Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zatím nejvíc Alanovská mi přišla kniha Duma Key, místo spisovatele malíř. A taky mě pan K motivuje k psaní, ta jeho knížka "o psaní" byla super.
@Dan9K (28.02.2014 03:47): ahoj, dík za zpětnovu vazbu :) s tím momentem ztotožnění a vazbou na obyčejný svět souhlasím, to ve hře funguje skvěle. Myslel jsem to spíše tak, že to na mě někdy působilo zbytečně okatě a hekticky. Tím "šílenstvím" jsem měl spíš na mysli psychologický aspekt, kdy se vlastně toho ani moc nemusí dít, ale atmsoféra je děsivá až běda. Když jsme u Kinga, tak např. Kubrickova verze The Shining. Na druhou stranu takový koncept by ve hře asi neprošel. Přirovnáni k Lynchovi asi není ideální, on netočí vyloženě horory, spíše takové znepokojivé "psycho" filmy. Viz např. Inland Empire, to je opravdu hardcore :D asi ten komentář ještě pozměním. DLC k Wakeovi máš na mysli ty bonusové kapitoly, že? Ty byly o poznání temnější, to je fakt. Zatím jsem bohužel od Stephena Kinga nic nečetl, ale nemohl bys mi něco doporučit? Dík.
@Dan9K (28.02.2014 04:13): Toto podpořím, protože jsem viděl videa z bonusového DVD. Tvůrci si neuplácali jen tak nějaké městečko. Oni skutečně jeli do té lokality a zjišťovali, jak tam vypadá všechno, od složení populace a jejich oblečení, přes architekturu budov a složení lesů, až po detaily jako jaké tam mají vypínače, pevné linky apod.
@LuccinyHry (komentář): ohledně Ku Klux Klan kolonie. Sama jsi psala, že se to odehrává v Oregonu. Koho bys čekala v malém městečku v Oregonu, když ne bělochy? :-) Černoch by byl spíš k smíchu, to fakt vyžaduješ korektnost, i když není vůbec na místě?
Wild One: ohledně tvé polemiky ohledně hororu...mám spíše opačný názor, horor ve mě vyvolá spíše pocit úzkosti ne pro bezedné šílenství, jako spíše pro dojem uvěřitelnosti. Pokud je toho šílenství až moc, pak si až moc uvědomím, že jde o fikci. To musí být jo dílo potom. Musím tam mít ten moment ztotožnění. Musí tam být něco aspoň trochu normálního...Nejlépe funguje onen osvědčený model, kdy se naprosto normální realita postupně promění v něco nadskutečného, tak aby divák/hráč/čtenář měl usnadněn ono vtažení do děje. Je to velmi příznačné pro díla Stephena Kinga i pro Alana Wakea.
A propo hrál si DLC k Alanu Wakeovi? Ty by ti mohli ono bezedné šílenství snad zplnit, protože tam dle mého názoru celkem panuje (a možná i proto se mi to tolik nelíbilo)
@Sasakr (27.02.2014 20:57): Prostě se to stávalo. Jinak zkus už konečně začít používat funkci "Reagovat", zvlášť když reaguješ na někoho, jehož příspěvek je přece jen o něco níž.
Teda s GTX560 jsem propady neměl, tak jak jsi je mohl mít s GTX560Ti?! Jasně, když jsi vlezl do světla, na okamžik se to škobrtlo, protože to byl save. Nastavení jsem měl naplno, akorát AA jsem si vynutil FXAA v ovladačích.
@LIUWIL (27.02.2014 00:50): To zní zajímavě, až dohraju, tak určitě mrknu. Díky za linky :) Doufám, že ten další díl nakonec vyjde. Co jsem koukal, tak Remedy makají na Quantum Break a AW se zatím odkládá. Zakončení by si Alan určitě zasloužil.

