Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jumas (26.02.2023 16:54): To je právě takové hezky čisté :-) Mně tohle možná přijde stylovější než ty pozdější akcelerované rozmazané něco. Mně vlastně ani tak nevadí ta vektorová grafika, která prezentovala ty první 3D hry, mně se nelíbily ty krychloidy s rozmazanou texturou, které se vyrojily někdy kolem roku 1997.
Přitom původní Alone in the Dark je suprový. Nedávno jsem si dal původní trilogii a byla to nádherná a vynikající zábava. Teď si kladu spíše otázku, Zda jít na čtvrtý díl, jestli už to na mě nebude moc nové.
@Paul (komentář): Jo, pamatuju se... strašně jsem chtěl, aby mě tahle hra bavila. Strašně. Ale občas se objeví například ovládání, které nepřekousnu ani já. Alone in the Dark 5 je jako horror který se snaží být čistou noční můrou i z gameplay hlediska.
@ZephyrCZ (25.07.2021 20:34): zkus, je to rozhodně podivuhodný.

@USER47 (25.07.2021 20:36): já to hrál na gamepadu a strašně mě na ovládání iritovalo několik věcí - nemožnost normálně otáčet kamerou kolem sebe v third person, a pak že když tedy přepnu do first person aby se to dalo relativně normálně hrát, tak mě to při každý sebemenší příležitosti přepínalo do toho debilního third person.
Já to tehdy dohrál celkem v pohodě. Pamatuju si, že ovládání na myši/klávesnici bylo trochu kostrbatý, ale určitě ne nehratelný.
@Paul (komentář): Měl jsem to v době vydání úplně stejně. Ještě z krabičky s tím pekelným českým dabingem, instalací přes Games for Windows a pak samotná hra neovladatelná na klávesnici i na gamepadu. To byl fakt zlatej hattrick :)
@Paul (15.07.2021 09:54): Přesně, koupil jsem jak Alone in the Dark: Near Death Investigation, tak předchozí Alone in the Dark: The New Nightmare . Když jsem hrál a dohrál první, druhý a třetí díl, tak si to chci zkompletovat. Ale u The New Nightmare mi nefungují žádné animace, tak jsem to zatím odložil a budu muset přijít na to, jak je ve hře zobrazit (jedou mi jenom zvuky s černou obrazovkou).
ZephyrCZ: jsem viděl žes to na steamu koupil, tak koukám a dvě a půl eura...ok, tak přestože to mám v krabici, vzal jsem to tam znovu, čistě ze zvědavosti po tom co jsem viděl to video o příspěvěk níže. Dokonce se mi to i povedlo rozběhat a normálně to běží (thx pcgamingwiki), tak to pak někdy zkusím.
Jsem teď viděl tohle retrospektivní video a jsem docela udiven, jak narvaná ambicema tahle hra je.
A já si jí kdysi i v krabici koupil, dokonce i nainstaloval a chvilku zkoušel, ale v hraní nepokračoval, ani nevím proč.
Ale asi by to chtělo nějakej remaster, co koukám na steam fóra tak tam jsou furt nějaký problémy s padáním, rozlišením a tak. Plus v PC verzi chybí prý skvělá mise z PS3 verze.
Tak jsem dohrál dvě verze hry. PS3 a WII. Ps3 verze dostává 75% dost se mi to líbilo a mělo to zajímavý nápady. Wii verze slabých 40% neuvěřitelně osekaná verze kde chybý snad 80% toho co bylo v PS3 verzi.
@Romix (27.09.2014 13:22): Jo zrovna včera jsem to po pár problémech s nastavením rozlišení zprovoznil a jede to bez problémů. Běží mi to na Win 8.1. Pro na nv660 s posledními drivery 344.48

