Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

The Chinese Room se nechali koupit, ne? Sumo Digital je tuším koupili. Teď budou dělat leda tak autíčka pro Team Sonic Racing. Že by dobrovolně skončili "na vrcholu" se mi nezdá. Everybody's Gone to the Rapture je možná dobrá hra, ale ani pes po ni neštěkne, neprodávalo se to a kult z toho asi taky nikdy nebude.

A jestli je Undertale nebo Deadly Premonition kult je taky diskutabilní. Dle mě to spíš kult v tvé "hipster" bublině, nic ve zlém. :)
@M.a.t.t. (26.08.2018 12:49): Ve hrách?

Od roku 2010, nejvýraznější například Journey, Dear Esther, Hotline Miami, Deadly Premonition, Limbo, FEZ nebo Life Is Strange a Undertale. Tolik jich zase není.
@MCZ (25.08.2018 16:13): To je taky docela zásadní. Především díky tomu s tím komentářem nesouhlasím, respektive vidím to opačně - ta míra interaktivity je naopak až překvapující. Nemluvě o tom, že se nejedná o survival, ale o kontemplativní horror.
@Shoggot (komentář): "Předchozí hry vývojářů vyvolávaly v hráči úzkost a napětí..." Pokud vím, tak na druhém dílu autoři jedničky nedělali. Což je škoda.
Práve som to začal hrať a ako ostatní povedali, je to o dosť slabšie ako prvá hra, ale najhoršie je že sa to s myšou takmer nedá hrať, pretože mi stále divne preskakuje tak som musel používať gamepad.
@Paul (komentář): Přesvědčil jsi mě, že všeobecně mnoho hráčů neberou jednoduše zaměřené hry, což tahle oproti jiným podobně zaměřeným hrám je.
No hudba a zvuky sú absolútny TOP. Tma, slúchadlá na plné pecky a fungovalo to. Velice nepríjemná hra a mrazilo ma veľmi často. Príbeh tiež zaujímavý a celkom dobre napísaný.

Len ten koniec a sadnutie si do stroja, vie mi to niekto vysvetliť?
Všichni jste mi lhali! Celou hru hraju až moc v klidu s vědomím toho, co mi tady všichni podsunujete, a sice že se prakticky nedá zemřít, a ono voilá, zemřel jsem po usmrcení elektrickým prasetem (ačkoliv je asi pravda, že jsem ho neměl nahánět tak dlouho) :'(.
Dnes večer rozehráno a málem i dohráno. Po probuzení v posteli se mi začala kamera samovolně stáčet doleva, takže se to nedalo hrát. Po všemožném hraním s nastavením jsem nakonec zjistil, že to způsobuje můj permanentně zapojený gamepad :-D Jinak zatím si jako milovník viktoriánské éry nemohu stěžovat. Atmosféra je výborná a příběh vypadá slibně :-)
Není to vůbec špatné! Obával jsem se u takového žánru zákysů, ale kupodivu nepřicházejí.
@M.a.t.t. (20.11.2013 22:03): No ja jsem to hral asi dve hodky zpatky moc hlastite jsem to nemel volal jsem si se slecnou.Jenze ta delala takove pazvuky, ze to k te hre tak krasne sedelo, ze kdyz se neco stalo tak jsem kontroloval spodary.

.Ale proste :D Ja jsem takovej ten jedinec, co nerad utika a schovava se..Takze, kdyz tam bezela potvora bezel jsem za ni, kdyz nesla po me..Vetsinou to byl nejaky stin prasatka.Hral jsem Call of Cthulhu, to si myslim ma taky poradne grady..Sice ze zacatku utikas a tak, ale pak uz mas bouchacku.

