Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ether One

Ether One: The Restorer, Ether One Redux

25.03.2014
05.05.2015
kompatibilní
54
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ether One je trojrozměrnou adventurou z prvního pohledu, která sází na specifický vizuální styl a tedy i výslednou atmosféru opuštěného městečka Pinwheel. Jeho tajemství je možno poznávat skrze dva herní módy - jeden je čistě explorativní a druhý sazí na interaktivní hádanky. V tom interaktivním adventurním bude hráč aktivně zapojen do jednotlivých událostí, spojených s pacienty a jejich zásadními body v životě, které hráč bude moci změnit. Hra britského studia White Paper Games byla vytvořena v Unreal Development Kit.

Ve hře Ether One jste takzvaný "obnovovač lidských vzpomínek", který má za úkol léčit pacienty trpící demencí či ztrátou paměti skrze prostředí malého města Pinwheel a interakci v něm.

28. října 2015 vyšla Redux verze, kompletně předělána na enginu Unreal 4, která byla pro majitele původní verze na Steamu nebo GOG zdarma, rovněž zdarma byla pro předplatitele PlayStation Plus na Playstation 4.

Redux verze obsahuje vyladění narativu a herních mechanik a kromě grafických změn obsahuje také francouzské, německé, španělské, italské a polské titulky.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Tahle hra se hrozně těžko nějak hodnotí vzhledem k tomu, že se můj názor na ni po dobu hraní postupně měnil a to hned několikrát. Ani si nejsem úplně jistý, jestli jsem ji správně pochopil (ale to není klíčové), přesto se pokusím popsat, co jsem si z ní vzal.

Na začátku hry se nalézáte kdesi v nějaké firmě nebo společnosti, která se zabývá uchováváním vzpomínek. Jinými slovy, můžete se fyzicky dostat do vzpomínky a prožít ji tak, jako kdyby se Vám zdála ve snu a Vy byste se mohli libovolně v té vzpomínce projevovat, procházet prostředí, provádět interakci s prostředím. Něco jako retrospektivní lucidní sen, kde dáváte dohromady příběh, co se zde odehrálo, tak zároveň máte volnou ruku v tom, co zde budete dělat, kudy budete chodit, co objevíte a neobjevíte.

Tahle myšlenka je poměrně pěkná a to hráče vrhá do první lokace. První pocity hraní jsou smíšené, je tu poměrně pěkná grafika, kde místy zjišťuji, že zase tak pěkná úplně není. Některé textury jsou odfláklé a některá místa se mohou jevit nedokončeně z pohledu level designu. Na druhou stranu v širším pohledu je ta mapa originální, neotřelá a když přivřeme oko, tak i můžeme nějaké ty grafické nedostatky přejít. Někde se může zdát, že se level design povedl, příjemné překvapení, ale za chvíli zase zjistíte, že to zase takový zázrak není. Místy se můžete setkat s bugy, kdy se Vám podaří proskočit nějakým předmětem a některé textury neznamenají skutečnou fyzickou zábranu. Tady šlo moje hodnocení poměrně dolu, ale ne na dlouho.

Hra je plná puzzlů, přičemž spousta z nich je nepovinná a pouze dokresluje příběh. Když jsem se dostal do druhé lokace (Přístav), tak jsem pomalu začal měnit svoje hodnocení směrem nahoru. Pěkné a uvěřitelné lokace, neotřelé puzzly a jejich originální řešení. Procházíte se mapou, která není úplně malá a kudy chodíte, tak máte zajímavý pocit z toho místa. Procházíte jednotlivé domy a jiné přístupné prostory a snažíte se vyčíst, co se v těchto místech dělo. Samozřejmě krom Vás nikde ani noha, jen šum moře a cvrlikot racků.

Pro zpřístupnění další lokace je třeba splnit pár podmínek, které si zpětně moc nevybavuju, pouze si vzpomínám, jak jsem postupně otevírat jednotlivé lokace, tak se i propojily mezi sebou. Tj. když jste ze čtvrté lokace chtěli do druhé, tak stačí jenom najít příslušnou cestu, která je do té doby uzamčená. Celá hra se tak stává interaktivnější než několik map nezávisle na sobě.

Další lokace překvapila svou originalou jak co do scenérie tak co do puzzlů. Jsou tu spletité chodby jakéhosi průmyslového areálu, různé mechanismy a ovladače, spousta chodeb a člověk si opravdu připadá, jako kdyby ta mapa vycházela z nějakého reálného místa. Přestože se mi při vší vůli a času, který jsem tomu věnoval, nepovedlo odemknout většinu puzzlů a achievementů, tak i přesto to byla zábava. Ovšem do doby, než jsem začal zoufale hledat způsob, jak se dostat do další lokace, protože se může mnohdy stát, že opravdu nevíte co máte dělat a co Vašim očím ušlo.

Jak jsem postupně procházel hrou, pořád jsem byl překvapený z originalních nových lokací, které neomrzely. Hru jsem dohrál, přesto se mi nepovedlo dosáhnout toho, aby se mi zpřístupnila poslední lokace (Mines). Nechal jsem za sebou nemalý počet unresolved puzzlů, neodemčených dveři a zámků, což mě možná někdy přiměje, abych si to zahrál znovu. Hra nenutí hráče objevit všchno, naopak ten, kdo chce odemknout všechno a vidět všechno, musí stále znovu a znovu pátrat po tom, co kde přehlédl.

Závěrem - tahle hra nepadne každému, osobně jsem se dostal po několika desítek munitách do situace, kdy jsem ji chtěl ukončit a nepokračovat dál. To jsem nakonec neudělal a můžu říct, že nelituju času, který jsem nad hrou strávil.

Pro: Pěkné lokace, originální povinné i nepovinné puzzly, spousta drobností, které hru dělají záživnější

Proti: Pěkná a propracovaná místa střídá průměrný až podprůměrný level design, hra velice snadno dokáže člověka přestat bavit

+14