Jen bylo potřeba ve hře nastavit nové rozlišení. Hru vypnout a pak v
C:UsersuserAppDataLocalAtariAITD změnit v souboru res.aitd hodnotu "new resolution" z 1 na 0 a uložit. Jinak se nové rozlišení neuloží a dokonce nefunguje ani menu ve hře.
Podarilo se nekomu spustit hru na win 8.1? Nemam zadnou kopii, ale original a hra se ani nespusti, nic se nestane...Zadna cerna obrazovka, ani to neproblikne. Vypada to, ze budu muset shanet PC s win 7...
@RNDr. Gunár Pavel (11.08.2012 20:31): Vše má své pro a proti, stále je beru jako ekvivalent...třeba jsi jen tak dobrý, nebo oni byli tak špatní. =) Mně naopak s gamepadem přijde, že opravdu ovládám něco hmotného, co má svoji dynamiku. Naopak s myší, kde se můžeš na místě točit rychlostí možná přesahující i rychlost zvuku, to je pro mě krávovina a upřímně, často si myší u FPS připadám, jako bych ovládal jen vznášející se kameru nad zemí.
@KRoman47 (11.08.2012 19:47): FPSky na gamepadu jsou o zvyku ve smyslu, s čím vším se dokážeš smířit. Jinak jsou FPS na analozích objektivně hůře ovladatelné, což dokazuje i to, že je mnohdy výhodnější zamířit "úkrokem", než páčkou pro rozhled, protože než bys to "vycentroval", byl bys už mrtvý.
Gamepad prostě na FPS není ideální, to je fakt, se kterým nic nenaděláš. Na multiplayeru je to asi znát nejlépe. Stačilo mi, abych si 1x zkusil zašvindlovat a vzít si na MP Killzone 2 PS3 kompatibilní napodobeninu myše a klávesnice v jednom (jméno už mi vypadlo). Přesto, že to v porovnání se svojí PC předlohou ještě stále dost "plavalo", ocitl jsem se za chvíli na samém vrcholu tabulky z celkem 30ceti hráčů. Kdyby byl gamepad ekvivalentní ovládání k myši, jak říkáš, tak bych od "dualshockerů" stále dostával, jenže on se z toho s "myší" stal docela slušný Morhoon. :)

Zatímco s gamepadem se vždycky budeš otáčet jak s tankem, přičemž otočka "na patě" bude nemožná, s myší se po stole létat skutečně nemusíš. Chce to kvalitní hráčskou podložku z tvrdého plastu (používám Thunder 8 od Xray) a kvalitní myš (Razer, Logitech, i mnohé levnější skvěle poslouží), senzitivitu si pak můžeš vyladit tak, že s myší i při nejdivočejších přestřelkách s milimetrovými výkyvy zůstaneš na jednom místě.


@JohnCZ (11.08.2012 20:24): No já jsem AitD chtěl mít hodně rád, ale měl jsem problémy už s těmi "předcentralparkovými" epizodami, i když jsem se těšil co bude dál, bylo to často k vzteku, nejvíce ten úsek s tím taxíkem.

S Central Parkem jsi to vyjádřil dokonale to BYLA síla, škoda že taková nebyla celá hra. Dát do toho pestřejší náplň než tam byla (kořeny zla) a udělat z toho akčně-adventurní sandbox (ulice v okolí Central Parku) s lineárními úseky plnými překážek mohlo mocně zabrat na kritiku, v roce 2008 ještě jo.

No ono slovo demence sedí na závěr fakt nejlépe. Nemluvě o tom, že ten poslední kapitola působila jak nepovedená německá adventura z přelomu tisíciletí... :)
@RNDr. Gunár Pavel (11.08.2012 11:16): Naopak. Central Park se mi nesmírně líbil. Co už se mi však nelíbilo bylo to, co v něm tvůrci vyváděli v poslední kapitole hry. Připomínalo mi to ty sběratelské úkoly ze sandboxových her jen s tím rozdílem, že ty to posbírat musíš, aby ses dostal ve hře dál. To prostředí mělo po stránce atmosféry neskutečnou sílu, což se osvědčilo po celou dobu hraní až do předposlední kapitoly. Ta poslední mi nesedla - přišlo mi to tam jakoby navíc. Herní doba moc dlouhá není a tohle ji nejspíš mělo za každou cenu natáhnout. A o respawnu mrtvoláků ani nemluvím. Na to, jak jsou to tuzí protivníci, jich bylo moc a zbraní relativně málo.

Veškeré výtky směřují k té poslední kapitole. Ty ostatní mi přišly v pořádku a kdyby se celá hra nesla ve stejném duchu, neváhal bych udělit nad 90% konec nekonec.

