Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Garion: Asi tak nějak, ale chybí tam jeden podstatný detail - kdyby nezkurvili celé ovládání, tak by mě ten koncept hodně moc bavil a bylo BY to zábavnější než nějaký Crysis. S tím ovládáním se tenhle styl nejen stal nezábavným, ale těžce otravným (až sprostým slovem nazvatelným).
ja bych si dovolil to prelozit z pivovstiny do cestiny:

"Mrknul jsem na videa a grafika vypadala slusne a navic tam pobihal panak s pistoli, tak jsem si rekl, ze to zkusim. Mam vypracovany reflexy a tak pro me zadna FPS neni vyzvou, navic jsem extremne zkuseny hrac, tak co, to dam hned a vsem to natru. Ale ono to po mne chtelo v prvni kapitole machat nejakym drevem nebo co, co to jako ma byt? Navic se ten pandulak vubec nechce hybat jako Marcus Fenix, kterej ma mimochodem svaly jako ja, kterej skace od prekazky k prekazce se stokilovym brnenim a tenhlecten cosi sotva jde. Ale co, to preziju, na videich jsem prece videl bouchacku. Hura, uz jsem ji nasel, tak by me zajimalo, jestli tamhlety ptaky na obloze muzu sestrelit jako v Crysis *vyprazdnuje do nich vsechny naboje, co ma* Tak nic, lepsi nez Crysis to nebude. Tak dem zabit nejaky zombie, co tady pochodujou. Hele, jak to, ze tady za tim stromem nejsou zadny naboje? To je jako mam mlatit tim drevem, co jsem tady nasel? To si delaj srandu. Je hele, zapalna lahev, to je asi zdejsi ekvivalent granatu *zacne metat lahve kolem sebe* Hele, dosly lahve. Zbylo mi zase jen to blby prkno. Na to se muzu vykaslat."
Tady jde hlavně o to, že ovládání AitD je silně atypické, nepřirozené, komplikované... Onen TR je intuitivní a lehce předvídatelný, ale trpí třeba vysokou setrvačností, velkou odezvou (a pár dalších věcí) - tyhle prvky má společné s AitD. Jinak samozřejmě ovládání TR je mnohem elegantnější a uhlazenější. Každopádně je to pouze otázka zvyku, za tím si stojím. Někomu to sedne, někomu ne, někdo si na to zvykne, někdo to ovládne jako mistr, někdo ne..., někdo si dokonce zapamatuje číslo Pí na necelý milion pozic :D

Zkrátka ovládací schéma AitD je jiné, divné, nepříjemně atypické, neintuitivní, ale dává smysl a dá se "zkrotit a ovládnout" :D
No, kdybych měl trpělivost, tak by to možná šlo. Ale s TR to opravdu srovnávat nejde, to má calling pravdu. K TR jsem sedl jako malé děcko a zvládal ho od začátku, Alone jsem nezvládal ani jako zkušený hráč :-)

Třeba takový Cold fear má také zdupané ovládání (řekl bych, že něco na způsob Residenta, ale toho už si tolik nepamatuju), ale proti AitD je to pohádka.

EDIT: Jako, ale abych nebyl lama, já to ovládání zvládal a bosse dával napoprvé, resp. napodruhé, ale to ovládání bylo tak zdupané, že jsem měl alergii někam vůbec běžet a když jsem po ruce neměl hafo zápalných lahví, tak to běhání před zombiemi a hledání munice mě totálně sralo a neměl jsem na to moc nervy, protože hlavní postava se tak strašně blbě ovládala a když už jsem sehnal blbé lahve, tak mě třeba zabili a já si to musel zopakovat, tak to vůbec....

Jako ono to jde, ale když se člověk musí hodně snažit a uvědomuje si, že by to mohlo jít 100krát lépe, tak se mu nechutí vůbec se o něco snažit. Nemám nic proti vyšší obtížnosti, ale nesmí v ní být zapletené ovládání, které je jasně proti mě spolu s nepřáteli.

