivočelý, vyhladovaný, bývalý strážny pes
bojovat vůbec nemusíš, ta hra na to pořádně ani není dělaná a umlátit vlka je tady dost problematické...
Tak ja som si na ten boj plne nezvykol asi nikdy, ale zistil som, že väčšiu šancu mám, keď bojujem prikrčený.
tak jsem se jal penumbru zkouset. akorat jsem potkal toho vlka... zabil me... co dela vlk v leta opustenym dole, spadl vchodem za mnou?
prvni dojmy jsou asi nasledujici: urcite to bude hra zkousejici nervy (zacatek jsem prezil ve zdravi), je potreba si trochu zvykat na ovladani, otevirani/zavirani dveri/suflat pohybem mysi je zajimavy, ale obycejne kliknuti by pro me bylo stravitelnejsi. jak bojovat, hazet sutry - to si zatim ujasnuju
to je čistě subjektivní pocit. mně Shalebridge Cradle nepřišel strašidelný ani trochu, ale u Penumbry jsem se "bál" jako u žádné jiné hry. Hlavně první setkání s vlkem bylo ultimátní.
Síce som Thiefa 3 ešte nehral, ale tak tiež by som povedal, že po stránke strachu bola Penumbra jedna z tých vierohodnejších, atmosferickejších vecí, kde človek fakt v mnohých miestach čosi čakal a občas sa ukľudnil a čosi sa stalo a už z toho liezol celkom fajn adrenalín. :) Žiadne lacné baf! efekty a somariny typu FEAR a podobných amerických produktov.
musa: Ja som to myslel presne opacne :)
Penumbra je fajn asi tak 10 minut kym sa nepresvedcis o tom, ze je to stale o tom istom (bohuzial).
To sice Shalebridge Cradle tiez, ale to netrvalo celu hru, takze si clovek nestihol tak skoro zvyknut.
nevím jak Thief 3, ale Penumbra je první hra, kterou nemůžu hrát po tmě déle než 15 minut...
jak je na tom penumbra s desivou atmosferou v porovnani treba s levelama kolem shalebridge cradle v thief 3?
Jo takhle.Já že sem to nenamočil.Inu to se v návodu nepíše :)Děkuji,hnul sem se dále.
Mirus: Musíš vzít knot, pomazat jej nějakou hořlavinou (taková lahvička) - to se udělá přetažením lahvičky na knot v inventáři. Pak ten knot musíš použít na střelný prach (rozbiješ jeden sud, myslím že je za tou elektrickou barikádou) a ten pak dát do sudu v té díře.
Chlapci,něco z návodu:Tím vytvoříte něco jako zápalný knot a v inventáři se vám uloží jako FUSE.Vraťte se zpět do místnosti s lucernou,uložte si hru a dveřmi vyjděte ven do centrální části.Nyní se stále držte při pravé straně a běžte až k místu kam jste hodili sud do díry.Použijte na sud FUSE z inventáře,pak použijte zapalovač/LIGHTER/

Vzpomene si někdo kde to je?pokud ano,nejde mě jedna věc.Píše se:Použijte na sud FUSE z inventáře,pak použijte zapalovač.Zaboha to nefunguje..přetahuju věci..zkouším je na sudu a nic.Prostě to nechce bouchnout"knot ale mám od střel.prachu ..wtf
Pivo: Mumie přeci :)
A ohledně stealth postupu nečekej Splinter Cella. I když tedy schovávání se ve tmě, rozhodování mezi světlem (baterka, lampy, světlice a samozřejmě pozornost sousedů) a tmou je prýma věc. Tedy pokud nepotlačíš strach a nepokusíš se všemu utéct :-)
Hrál si na Ricka O'Connella a běhal všude možně s dynamitem v ruce a s kladívkem v záloze pro případný Rambo styl boje? :-)

Jinak třeba mě třeba dostalo plížení kolem vlka se sudem TNT v ruce... člověk jenom doufá, že si ho ta potvora nevšimne :)
montana: Vždycky můžeš zdrhnout neviděn a schovat se někam do kouta... s trochou štěstí tě nenajdou a vrátí se zpátky na svůj píseček :)
Me to teda nepreslo celou dobu. Protoze zbrane se ovladaji dost hrozne a je dost tezky nekoho umplatit. Navic, kdyz toho vlka nesejmete hned, tak utece a privola si kamarady... a jste v prdeli uplne :)
To je fakt. Jakmile se člověk dostane ke zbraním, kterými je schopen nepřítele s trochou cviku uhlodat, tak úroveň strachu značně klesne. Ale i tak je tu dost pasáží, které solidně nahánějí husí kůži :-)
Pivo: Nemal by som prehnane ocakavania. Mne prvych 10% hry prislo celkom zaujimavych a napinavych, ale zvysok uz bol stale o tom istom a akakolvek "strasidelnost" pominula.
Já jsem trojku zkoušel, ale je to takový těžkopádný Portal. Po půlhodině jsem to vypl, s původní Penumbrou to moc společného nemá.

