Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Pluto (16.04.2020 12:32): To si asi nerozumíme. Já netvrdím, že ta hra je jen pro fanoušky The Walking Dead. Ale kdo zná Walking Dead z komiksu nebo seriálu, tak ví, že spousta těch zápletek a situací, které jsou ve hře, byla i v tom seriálu (a předpokládám, že i v komiksu - ten ale neznám) v různých podobách. Tudíž v tomto to vývojáři mají jednodušší a samozřejmě i v tom, že ten svět a jeho podobu mají také už danou. Mohou se tak více soustředit na plynutí samotného příběhu, protože to příběhové pozadí už někdo za ně vymyslel. I tak se to samozřejmě dá adaptovat špatně, jak je mnoho herních adaptací důkazem, což se tady naštěstí nepotvrdilo.
@Crash (komentář): Nejsem si úplně jistým jestli zrovna "Samozřejmě licence vycházející z komiksu The Walking Dead tomu hodně napomáhá, což vývojářům velmi ulehčilo práci, protože svět, ve kterém se hra odehrává, vytvořil někdo jiný." je až tak úplně pravda. Já jsem ten svět nikdy neznal, neuchvátil mě a ani teď pro mě není zajímavý. Ani nevím, jestli jsou v té první sérii nějaké reálné a známé postavy z toho světa. Ale příběh jako takový mě uchvátil. Ale v podstatě je to svět, který začali ovládat zombíci a lidé se snaží přežit. Na tom není nic světoborného , je to celkem otřepané klišé. Co ale hře určitě pomohlo, tak značka známá z komiksů i televizního seriálu.
Mohl by mi někdo znalý připomenout, kde v seriálu se vyskytuje ta scéna, kde Leeho odvážejí v tom policejním autě, jak tu máme uvedeno v popisu, resp. kdo ho hraje? Já si totiž nic takového nepamatuji (což ovšem nic neznamená), ale ani Google mi zatím nepomohl.
@ripper (komentář): Ehm? Když tam jsou pasáže, kdy se nic neděje, tak mají postavy panicky křičet?
Postavy jsou dobu zabarikádované v lékárně a Lee má čekat, že nikdo nezkontroloval záchod?
Bílá holka? Ta holka je černoška - i oba její rodiče byli černí.
Stereotypy mají svůj základ, jinak by se z nich nestaly stereotypy.
(Vybral jsme jen to, co mi v komentáři více vadilo.)
A jinak potvrzuju rikuhahla - další epizody jsou lepší. Napětím. Chyby, které byly v první epizodě budou i v dalších, ale napětí a příběh se zlepší.
@M.a.t.t. (16.04.2019 13:13): jj, taky navíc ten úspěch chodící smrti zabil i samotného stvořitele. Revoluce požírá své děti :) Ale před těmi cca 5 lety jsem si to užíval pěkně a kvůli tomu někdy dojedu až na konec 4. sezóny ;) Ten TT koncept je prostě mrtvej a naději na úspěch má pouze něco, co bude mít silnej příběh a nápady jako LiS.
@rikuhahl (16.04.2019 11:50): Zase je fakt, že niektoré hry starnú rýchlejšie ako iné, kým iné zase preverí zub času a stanú sa skutočnými klasikami. Neviem prečo, ale mám dojem, že epizodické hry od Telltale, vrátane svojho času podľa mňa až prehnane adorovanej prvej série The Walking Dead (a to mám túto sériu rád) patria skôr do tej prvej kategórie.
@ripper (komentář): srovnávat hru s Life is Strange neni úplně fér. Přeci jen, tohle je zakladatel tohoto typu her a dětinské nemoci jsou tak očekávatelný. Když už něco, tak bych kritizoval následující série, který toho moc novýho nepřinášejí, což už chyba je. Jo a tahle první epizoda je paradoxně nejslabší v celý první sérii, takže je podle mě škoda, to hned balit, minimálně druhou bych ještě zkusil. Ale je to samozřejmě tvé rozhodnutí.
Uživatelé Windows 10, nestalo se vám náhodou, že se vám při spuštění hra začala až nesnesitelně laggovat? Nevím co s tím. Zkoušel jsem vypnout stíny, antilasing, změnit rozlišení, spouštět jako správce atd., ale nic nepomohlo. Na netu toho taky moc není...
@M.a.t.t. (03.03.2016 22:11): když tam se bojím spoilerů, komiks nemám načtený. U Wolfu je mi to fuk :)
Jojo přesně tenhle bod, neoblíbený žánr. Nejdřív jsem myslel na letecké simulátory, ale ty mě jen neba - kdežto tyhle interaktivní filmy vyloženě nesnáším :D
Tak jsem si to chtěl dát znovu a dohrát to celé kvůli herní výzvě... ale ty vole stačilo se podívat na steamu na náhled a hned jsem si vzpomněl jak hrozně špatná hra to je :D to nedám.

