Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (15.07.2014 11:12): Ale FC2 má věci, které FC3 postrádá (Afrika a designové pojetí UI) a tu atmosféru, kdy má člověk dojem, že hraje JA2ku z pohledu jednoho z žoldáků.

tak s tim zaverem si me navnadil tak ze se na tuto hru tesim :)
mne treba stereotyp nevadi ale musi ho nahradit neco co ho prebije tak ze jej absolutne nevnimam, coz dokazal Quake 2 i Doom 3 predevsim atmosferou. Far Cry 2 sem este nehral ale verim ze ten to dokaze uz jen skrz malickost jako pocit ze strelby z AK47 ktery radim v hrach k naproste spicce a zda se ze i jine zbrane nebudou pozadu, uvidime. Na druhou stranu jsou tu dost divne a z blbeho uhlu udelane pistole. NApr. Far Cry 1 me taky nebavil a pripadal sem si jako ve hre pro deti, ale co me dokazalo udrzet do konce tak opet zbrane a predevsim m4ka a jeji zoom in pohled s jednotlivymi strelami ktery sem miloval ... jen takovy detail aspon ume dokaze divy a udrzet u hry do konce :)
@Walome (18.04.2020 00:37):

Ale ved aj iné hry sú primárne FPS a majú takú možnosť. Mňa baví sledovať auto ako reaguje na terén. To si všímam a viem oceniť, ked to nieje odfláknuté. :)

ako že nie ? na respawn som nadával: Prečo musím 3x tam a 3x naspäť bojovať so skupinkou vojakov na miestach, kde som ich 2 minuty dozadu vystrielal?
@ntz (17.04.2020 12:50):

1) mňa to otravovalo furt na to pozerať. Ale viem sa cez to preniesť, keby je hra zábavná. Napr. FC3 to má takisto, a ten som dohral a prvú polovicu som sa dobre bavil.

2) Mimo misií sa môžeš po tej velkej mape voziť sem-tam, a čo dalej? Hladať drahokami ma na začiatku tiež bavilo, ale to nevydržíš v jednom slede nájsť všetky. Po chvíli som išiel znova na misiu a postupne ma to znudilo,

3) ja len konštatujem, že keď mám kladný vzťah k autám a jazde, tak by som si to tam vedel užiť aj bezcielnym jazdením - keby je to dobre spravené. Jasne že primárne to je FPSka, ale polovicu času jazdíš, to je dosť.

Ja som hru nedohral, čakal som na zaujimavý pribeh, krorý sa tam bude rozvíjať. Nedohral som, takže neviem čo bolo dalej.

Najproblematickejší bod je u mňa kombinácia "misií na jedno brdo" a dlhého nudného jazdenia k cielu misie a naspäť, ktoré je ešte naťahované neustálimi prestrelkami na stanoviskách. Toto všetky tie dobré veci prebíja. Strielanie je dobré, zbraní hromada a dobre spravených. Ale nestačilo to na udržanie mojej pozornosti.

To Nedoporučenie som si mohol odpustiť, to máš pravdu :)
@Paliason (komentář): prijde mi divny si u fps stezovat ze je to fps a nejde zapnout jina kamera v aute :)

Komentar pobavil, ale misty vytky nechapu. A uz vubec nechapu zes nenadaval na 5 vterin trvajici respawn enemaku :D
@Paliason (17.04.2020 12:34): Herně jsem si to upravil aplikováním Jackal modu 1.21. Než jsem se do hry pustil, nechtělo se mi řešit malárii. Ten mod ji snad zredukoval, kdy za celou hru byla přítomna maximálně čtyřikrát. Dal jsem si to do hry, protože v době vydání té verze já zrovna plánoval rozehrání Far Cry 2. V duchu se tím zabýval, jaké to asi bude, až budu hru hrát. Jaké zápory a klady má. Vzhledem k té neustálé kontroverzi.

Mnohem více mě ale potrápilo technické ladění hry, jelikož vyšla ještě v časech WinXp. Těch problémů je fakt hodně. A i když jsem to měl slušně pořešené, včetně pěkně vypadající modifikované grafiky, zase jsem narážel na neustálou buzeraci s chováním operačního systému. Strašnýho času tehdy stráveno googlením, abych to nějak vyřešil.
@Red (17.04.2020 14:58): ja se mu nechtel vysmivat ... ja jenom rekl, ze mi zrovna tenhle koment pripada strasne jednostrannej a v podstate hysterickej ... no problem s tim, ze se mu FC2 nelibi a ze mu chce dat 30% .. nicmene kdyz uz se teda crca s komentem, tak by to melo mit nejakou hlavu nebo patu ... jako napsat tam, ze ho stvou animace pri nastupu do vozidla je WTF, napsat tam, ze ty mise a main story je dull je skoro az redundantni (pac to pisou vsichni vc. me) a pak tam napsat ze mapa je velka a hru by nikdo nemel hrat mi pripada jako spatnej koment ke hre ...
@ntz (17.04.2020 12:50): No tak někdo se v zbytečných opakujících animacích, prázdným prostředí a tupým jízdním modelu rochní, ok. Ale proč se vysmívat, že jinej ne?
@JohnCZ (17.04.2020 13:14): chapu, ze kazdej to ma jinej nazor ...