EDIT2: Třeba takové ovládání Batmana je suprové a nevadí mi, že získávání vysokého skóre v challenge modech je dost hardcore, možná někdy těžší než ovládání AitD, ale tam se to skvěle hraje a člověk si pořád chce něco dokázat. Tady jsem to neměl :-(
j.calling.2bad: Ano, ovládání AitD je výjimečné. Nicméně nějaké shodné prvky z mnou jmenovaných (a hafo dalších) her by se našly... Tyto hry samy o sobě neznamenají dobrou průpravu pro AitD, ale když je člověk mistrně ovládá, už moc nechybí k přejití na AitD schéma ovládání.

Nepopírám ale fakt, že to ovládání by šlo udělat lépe, mnohem lépe. Nicméně s trochou trpělivosti/praxe/citu/talentu/(co-já-vím) se dá překousnout a dostat se k jádru hry (které je až na pár zádrhelů výborné).
j.calling.2bad no pamatuju se, ze jsem se asi jednou nebo dvakrat na zacatku vyboural, ale potom uz prakticky nikdy (krome pripadu uvedenych v mem komentari)
Garion: během desíti minut? Smekám, já to opakoval asi půl hodiny a vždycky mě dojebal nějaký ne právě logický smyk. Na tom Xboxu jsem si na to řízení taky jakž takž zvykl, ale na tý klávesnici nemám prostě šanci. :/

NateLogan: Ovládání prvních Tomb Raiderů považuju za naprosto geniální a výjmečně pohodlné, přesné a smooth (žádná jiná third-person hra ovládající se čistě na klávesnici se jim v tomhle směru rozhodně nevyrovná). Srovnávat ovládání TR s ovládáním AITD mi tudíž příjde hodně nemístný - už jenom to, že v TR držení šipky doleva nebo doprava způsobovalo otáčení se na místě (logické), kdežto v AITD musí Ed při takovým otáčení dělat i kroky dopředu (dementní). Staré RE hry se oproti tomuhle taky ovládaly božsky (možná díky tomu, že kamera byla fixovaná - když si tak představím, že je kamera "volná", tak by to asi nebylo ideální). Ovládání AITD prostě s ničím nemůžu srovnat, je naprosto výjmečné. :D
Pivo: Holt to není o reflexech, ale o přesnosti, preciznosti a citlivosti, aneb jak zachovat chladnou hlavu (tedy ruku) a efektně využívat prostředky nabízené hrou. Já osobně na konci i s tím poněkud atypickým ovládáním prováděl hotová kouzla s perfektní choreografií... :D. Věř mi, pokud se to zvládne, vypadá to opravdu spektakulárně a hrát tuto hru je jedna radost (něco podobného jsem naposledy zažíval u pětimilionového řetězeného triku v SSX3 :D).

Jediné, za co bych zabíjel, bylo automatické zcela neočekávané přepínání pohledů. To byla konzolová rána pod pás, kterou vývojářům neodpustím. Ještě že to nebylo tak časté.
Garion: Ale houby :-P
A i kdyby, já se smířím s tím, že mám perfektní refelexy a rychlé prsty (no vlastně celé tělo, ale to už nesouvisí s hrami :-D). Ale pomalé, citlivé najíždění myší, aby ten úchyl dal prkno na levou stranu, přičemž, když trochu zrychlím, už prkno drží napravo a pak zase musím krouživým pohybem ho dávat zpátky, protože jenom pohnutí myši zprava doleva nestačí....(no jo, musí ho nejprve přdělat přes hlavu :-))
Pivo: ne, to je uplne to same, je to o tom, kdo je levej a v tomhle pripade to ses ty
Nate: Já hrál prvního Tomb raidera a bylo to v pohodě :-)
Resident dělal trošku problémy, ale Alone in the dark je king mezi všemi hrami se zkurveným ovládáním, před ním smekám :-D Kdybych uměl programovat, tak bych to ani já nesvedl nejspíš.