Snad Wolf Among Us budou menší peklo, ale zatím tomu moc nevěřím.
Jde nějak hru modifikovat? (vypnout časovače, QTE, pohyb pouze myší,...)
P.V: Možná by se hodilo udělat na databázi nějaké skládání her do bundlů. Včera jsem neodolal a koupil první sérii za 5 euro http://www.greenmangaming.com/s/cz/en/pc ... elltale-game-series/ a napadlo mě, že by tu mohla být ve vlastněných hrách funkce pro skládání bundlů a po rozkliknutí by se ukázaly všechny epizody. ;) Asi by to bylo lepší řešení, než spojovat epizody do hromady, když nejprve vycházeli zvlášť.
...Proc je to tu rozkouskovany po epizodach? Nebylo by lepsi to postnout jako The Walking Dead - Session One a The Walking Dead - Session Two?
@Solidor (14.06.2014 21:35): The tone of the story by tam mělo být, pak by to bylo v pořádku. Protože jestli se příběhem myslí sekvence událostí, tak to lež je, protože klíčové události jsou ve hře víceméně stejné.
"This game series adapts to the choices you make. The story is tailored by how you play."

Dá se to vyložit všelijak, ale imho se jedná o prostou lež.


@Solidor (14.06.2014 19:10): Ano, to je to, co jsem psal. Scénaristé mají příběh a nechtějí, aby jim ho hráč narušil.
Známý je kinoautomat. Moderátor dá vybrat, zda má protagonista podlehnout svodům ženy nebo ne. Chlípní diváci volí, aby podlehl. Moderátor na to, že to zkusí znovu, aby se ujistili, že je to to, co diváci chtějí. Ano, diváci to chtěj a volí stejně. Modrátor tedy odevzdaně pošle protagonistu za ženou. Film se rozjede, muž jde ke dveřím ženy, už chce zaklepat, ale pak se ozve svědomí a on odejde.

Nebo tam byla volba, zda má jít hlavní hrdina udělat činnost A nebo B. diváci volí B. Hlavní hrdina to začne dělat, ale po minutě se zvratem dostává k činnosti A. I když kinoautomat vypadal revolučně, bylo to pro mě zklamání.

Já teda nehrál Mass Effect, ale přijde mi, že hry s volbami hlavně se vytáhnou hlavně různými konci. Což však je asi dobré řešení. Ale pokud se ty konce liší podle rozhodování během celé hry, ne rozhodnutím při poslední volbě. Z toho pohledu byla povedená The White Chamber. V tohohle pohledu tedy The Walking Dead selhává. Ale on se o to ani nesnažil, jak psala Lucka, šlo jim o prožitek.
Abych to shrnula: volby v této hře jsou a fungují, ale neovlivňují, co se stane, ale jak se to stane. Jinými slovy - ten příběh je v podstatě pořád stejný, ale máte z něj jiný pocit.
@Hrdlodus (14.06.2014 18:58): Jenomže problém je, že některé logické volby hra zcela znemožňuje. Když Christa a Omid běží za vlakem, tak je nemůžeš nechat osudu, i když jasně řekneš, že nikoho dalšího do skupiny nechceš. Tohle postavu neutváří, ale spíš obráceně kazí. To samé když Molly obklíčí zombie a Lee je v pohledu první osoby střílí. Jasně ji zamíříš na hlavu aby posléze Lee minul. Já v tom vidím buď lenost vývojářů nebo nedostatek peněz a času.
@Solidor (14.06.2014 17:47): Volby zde utváří postavu a vtahují dobře do příběhu. Na děj mají malý vliv. Ale velmi těžko se najde hra, kde mají volby skutečně vliv na příběh. Vždy mají scénaristé něco připraveno a hráči dovolí jen drobné odbočky. Ono to ani jinak nejde. By museli připravit několik her do té jedné.

