Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Copak ta hrůza nikdy neskončí? ...říkal jsem si furt a přitom Steam hlásí 4,6 hodiny, a to jsem na začátku ještě šteloval grafiku a HDR :-D No jako bylo to strašný, regulérně se mi to nechtělo zapínat (jsem to rozehrál pomalu 3 týdny dozadu) no a teď je tam navíc ještě ten datadisk, co má být ještě horší. No nic, jdu si zahrát Sonica, ať na to zapomenu.

Vyzdvihnout musím vizuál, krom občas nesmyslných cubemap (vidím v zrcadle pizoiry, které tam nikde nejsou) a tu a tam lowres textury to vypadá fakt skvěle. Doporučuji wrapper na DX11 kvůli HDR. Jelo to bez problému lock 120 FPS.

Původně jsem myslel, že to ve výzvě hodím do osmičky, ale nakonec do sedmičky a do osmy hodím něco odpočinkovějšího.
@Bravewolf (13.08.2023 04:58): Mám jich plný wishlist, ale z těch, co jsem hrál, bych určitě jmenoval Home Sweet Home a The Dark Occult.

Ten druhý se mi dodnes nepodařilo dohrát, jelikož setkání z hlavní protivnicí mě to donutí zase o nějakou dobu odložit. :-) A z těch, po kterých koukám, a které na DH ani nejsou, tak třeba Anthology of Fear, File Destined, Silent Nights apod. Jak píšu, většina z nich na DH ani není, ale hodnoceny jsou jinak velmi dobře.
@Bravewolf (13.08.2023 04:58): To se neptáš toho pravého, já krom Amesie asi nic podobného nehrál.

Jinak tedy mě trochu překvapilo, že existuje český dabing, ale texty, a to ne úplně přívětivé, jsou komplet v angličtině.
Uf...celkem nervák. Amnesia proti tomu byla v klídku.

Radost mám z technické stránky. Wrapper na DX11, AutoHDR, lock 120 FPS. Vypadá to nechutně reálně.
to je zajimave jak zde funguje to 100 lidi....

ja to mel zas naopak, me amnesie zadny pocit strachu neprinesla, byla to pro me jen hra s dobrou atmosfeerou, za to Outlast pro me bylo jine kafe, mozna pro to ze ma realite zdaleka nejbliz? A proto kdyz si budu chtit zahrat opravdu survival horor tak sahnu po Outlast. Jen skoda ze je tak malo dilu, druhy sem teda jeste nehral, snad nesel cestou jako vetsina pokracovani kde se projevila komerce a jadro toho co fungovaolo u prvniho a Whitleblower zustalo stejne
@Mr. Delicious (komentář): Vzpomínám, že jsem Outlast prvně hrál přibližně ve stejné době co Amnesii a dost jsem to porovnával. Ačkoliv mám Outlast nakonec o něco raději, hlavně díky technické stránce, musím přiznat, že u Amnesie jsem se bál mnohem víc. Jako důvod jsem nakonec specifikoval to, že Outlast je děsně přízemní. Je to nechutné, adrenalinové, ale nakonec je příliš děsivé na ne nejniternější stránce.
@koberec (28.10.2021 13:57): Po těch letech si upřímně myslím, že to z mé strany byla trochu chyba a zbabělost. :D Ale na druhou stranu mi tam ty lekačky přišly fakt hnusný. Ovšem zároveň nemám moc s čím srovnávat, zas tolik hororovek jsem nehrál.
@Vurhor (komentář): Taky nesnáším lekačky, ale mám strašně rád cokoliv hororového. Možná bych mohl tvoji strategii s alkoholem vyzkoušet :) mám tady nějakou polskou vodku, tak uvidím.
@Cathan (04.03.2021 16:04): No ja u her moc zas pribeh nevnimam takze ani poradne nevim o cem to je, tezce se na to soustredim, ja sem nastaveny na vziti se ve smyslu byt ve hre realne, takze na text uz nezbyva kapacita. To opravdu musi byt hra na to stavena jako CryFear nebo Silent Hill 2. V cem to bezpravi tkvi? Jen sem vnimal ze to je snad o nejakem doktorovi z lecebny, ktery dela pokusy na lidech? Podobne nastavene sem to mel u ceske hry Bloodline, kde sem taky tezce pobiral pribeh a text a byl spis orientovany na deni ve hre. Ja sem se v tom pribehu priznam se ztratil u teto hry.
Čím je člověk otrlejší, tím na něj mají tyto hry větší vliv. Jediná hra, která u mě byla ve své době na hraně skutečného znechucení, byl The Evil Within a dvojka na mě pak už vůbec nezabírala. Člověk se přirozeně otrká. Já mám jen přirozenou nechuť k bezpráví, což je jeden z důvodů, proč se mě osobně Outlast zaryl pod kůži. Díky krvi a kastracím to nebylo.
@Chuck (01.03.2021 09:12): No ve fazi hry kde su ted uz to je docela nechutne i na me (celkem me dostal ten sesity typek jak rve a jak k nemu dobehne dlouhovlasy doktor s nuzkami ala Strihoruky Edward a zacne na nem pracovat)..... to uz je moment ktery se mi zaryje pod kuzi. A celkove ti lide v te hre.... mam z toho podobny pocit jako z jednoho dilu Akta X, ktery sem videl jako maly sam doma a dlouho sem se z toho vzpamatovaval...