Myslim si, ze Outlast je taky neco poradneho :D me stacil i Fear ..Fear 3 jsem hral s hudbou xD jo jsem srab..Treba u hororu to mam zas jinak tam me to bavi , jak jsou ty lide bezmocní v tom filmu a tak spousta lidi to nemusi. horory .Ale ja to mam rad ten strach jejich :D.
:D ja to nemuzu hrat , i kdyz me bavi horory..Tak hry hrat nemuzu..proste jsem vysranej az na pudu ted jsem narazil na prase v rohu, co me zabilo :D ke stesti jsem mel vyplej zvuk.
At si rika, kdo chce, co chce tahle hra je slusna.. Kdyz nemam zbran tak :D mam bobky , ale se zbrani uz tolik ne.Pokud je ucina proti potvore.(ˇPokud je tedy ve hre :D)
@Matthew.J (28.09.2013 15:31): Ve hře se chodí pomocí WSAD, otáčíš se myší, otevíráš dveře, svítíš lucernou, ve hře bude spousta dopisů a prasat. ... Řečeno s nadsázkou, pouze tím chci říct, že je to řečeno obecně. Skládání puzzlu tam je, to snad ví každý kdo si přečte recenzi nebo viděl trailer (o hraní předchůdce nemluvě) a to, že se skládají v určitém pořadí též snad nemusím cenzurovat :) Spoiler je opravdu myšlen jako vyzrazení děje příběhu nebo herního postupu, držme se jej, jinak by jsme opravdu museli spoilerovat první řádky tohoto příspěvku.
Jsem jedinej komu se shoggot zdá jako arogantní nedospělý kokot?
@Drolin (14.09.2013 00:03): Plané řeči. U každé hry je nějaké Vorverständnis, takže jít k ní vyloženě s hlavou čistou a bez jakýchkoli očekávání je blbost. U několika her jsem byl příjemně nakonec překvapený, ač jsem čekal něco mnohem horšího. Takže že bych si pevně předem ustálil, že mě něco bavit nebude a pak mě to fakt bavit nebude není mojí věcí.
A vzhledem k tomu, že hru hodnotím i podle hratelnosti (na rozdíl od jiných), tak právě konstatuji, že zatím příběh a napětí to táhne docela dobře. Nicméně že je ta hratelnost dost blbá, přímočará a nudná a je to jen opravdu šedivá spojovací vata v příběhu je prostě pro mě taky a v závěrečném hodnocení se to zobrazí.
Zatím to není až tak zlé, ale že by se jednalo o něco dost dobrého, to ne. Nuda je to už po chvíli, táhne to jen ten příběh.
Ono taky mozna kdyby si lidi precetli Development na wiki, tak by pochopili, proc je hra kratka a nestezovali si tady furt. Nebo i tady nekde je to zmineni, ze puvodne to nemela byt plnohodnotna hra, ale pouze jen experiment, ktery se vyvojarum od Frictional natolik zalibil, ze z toho udelali plnohodnotny dil.
@M.a.t.t. (13.09.2013 13:49): Víš jak jsem to myslel. Z pohledu Dear Esther a autorů, kteří tu hru dělali, je A Machine for Pigs velkým skokem kupředu. Nelze ale asi moc reálně očekávat, že se hned se svým druhým výtvorem vyšvihnou mezi špičky hororu - na nejvyšší úroveň, kterou vytyčila první Amnesia. Vlastně problém je, že svůj nový počin pojmenovali právě Amnesia. Vsadím se, že kdyby tomu dali jiný název a nespojovali to s dnes už kultovním hororem, tak by to hráči přijimali jinak. Ale holt se to jmenuje Amnesia, tak všichni čekali to samé jako v prvním díle, přestože cíl autorů byl asi trochu jiný. Nicméně jak už jsem psal ve svém komentáři, nové pojetí tohoto legendárního hororu od Tthechineseroom mi nijak nevadilo - ba spíše právě naopak. Já v té hře vidím od každého něco, ale tak nějak rozumně zkombinované, aby to nebyl jen další čistokrevný horor, ale i něco k zamyšlení a kochání se prostředím. Myslím si, že ta hra si bere od každého něco a výsledný mix je příjemný, oddychový i hororový výlet za jedním velmi neobvyklým příběhem jednoho Londýnského průmyslníka. Víc bych v tom asi ani nehledal.
@Drolin (13.09.2013 13:43): Lenže po tvojej argumentácii, ktorú si predviedol v 13.09.2013 12:13 je asi debata na túto tému zbytočná. Podobným spôsobom sa totiž dá obhájiť či zhodiť každá hra. Prečo tá patetičnosť idúca až za hranice väčšine nevadí? Nechajme to radšej tak :)
@M.a.t.t. (13.09.2013 13:23): HC hráči dokáží uznat kvality, i pokud jde o toto (pokud by to dané kvality mělo). U Dear Esther, potažmo A Machine for Pigs, by se jiné zpracování míjelo učinkem, který titul poskytne v této formě. Riven, který je více méně jedno velké puzzle by také nemohl fungovat jako (ne)interaktivní povídka.

U TWD je situace rozdílná, hlavním nedostatkem určitě není seriálová forma s minimem interaktivity a QTE formou, ale patetičnost jdoucí až za hranice, designové rozhodnutí s iluzí "vlastního" ubírání se dějem a další nesmyslné prvky společně s brakovým tématem (to však jako negativum nelze považovat, jelikož bylo rozhodnutím autorů, předlohy).
@Najlvin (13.09.2013 12:57): Zjednodušenie oproti pôvodnej Amnesii, čo si v podstate vo svojom príspevku uznal, takže tvoja argumentácia sa míňa účinkom. Dear Esther je špecifický prípad s ktorým by som to neporovnával. To o čo sa autori snažili hre osobne nevyćítam, rovnako ako nemám problém so zjednodušovaním v iných hrách (pokiaľ sú to vývojári schopní vykompenzovať na iných frontoch). Ale nebudem tvrdiť, že to tu nie je prítomné. Ja len tvrdím, že bežne to "hardcore" gamerom ako Drolin vadí a pri hrách od Thechineseroom ide o kandidáta na hru roku. U TWD je to však zle. :)