Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sasakr (23.06.2023 12:19): Nesedí, pôvodná hra má celkovo viac survival prvkov, A Machine for Pigs je skôr walking simulator zasadený do hororovo ladeného prostredia a bez všetkého podstatného, čo mali fanúšikovia radi na tvorbe Frictional. Aj preto bola prijatá vlažne, no pokiaľ si chceš dať napriek tomu do výzvy, môžeš tak učiniť, no na vlastnú zodpovednosť. Ja som iba vychádzal z Memphisovho postu a nakoľko som oba diely hral a viem to priamo porovnať.
@Sasakr (22.06.2023 21:54): Nie som síce člen tímu, ale podľa tohto príspevku to tam nezapadá. A Machine for the Pigs totiž vyvíjalo iné štúdio ako všetky ostatné Amnesie a to nekladie takmer žiadny dôraz na survival prvky. Drvivú väčšinu času hráčovi tak nehrozí vôbec nič a hoci sa na pár miestach dá zomrieť, reálne je to skôr problém.
Je to stejný jako původní Amnesia, tudíž že nejde s obludama bojovat, čímž se to hodí do výzvy?
@JohnCZ (18.08.2019 20:09): Jakože pospíchám :-D Už jsem to koupil a 150 fakt nejsou pro mě peníze. Já zase takový škrt nejsem a gameplay se mi líbil, tak jsem si to hned koupil. Navíc mám celozávodku a za chvíli jdu na hory, tak jsem to chtěl před nimi dohrát a zabít ten čas.

EDIT: A navíc v horách jsem chtěl Uncharted v reálu, tak nevím, zda bych se k tomu pak ještě dostal :-D
@Bellerofontes (18.08.2019 16:15): Ano, to souhlasím. Ono mi přišlo trochu divné, že tam potom nenarážím na tu potvoru po úmrtí, ale právě jsem si hned řekl, že asi bude číhat jinde a pořád jsem byl opatrný. Teď když jsi mi to vysvětlil, tak na to trochu měním názor. Ale pořád ta varianta z první Amnesie ještě může způsobit tu iluzi, že tam furt někde ten nepřítel je. Zatímco probrání se v kleci jasně ukazuje, že jsi útok přežil a jdeš dál. Ale nepřátele zase zůstávali, takže svým způsobem to měl Machine v tomto těžší.

@Chuck (18.08.2019 19:01):

@JohnCZ (18.08.2019 13:57):

Samozřejmě děkuji a díval jsem se na netu a 150 za ESD na Originálkách, takže do toho jdu. Jen teď moc nebudu mít comp, protože mám nějaké problémy se zdrojem a já sám se v tom nechci vrtat. Ale kupuji hned.
@Bellerofontes (18.08.2019 16:15): Yop, tohle byl už v původní Amnesii celkem fail, zbytečný casual prvek a je škoda, že to nejde někde v nastavení vypnout (?). Penumbra v tomhle ohledu byla mnohem lepší.

Na druhou stranu nepřátelé v Machine for Pigs jsou kór tupí a směšní, není problém jim utéct a ještě to hráče (jak říkal kolega níže) respawnuje na tak debilních místech, že už jde jakýkoliv strach/výzva úplně stranou.
@CrocoRay (18.08.2019 15:12): Aspoň můžeme porovnat, jak rozdílný dojem si z toho oba odnášíme. Já to odhalil velmi brzy a mnohdy jsem se nechal raději zahubit, abych mohl lokací projít bez zbytečných obstrukcí. Tohle považuji za závažnou chybu; stealh není efektivní a ani utéct nepřátelům se mi nedařilo (jsou příliš rychlí). Jakmile zjistíš, že jsou jen povrchní překážkou, napětí už jen ubývá.
@Bellerofontes (18.08.2019 15:08): V tom, že jsem nad tím zmizením nepřemýšlel. Bral jsem to tak, že se jen objevili na jiném místě náhodně generovaném a můžu je kdykoliv potkat znovu. V tom případě tam prakticky rozdíl moc není, ale původní Amnesie v tomhle tedy mohla způsobit tu určitou iluzi viz. to moje domýšlení o respawnu na jiném náhodném místě.