Čéče, ty závěry máme až podezřele podobné. Ruku na to, že jsem ten komentář předtím nečetl :D
@RNDr. Gunár Pavel (11.08.2012 19:20): Plně souhlasím s těmi body, ale lidi, co na tom nikdy nehráli, budou plácat krávoviny dál. Hrát na klávesnici, to je jako hrát na trochu lepším psacím stroji a ovládat něco jako auta, letadla atd. myší? To je ten nejhorší převod gamepad analogové páčky na myš, několikrát jsem se s tímto vy*ebaným nápadem už setkal. Jelikož myš nemá jeden pevný výchozí bod, pak se nedá správně odhadnout střed a návrat do neutrální pozice a navíc ta akcelerace. Opravdu u některých věcí někdy přemýšlím, co za slabomyslného dementa mohlo něco takové napadnout.
Jinak střílečky jsem se s tím naučil taky hrát normálně a bavilo mě to, nelétat s myší po celém stole. Záleží na zvyku, když si vzpomenu na kamoše, když jsem mu prvně dal do ruky první Unreal Tournament, on do té doby hrál tak Doom na klávesnici, ale teď najednou měl mířit myší, tak to jsem se nasmál...úplně stejné, jako když člověk drží gamepad. Já ovládání stříleček myší a gamepadem považuji za ekvivalentní.
@KRoman47 (11.08.2012 11:31): Na gamepadech se mě líbí 1) jak mohu pohodlně regulovat rychlost chůze/jízdy 2)plynule zatáčet 3)vibrace 4)jak je tam těch pár knoflíků blízko u sebe. Na závody (které nehraju) a bojovky je bez diskuze nejlepší, ale zase bojovky hraju z 90% na PS3 (Conan, Golden Axe, Castlevanie na PC nejsou), takže mě připadlo zatím zbytečné kupovat gamepad kvůli pár zpraseným portům jako bylo po stránce ovládání AitD a jaký bude po všech stránkách Dark Souls. V budoucnu si ale jeden xboxový určitě pořídím.
@RNDr. Gunár Pavel (11.08.2012 11:16): Jo, musím říct, že ten Central Park byl pro mě ze začátku dost velký šok, ale pak se mi to strašně zalíbilo. Přesto je fakt, že to tam moc nezapadlo a nějakou chvíli jsem to chtěl vzdát.

Jinak ovládání na gamepadu bylo úplně v pohodě, že to na klávesnici a myši nepůjde, jsem zjistil během asi prvních pěti minut.
Holt správný hráč dnes by měl disponovat alespoň obyčejným gamepadem, jako specializovanou herní periferií. A ne že tu někdo začne něco plácat o konzolích, prostě jsou žánry (automobilové závodní hry aj.) a ovládací schémata, kde se klávesnice moc nehodí a přijdou vhod dva analogy.
To ovládanie je maximálne odfláknutý masochizmus v príbehovo síce originálne zasadenej, ale inak absolútne gýčovitej patlanine. Prešiel som prvé 4 sekvencie a aj som uvažoval, že napíšem nejaký komentár, kde to riadne skritizujem, ale nejak som si vravel vtedy, že ešte prejavím asi dosť masochizmu na to, aby som to skúsil dohrať.
No, chvíli mě trvalo, než jsem si na něj zvykl, ale pak až do konce jsem už neměl s ním problém. A to, že je trochu těžkopádné a pomalé bych spíš považoval za klad (já osobně). Bavilo mě právě to, že tu hru ovládám trochu jinak, než je zvykem. Když nad tím tak přemýslím, tak nebýt té poslední kapitoly, tak dám 90%, protože mě to fakt hodně bavilo.
Ovládanie je dôvodom, prečo je moje výsledné hodnotenie relatívne nízke hoci ma hra samotná bavila.
Lol, to je bug a nebo to nemá závěr? Forever Alone in the Dark :D

A vůbec, ta poslední sekvence byla pěkně dementní. To otravné ježdění v závěru si klidně mohli odpustit. A nebo tam aspoň dát dostatek výbušnin, abych tam nemusel jezdit po mapě sem tam jak tydýt a hledat zapomenuté bedny s chlastem.