The X-Files "Home" Trailer (fan-made) - YouTube
tak cekal sem vetsi gore hardcore masakr podle ohlasu ... a opet sem se nechal unest jako v pripade Amnesie,byt teda Outlast je preci jen vetsi psycho,ale u toho to zustava. Podobne psycho nabidl uz Cry of Fear v casti lecebna. Outlast je jen atmosfericke psycho s nahaneckami stejne fungujicimi jako u amnesie.... No na to hard gore se asi dockam az u RE 7.... doufam :))))
@Chuck (22.08.2019 14:35): Na jednu stranu je fakt, že proč to nezkusit. Na druhou stranu, když se hned rozhodneš jít do plné a stejně tušíš, že hra se ti bude líbit, tak opětovně procházíš stejnou lokaci. Až na výjimky, kde vytvoří pro demo úplně jinou lokaci nevyskytující se v samotné plné verzi.

Proto si na jednu stranu říkám, že ze zvědavosti to asi zkusím, ale přímo na ty dema nejsem :-)

EDIT: Zvláště u hororu se při opětovném procházení už tolik nebojíš.
@Chuck (22.08.2019 14:14): Možná pak zkusím, ale raději jdu většinou už do plné verze a ta hra na mě z gameplay videí působila celkem dobře. Ze zvědavosti ale pak demo možná zkusím. Teď ještě pár her a Whistleblower zahraji a pak se o tohle budu zajímat.
@CrocoRay (22.08.2019 13:38): To každopádně je a hlavně ta megera hrozně hnusně sípá a když Tě spatří, tak ten zvukový doprovod je ještě hnusnější. Já osobně do toho asi půjdu, i když u toho dema jsem měl půlky solidně stažené a představa, že hraji plnou hru, mi moc idylická nepřišla. :-)

Paráda! ;-)
@Chuck (22.08.2019 12:38): Takže to pak je ještě více o nervy, jo?

Jinak Outlast dohrán. Hodně mě to bavilo a hodnotím 80%, i když z horrorů to nejlepší, co jsem hrál, takže si říkám, že možná bych to někdy mohl hodit i na 85%. Ale každopádně luxusní hra.
@CrocoRay (22.08.2019 12:33): Já teda to demo dohrál a nejevilo se mi to úplně špatně. Hlavně si pamatuji, že když jsem byl hlavním protivníkem spatřen, nebyla šance na přežití, jelikož se mu na rozdíl od Outlastu ve většině pasáží nedalo utéct. A to bylo celkem cool. :-)
@ntz (21.08.2019 17:38): Pravda je, že jsem v téhle hře měl poměrně často pocit, že do určité lokace nejdu, protože mi je jasné, že to bude o nervy. A ono fakt jo! :-)
@ntz (21.08.2019 17:38): Třeba nabrat odvahu, kvíkale :-D Ale jo, Outlast mi přijde takový strašidelnější, co se týče horrorů a má to dost silnou atmosféru, takže jestli někdo není zvyklý, tak se mu nedivím, že to vzdá. Já kdysi taky měl nervy u slabších horrorů a nedokázal jsem to hrát nějak vkuse, ale časem jsem si začal zvykat a Amnesia též trochu potrénovala, takže se mi tenhle žánr začíná líbit.

@JohnCZ (21.08.2019 16:53):

@Chuck (21.08.2019 17:33): Jo, jo, dívám se v menu na Whistleblower a přemýšlím nad tím. Ale herní dobou to určitě bude krátké, ale to nevadí. Hra se mi líbí a asi do toho půjdu, i když celkově DLC míjím, tak občas dělám výjimky. Po dohrání si ještě o tom něco přečtu, jaký to má scénář a půjdu do toho.