Garion: Ale to je něco jiného! Nesměj se mi :'-(
V Assassinovi to bylo o reakcích resp. jejich rychlosti a celkově o soustředění člověka, tady je to o tom, jestli ten debil zatočí správně tam, kam já chcu :-D
Garion: Přesně tak :). Tady mají výhodu lidé, kteří zažili éru konce devadesátých let (přechod do 3D)... Řekněme takové první tři díly Tomb Raidera nebyly k zahození, první tři Residen Evily také určitě ne...
Pivo: tak jak ses ty smal nekomu u AC, ze je levej, tak se ja ted smeju tobe :)
chuck: Jo, říkal jsem si něco podobného a končilo to větou: "Tuhle hru prostě musím hrát". Pak jsem čuměl na ovládání a říkal jsem si: "Jo, je to skvělé, ovládání překousnu. Hlavní je, že zbytek je skvělý". Pak jsem si od půlky říkal: "Děsná kravina, tolik zombií a největší nepřítel je pro mě jen ovládání. Vždyť já se nedokážu na místě ani otočit a utíkat." A ke konci jsem si říkal tohle: "Když už nic, tak jsem měl ze hry aspoň "
Tan nazev vidim poprve. Normalne se to uvadi pouze pod nazvem Alone in the Dark. A ano, je to petka.
Chuck: Ano, je to pátý díl. Ale nejčastěji je uváděn jen a pouze jako AitD, bez přídomků a číslic v názvu.
Tenhle díl je pětka? Já že s tímhle názvem to nemůžu nikde najít.
A já bych zrovna řekl, že u této hry se dá na ovládání zvyknout. Bolí to, ale jde to.
Furt to nic nemění na tom, že je jízdní model hrozný :-)

Nebýt podělaného ovládání, mohla to být skvělá hra. Moc jsem se na ni kdysi těšil.
j.calling.2bad jizdni model je hroznej, ale za 10 minut se da zvyknout a preridit celou mapu na jeden zatah
těch 40% je na základě Xboxové verze, teď jsem to zkoušel na PC - děláte si ze mě prdel, že to fakt někdo dokázal dohrát na PC??? Už na Xboxu mi to přišlo téměř nehratelné, ale na tom PC je to opravdu extrém. Vzdal sem to při první projížďce New Yorkem (tuším konec druhé kapitoly), která je pro mě opravdu impossible. Mimochodem, zažili jste už někdy horší jízdní model, než tento? :/
Pardon, pardon, nevsiml jsem si... :( Za pade je to i tak pekna cena.
THX - niekto chce zase okradat ludi? :) I ked za padika to asi nevadi. Ak je to ten 8 skladbovy soundtrack, ako je tam napisane, tak to je promo, ktore sa nachadza aj v CE. Originalny soundtrack ma 22 skladieb.
V Brlohu zberatelska edicia za necelych 13 euro - kto sa chce pobit s ovladanim a o hre uvazoval, celkom slusna cena. A zberatelska edicia za tu cenu...je fajn.
tak dohrano, muzes si precist komentar :)

jinak park je tam myslim dohromady 3x a ani jednou mi to nejak nevadilo (daji se najit rooty, ktery pridavaji +10 - ja nasel dva takove), vzdycky se to dalo a blizko skoro kazdeho rootu je nejakej odpadkovej kos pripadne skrina s proviantem
Jo ten park je tam vlastně vícekrát. Myslím, až budeš ničit takové kořeny. Muzeum už nevím, kde přesně je.
na vse, co jsem se koukal do diskuze, tak praticky ano :)

jinak jsem v 5. epizode a uz to tak hrozny neni, asi to holt chtelo udelat nejakej poradnej tutorial (aspon textovej)
Garion: To ještě ve čtvrté (nebo osmé? já už nevím) kapitole uvidíš. V druhé jsem je zabíjel levou zadní, přestože ovládání hrálo proti mě, ale pak to bude maso.