V původní Amnesii mě zabili asi jen jednou a já už tak důkladně tu lokaci neprocházel, protože jsem přesně věděl, kam mám jít.

EDIT: V Machine se objevíš v kleci a je ti jasné, že dále pokračuješ a nemůžou už ti ublížit. Tak nějak pocitově tam rozdíl vidím.
@JohnCZ (18.08.2019 13:57): Nehrál jsem a díval jsem se teď na gameplay vide a nevypadá to špatně. Já těch hororů zase tak moc nehrál. Vesměs jen ty větší AAA tituly, které byly hlavně o akci - Resident Evil 7, Evil Within.

Z takových stealth po vzoru Amnesia jsem od roku 2013 určitě nehrál vůbec žádný.
Nakonec jsem obě hry hodnotil stejně, ale třeba mně se líbí více scénář Machine for Pigs než scénář původní Amnesie. Ta původní vzešla v takové to sci-fi, zatímco Machine je takový více hororový.

Co mě ale na Machine štvalo, že jsem tam necítil moc velký strach, jak jsem si uvědomil, že po smrti způsobené mašíkem, se probudím někde v kleci apod. a jsem tak nějak trochu nesmrtelný. Ono mi to docela narušilo tu atmosféru. I když ke konci už tam byl takový checkpoint, kde jsem musel vše opakovat po smrti, ale celkově mě po většinu hry nešlo zabít.

Jinak bych to viděl na tu 70ku a bavilo mě to více než původní Amnesie, ale takhle ve výsledku to vidím jako rovnocenné hry. Původní Amnesie zase byla moc zpomalená tím adventuřením ala Penumbra, která mě moc nebavila.


Ale doporučili byste někdo podobnou hru jako Machine for Pigs? Až na tu jednu zmíněnou věc mě to celkem bavilo a chtěl bych něco podobného, ale více strašidelného a násilného.
Tak nějakou tu hodinu už jsem u Machine for Pigs strávil a kdybych to měl srovnat s původní Amensií, tak původní určitě naháněla mnohem větší strach a tady mi přijde, že jsou jen strašící pasáže, ale ve skutečnosti vlastně nic nehrozí. U původní Amnesie jsem nikdy nevěděl, kdy mi co skočí na záda.

Co se týče adventuření, tak mi zase vyhovuje tento styl, že jen hledám páčky a občas něco přenesu, naplním palivo a hodím to do náklaďáku, aby nastartoval a trochu poodjel. Původní Amnesie vyžadovala furt nějaké hledání předmětů a míst, kde je mohu použít a přitom jsem byl neustále ve stresu, že mě přepadne nějaký úchyl.

Myslím, že ten styl stealthu z původní Amnesie převést tady a ta hra mohla být mnohem strašidelnější než je a zároveň by pěkně odsýpala a člověk by neztrácel čas hledáním chujovin. Zatím to vidím jako rovnocenné hry. Každá má své pro a proti.
Závěr se strachem z nástupu nového století a jeho hrůz byl asi tím nejlepším, ale jinač celkem slabota. Příběh vyprávěn příliš zmateně, neosobně, "Where are my children?" mi už někdy v půlce hry začalo lézt solidně krkem. Občas má člověk pocit, že se autoři snažili o strašně poetické zápisky, jen aby prostě byli strašně "indie/hipster/kůl", jakkoliv to pozbývalo v dané situaci smyslu (ale asi je to holt jejich styl- viz. Dear Esther). Writing se tak pohyboval od exceletního, po naprosto nudný, nezajímavý a mnohdy i nesmyslný kýč. Vyprávěné je to celé strašně špatným způsobem a vůbec to nevyvolává ono "mrazení", jakkoliv by zvolená tématika mohla.
A pokud ani příběh v podobné hře nefunguje, asi to není příliš dobře...
Fajnové části a nápady tu byly, ale jako celek je to hrozně špatně poskládané a to běhání po copy+paste lokacích a přehazování pák spíše nudné.
Celé mi to tak trochu připomínalo o něco lépe napsané Home.
Tak jsem dohrál původní Amnesii a zítra zkusím tohle. Jsem zvědavý, co mě tedy bude bavit více. U první Amnesie mě tedy ty konce hodně zklamaly a přišlo mi to takové pošahané. A to adventuření mě trochu nudilo, tak snad tady to bude rychleji odsýpat.
@M.a.t.t. (13.08.2019 17:55): To máš na jednu stranu pravdu. Ale zase když ve tmě bloudím a mám nějaký vrták a soustředím se na to, aby mi nějaký parchant neskočil na záda, tak mě v takové situaci nenapadne do těch sudů vrtat. Nebo že bych měl tekutinu z těch dvou sudů dávat do nádoby, abych udělal výbušninu.