me FC2 desne bavi a zaroven na nem desne nesnasim nektere aspekty (viz muj koment) ... nicmene proc to pisu, nejde o to, ze das 30% a nebo 75% .. me pripada ze ten jeho koment je silne zavadejici .. tot muj nazor ..
@ntz (17.04.2020 12:50): S těma animacema je to spíš o preferencích (já je třeba bral jako plus), ale ty zbylé body jsou dost k věci. Brzdi.

Na Far Cry 2 je nejsmutnější to, že je to do určité míry zdaleka nejlepší Far Cry, ale řada nepochopitelných design decisions z toho dělají nehratelný únavný frustrující paskvil, který akorát háže klacky pod nohy.
@Paliason (17.04.2020 12:34): pro me je tvuj koment kandidat na -1 ... a asi ti ho i dam ;)

jako vycitat tomu, ze

1) jsou animace napr. kdyz nastupujes do auta, ze te to neteleportuje je LOL
2) ze mapa je obrovska a prazdna, LOL, si bez zahrat nejakej openworld s malou mapu kde je kazdejch 10 metru neco ... naopak, velka a prazdna mapa se mi libi ... predpokladam, ze hry jako Arma a nebo Operation Flashpoint uplne nenavidis :D
3) breceni nad jizdnim modelem, LOL

pokud na FC2, ktere beze sporu je problematicke v mnoha ohledech, dokazal v komentu vypichnout jen tyhle veci a nevidel jsi tam nic jinyho pak ja citim potrebu dat tvymu komentu -1 protoze tvuj koment je silne zavadejici ..

++ jeste to silne nedoporucovani
@PavelU (17.04.2020 00:11):

Dík za reakciu PavelU.
Áno, pohyby , keď nastupuješ do auta, otváraš dvere... Ja by som si to okamžite vypol, keby je taká možnosť. To 2-sekundové čakanie ma zdržovalo. Tam každú chvílu nastupuješ, vystupuješ...preto ma to neskôr už hrozne sralo. Prísť k autu, okamžite sa ocitnúť za volantom bez tej animácie a už sa rozbiehať - tak si to predstavujem. Opravovať motor prvú hodinu ma tiež bavilo, ale potom už som len nadával, a šiel aj s dymiacou kapotou.

Prepracovaný jazdný model na úrovni simulátoru jasné že nevyžadujem. Len tu je opačný extrém, že je moc primitívny. A práve vzhľadom k takému vysokému podielu času strávenému vo vozidlách, to mohli spraviť zábavnejšie. Úplne super to mal prvý Crysis. Kolesá pekne kopírovali terén, bolo cítiť rýchlosť, váhu atd...proste dobrý pocit s jazdy. Vo FC2 sa nedá dať externá kamera, čo mi tiež velmi vadilo, pozerať neustále zpoza volantu v malom zornom poli. Ale chápem prećo to tam nedali - každý by uvidel, že auto sa chová ako "kváder na kolajnicách".

Ja som hru viac krát rozohral v období keď vyšla. Vždy po pár hodinách som ju odložil na inokedy, ked budem mať znova chuť. Naposledy nanovo rozohraté som zvládol okolo tých 7 hodín, a znudilo ma to. Každý to inak vnímame.

Prostredie mi práveže nesplývalo, to mi prišlo parádne, tam boli neskôr aj nejaké pláňe a tak...tam som bol. Splývala mi tá kolovrátková náplň nezáživných misií a únavného jazdenia hore-dole.

Samotnej atmosfére nemám čo vytknúť. Ja som ale hru hral v originálnom stave, bez modifikácií, a fakt sa mi do toho po tých siedmych odohraných hodinách už nechcelo. Načo hrať niečo, čo ma extrémne unudilo... Neviem teda ćo si si tam dal za mody, čo ti upravili? len tak pre zaujímavosť...

Mimochodom PavelU gratulujem, a aj dalším hráčom, čo ste to dokázali dohrať. Pre mňa to bola čoraz väčšia mizéria, až ma to tak znechutilo, že to letelo z disku.