EDIT: Tak jsem pročetl, že je to prequel a docela mě zajímá, co tam před samotnou hrou bylo, tak do toho půjdu.
@CrocoRay (21.08.2019 16:50): Já jsem tu hru v určitých pasážích kvůli tomu, že se nemůžu nepřátelům bránit, chvílemi trochu proklínal, ale musel jsem pak uznat, že to je pak ten správný hardcore a pár opakovaných checkpointů mě nezabije. :-)

@JohnCZ (21.08.2019 16:53): Pokud se mu tenhle díl líbí, řekl bych, že do Outlast: Whistleblower určitě půjde. Moje i Tvoje doporučení má, takže není co řešit. ;-)
Tak jsem si užil teď chvilky zdrhání pře řadovými nepřáteli a úchylákem s nůžkami. No, vidím to zatím na 80% a jsem rád, že tam není možnost se před nepřáteli bránit, protože je to alespoň správný survival. No, možná nějaké odražení nebo tak tam být mohlo, ale ti neporazitelní nepřátelé mi vyhovují. Člověka to pak nutí více přemýšlet a schovávat se a o tom by měl horror nebo thriller být.
Tak jsem u toho už pár hodin strávil a musím říct, že se sluchátky a tím dobře zpracovaným prostředím se někdy člověk cítí, jakoby tam fakt byl. Hlavně ti dva úchyláci s noži, s těmi jsem si užil pěknou scénu.

Pak asi půjdu do dvojky. No, nebýt doporučení tady, tak bych do hry nešel a asi bych na ni nenarazil. Docela by mě zajímalo, či jsou ještě nějaké další této hře podobné.
Jinak díky za doporučení. Už ten samotný scénář, že jste reportér a jdete dělat reportáž do šílené psychiatrické léčebny se mi líbí. Jo, je to klišé, ale takové to klišé, co se mi líbí. A celkově je to pěkně zpracované. Já to hrál sice pár minut a nechávám si to na večer, ale už to na mě ze startu působí dobře.

Tak jsem zvědav.
@Chuck (22.05.2018 19:22):
Ano, třeba ve starym AvP(1999) se člověk leknul mockrát a jak! Často aliena, nedejbože facehuggera. Doslova infarktový situace to byly. Ovšem nehrála k tomu žádná spešl muzika (dokonce myslím žádná), ani to autoři v tomto konkrétním místě nenaplánovali. Jen jsem ho tam nečekal, vyskočil (normálně) na mě, ale já projednou nadskočil ze židle. Pak člověk prochází prostředím opatrně a může se tak takovým situacím třeba snažit vyvarovat...

V Outlast je každá takováto situace, zdá se mi, předem precizně připravená a místo abych sám vytřeštil oči na nějakou scenérii, autoři už mi dávají vědět dopředu vším čím jde - protagonista dýchá jak o život a muzika řve. Až po několika vteřinách třeba zjistím proč.

Jinak ano, nějaká další činnost: hacking, minihra, cokoliv mi zde scházela.
@Kosi.. (komentář): Prvoplánové lekačky jsou pro Tebe vlastně co? Takové, které čekáš a jejichž příchod se tak dá dopředu odhadnout? Hlasitý zvuk nebo skript, který zmiňuješ, tím pro Tebe je, nebo není? A že ten gameplay je vlastně jednoduchý a nic moc extra složitého se po Tobě nechce? To je fakt, jelikož ta hra vsází holt na něco jiného a atmosféře nejistoty a strachu dává hlavní důraz, což bych odhadoval, že o to vývojářům hry šlo víc než luštění rébusů, hackování apod. (pouze příklady činností, které ve hrách děláváš).
@Chuck (11.04.2018 11:51): Pro někoho možná jo, nikomu to neberu. Já se rád schovávám, ale taky se chci bránit, když už musím. Ta naprostá bezbrannost mi zkrátka vadí. Takový RE7 by mi mohl vyhovovat. Zkoušel jsem Somu. To samý prostě. Přitom to téma je naprosto skvělý. Alien Isolation mi je zase blízký tématicky, protože jsem na tom vyrostl. Holt není hra na schovku, jako hra na schovku s překvapením.
Vy ste másla, normálne som si teraz spomenul ako sme to s Maximusom (na steamcalle info) hrali výlučne v noci a na sluchátkach, a ako sme brali screenshoty takých dvoch dementov čo ukazovali penisy....

dyť je to len hra kua.
hru jsem rozhral asi 7x a zatim jsem s tim pokazdy seknul hned na zacatku ... asi 5x jeste predtim, nez jsem videl prvni priseru (domovnika) a 2x nez jsem videl druhou ...