Ale nejvtipnější teda volba varování, zásadní spoiler pro 5. epizodu: , zda si uříznout ruku. V obou případech se vše děje stejně, ale pokud si ruku neuříznu, tak mi při většině činností ruka jen visí, jako bych ji neměl. Takže volba nemá vliv na příběh = s neuříznutou rukou se proměním na zombie před Clem; nebo s uříznutou rukou nedokážu zabít únosce. Ale má vliv na postavy a prožití okamžiku.

A další příklady voleb:
spoiler pro 1. epizodu: Zachránit Ducka nebo Herschelova syna? Obojí dopadne smrtí Herschelova syna a přežitím Ducka. Děj není ovlivněn. Ale ovlivní to, jak se k Leemu bude chovat Kenny.
nebo: Rozhodnutí ovlivní, s kým bude hráč prožívat různé situace a jaké epizody se dostanou až do konce 5. epizody. Neovlivní to děj, ale je to ovlivnění, když v poslední fázi hry máte kolem sebe čtyři lidi, se kterými se můžete bavit a kteří něco dělají, nebo když jste úplně sám.
Len sa nedaj Waloumí, nie každý túto sračku hypuje a nie každý ťa kŕmi mínuskami.
"Ellie a Clementine by som naozaj neporovnával, ide o dve odlišné postavy v odlišnom postapokalyptickom svete." Jasně, k tomuhle srovnání jsme sklouzli nějak samovolně :)
Ale teda jen si vzpomenu na Ellie, mám husinu :3 Já vim, že je blbost si kvůli jedný hře kupovat PS, ale máš-li tu možnost, vyšetři si tak 4-5 dní, půjč si to a zapař. To bych doporučil každému, i když zezačátku je to opravdu, opravdu velká nuda.
Ellie a Clementine by som naozaj neporovnával, ide o dve odlišné postavy v odlišnom postapokalyptickom svete. Chápem, prečo to k tomu porovnaniu zvádza, ale ono to proste nejde. Ellie sa narodila v čase, keď už pôvodný svet existoval, v hre je aj staršia a vyzretejšia, kdežto Clementine do neho bola vyslovene hodená v pomerne nízkom veku.

Ale z toho čo som videl je na tom Last of Us čo sa týka vyznenia príbehu a hĺbky určite lepšie ;)
@Walome (komentář): Pokud jsi dvakrát uklouzl na stejné kaluži krvi, tak jsi opravdu nešika a moc bych se tím tady nechlubil :-) Jednou to bylo ve zmatku, když se objevila zombie. Čili kritika je úplně mimo. Stejně tak když Leemu vypadnou klíčky z ruky. Borec vyleze dobitej z vybouraného auta a když mu při odemykání pout vypadnou klíče, tak je podle tebe nešika? Úplně ti chybí empatie. Ale z gauče se to radí, měl by jsi si to zkusit...
@Hrdlodus (14.06.2014 14:12): Taky jsem to čekal! :D a neni, je to s gamepadem stejně hrozný.
A ufňukanej spratek byl spíš vtípek, zatím je jen nudná a hrozně kňourá, navíc její hlas je o něco víc nahlas.

Právěže těsně před koncem jsem si řikal ok, tak tady s těmahle postavama už možná chvíli zůstanu, tak to třeba dostane nějakej směr.

Dneska je takovej trend - pár let zpátky jsem poslal román do jedné soutěže a napsali mi, že největší chyba je ta, že román nemá hlavního hrdinu. Samozřejmě to mělo milion jiných důvodů, proč mi ho nevzali, ale docela by mě zajímalo, co dneska říkají na Hru o trůny :)
@Walome (14.06.2014 14:01): Tak to jsem ani nepřemýšlel o tom, jaký je rozdíl mezi komiksovým zpracováním a cartoon. Prostě jsem to bral za synonyma.

Jeden rozdíl je, že Clem je podstatně mladší než Ellie. Ufňukanej není. Za fňuknutí se dá snad považovat, jen když chtěla na záchod. A to neberu jako fňukání. A spratek, když celou dobu je potichu, jde poslušně u nohy a nedělá problémy?

Právě klávesnice a myš také nejsou ideální. Spíše jsem čekal, že na gamepad je to optimalizované.

Vedlejší postavy - Ty přináší nějaký děj a v zombie apokalypse budou umírat. Tím to nehájím, že by to nemělo vadit. Spíš, že se nedá očekávat, že to bude jinak.
Myslím, že mám docela představu o tom, co napíše Walome do komentáře ke druhé epizodě. Vzhledem k tématu i k tomu, co k tomu psali jiní.
@Hrdlodus (14.06.2014 13:46): Hele to je pořád dokola - tohle NENÍ komiksové zpracování, tohle je cartoon styl s tlustou černou linkou krajů postav, to s komiksem WD nemá nic společnýho. Je to prostě kreslený, něco jako XIII, ale tam to nevadilo, ba naopak.