Ale zase beru, že dost tam napovídají texty volně rozložené po mapě, ale upřímně je ne všechny čtu úplně poctivě.

Ale je to jak píšeš, že je to o pozorném prozkoumávání a právě z toho mě bolí hlava, když něco přehlédnu a musím se vracet a bloudit.
@Isair (13.08.2019 16:49): "na delší hru prostě tenhle formát imo není stavěný." + 1

@CrocoRay (13.08.2019 16:32): Amnesia nie je zložitá, čo sa týka adventúrnych úkonov a je v zásade dosť intuitívna. Jediné čo musíš je pozorne preskúmavať prostredie, nie je tam veľa interaktívnych predmetov, ktoré by sa dali niekde použiť.
@Drolin (13.08.2019 09:37): Na takový formát mi nepřijde writing a samotný příběh v Machine for Pigs zase až tak zajímavý a dobrý, aby mohl být jediným pohonem hry...

Každopádně když už to musí být ve formě "hry", možná bych viděl raději něco jako menší textovou adventuru s minimální grafikou (klidně jen nějaké statické obrázky), ale chápu, že to by ty "masy" nepřitáhlo.
Dear Esther byl ok, ale převážně kvůli své minimalističnosti a krátkosti, na delší hru prostě tenhle formát imo není stavěný.
@AiMLEzZz (13.08.2019 11:55): Proč to píšeš takovým stylem, že použiješ nadsázku a tváříš se u toho vážně. Já o žádnou výzvu v podobě puzzlů prostě nestojím. O to jde. Takže vývojáři se vůbec NEMUSELI snažit to tam dávat.

Tak jak Machine for Pigs popisuje Isair, že sem tam otočím kolečkem, mi plně vyhovuje a strach se dá nahnat i bez toho, abych musel hledat předměty a navrtávat debilní sudy.

Zkrátka prostě nestojím o adventuření, ale spíše o takovou stealth horror akci. Teď už snad chápeš, co od hry chci, ne? Kvůli adventuření, které jsem očekával, jsem chtěl Amnesii minout, ale nakonec jsem to risknul.
@CrocoRay (12.08.2019 18:02): Promiň, ale jestli je toto náročné, tak už nevím, co by autoři museli udělat, aby vyhověli tvým požadavkům na "přijatelnou výzvu".