@LIUWIL (27.02.2014 00:50): Přesně tak, u zdroje světla byly poklesy vůbec nejcitelnější. Schválně jsem si zkusil pohrát s nastavením světelných efektů i u AN a tam ty poklesy byly také, ale rozhodně ne tak rapidní. Pokud jsem stáhl všechny světelné efekty na minimum, tak poklesy nebyly žádné, což se o AW se stejným nastavením rozhodně říci nedá. Njn, co se dá dělat, chce to prostě lepší železo :D
@JohnCZ (27.02.2014 00:23): Ona je ta optimalizace u AN viditelně o dost lepší než u AW. Mně se ty propady FPS v AW stávaly s tehdejší 560Ti taky, hlavně když jsem vstoupil do toho "světelného" checkpointu.
@JohnCZ (27.02.2014 00:23): No k tomu odkládání: bylo prozrazeno, že příběh Alana Wakea se řídí monomýtusem (nečti dokud nebudeš mít dohrané i AN), tzn bude rozdělen na tři základní části: Departure, Initiation a Return.
Zatímco Departure je první díl, American Nightmare je Initiation a třetí díl bude Return.
Až budeš mít dohráno AN, tak si schválně tu Wiki stránku přečti a uvidíš tam ty znaky - Alanovo náhlé rozhodnutí pustit se do temnoty, potápěč Zane, clicker atp.

Až dohraješ i AN, tak ještě zmrkni na tento blog (tvorba tvůrců).
No tak som si hru chcel znova zahrať tak som ju nainštaloval na Steam a chcelo to po mne aby som stiahol 6 GB updatov.
WTF is this shit
@LIUWIL (26.02.2014 23:43): Chyba byla asi i v tom, že jsem si často světlice, flashbangy atd. šetřil na horší časy a moc je nevyužíval (a samozřejmě o ně v rámci příběhu pokaždé přišel). To je takové moje herní prokletí, kdy si syslím hromadu věcí a nakonec je stejně nevyužiju - u RPGček zejména. Těším se, až příště rozehraju hru na "nightmare" a s komentářem od tvůrců, který jsem napoprvé záměrně vynechal.

AN jsem rozehrál na "normal" a říkám si, že jsem to možná měl rozehrát na "nightmare" (docela by mě zajímalo, proč tam chybí oproti původní hře prostřední obtížnost). Prozatím je to fakt lehoučké, hlavně díky mnohem silnějším zbraním. Je ale zvláštní, že narozdíl od původní hry mi AN běží hezky plynule s obdobným grafickým nastavením. Jen mě docela mrzí, že Alana tvůrci pořád drží v temnotě bez možnosti dostat se jednou provždy ven a jakoby si dělali prostor pro další a další přídavky s novými a novými lokacemi a minipříběhy. Tak trochu nekonečný boj. Ale neřikám, pořád mě to hodně baví.
@JohnCZ (26.02.2014 22:34): Hru jsem dohrál i na nejtěžší obtížnost. V těch stísněných pasážích jde hlavně o to využívat stagger efektu svítilny. V první řadě musíš všechny zbavit štítu (hej, řekl jsem tomu štít) a pak když na některého blikneš, tak se na okamžik zastaví. Takhle problikneš třeba tři co jsou nejdál od tebe a hned na to začneš střílet do těch co jsou nejblíž. Na nejtěžší obtížnost v mnoha pasážích světlice nejsou dodatečné pozlátko, ale povinná výbava a jsou skutečně i pasáže, kde je to bez flashbangu o štěstí.

Jinak American Nightmare je dost jiný než původní hra. Je to napsané jako jedna epizoda Night Springs, takže tam budou fakt uhozené momenty, jemný humor a bude tam i pár WTF momentů Asi největší WTF moment pro mě bylo toto rádio
@Coldplaz (26.02.2014 21:57): Nedávno jsem tuhle hru kupoval v nějakým bundlu a možná bych na ni zapomněl. Díky za tip :)

@LIUWIL (26.02.2014 22:31): Přesně jak říkáš, pár checkpointů tam bylo docela zákeřných. Nejhorší byly souboje v uzavřených prostorách. Tam někdy záleželo fakt na štěstí. A nebo na tom, jestli ti zbyl flashbang :D

@Sasakr (26.02.2014 20:19): Sorry, ale rozdíly v takřka 30 fps mi normální nepřipadají. A to i přesto, že mám starej šrot. :)
@JohnCZ (26.02.2014 19:08): Já tu nevyváženost obtížnosti naopak velice uvítal a bral jsem ji spíše jako dynamické tempo hry. Je jen pár checkpointů, které jsem vysloveně považoval za prasárnu. Většinou se nepřátelé objevovali v nějakém logickém počtu (= čím blíž k cíli nebo splnění úkolu, tím víc se tě temnota snažila zastavit)
Ale otevřený svět by to opravdu chtělo.


