Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 3: Omega

27.11.2012
14.05.2021
kompatibilní
73
122 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Jedná se o již třetí větší příběhové rozšíření pro Mass Effect 3. Stanice Omega byla obsazena jedním z nejlepších a nejuznávanějších agentů Cerberu, generálem Olegem Petrovskym. Aria T'loak plánuje svoji pomstu. Pro dosažení svého cíle a získání své domoviny nazpět se však musí spojit s Shepardovým týmem.

DLC přináší pár nových zbraní, jednotek a objevených i neobjevených míst na asteroidu. K dispozici jsou i dva noví dočasní společníci. První je již zmiňovaná Aria, tou druhou vůbec první turianka v celé sérii, Nyreen. Obě jsou biotičky a abyste si hraní za ně náležitě užili, nechá Shepard zbytek své posádky na Citadele. Osvobození Omegy od nadvlády Cerberu tak zůstává jen na něm a dvou, už na první pohled, schopných bojovnic.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Zastřílet si společně s nejvíc badass asarijkou Mléčné dráhy? Ještě k tomu super nasrané, protože jí šlohli house? A ještě k tomu bok po boku největší spodiny stanice? Count me in! Pokud přijmete ten fakt, že převážná část DLC je jen jedna velká akce a budete s tím v cajku, čeká vás zábavná podívaná. Pokud ale patříte mezi lidi, kteří se neobejdou bez nějakých těch zajímavějších rozhovorů a interakcí, možná v cajku budete více méně taky, ale ne tolik, jako lidi více bojovně naladění. Arya je super. A to jak s pusou, tak i s bouchačkou. Napadlo mě, jak nesmírně skvělou základní parťačku by mohla tvořit na Normandii, její věta při šarvátkách: ,,I´m back, bitches!" mi vždycky přivodila úsměv na tvář. Stejně tak tajemná turianka Nyreen, která konečně uzavřela fanouškovské spekulace o tom, jak vlastně ty turianský ženský vypadaj.

Ty souboje jsou slušné. Ještě aby ne! To by jinak DLC šlo do pekel. Na některých místech jsem dokonce musel loadovat několikrát, (hráno na Hardcore obtížnost, těším se na budoucí rozehrání na Insanity!) vojáci Cerbera se totiž naučili dobře flankovat a házet heavy mecy na dobře vybraná místa. A závěrečný "souboj" byl sakra vyčerpávající! Na to, jak je Mass Effect vcelku jednoduchá hra to byla slušná zadýchávačka.
Stěžovat si na malou rozmanitost prostředí je vcelku zbytečné, přeci jenom jsme na Omeze, která je tou svou temnou špinavostí charakteristická. Rozhovory tu nejsou špatné, nicméně nepatří to mezi to nejlepší, co Mass Effect universe nabídl. Plus mohlo jich být víc. Vůbec bych se nezlobil. Aspoň, že ta Arya hodně hláškuje.

No a jak jsem na začátku zmiňoval ty dvě skupiny lidí, musím se přiznat, že zapadám do té druhé, co má ráda povídání. Opravdu by možná bylo krapet lepší, kdyby DLC z té akce krapet polevilo a taky se více věnovalo atmosféře a dialogům. Zejména Nyreen mohla být víc ukecaná a rozvedená (jakože charakterově, haha, laciný pokus o vtip). A byť ty souboje byly slušné, ještě bych je víc okořenil. Uvidíme v budoucnu na tu Insanity obtížnost. Jinak se jedná ale o vcelku slušné DLC, díky kterému budete mít o zábavu postaráno.
Arya mi nedala pusu, asi jsem byl moc hodnej. :´(

Pro: Arya a Nyreen, slušné souboje, pěkně špinavá Omega

Proti: Mohlo být více ukecané, malé rozvíjení charakterů, hudba vcelku zklamání

+21
  • PC 70
Aria, vládkyně celé Omegy, se nechala připravit o svůj domov a Shepard je jediný tvor v celé galaxii, díky kterému má šanci získat Omegu zpět. Co na tom, že pokud protagonista nezachrání svět, od jehož záchrany je zdržován, tak veškeré úsilí vynaložené na získání Omegy zpět bude zmařeno. Pravdou je, že mě návrat na Omegu bavil a prostředí mě i přes (nebo právě díky tomu) svoji nehostinnost a bezútěšnost bavilo a barevné ladění stanice se mi líbilo.