Ale jinak dost dobrá hra. Sice mě nejdřív zděsilo ovládání, ale nakonec bych ho považoval i za klad. Bylo to hezky filmové a hrálo celé se to poněkud jinak, než dnešní hry. A ten leveldesign, jóó, ten byl fakt supr!
Je nejak nemám chuť ešte sťahovať inú verziu, len preto, aby som sa tej sprasenosti, čo sa snažia označovať za profesionálny dabing, vyhol. Uvidím ako budem na tom s trpezlivosťou pri pokračovaní v hraní, ale mám pocit, že sa neviem dočkať ako si tú hru podám v komentári. :D
Jo, tahle hra nejde hrát z third person pohledu (tedy ta akční část). Vždy, když mě to na něj přeplo, tak měl nutkání nakopat Edeny do pozadí.

PS: Co se týká českého dabibgu, tak z něj jsem slyšel jen asi cca prvních 60 vteřin a s velmi vystrašeným výrazem, který nevyvolá žádný survival horor, jsem to okamžitě odinstaloval (bylo to mnohem horší, než naznačovaly vypuštěná videa) a vypátral anglickou verzi hry.
No zatiaľ som sa dostal do polovice druhej kapitoly a ani Silent Hill 2 nemal tak zlú konverziu. Pre to hrozné ovládanie, je každý boj utrpením, i ťahanie tých zombie-wtf-démonov do ohňa, či udieranie tupými predmetmi, nehovoriac vôbec o chodení správnym smerom bez FPS pohľadu. A tie cheesy (ne)dialógy, okorenené českým facepalmvoice-(ne)actingom. Oh mai.
A čo sa týka obrázkov, amateurs. pche.

Rndr: ha!
Ugh, čakal som, že tá hra bude zlá, ale takto zlá? A ešte tá drzosť s akou to predávať ako hotový produkt, hoci to ovládanie je ako pre pavúka na steroidoch.
Už som na to prišiel, ono je to vlastne osekaná verzia, spravená tak, že jednoducho z dvd boli odstránené anglické speech súbory!!! (a to je prosím originálka) a keď som prehodil na ten mizerný český dabing, tak už ide. yuck.
U těchto problémů často pomůže odstranění/zakázání všech výstupních zvukových zařízení kromě reproduktorů a ve Win natvrdo nastavit Stereo nebo 5.1.
Bodkin: Vyriešil si nejak ten zvuk? Pretože mi robí to isté. Hudba a zvuky prostredia idú, ale reč vôbec.
Skúšal som okolo toho googliť a dosť ľudí s tým malo problém, tak som skúsil tie nové realtek ovládače a vôbec to nepomohlo. Nemáte niekto nejaké riešenie?
To že nazačátku všichni hýbou pusou ale žádné slova neslyším... to je taky fíčůra stejně jako to mrkání? Nebo je to za trest, že mé origo DVD bylo označeno za záložní kopii?
Autoři teď dokončují Test Drive Unlimited 2, potom se uvidí (malá šance tu je). Záleží nicméně hlavně na Atari...
Páni! Nic jsem od týhle hry nečekal, ale velice velice mile mě překvapila, za dvě stovky určitě koupím originál. Jen malý dotaz, neví někdo něco o pokračování? Dle hodnocení ve světě moc úspěchu hra nezaznamenala, ale konec zůstal docela dobře otevřený.
Tady na dh možná :-P
Ale celkově mě zajímá, jak se rekreační hráč FPS dokáže poprat s něčím tak stupidním, jako je ovládní AitD. Pokud pominu to, že to celé asi nebude žánr pro něj.
Teď jsem to půjčil kámošovi, co hraje hry typu Modern Warfare, Bad Company 2 a ještě než to zkusil a zjistil, že ovládání stojí totálně za prd, tak se podíval na gameplay videa a jeho reakce:

"dívam se na něho
zatím nic moc"

"kurva co to je za žánr"

"tak dost na hovno"

"takové divné
tys to celé dohrál ji, takovou volovinu?"

:-D By mě zajímalo, jestli to ještě zkusí a jestli by to uměl ovládat :-D