V poriadku že nesúhlasíš. A v poriadku, že teba hra bavila. Sú to naśe subjektívne dojmy, mne príde zase 70% až prehnane moc. :) Veď nech si každý zahrá a uvidí sám. 
@Paliason (komentář): Na začátku hry jde samozřejmě o pozlátko na efekt, kde má hra ohromit a hráče naučit ty nejzásadnější herní mechaniky. S tím, že později je to už jen na něm, co a jak. Hra ti pak dá svobodu, jakou si zasloužíš.

Pohyby postavy, když vykonává nějakou činnost jedním stiskem klávesy? To mi nevadilo, nijak to nezdržuje. Jde o FPS, takže i když je koncept misí GTA style, perspektiva je celou dobu naštěstí v pořádku. Jde o kompletně zprostředkovaný pohled očima hlavní postavy.

Absence propracovaného jízdního modelu aut? To bys chtěl moc, nejde o závodní simulátor. Byť samozřejmě, ve vozidlech hráč stráví mnoho času, ale jen pro přesuny po mapě a plnění misí. Primárně. A ten koncept světa je udělán tak, aby ta vozidla nějak zapadla do hry a poskytovala druhotnou náplň děje.

Splývající prostředí, zpočátku možná, ale hře si dal málo času a nemilosrdně ji posléze nechal být. Také jsem tam zprvu tápal, dostával se do toho mnoho týdnů, až mě to fakt chytlo.

Podstata Far Cry 2 je zkrátka v atmosféře toho světa, proto má hra takové herní mechaniky. Samozřejmě uznávám, že jde o problematickou hru. Však i já s ní měl před dvěma lety problémy, ale dokázal se nad ně povznést. Lecos vyřešily a zmírnily aplikované modifikace. Horší potíže jsem měl se samotným spuštěním a konfigurováním. To ale nebyla chyba hry, ale operačního systému.

Chyby ve hře vidím jiné než ty. A i přes tu vysokou míru realističnosti se zmíněného hra drží jen někdy. Přečti si můj komentář. Ten tvůj bych možná ocenil v době, co jsem neměl hru ještě hranou a moc toho o ní nevěděl. Ale jsem rád, že již opravdový dojem z Far Cry 2 mám dávno zprostředkovanej. Tudíž ani nesouhlasím s tím, co píšeš úplně na konci, že hru vůbec nedoporučuješ.
...a žádný mod zatím nefixuje to nejdůležitější. respawn nepřátel.
Aktuální info, odzkoušené. Jak si hru technicky nastavit, co jsem v ní měl za problémy. Modifikovaná grafika. Obrázky nemám, ale vypadá to fakt pěkně.
Je to moc rozsáhlé. Akorát jsem si zvykl na Act 1, ani nevyužil do mrtě všechny možnosti, načež jsem v Act 2. Hra mě baví, ale záporů má víc. Technické záležitosti jsem řešil dlouho. Nyní mi jen hra občas spadne, když je opakovaně načítána jedna a tatáž pozice.
@Bellerofontes (24.04.2018 15:14): Obecně se k příběhovým hrám moc nevracím, ale u FC2 by to byla atmosféra, prostředí a příběh. A pochopitelně dobře podaná střelba a různé detaily (odstraňování šrapnelů atd.)
@Bellerofontes (24.04.2018 15:14): Hru jsem zkoušel už před třemi lety. Teď jsem si ji dal do výzvy, ale bude to asi těžké. No, hra je už 10 let stará, takže těsně nemá účty, služby, ani serial key to nechtělo. Mně se líbí grafika, je to Far Cry značka. Další díly nemám.

Co jsem dnes hrál, na žádným mostu jsem hlídky nepotkal. Likvidace nepřátel je celkem realistická, čas ale plyne dost rychle, což degraduje nutnost spánku, léčení.
@Bellerofontes (24.04.2018 17:09): Ale jo, já určitě chyby dvojky vnímám, proto jsem jí nedal nijak závratné hodnocení.

Jen podle mého stačilo málo na to, aby hra byla udělaná jinak (v zásadě jediná vážná výtka je respawn, jenomže ten se týká všeho včetně medkitů) a o to více vynikly její klady. Protože některé atributy už se v rámci série v pozdějších díle nevyskytovaly nebo fungovaly jinak.

Nicméně možná by stály za vyzkoušení mody, zmiňované na Steamu.
@Phoenix (24.04.2018 15:21): To ale vydrží tak na dvě hodiny hraní. Poté zanikne i níže proklamovaná nelítostná atmosféra místa vydaného bujícímu násilí.