Normálně by mi Aria asi postupem času lezla krkem (Tell your boss, I'm coming! - No já nevím, pokud ho zabijeme, tak toho velice už nesdělí), ale zde jsem musela ocenit její odhodlání a naprostou víru v jediný konec naší anabáze - že získá svoji stanici zpět. Z toho důvodu jsem porušila svoji full paragon jízdu a přešla na temnou stranu síly alespoň v tomto DLC. Sice ne vždy jsem měla ze své odpovědi dobrý pocit, ale přece nebudu vedle Arii vypadat jako úplná měkkota. Akční část, která zabrala většinu času, mě bavila a dva nové typy nepřátel jsem přivítala. Dobrým obohacením byl i tým složený z Arii a turianky Nyreen, která dobře vyvažovala poněkud výbušnou povahu Arii.

Opouštěla jsem rozšíření s představou, jak bude náročné znovu nastolit pořádek a upevnit svoji moc na stanicí. Ovšem když jsem se po dokončení DLC vrátila po čase do Citadely, tak jsem ke svému překvapení našla Arii sedět opět na stejném místě jako předtím a na přivítanou mi řekla, že je sice hezké, že má Omegu zpět, ale že na Citadele se jí lépe pracuje. Tak.. dobře.
+18
  • PC 80
Chyběly vám přestřelky s Cerberem? Nebo dlouhé jízdy výtahy z ME1? Ne? Tak to máte "blbý". ;-)

V Omeze, dle mého názoru nejlepším příběhovém DLC k ME3, je vidět velká snaha o návrat k temnější atmosféře a hratelnosti ME2. Procházet podobnými chodbami jako v předchozím díle nebo putovat a konverzovat s Ariou po svém boku, vyvolává nostalgické pocity. Jen došlo k zajímavé piruetě. Nebojujete za pomoci Cerbera proti žoldákům Omegy, ale právě naopak.

Nicméně ve vlastních kontaktních soubojích se budete muset spolehnout pouze na schopnosti Sheparda, Arii a Nyreen – turianky, členky a velitelky odboje na Omeze. A i když se Aria a Nyreen vzájemně chovají jako jako protipólné magnety, dokážou se aspoň respektovat a se zatnutím všech zubů i spolupracovat. Asi i proto spolu něco měly.

S napsáním komentáře jsem dlouho otálel, protože jsem se v recenzi dočetl o rozdílných průchodech za ochránce a za odpadlíka. Nasvědčovalo tomu i několik zdánlivě důležitých rozhodování chování a vlastnosti obou zmiňovaných postav. Aria – ofensivní biotik a odpadlík, Nyreen – defensivní biotik a ochránce. Po dohrání obou způsobů vám mohu říci že, nula od nuly pošla. Rozdílem je jen, že při průchodu za odpadlíka k vám bude Aria o něco milejší a na konci hry vám věnuje dlouhý vášnivý polibek.

Kromě všech možných typů vojáků Cerberu, které jste v ME3 mohli vidět už milionkrát, jsou v DLC i dva noví nepřátelé. Jednak přebarvený obyčejný mechanoid z ME2, který už ale není slaboučkým protivníkem, ale odolným robotem, kterého nelze brát na lehkou váhu. Upgradu AI se mu sice nedostalo, a proto i nadále se nekryje, ale pouze kráčí přímo k vám. Naneštěstí toho vydrží hodně, chodí dost rychle, může vás zraňovat i po svém zničení a vyskytuje se ve zvýšeném počtu. Druhý typ nepřítele je zajímavý jen do té doby, než ho skutečně potkáte. Respektive se o něm nejprve dozvíte z tajuplných zpráv a dialogů i lidských ostatků. Pak bohužel přijde vystřízlivění v podobě všelijak vypadajícího mutanta. Ale jeho praktickými vlastnostmi je jen průměrná výdrž, průměrný útok a malý výskyt.

Už z prvního herního videa jsem vytušil, že bohužel ani v této hře nebude žádný závěrečný boss. Ano není, v závěru hry je pouze hektická první polovina souboje, která je omezena časovým limitem proti zástupu nepřátel. Tento souboj je náročnější, ale v sérii se již vyskytly situace vypjatější.

A pokud jste se těšili, že po skončení DLC budete moci Omegu opět navštívit v nebojovém duchu, tak to vás musím zklamat. Musí se nejprve "opravit" a do konce ME3 k tomu nedojde.

Pro: Atmosféra ME2, Aria jako člen týmu

Proti: Nepřáteli jsou opět vojáci Cerberu, stále žádný boss

+17 +18 −1
  • PC 70
Omega není špatné DLC, jen je v rámci všech příběhových ke trojce nejhorší. Gró hraní jsou souboje, které jsou nicméně solidně dávkované. Osvěžující jsou však dialogy Arie a Nyreen, kterými jsou akční pasáže prokládány. Animátory proslovu Arie k obyvatelům Omegy by však měli bez milosti postavit ke zdi a zastřelit. Něco tak děsivě špatného jsem dlouho neviděl. Arie se škube a teleportuje. Rovněž její dabing je mimo. "Trinity" je mizerná volba pro charismatickou a hlasitou šéfku podsvětí (což v případě Omegy zahrnuje celou stanici).