Jinak si pamatuju na jeden moment v první Penumbře, kdy jsem se poprvé setkal s "nepřítelem"... mrazilo mě kurevsky v zádech. A to jsem člověk, co si užívá Dead Space o půlnoci s max. zvukem sám v bytě a po tmě...
Podle toho co píšete, tak to vypadá opravdu děsivě. Někoho někde zavřít a spoléhat, že se z toho dostane co nejpozdějí....hm :-)
Začíná se mi to líbit.
Vzhledem k tomu, ze stejne jako dvojka zase navazuje presne tam, kde skoncil minulej dil, tak se ani nedivim :D
Sakra ale strasne rad bych videl jak to dopadlo :))
Ale co teprv ve dvojce, kde ani nikoho nejde zabit a clovek musi jen zdrhat nebo nepritele nekde zavrit... z cehoz se ale opet dostane a pak vas hleda dal :) Dvojku sem jeste ani nedohral a trojka (no datadisk :) ceka na policce :)
Já se sice ještě do konce neprokousal (je to fakt strašidelné :D), ale podle všeho je v celé hře jen minimum nepřátel, zato jejich zabití je nadlidský úkon. BTW je tu perfektně zpracované vyděšené z nepřátel, které procházejí těsně kolem hlavního hrdiny (ten může zpanikařit).
Montana: Tak to mě těší :-) Ale u FEARU jsem nesral strachy, jenom se mi to z těch "hororů" co jsem hrál nejvíce horor. Jestli je Penumbra, tak strašidelná, tak mě to těší a jdu do toho :-)
Strasidelnejsi hru si nehral. Jestli ses bal u petiminutovyho dema FEARu 2, kde nic strasidelnyho nebylo, tak tady se fakt solidne poseres a pravdepodobne strachy moc daleko nedojdes :) Kombinace strachu z nepoznanyho a nevidenyho s hudbou a busenim srdce hlavniho hrdiny je mistama naprosto nervy drasajici :) Osobne jsem obcas hru musel vypnout a zahrat pozdeji, protoze me hrozne busilo srdce a nemoh sem poradne hejbat mysi :)))
Pivo: Zabít? Tsss, zabíjí se jenom v béčkových filmech :). Tady jde o tu atmosféru a pocity. Ač tedy vyloučené to není, spoilovat radši nebudu :P
Nate: Takže to byly pořádně zákeřné svině, které tě mohly zabít jo? :-)
Sice adventury hraju pomalinku, ale horrory se nesmím nechat ujít.
Pivo: To se neříká :). Rozhodně to ale nebyli neškodí pavoučci, to by potom nebyla Penumbra ta správná hororová hra :)

PS: Pokud máš možnost, tak ze Steamu je to celkem fajn koupě teďka ve slevě... všechny tři díly pohromadě.
F.E.A.R. 2 jsem hrál pouze demo a v tom jednom okamžiku mě příjemně zamrazilo, když byla její fikce kousek ode mě. Ne, že by mě nějak děsil.

Nate: co jsou ti pavouci zač? :-) No celkem mě tahle hra zajímá, takže uvažuju, že bych do ní šel. Pak si musím zjistit, kolik toho vyšlo a kolik každá hra stojí.
Ale fakt potřebuju něco strašidelného. Filmy občas člověka "postraší", ale u her to nemívám :-(

Tady se člověk bojí i pavučin, respektive možnosti, že je někdo kolem nějaký pavouček (libovolné velikosti). Zvlášť poté, co si přečte, že ty pavouci nejsou zrovna obyčejní pavouci (pravděpodobně, na rovinu to řečeno není) :-D
Je to fakt takový horror nebo jsou většina lidí, co to hráli jenom takoví strašpytli :-)
No, jestli to tak je, tak do toho určitě jdu. Zatím jsem z "horrorů" hrál tohle: The Suffering, Call of Cthulhu, CB Jericho. No u ničeho jsem se nebál. Nejvíce "děsivá" hra pro mě byla zatím demoverze F.E.A.R. 2 :-)
Atmosféra je velmi dobrá, ale ovládání mi prostě nesedne. To už je lepší třeba takový Resident Evil, u kterého musím správnou kombinaci kláves a čas stisknutí vytušit. Ale jinak velmi povedená hra. Nechám si ji odležet a pak uvidíme.