Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

tak toto ma opravdu prepalene hw naroky na to jak hnusne hra vypada (aspon to co je videt na zacatku) ... hra z roku 2009 a na minimalni detaily neni schopna jet plynule a sestave z roku 2009, skoda nametem a atmosferou je mi hra blizka

a to mam sestavu prevysujici doporucene naroky
@leebigh (23.03.2020 21:10): Já měl krabicoku, ale nemyslím si, že by to bylo v tom. I když hrál jsem to na desítkách, jako předpokládám i ty, tak možná nějaký patch, co si nerozumí s novějším OS.
@leebigh (komentář): Dobrý komentář, a souhlasím, že pro milovníka frenetické akce tohle fakt není. Škoda těch pádů, co si hrál za verzi, originálku, Score, nebo něco jiného? Už si to moc nepamatuji, nějaké bugy možná i pády tam byly, ale určitě to nebylo tak katastrofické. Hrál jsem verzi z dnes již neexistující digitální platformy Impulse, možná to tam měli nějak poladěné...
Včera jsem narazil v Tescu na G4U edici. Celkem rarita. Maj to tam za stovku. Doufal jsem ve steam kód, ale bohužel. Nicméně doma jsem z účtenky zjistil, že týpek u kasy nějak zmatkoval a hru mi nenamarkoval. Takže zadara dobrý :)

Hra na desítkách funguje bez problémů, ale problémy s optimalizací nevyřešila ani GTX1060.
@Kwoky (15.04.2018 00:32): Tak mě už to i tak přišlo dost dlouhý :) Jako poznámek jsem k tomu měl víc, ale už byly zmíněný v ostatních komentářích nebo sem je tam nakonec nedal. Třeba že ze začátku sem se bál víc, protože ty nepřátelé se sekerama a tyčema mohli vykouknout kdekoli, ale jak už měli střelný zbraně, už to nemělo ten správnej lekací efekt. Pak taky ten ukazatel tepla namísto životů nebo tání ledu na zdech a padání rampouchů, což už si zmínil ty. Probíhalo to sice nepřirozeně rychle, ale líbilo se mi to dost.

Ten příběh chápu podobně jako Crash v tomhle příspěvku ve spoileru.

Jak lekačky moc nemusím, tak tady mi nakonec přišli v pohodě a jak jsem koukal na videa, tak podobně na tom bude Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth a teď reálně přemýšlím o zahrání, což by bez odehrání Cryostasis vůbec nepřicházelo v úvahu. Teď si dám ale od tohoto žánru pauzu a vypnu u Bionic Commando.
pěkný hovno, pofičí ti to jako polární vichřice, mám v tom GT 730, což je uplně naprosto stejný, a s dvoujádrem na 3GHz se to ani nesekne na plnej detail (objekty i okolí). ale jinak je to krvavě náročný! na nojbuku bych to nehrál!
Tak to nainštalujem a uvidím. Za pár dní sem dám report, ako to ide...
650ti by mohla být na tom přibližně stejně jako ta moje GTX560, ne? Tak to se připrav na nemilé překvapení :-D
Tiež mám krabicovku od Cenegy a konečne tú hru čoskoro skúsim. Dúfam, že moja GeForce 650 Ti bude už v pohode stačiť, predsa len to je staršia hra a čas lieči rany...:)
jo, i na kancelářskym stroji se to hejbe docela v pohodě, na max detail 1366x720, ale chce to už pořádnou grafiku!
tak to mám asi něco s počítačem, protože se mi to ani na dvoujádru se 4GB nehejbalo, a to jsem myslím vypnul i antialiasing... ale dohráno! moje teorie je a byla tam všechny debili postřílet, případně dodělat sekerou, což se mi moc líbilo! i to, jak se zahříval, celá myšlenka byla super i to zpátky do minulosti bylo super, občas jsem nevěděl, kde jsem, ale pak jsem na to vždycky přišel!
Vím, že v jednom flashbacku byli vidět námořníci, jak bojují s mutantem, takže mutanti tam byli už tehdy. A to je to, co prostě nezapadá do absolutně žádné teorie.
@Sasakr (03.11.2014 15:40): Ad 1) Tak jsem si pustil pár videí a uznávám, že je tam toho víc, než jsem si jako běžný hráč stačil všimnout. A v tom si myslím, že byl právě ten problém, pro běžného hráče, ta grafika na svou dobu nebyla zas tak úchvatná, že bychom si sedli na zadek, jako třeba z Crysis. HW nároky ale byly dost značný, a optimalizace bídná. Takže kdo byl nahypovaný na úžasnou grafiku, musel být logicky zklamán.