ja na to proste nemam kulky :( .. zkousel jsem to hral i vozralej i zhulenej ... ne, proste moje hlava a telo to odmita ...
cau .... prosim mam prosbu o radu .... Nainstaloval sem si outlast 2 no steam .... pokud sem teda postupoval podle instrukci tak by me mela hra jit spustit... ale ona nejde :D jak se prosim instaluje pres ten no steam ... me to vzdycky skoci na jejich webovku no steam a jestli mam naistalovat nejaky patch vubec netusim ... sem docela amater a s timhle sem se setkal poprvy tak sorry za neznalot... ale fakt uz si nevim rady. :/
@miCHALupka (25.04.2017 19:50): shit... tak jsem se měl asi víc snažit, když jsem to asi hodinu opatrně psal :D to dopadne... jedničku jsem hrál a dohrál dvakrát... cca pouze 30 hodin investováno (13 před pár dny po koupi ve slevě), 13 dalších bych investoval do playthrough na Insane obtížnost, ale na to jsem ještě málo insane... můj první komentář na db byl k Outlast, tak jsem si řekl: "lol, to dvojku ještě nikdo nepřidal? tak budu hrdina a přidám to :D"...
@Chuck (25.04.2017 20:06): V případě Outlast 2 to navíc vyžaduje značnou oběť. Málokdy je už z propagace patrné, že hráč má být při rozehrání jako nepopsaný list. Zjišťovat podrobné informace a snažit se je souhrnně zasadit do nějakého celku, což popisek vyžaduje, zážitku pouze uškodí. Ten, kdo to bude přidávat, tak ve výsledku půjde tak trochu sám proti sobě.
@MarezCZE (23.04.2016 11:58): Jop, podobné miesta mám rád aj v hororoch. Niečo podobné sme s kamarátmi zažili keď sme boli na opustenej chate v lese, v noci zvuky, niekto tam svietil baterkou, keď sme vyšli nikto nikde, len zvuky toho ako niekto uteká, išli sme do stodoly, tam chýbala sekera, potom sa stratil opitý kamarát, ďalej veľký divočák v bahne atď. Všetko dobre dopadlo no asi najhoršia noc života, fakt ako z hororu :)
@Chuck (25.01.2015 16:12): Daylight, to jsem koukal na recenzi a řikali že jsuo tam jen duchové a ty se tě nevšímaj pokud je nesleduješ. Tak nevim? Každopádně jsem to nevidržel, už mě honí řezník a já nemohu najít plynovej uzávěr. Dnes už na to nemam nervy jdu koukat na film.
Tak jsem to také dohrál a musim říct že je to moc. Jediné hry u kterých jsem se tak bál byly Silent hill 1 a Suffering o kterém se zatim nikdo nezmínil, doporučuji. No mám ještě DLC Whistleblower ale jsem ještě nějak rozhozen z první hry.
Zdravím, přemýšlím o zahrání nějaké adventury, ale koukám, že tahle asi bude trochu děsivá, co? Dá se to vydržet? :-D
@Chuck (09.09.2014 14:09): Chápu, ale v tomhle ohledu zkrátka vývojářům trochu nadržuješ. Já vím, že vymyslet něco invenčního v hororu v dnešní době je nadlidský úkol, ale nemusel by se stejný princip opakovat několikrát po sobě, respektive tu herní dobu jde natáhnout mnohem méně křečovitěji než stále dokola opakovat ten samý postup. A nevím jak ty, ale díky tomuto a pochybnému AI nepřátel se ten strach a pocit bezmoci téměř vytrácí a převažuje/přetrvává pouze ona zvědavost nad posunem v příběhu (což byl zřejmě záměr tvůrců - za to palec hore).
@Satan (komentář): Já Ti nevím, ale jak píšeš o tom rozčarování, těžko říct, jestli čekat něco jiného než tenhle styl, tj. "musím jít pro klíč od výtahu, okolo něhož se motají dvě individua". Takhle je to víceméně v každé hře, která Ti ke splnění cíle klade takové překážky a tady ta vize mi naopak naháněla tu správnou husí kůži, že se budu muset mezi ta individua nějak dostat, klíče se zmocnit a to bude fakt o nervy. Teď nevím, jestli jsem to napsal úplně srozumitelně. :-)
@Walome (11.04.2014 08:47): Řeknu Ti, že to je občas docela soda. Nikdy jsem u hry nezažil pocit, kdy jsem si říkal "ne, já do téhle místnosti prostě nejdu". Pak jsem se s vypětím všech sil odhodlal, ale radši jsem při vstupu seděl asi 1,5 m od monitoru. :-)