@Isair (13.08.2019 07:19): Náhodou, ke konci byla plížící pasáž, kde jsem asi dvakrát umřel. Ale o tom ta hra zkrátka není, no. Všechno je to o očekávání :).
@Najlvin (13.08.2019 10:41): Mŕtvym štúdiom som mal na mysli The Chinese Room, ktorí boli nútení prejsť pod Sumo Digital a je dosť možné, že už nikdy sa od nich nedočkáme niečoho podobného ako v minulosti :)
První Amnesii vytvořili Frictional Games a to bych rozhodně neoznačoval za mrtvé studio. Nebo nevím, jak jsi to myslel. Ale po výborné SOMĚ mají určitě něco dalšího v přípravě :-)
@Drolin (13.08.2019 09:37): Amnesia: The Dark Descent a Dear Esther majú napriek citeľnej odlišnosti spoločnú jednu vec - obe hry mali výrazný dopad na hernú scénu a ovplyvnili mnoho ďalších hier. To sa a už o A Machine for Pigs nedá povedať, pretože akokoľvek tebe a a niektorým ďalším mohlo sadnúť subjektívne viac, práve to osekanie herných elementov malo v tomto prípade úplne opačný efekt a to čo spravilo z prvej Amnesie hit, tuto absentovalo - a to hlavne atmosféra, ktorá citeľne trpí tým, že v hre prakticky nie je možné zomrieť. Znova, tebe to môže sedieť viac, ale to čo robilo prvú Amnesiu Amnesiou, ktorú mali radi hráči a nielen fanúšikovia dnes už takmer mŕtveho štúdia, tu skrátka nenájdeš a preto bolo prijatie, také ako bolo. Na tom, že The Chinese Room majú svoj štýl nie je vôbec nič zlé, no to ešte neznamená, že sa skutočne hodí všade. A Machine for Pigs nie je zlým titulom, ale zlou Amnesiou. No vmojich očiach získava body k dobru paradoxne aj vďaka svojej jednoduchosti a krátkosti - byť hra čo i len o hodinu dlhšia, aj moje hodnotenie by bolo nižšie.
@Isair (13.08.2019 07:19): Mám úplně rozdílný pocit. A Machine for Pigs na mě působí jako ryze profesionální dílo osekané o zbytečné (v rámci sdělení příběhu) prvky. Úplný opak Amnesia: The Dark Descent. Samotná Dear Esther (dohrál jsme zatím 13x) je pro mě vůbec nejdůležitější hrou posledních deseti let (není to inovátorské, ale je to dílo kompletně prosté chyb a inspirovalo to celou řadu budoucích her), a právě jakýkoliv "gameplay" nebo level design (ten je právě výborný) od jiného studia by to značně znehodnotil. Síla je právě v oslabení rušivých elementů, a posílení samotného zážitku. S čímž přišlo (o měsíc později) i prakticky totožně laděné Journey.

Jako příklad lze uvést tituly jako Ether One, Kholat nebo Dream, kterým snaha o větší interaktivitu ubližuje a kvalit děl The Chinese Room zcela nedosahují (právě v designu, dávkování příběhu a celkové atmosféře). Jinak určitě doporučuji si zahrát Dear Esther s komentováním autorů, které osvětlí řadu případných otázek.

Layers of Fear, The Vanishing of Ethan Carter nebo Return of the Obra Dinn už jsou pro mě tituly s rozdílným typem sdělení a hratelnosti, takže ty bych moc do souvislosti s tvorbou Chinese Room nedával. To už spíše Stanley Parable a The Beginner's Guide.
@Chuck (12.08.2019 17:59): yop, Layers of Fear mám určitě v hledáčku :).



@CrocoRay (12.08.2019 18:02): Tak ty nejsi zrovna typický hráč adventur, takže věřím, že to na tebe možná musí působit "složitěji". Šlo mi o to, že Amnesia není zástupcem adventur s KRKOLOMNÝM kombinováním... většinou kombinuješ předmětů jen pár a zpravidla to dává smysl, stejně je na tom i Penumbra, pro mě třebas ideální, já naopak nesmyslné či příliš krkolomné kombinace v adventurách nemusím a vždy jim to rád vyčtu (viz. můj nedávný komentář ke CAYNE, klidně se podívej i do spoilerů, ať vidíš, co za pitomosti tam bylo :)).

U Machine for Pigs jsem měl především ten problém, že na hráče nejsou kladeny nároky v podstatě absolutně žádné, prostě si to jen šine po naprosto lineární cestě, tuhle otočí kolečkem, tamhle přehodí páčku a do toho sbírá papírky do deníku, které jsou nesmyslně poházeny hráči přímo do cesty (nic jiného se většinu času během té lineární cesty ani moc neděje). Celé to na mě působí strašně stroze, neumětelsky či lacině.