Generál Petrovsky vypadal jako dobrá volba pro hlavního záporáka. Jen moc nechápu, že jej nešlo ukecat. V rámci děje je nastřelen jako NPC s určitým kodexem cti. Navíc sám byl Cerberem podveden, když nevěděl, že Adjutanti jsou jejich projektem. V závěrečném souboji je však proti vám bez skrupulí použije, ač už ví, že jsou dílem naprosto děsivých experimentů.

V posledku je tak Omega trochu zbytečným DLC. Jeho nikdy neopravená cutscéna s projevem Arie ukazuje, jak moc si Bioware váží hráčů trilogie.

P. S. Jo a když už do kajuty dostanu šachy, tak chci taky mít možnost si je zahrát. :)

Pro: Atmosféra, dialogy Nyreen a Arie

Proti: Přemíra soubojů, projev Arie (a její dabing), bez boss fightu

+17
  • PC 60
Dle mého skromného názoru nejhorší DLC, které bylo firmou Bioware vyprodukováno. Na tohle DLCčku je moc vidět, že nemělo původně vzniknout a Jeho jednoduchý účel zaplácnout velkou mezeru mezi jednotlivými DLC je zcela zřejmý. Je to ušité tak horkou jehlou, že by se s ní dalo svářet. Objevují se tu bugy všeho druhu od chyb v AI po skákání postav v cutscénách. Zvlášť pak "epický" proslov, který paní Aria tak prožila působí pak až neskutečně komicky. Jak u všech lahváčů, tohle mohli BW QA (Quality assurance) hoši nechat projít? Nebo na opravdu prostě nebyl čas?

Nejhorší na této části stažitelného obsahu je jeho "(Ne) Mass Effectnost" Blbý slovo já vím, ale tak jsem to z toho cítil. Od začátku jsem myslel, že hraju Gears of War nikoliv Mass Effect.
Je tu naprostý nepoměr akce a dialogů (akce tu jednoznačně převládá)
Jsou tu naprosto zbytečně velké lokace (jednoznačně největší interiéry v ME sérii).
Vizuálně jsou pěkné, ale místama jsem měl problém nepřítele vůbec najít.
Postavy jsou nevyužité. Nyreen Kendros (první turianská žena) zcela druhořadá role. A i když se mi její design a hlavně charakter líbily, bylo na tom opět vidět spíš násilné vložení oné postavy do příběhu.
Výtahy na Omeze dělají vskutku čest ME sérii. Jsou pomalé, zbytečné. Vlastně nejsou. Pokud víte jak Unreal Engine funguje. Dveře a výtahy jsou takovým tunelem pro načítaní další lokace a mazání té předešlé. Funguje to tak v celé hře (i na Normandy) ale tady to bilo do očí velice zřetelně.

Každopádně je tu několik prima věcí, které pořád dělají Mass Effect Mass Effectem.
Lokace jsou velice povedené a zejména umělecký design je tu jako obvykle zcela úžasný. Omega nikdy nebyla krásnější. I přes dvě palety barev (oranžově- červená a hnědá) jsou některé výhledy vskutku působivé a opět vám to připomene v čem tkví síla Mass Effectu, totiž chlapci a dívky v Art Design týmu.
Omega je na nejtěžší obtížnost solidní výzvou. Jsou tu dva nový nepřátelé a myslím, že i pár zbraní. Na kombinaci Adjutantů a Rampart Mechů nechcete narazit.
Taktéž je nutno pochválit Cinematic tým za dynamické a velice filmové sekvence. Kamera, střih, ozvučení dělají vskutku čest ME univerzu.
Poslední věc, kterou jsem opravdu nečekal byl individuální interupt za classu inženýra. Scéna kdy se oddělíte od Nyreen a Arie a následně se snažíte skrze konzoli zachránit obyvatele části Omegy
Omega jue solidně dlouhá, ale bohužel je ona délka uměla natahovaná přebytečnými souboji a zbytečně velkými levely.

Takže co nám Omega přinesla. Výzvu, málo interakce s postavami, hodně akce, bugy, Nové nepřátele, sympatickou Turianku a nasranou Ariu. Není to špatný DLC, ale to poslední co bych tvrdil o Omrga DLC, že má atmosféru a hratelnost ME2.

Pro: Level design a celkově pěkné lokace, těžší obtížnost, Nyreen, class interupt system, který se doufám objeví v budoucích titulech.

Proti: Moc akce, málo rozhovorů, bugy, bugy, cena.

+13 +14 −1