@Sasakr (26.02.2014 20:19): Alan Wake byl hlavně konzolový port. Optimalizace nebyla úplně špičková.


@Coldplaz (26.02.2014 21:57): Oboje hry jsou podle mě nezaměnitelné. Užil jsem si jak Alana, tak Yorka, a ačkoliv obě hry často zmiňuji jako "doplňující zážitek", jedná se o hodně jiný zážitek. Deadly Premonition hlavně přinutí člověka přemýšlet nad tím, jak by to vypadalo kdyby Alan Wake měl podobnou formu. Třeba prohledávání lesů a následné vracení se do města by bylo naprosto úžasné.
@Sasakr (26.02.2014 20:19): "Ale vyčítat hře z roku 2012, že nejede na obstarožní sestavě, je trochu zvláštní." to není zvláštní, to jen nechápeš jak chcou všichni DX9 hry bez efektů které "nejsou vidět"...
"mizerná optimalizace světelných efektů a mlhy (oboje na mojí obstarožní sestavě rapidně snižuje framerate)"
Mně světelné efekty s frameratem nehnuly ani trochu. Ne, nemám žádné dělo. Ale vyčítat hře z roku 2012, že nejede na obstarožní sestavě, je trochu zvláštní.
@Chuck (26.02.2014 18:55): Už tam je, nějak jsem pozapomněl :) Hrál jsem na tu prostřední obtížnost a byly určité momenty, kdy jsem měl chuť obtížnost snížit (zejména těch několik pasáží v lese v DLC epizodě The Signal, kdy se nepřátelé respawnovali pořád dokola a nebylo jiného východiska, než jim utéct). Někdy ale zase tvůrci házeli nepřátele po třech-čtyřech, což mi zas přišlo až moc jednoduché. Každopádně mi menší počty vyhovovaly více, hra mi neběžela zas tak plynule, abych se mohl útokům vyhýbat na desetiny sekund.
@JohnCZ (komentář): Hodnocení bude, nebo pořád ještě váháš? :-) Jinak mě překvapilo, jak moc jsem se s Tvým názorem detailně ztotožnil. Já jsem tomu hodnocení tak trochu "srazil" právě za tu nevyváženou obtížnost.
@hvezdosvit (29.12.2013 01:01): Žádné mindfuck prvky nebudou. Alan Wake následuje monomýtus. Potvrzuje to jak American Nightmare (které navzdory obecnému přesvědčení je jedním z nejdůležitějších momentů v příběhu), tak tento vývojáři vytvořený blog Jinými slovy, Alan je hrdina který se vydává do jiného světa, kde se pustí na cestu zkoušek, vypořádává se se svými osobními problémy a následně se vrací, často přes řadu ještě větších překážek a nástrah, než které ho čekaly při příchodu.

Nejdůležitější otázka zůstává bez odpovědi: Vepsal Alan do příběhu Zanea, nebo Zane vepsal do příběhu Alana. Alan sice píše příběh od havárie k "Well Lit Room", ale Zane pak do příběhu vepíše Clicker a zasáhne tím nejen do Alanova příběhu, ale také do jeho dětství. Alanovi se Zane objevuje ve snu, což spíš naznačuje, že Zane Alana do Bright Fall přivolal. Toto taky dalo vzniknout mnoha spekulacím, že Zane je Alanův otec. Neexistuje totiž nic, co by to vyvracelo a sedělo by to se spoustou informací, které se dozvídáme bokem. A taky by to zodpověděl celkem irelevantní, ale očividnou otázku "proč zrovna Alan Wake a ne někdo jiný, kdo byl více po ruce?"
.. no, anebo je Wake schizofrenik, kterej byl kdysi uspesnej spisovatel, a kdyz dva roky nic nenapsal, jeho zena, agent a doktor Zhor na nej vymysli takovej trosku drsnejsi LARPik :). To pak akceleruje spisovatelovu predstavivost, je lapen ve svem svete (ano to jsi ty - hráč) a píše (a hraje) a píše (a hraje)... (znáš to ;)

Začátek super, ale nejlepší scény probíhaly v sanatoriu. :)

Jinak jsme taky z tech, kterym to uplne lehky neprislo.. jako nuz maslem jsem na normal teda neprojizdel.
Premejslel jsem, jestli to nesikovny ovladani ma ve hrach misto nebo ne. A dosel jsem k tomu, ze, uplne stejne jako u Dead Space 1, ma. Je to zpusob, jak desit vlastni neschopnosti a neohrabanosti. Duvod, proc nekdy volit misto utoku utek.