Klidně ať to je bez těch hádanek, klidně ať to je i bez nepřátel, ale ať má kurňa člověk pocit, že sám něco objevuje, že může něco minout a že se o ony informace nějako sám zaslouží, ať je tu lepší level design, který nepůsobí tak samoúčelně, ať je to více interaktivní, ať to není tak strohé atd. atd. atd. V zásadě proti "walking simulátorům" nic nemám, ale i zde je třeba určitý um ze strany autorů a u The Chinese Room zkrátka to procházení/"gameplay" v jejich podání působí jako nutné zlo či zbytečná vata (pročež jak jsem zmínil již předtím, jako krátkou povídku bych to možná ocenil více než jak to vypadá v současném stavu).

The Chinese Room jistě umí udělat vizuálně líbivé lokace a celkem jim jde (byť ne bezvýjimečně) writing (třebaže nemůžu říct, že by mě v Machine for Pigs vystřelil ze židle), kdyby své síly spojili s jinými studii, zaměřili se čistě na tyhle prvky a nechali jiná studia, aby vytvořili gameplay a level design, mohly by možná vzniknout moc zajímavé hry.
@CrocoRay (12.08.2019 18:02): A to je přesně to, co naštěstí (tedy pro mě!) v MfP není a o to líp se mi to hraje. :-) Já vím, člověk se nějak kteroukoliv hrou prokousat musí - buď bojem, nebo právě těmito hádankami/skládankami, protože jinak mu připadá, že pro úspěšné završení nemusel vynaložit moc úsilí a pak se cítí vnitřně ošizen. To je hlavním důvodem, proč řada lidí absolutně neuznává Dear Esther, ať už na ně dělá atmosférický dojem sebelepší.
@Isair (12.08.2019 16:54): No, hledání předmětů v temných zákoutích a kombinování čili sestavování tam určitě je.

Najít tři části pro vrták. Sestavit vrták. Provrtat dva sudy. Tekutinu hodit do lahvičky. Udělat výbušnou směs. Vyhodit do vzduchu zával tím, že tam položím lahev s výbušnou směsí a hodím po ní něco, aby došlo k reakci.

Tohle mi nepřijde jako nějaká lehká věc, která tě automaticky napadne. Hlavně, když nemáš jistotu, že ti něco neskočí na záda. I když je fakt, že v té lokaci zrovna enemáci moc nebyli. Ale je tam dost tma, když si nesvítíš a dost často něco přehlédneš.
@Isair (12.08.2019 16:54): Já sice tvrdím, že v jednoduchosti je krása, a proto mi MfP přišlo snesitelnější než první díl, kde jsem nedošel ani na konec dema. Ne, že bych na to neměl, ale demo bylo z nějaké pasáže, kde jsem potřeboval k průchodu hrou nějaký předmět, na který jsem neměl suroviny a nějak mě nebavilo je hledat, popř. jsem se je hledat bál. :-) Tohle je hlavním důvodem, proč jsem sekl s Tebou doporučovanou Penumbrou, ačkoliv byla atmosféricky suprová, ale jestli si ještě matně vzpomínám, byla v tom ještě horší než první Amnesia, resp. pro mě zamotanější. Já si zkrátka nerad u her příliš moc lámu hlavu. :-) Jasně, je otázkou, co je příliš moc, v tomhle pro mě byl naprosto ideální Layers of Fear. Tohle je totiž přesný typ adventury, který se mi ve všem líbi. Doporučuji! ;-)

@CrocoRay (12.08.2019 16:47): V tom případě by se Ti MfP mohlo hrát celkem dobře, ale zřejmě se u Tebe určitý pocit prázdnoty může dostavit.
@Chuck (12.08.2019 10:00): Původní Amneisa má vesměs jednoduché hádanky, žádné "krkolomné sestavování předmětů" se nekoná, ale alespoň máš pocit, že hraješ a hra má nadto některé "survival" prvky (hlídání příčetnosti, náplně do svítilny, nebezpečnější nepřátele atd.), což samotnou hratelnost taky trochu zvedá. Machine for Pigs je v podstatě jen jízda na horské dráze, bez nutnosti, aby do ní hráč nějak zvlášť zasahoval...