Není tam žádná zvěř, nepřátele jsou schromlí a střety s nimi únavné, taktický postup je nemožný zejména kvůli naprosté nemožnosti postupovat a zbavovat se nepřátel nepozorovaně. Už Far Cry 3 je takto pojato dost výmluvným argumentem, proč se k tomuto dílu nevracet. Ale rozumím vám.
@Phoenix (24.04.2018 15:29): Rozumím, ale není to open world typu FC3, GTA5 atd.. Stejně jako Crysis, člověk se tam může všudemožně procházet, ale časem stejně dojde na nějakej bod, přes kterej se nedostane, dokud něco nesplní a to ho neportne na nějakou jinou velkou plochu na hraní.. Samozřejmě netvrdím, že je na tom něco špatně.
@Bursoft (24.04.2018 15:24): Mutanti sucks je věc názoru, mně se napoprvé také hned nelíbili, ale přišel jsem jim na chuť. Vzhledem k tomu, že první hra, kterou chtěl Crytek vytvořit (a nevytvořil) byl X-Isle s mimozemskými dinosaury a první Far Cry byl inspirován Ostrovem doktora Moreaua, tak mi smysl dávají.

Jednička má některé přímočaré levely a jiné vyloženě open, určitě to není typický tunel, už jsme to tady nedávno někde řešili.
@Phoenix (24.04.2018 15:22): Těžko říct, mutanti sucks, nehodí se do té hry. FC1 se nedá moc srovnávat se zbytkem, přece jen je to přímočařejší FPSka než open world. Blood dragon jsem nehrál, tak neposoudím..
@Bellerofontes (24.04.2018 15:14): Je tam nemálo originálních prvků. Unikátní prostředí, horší zasekávající se zbraně a lepší, které je ale třeba platit speciální "měnou", nutnost opravy vozidla nebo třeba taktické použití plamenometu (šířící se požár).

Škoda přeškoda způsobu respawnu, který to celé dost táhne dolů.
Jaké důvody vás vedou se k Far Cry 2 dnes vracet? V období, kdy vyšla, byla něčím unikátním, ale pokračování na jejím podkladu jsou mnohem hutnější. Hrál bych spíše je.
@Bursoft (23.04.2018 23:47): Jop, je to spíš pruda, než zábava. Kdyby těm hlídkám šlo alespoň ujet, ale když oni okamžitě skočí do auta a jsou otravní jak komáři. To prostředí je děsně atmosférické a tím, že je to takové ještě syrové a ne tak arkádové, tak děsně lákavé. Škoda, že to cestování tam prostě není radost, jen pruda.
@Red (23.04.2018 22:55): Tak já FC2 zkoušel hrát už tak 3x. Nutit se do toho nebudu. Z posledního hraní - mdlá grafika (nejmenší problém), mapa působí prázdně, s hráčem tam jsou pouze enemáci, kteří se spawnují random, vadí mi, že po vzoru novějších FC nelze outposty zabrat - musím se přes ně vždycky prostřílet nebo je objet, nicméně mi u toho vždycky rozstřílí auto a musím ho furt opravovat. Side mise jsou otravný jak zapařená prdel, páč se objevují pravidelně někde přes celou mapu a trvá věčnost se k nim dostat. Celkově mi ten gameplay přijde takovej těžkopádnej. Mapa není tak otevřená jak se zdá.. Asi se ze mě stal moc casual hráč, nemám momentálně čas a náladu se přes to prokousávat.
@Paul (13.04.2018 13:38): Mně nejspíš checkpointy nějak zvlášť nevadily - určitě by tam mohl být delší respawn (IMO by se jim hodil tak půl roku čistě na odladění některých mechanismů), ale za zásadní problém jsem to nepovažoval.
Stejně jsou první dojmy všelijaký, jsem si téměř jistej, že tu hru nedohraju.. už jen kvůli těm side questům na odemykání zbraní např.. týpek mě vždycky pošle přes několik map někam do hajzlu, nejlepší způsob je dojet někam na autobus, nicméně po cestě se náhodně generují NPC, co se mě snaží věčně sejmout, ještě jsem za celou hru nepotkal obyčejný lidi. Nebaví mě furt dokola likvidovat check pointy atd... Víceméně vše, co jsem se dočetl z komentů, je pravda zatím. Plus se ještě musím poohlídnout po nějakým grafickým tweaku, celá hra mi přijde hrozně vybledlá bez barev..
@Bursoft (13.04.2018 13:14): Tak máš v nich výbavu a můžes v nich přespat a posunout si čas, když třeba chceš dělat noční přepadovku. Na ukládání na PC potřeba nejsou, to je fakt. Na konzolích quicksave nebyl, tam se dalo ukládat jen v savehousech.
Jsou ve hře k něčemu dobrý save housy? Jelikož funguje quick save, nevidím moc smysl, proč je obsazovat :D
Nevite nekdo, jestli je cestina i na Steam verzi Far Cry 2 Fortune's edition?