Jinak opravdu první? Pochybuju, že bysme měli dosud téměř na vše odlišné názory :-)
snad prvni nazor, ve kterem souhlasim s Pivem, ovladani je FAKT spatny

to, ze jsou tri druhy kamery a porad se mezi nima prepina, bych snad jeste zkousnul, hra vypada zajimave a docela jsem se na ni tesil, ale to ovladani... jsem druhe epizode a proste kohokoliv zabit je porod (to, ze treba nektere logicke mezihry typu spoj draty, kde jsem naprosto nepochopil jejich smysl a tak proste jen smejdim mysi, dokud se neco nestane, ani nezminuju), obzvlast, kdyz ne po kazdem souboji se to ulozi :/
Jenže já se nebojím, já jsem naštvaný tak, že by se mě snad báli ti nepřátelé :-D

Jo, mě by to utíkání samozřejmě nevadilo, kdybych neobíhal židli půl minuty a měl problém uchopeným předmětem nahnout tak, abych přerušil nějaký blbý paprsek, což by dovedl v reálu i fyzický postižený člověk, pokud by nebyl ochrnutý a měl aspoň jednu ruku :-)

Ona ta hra je v jádru dobrá, ale zabolí ovládání a mě z toho teď bolí klouby :-)
V každém správném hororu musí jednou být přesila nepřátel, málo či žádná munice a neustálá nutnost nečemu utíkat.
Nate: Jo dík za radu.
Jinak, mě by se to líbilo, kdyby vymazali tu akční část, zezačátku mě hra hodně bavila, ale oni mě hodí do parku, kde jsou samí mutanti, já nemám jak bojovat, ukládání na pytel a ovládání je prostě mizerné. Přitom jsem se na hru hodně těšil kdysik, ale nevím no....
Pivo: Prostě kdyby to bylo jednoduché a blbuvzdorné, tak by se ti to líbilo :D. Stačí trocha trpělivosti.

A ohledně savů... Dej hledat (i v skrytých a systémových souborech) soubor "save.aitd".
To bude ta samá hra. Za žádnou cenu nemůžu najít soubor s uloženými pozicemi, na prd. Ovládání pokazili více, než by mohli, prostě kravina no.
Kdyby se vykašlali na akční složku a nedali tam ty mutanty, co mi jdou po krku a ovládání, které je na jejich straně a ubližuje více než oni, tak se to dá hrát.
Jo, tak někde asi ano. Já se jen tak díval zhruba a když jsem viděl za stovku, tak jsem to hned bral.
Dík, něco už jsem slyšel :-)
Ale hra mě totálně láká a vypadá zajímavě. Jinak 600 Kč za českou verzi se mi moc dávat nechtělo.

EDIT: Jinak klávesnice by mi bylo líto, protože jsem na ní odmačkal 60 her :-)

EDIT: Jo, to tak bývá. Něco vyzní lépe v češtině a něco v angličtině. To si nevybereš.
myslim ze to je nejmensi problem , pokud tva klavesnice prezije budu ti blahoprat xD
edit: ale musim priznat ten co dabuje house, tady edwarda a v assassinovi altaira proste umi, jediny on se dobre posloucha

*nějaké jméno* pořád žiješ .... no jasně lidožravé trhliny hovna nezajímají

tohle v anglictine asi tak dobre nevyzni
Tak jsem si to za stovku koupil, ale je to kompletně v angličtině, tak snad to pochopím trochu. Se zase budu muset soustředit a poslouchat pozorně, ach jo.
Ok, díky : ).Zatím jsem to zkoušel jen letmo (hodinová instalace, urgh), dojmy z úplnýho začátku překvapivě dobrý.Hezká grafika a běží to perfektně, ovládání zatím problémy nedělalo, ale zatím jsem tam jen tak chodil.
Když to řeknu stručně: Atari. Zdlouhavější odpověď by byla: Patche existují jen pro konzolové verze, PC verze byla utnutá od jakékoliv podpory jak je u Atari zvykem.
Existuje na tuhle hru nějakej patch? Nějak se mi nedaří nic najít a na wiki verze taky není uvedená.