Jak říkám, dala by se udělat dobrá hra bez hádanek, ale zároveň s o dost větší interaktivitou (viz. Gone Home) a menší lineárností.
Tak mně v té původní Amnesii ty puzzly právě štvou, že hledám nějaké věci a pak se raději mrknu do návodu, bo netuším jak dál a nechci, aby mě z bloudění rozbolela hlava.

Teď mě ještě v práci naštvali, takže dnes asi hrát nebudu. Ale zase uznávám, že původní Amnesie má tu atmosféru luxusní a fakt tam jde kolikrát člověku mráz po zádech a bojí se. Říká si, že takové děsivé místo, kde by ve skutečnosti fakt nechtěl být.

Ale to bloudění a puzzly fakt moc nemusím, takže za tu atmosféru půjdu na těch 70%, ale nemůžu říct, že bych to extra žral.
@Isair (12.08.2019 08:18): Atmosféra je pro ty, kteří hráli první díl (což já teda nebyl), asi o dost slabší a ten, kdo hledá adventuru s hádankami a krkolomným sestavováním předmětů, musí být v případě MfP taky dost zklamaný. Já nehledal ani jedno, ani druhé (to hlavně!), a proto se mi to hrálo víc než dobře.
@GodOfTheSick (komentář): Fakt naprostý souhlas, v té vile je to ještě dobré, ale po jejím opuštění jsem si říkal "tak jako úvod fajn, ale teď by se mohlo začít něco dít", celé je to tak nehorázně strohé, prázdné a zdebilizované až na dřeň. Jako krátká povídka by to vážně působilo mnohem lepším dojmem.

A to jsem od toho v podstatě nic nečekal a stejně mě to zklamalo, Dear Esther ještě jako taková experimentální krátká blbinka jakž takž fungovala, ale plnohodnotnou hru fakt ne, na to The Chinese Room zkrátka nemají... ani jako "bezpuzzlové cosi"/"walking simulátor" to moc dobře nefunguje, na to by to chtělo více explorace a více interaktivity (v tomhle (sub)žánru se mi docela líbí přístup třebas Gone Home). Tohle je v podstatě jen horská dráha, kde je hráči vše servírováno přímo do cesty, aniž by musel hnout prstem, působí to neskutečně laciným dojmem.
Tak určitě jsem začal prvním dílem a strávil u něj nějakou hodinu, ale je to takové trošku nervy drásající a já už dlouho žádný horror nehrál. Snad jen to ovládání ala Penumbra mi časem hru trošku nebude kazit. A pak to hledání cesty nebo v tom stresu neschopnost na něco přijít či něco najít.

Ale líbí se mi to a dohraju asi obojí, ale potrvá to nějakou dobu, protože si to dávám tak po hodince.

@Najlvin (09.08.2019 11:13): český dabing moc raději ne, pokud to není přímo nabízeno v originálu. angličtina mi tak přijde jako ta pravá
Mně se taky víc líbí A Machine for Pigs, ať už zasazením do daného období, industriálním prostředím či skvělým příběhem :-)