Ad 2) No tak to se mě ptej, jestli jsem to kompletně pochopil?! :) Myslím, že jedině autoři by mohli říct co skutečně bylo jejich záměrem a co už je bujná fantazie hráčů. Nicméně po prolezení pár stránek a diskuzní ti zkusím nastínit svoji teorii.
Začneme tou zdánlivě nesouvisející legendou o Dankovi. Podle mě ta legenda byla inspirací pro autory. Jeden bulhar tvrdil, že se o ní běžně učí ve škole, je dost pravděpodobné, že v rusky mluvících zemích, je mnohem známější, takže pro tyto země to nebude takové wtf. Každopádně v té legendě jde o vztah mezi vůdcem a vedeným lidem, a vývoj tohoto vztahu ve chvílích kdy se nedaří, a kdy důvěra ve vůdce mezi lidmi značně upadá, ačkoliv vůdce dělá vše pro dobro lidu, a dokonce nakonec s nasazením svého života, splní úkol který si předsevzal a dovedl lid do bezpečí, přesto se nedočká vděku ani pochopení.

Takový příběh podle mě chtěli autoři představit, ovšem v moderní podobě. Legenda je tedy paralelou k příběhu kapitána lodi, která se na těžké pouti k Severnímu pólu dostane do obtíží a uvízne v ledovci. Kapitán má plnou důvěru ve svou posádku a hlavně svou loď, a věří, že se z toho dostanou. Nicméně dochází ke ztrátě důvěry jeho posádky, personifikované hlavně v postavě prvního důstojníka, který za jeho zády informuje velitelství o kapitánově neschopnosti. Výsledkem je zpráva o vyřazení lodi ze služby, což kapitána hluboce raní. Nepochopení a nevděku se mu dostává i u jeho nejbližších, tedy hlavně šéfinženýra, který mu doslova říká "Odejdi, nikdo tě už tady nechce." Nicméně se kapitán nevzdává a s posledním vzepětím sil se pokusí loď z ledovce uvolnit. Jak ukazuje jeden ze tří konců, byl by tento pokus úspěšný, kdyby ho ovšem první důstojník nezastavil. Naopak je to on, kdo neuváženým příkazem způsobí požár motoru a následnou jadernou katastrofu.

Posuneme se o 13 let později, kdy meteorolog Alexander Nesterov z jakési výzkumné stanice, dostává zprávu, že se má urgentně vrátit na pevninu, a že v určený čas a na určeném místě ho vyzvedne loď. Vydává se tedy na určené místo, ovšem u lodi ho potkává katastrofa, on padá kamsi do hlubin.... A teď se pouštím na pole spekulací, nicméně není to jen můj názor. Myslím si že hlavní postava zde umírá. Vede mě k tomu animace hned v úvodu, pohled na ležící (mrtvou?) postavu a hlavně to, že stejně jako se později vtělujeme do mrtvol námořníků abychom opravili jejich chyby a změnili jejich minulost a zabránili jejich smrti, je na závěr hry opravena i naše chyba a místo pádu je Alexander zachráněný posádkou lodi, jejíž katastrofa se vlastně nikdy nestala.

Na scénu nám totiž vstupuje Chronos, bůh času, tedy boss se kterým se setkáme až v závěru hry. Zase spekuluji, ale laicky řečeno mi přijde, že těch tragedií bylo moc i na boha času a tak jsme od něj dostali ještě jednu šanci. Abychom si ovšem zachránili život, musíme zabránit katastrofě lodi, jinak nás vlastně nemá kdo zachránit. Vrací nás tedy zpět do lodi se schopností Mental Echo s jejíž pomocí můžeme opravit co bylo pokaženo.

Trochu oříškem jsou mutanti. Tady mě trochu navádí manuál, který popisuje tři druhy nepřátel Dozorce (Warden), Služebníky (Servant), a Stráže (Guards). Znovu upozorňuji, že se jedná o mojí spekulaci, ale popis těch nepřátel na mě dělá dojem, že Dozorci jsou ztělesněním touhy a strachu, Služebníci ztělesněním zrady a Stráže ztělesněním závisti. Všechno tedy vlastnosti, které vedou ke ztrátě důvěry k vůdci a jeho zničení. Takže boj s mutanty je vlastně boj s těmito negativními vlastnostmi, který každý vůdce podstupuje a musí zvládnout, pokud chce uspět. A v neposlední řadě, akční hra prostě musí mít nepřátele. :-)

Otázkou zůstává, proč vlastně na konci tedy bojuji s Chronosem, když nejsme nepřátelé. Zajímavým vysvětlením je názor, že vlastně nebojuji proti němu ale společně s ním proti mutantům, tedy těm negativním vlastnostem. A to že musím být rychlejší než Chronos, je vlastně logické, protože je potřeba tyto jevy zpacifikovat v určitém čase, jinak přerostou vůdci přes hlavu. Je to tedy i boj s časem.