Mozna bych dokonce jeste pritvrdil a te munice bych v Alanu Wakeovi ubral. Tak o pulku.
Po druhém dohrání jsem ještě více spokojenej než po prvním. Jen škoda že jsem si dal takovou práci všechno najít a na konci jsem měl jen 98 temosek :-(
Tak jsem si po dlouhé době spustil hru, abych se vzápětí z varovného sdělení dozvěděl, že "Počítač nesplňuje minimální hardwärové požadavky. Hra se spustí, ale její kvalita bude nízká." To jsou ale překvápka!
Tak jsem to snad konečně celý dohrál, když mám za sebou ty dvě bonusový kapitoly, ne? No ale konec otevřenej a že bych se v tom celým neztrácel, to taky říct nemůžu. A hlavně to teda bylo šíleně natahovaný. Na normal dohráno za 18 hodin.
Heh a mne prišlo, že PotF sú jediná zlá hudba na celom ost (priveľmi patetické texty a podanie). :D
Jen tak mimochodem, pokud si někdo v AW oblíbil hudbu tak moc jako já (POTF se záhy stali mojí druhu nejoblíbenější kapelou), tak za týden vydají svoje první live DVD.
Ahá, máš zajímavé přemýšlení, nebo já ho mám nezajímavé- nebo obojí :D Budu to tak taky brát, protože se mi to líbí. Dokonce jsem i googlil a ty teorie ostatních nebyly nic moc. Achjo- hned mám chuť si to zase zahrát znovu. :D
@SilentWolf (08.09.2013 18:47): Jo, o té poslední větě mluvím: Ta temnota není jen jezero (které jsme právě zničili), je to oceán (nekonečná, všude, nezničitelná).

Ty jo, tak jestli jsi před tím nečetl, tak tě celkem obdivuju, že ses prokousal tím 4. dílem Věže ;)
To zrovna chápu, myslím tu poslední větu. Alan se posadí k psacímu stroji a napíše - není to jezero, je to oceán- a pak ty DLC jsou takové šílené. A vlastně už pořádně ani nevím, přes rok jsem to nehrál- jediné co si pamatuju je vlastně to že jsem to 100% nikdy nepochopil. Tak třeba až si to zahraju znovu bude to lepší a srozumitelnější.
A temná věž je má srdcová záležitost- před 3 lety jsem měl ve vlastnictví tak přibližně 0 knih. Pak si přečetl pistolníka, dokončil jsem sérii. A k dnešku je moje sbírka kolem 50 knih. :D Před temnou věží bych nikdy neřekl že by mě bavilo čtení. Takže jo, znám. :D
@SilentWolf (08.09.2013 14:34): Ahoj, sorry, já tu ještě do diskuze nepsala a vůbec jsem si nevšimla, že na mě reaguješ.

Ke Alanovi - mně vážně přišlo, že se během hry všechny střípky dávají dohromady a ke konci je to v podstatě jasný. Nightingale je teď pravděpodobně nová tvář té temnoty a přestože v tomhle konkrétním případě Alan za pomoci svého předchůdce Zanea unikl, tak prostě to zlo je všudypřítomné a zas se bude drát na povrch, nebylo jen soustředěný v tamtom rybníčku ;)

Znáš třeba Temnou věž od Kinga? Z toho je přesně obšlehnutý to OMG jsem postavou ve vlastním příběhu ;)

Ten Zane je v podstatě Alanův předchůdce, alter ego, který udělal chybu a teď se to konečně napravilo - zas to kingovské dvojgenerační řešení problémů jako je třeba v To.
@SilentWolf (08.09.2013 14:34): Taky mi to nesedí. Spíš bych řekl naopak, že ze začátku to působí jednoduše a postupně se to stále víc komplikuje.

Ke konci jsem dospěl k názoru, že Thomas Zane (nebo jak se jmenoval, nepamatuju si přesně) udělal chybu v tom, že se snažil zachránit svou ženu, které už nebylo pomoci. Takže jsem čekal, že Wake neudělá tu samou chybu, a prostě nějak zničí zlo a smíří se se ztrátou své ženy. A ono ne.