@CrocoRay (09.08.2019 00:06): Můžeš si ktéto hře stáhnout i docela povedený český dabing od Fénix ProDabing ;-)
Jsem koupil Amnesii za 80 Kč zkusit nějaký ten horror a dostal jsem k tomu i tohle. Tak asi začnu tou první a pak půjdu na toto, ale jsem zvědav. 2 hry po 40 Kč, tak snad mě to bude bavit.
To já mám raději studio Frictional Games a jejich hry. Sice první Amnesii jsem nehrál, ale Penumbra je super a pak hlavně SOMA, kterou osobně považuji za vrchol hororového žánru se vším všudy - skvělý příběh, interaktivita, atmosféra - prostě po všech stránkách dotažené k dokonalosti. Tohle Frictional Games opravdu umí. Amnesia: A Machine for Pigs doplatila především na to, že ji dělalo jiné studio se svým typickým rukopisem, což se také na hře podepsalo. Ale za mě tedy v dobrém. Dear Esther byla zajímavá hra založená čiste jen na příběhu a atmosféře a ve stroji na prasata tento koncept The Chinese Room dotáhli rovněž na vrchol. Ano, není to tak strašidelné a interaktivní jako původní Amneasia od Frictional Games, ale pořád považuji druhý díl za důstojného nástupce. Ať mi tu nikdo neříká, že se u hry nebál - už jen její samotná atmosféra stačí, aby měl člověk dost nahnáno - a fakt k tomu nepotřebujete laciné lekačky, krev a pronásledující monstra. Já mám tuhle hru fakt rád, má skvělý příběh zasazený do zajimavého období a prostředí, dobře zvládnutou grafickou i zvukovou stránku, dobře se hraje a přitom není zas tak šílená, abych se bál udělat každý další krok. Doufám, že nějaký podobný titul zase někdy vzniknde a upřímně, jsem velmi zvědavý, co se momentálně kutí ve Frictional Games. Jejich poslední SOMU bude velmi těžké trumfnout :-)
@Fritol (26.08.2018 12:57): I právě proto je kult, jako Grim Fandango nebo Outcast. A nepochybně, ale o tom více méně také mluvím - o kultu experimentálních niche her (od Vib Ribonu po Cart Life) - kam nepochybně patří DE, A Machine for Pigs i Rapture (které jde asi nejdále v konceptu Chinese Room).

Pro mě je jinak The Chinese Room vůbec nejlepší nové studio, od názvu, které skvěle reflektuje jejich tvorbu, po fantastické soundtracky a nepřekonatelnou atmosféru.
@Fritol (26.08.2018 13:14): Je fakt, že minimálne druhá Amnesia je hendikepovaná tým, že je všeobecne považovaná za slabšieho nástupcu jednotky. Pár výkrikov tvrdiacich opak, na tom nič nemení. Hoci mi z ich tvorby sedí najviac, prvý diel mal skutočne výraznejší vplyv na rozvoj žánru a už teraz sa dá považovať za menší kult. U Dear Esther to svojim spôsobom beriem (hoci ju považujem za výrazne preceňovanú) a Everybody's Gone to the Rapture je typický príklad hry, ktorá zbierala u kritikov jedno ocenenie za druhým, no ľudí nechávala skôr chladných, pretože v tom čase už existovalo mnoho štúdií, ktorí robili niečo podobné, no s väčším dôrazom na samotnú hernú zložku.

Tak mi napadá, že kultovou hrou je vlastne aj Slender Man :)
@M.a.t.t. (26.08.2018 13:09): No mě nejvíc vadí vyzdvihování a dělání kultovní záležitosti všeho, co se dobře prodává nebo je dobré. Dear Esther - Ok, zásadní vliv na rozvoj žánru a vůbec indie trhu. Limbo, FEZ - Ok, to samé a pro hodně lidi možná i první setkání s indie hrama na steamu. První Amnesia taky, rozvoj hororu hlavně, pro hodně lidi zas první setkání s žánrem, youtuberská klasika.

The Chinese Room hry rozhodně zajímavé (aspoň na pohled) jsou, ale díru do světa s ničím krom Esther neudělali no. Walking simy mám docela rád, ale mame tu milion dalších vývojářů tohoto žánru, takže mi to je taky fuk.

@Ronik (26.08.2018 13:10): Pokud to bude pre-order bonus, tak beru!
@Fritol (26.08.2018 12:57): Však my mu to ani nebaštíme :) Everybody's Gone to the Rapture čiastočne doplatilo aj na oneskorené vydanie PC verzie, kde hra úplne prepadla a predávala sa ešte horšie ako inde. Niet sa čomu diviť, keď PC hráčom pri absencii takmer akéhokoľvek hrania stačilo zhliadnuť pár videí na YouTube.

Nevravím, že ich hry nie sú zaujímavé vybranými aspektami, ale to že končia s walking simulátormi (na to slovné spojenie inak začínam mať alergiu), mi skutočne netrhá žily.