Značně nejistý jsem ovšem v tom, jak do toho zapadá citace kapitoly 12 knihy Kazatele, kterou přednáší kapitánův hlas při procházce po lodi těsně před soubojem s Chronosem. Nejsem věřící a už vůbec ne odborník na výklad bible, takže můžu být totálně mimo mísu. Nicméně jsem si to otevřel v češtině, a došel k závěru, že se tou kapitolou táhnou dvě linky. První chápu tak, že jedinou jistotou je důvěra v boha a to i v těch nejtěžších chvílích. (paralela k důvěře ve vůdce?) a druhá linka naznačuje, aby člověk konal dřív než bude pozdě (boj s časem?).


Ať už je můj výklad jakkoliv blízko, či daleko k tomu, co mi autoři zamýšleli sdělit, hra, která mě donutí otevřít Bibli, seznámit se s dílem Maxima Gorkého a sepsat takovéto pojednání, mi rozhodně nezůstane lhostejná. ;-)
1) PhysX jsou podle mě všechny ty padající kousky ledu a částice. Podle mě je tam toho docela dost.
2) A pochopil teda někdo ten příběh kompletně? Mít to nějaké uspokojující rozuzlení, tak by se mi to asi taky líbilo, ale zůstalo moc otazníků.
Fajn, tak mně už taky. To je ale fušeřina. Přitom se mi to fakt začínalo líbit. S tím prostorovým zvukem je to bomba.
Teda že by mi to často nepadalo, to nemůžu říct :-( Ze začátku hry se to stávalo jen zřídka, ale teď minimálně jednou v každým levelu.
Tak buď jsem si zvykl, nebo to v pozdějších fázích hry je už o něco lepší. Co mě zaujalo, že objekty osvícené baterkou nevrhají stín, to mi přijde už celkem jako základ. Jinak je to celkem fajn, zatím to nenudí a naštěstí to není moc strašidelný, páč já jsem hroznej posera :-D
Minimum 27 mám v tom techdemu, což je mi k prdu. Samotná hra jede na průměr tak 30-35 s minimama třeba na 10.

A kdysi dávno si lidi hráli s kusem klacku a taky se zabavili. Sekání mi zkrátka vadí, to ať ta hra radši vypadá hnusně, ale ať jede plynule. A ono je taky rozdíl, jestli jsi zvyklej, že se ti seká všechno a 25 FPS je standard, nebo jsi zvyklej na 75 a pak je tudíž tohle pěknej humus.
Mě to přijde normální tohle rozpětí, prostě záleží, jaká zrovna běží scéna. A když máš minimum 27, tak nemáš absolutně, na co si stěžovat, probuď se. Za mých časů jsme běžně hráli singly na 15-30 fps a nikomu to nevadilo, 15 je sice trochu nepříjemných, ale podle mě 20-25 už je v pohodě hranice, nad kterou se dá v poho dohrát jakýkoli singl.
Z konstantních 35 bych se nepo...., ale ty výkyvy jsou strašný. Nejsem schopnej se do toho ponořit, když mě každou chvíli vyruší slideshow.
Na čem to proboha hrajete? Nemám nic tragickýho (viz profil) ale šmrdlat se kolem 35 FPS a propady k 15, to je pak hra na prd.
@Drolin (16.11.2012 13:18): Ajaj... ale u Metra to není stylem hry a odlišností od tradičních fps, ale o tom, že je to ubíjející nuda a k tomu technicky špatně zvládnuté (hrozné animace příšer, ozvěna nulová, pocit ze střelby mizerný apod.).
@Walome (16.11.2012 12:48): Je to dobré - ač trochu nedoladěné. Těch čtyřicet procent je více méně za to, že při hraní Cryostasis mi odpadla grafická karta :). Ale plánuji ještě zahrát - na lepším pc - a pak by hodnocení bylo okolo 7 až 8 z deseti.
Kostik: kraviny dáváš do spoileru a děj hry vyklopíš. Přehodnoť to prosím a případně uprav v komentáři.
Já jsem koukal tuším na nějakou recenzi hry a tam se říkalo, že se na konci hry oba příběhy krásně propojí. Ale nějak jsem po dohrání v tom neviděl to propojení :D
No tak ten druhej příběh jsem bral jen jako takový tlachání aby tam bylo "mystično". Nevim no příběch sice originální ale na mě asi až moc.
Já nepochopil smysl toho druhého příběhu a jeho návaznost na dění. Bylo to asi taky i kvůli tomu, že ke konci titulky dost haprovaly a mizely dřív, než jsem je stačil přečíst. Někdo podělal trochu časování.
Tedy ten příběh jsem nepochopil.

Jinak slušná hra s výbornou atmosférou a skvělým zvukem.
Bodkin: Nechodil tvůj brácha s mým kámošem do třídy? On jednou donesl ukázat sklípkana, jež mu následně během hodiny utekl a nikdy se nenašel :D
To mi připomíná, jak bratr spal a ráno se vzbudil s pár pavoučíma nohama na bradě. Od té doby se chlubí, že žere pavouky.