Abych byl fér, The Last of Us mě dějově (nikoliv hratelností) vtáhlo až po dvou-třech hodinách hraní, takže proto dám šanci i druhé epizodě téhle budgetovky. A teda Ellie má hloubku, tohle je prostě jen americkej ufňukanej spratek :)

Nepoznal, jméno Clementine není moc tradiční a onehdá jsem koukal na seriál kdy "Clark" byla holka... sice se to píše Clarke, ale to já nemůžu vědět :) takže fakt ne.

Vyzkoušel jsem oboje, ani jedno mi nesedělo, ale kurzor byl u myši trochu inteligentnější.

"Ty vedlejší postavy tam jsou vždy na chvilku, takže se v nich musíš vyznat jen tu chvíli, kdy s nimi pracuješ."
A to je ten problém. Dnešní blbej trend, kterej děsně zprofanovala GoT - množství zbytečných a nudných postav, které pak pomřou. Je to styl jak z laciných hororů, kdy si mládežníci vyjedou kempovat a postupně všichni pomřou.

Jojo, nebudu přece zachraňovat pipku, která ani neumí zapnout rádio :)

@M.a.t.t. (14.06.2014 13:55): Motivují mě dvě věci - nerad nechávám hry rozehrané, dokud jim nedám pořádnou šanci a už jsem za to dal ty prachy, takže... :)
@Walome (14.06.2014 13:27): S tou grafikou sa podľa mňa chceli práve čo najviac odlíšiť a pritom ostať aspoň čiastočne verní komiksovému štýlu.

Každopádne by ma veľmi prekvapilo, ak by ti druhá epizóda sadla viac. Tie nedostatky, ktoré ti vadia bohužiaľ pretrvajú. Aj keď sa ti v podstate divím, čo ťa k nej vlastne motivuje, ak sú ti všetky postavy otravné. Pritom súhlasím s Hrdlodusom, že postava Clementine patrí k najväčším devízam celej série. A ak si pôvodne ani nespoznal, že ide o dievča, to si musel byť hraním veľmi otrávený a svedčí to o pozornosti, ktorej si jej venoval ;)
@Walome (14.06.2014 08:55): Právě naopak. The Last of Us je slabý odvar tohohle. Nebo ne vyloženě slabý, ale slabší. Od lékárny už jsem nemohl na Clem dopustit.
"Pozvednuté obočí" Nepoznal jsi, že je to holka?

Komiksové zpracování je trochu divné, ale rychle jsem si zvykl. Takže pokud je vyloženě odpuzující, tak to možná ani nedohraješ.

Chceš zkusit myš + klávesnice? A jak jsi to hrál doteď? Máš k PC připojený gamepad?

Ty vedlejší postavy tam jsou vždy na chvilku, takže se v nich musíš vyznat jen tu chvíli, kdy s nimi pracuješ. A pak tam je několik postav, které Tě budou provázet déle a s těmi se holt postupně seznámíš trochu více. Ale ten pocit Ti zůstane až do konce páté epizody. A to teď na začátku to máš ještě docela dobré, tak kdo ví, jestli se vůbec dostaneš do čtvrté epizody.

Umračený Lee - řekl bych, že je ještě umračenější než Rick. Ale tvůrci spíš potřebovali takovou postavu, než že by převzali prototyp Ricka. A už teď Ti přijde jako předůležitý? To mi teda teď nepřipadal ještě vůbec, spíš jako běžný chlápek, který se zmítá v apokalypse. Postupně ten pocit teda bude stoupat, ale to je dáno částečně i hrou, než jen příběhem, protože přece jen hráč je tu ten, který vybírá volby.

Je Ti protivná ta holčička? Můžeš to rovnou vypnout. Právě Clem se tvůrcům podařila tak, že se nijak neplete, není otravná, je roztomilá, hráč má o ni strach a stará se o ni. Nemá zbytečné ani hloupé řeči. Takže jestli je Ti protivná (a nezlepšuje se to), tak to ani nechceš hrát dál.

Jsi hipster, zachránil jsi Dougha. Taky Ti to dá sežrat.
@M.a.t.t. (14.06.2014 12:55): To já vim, že vyšel dřív, to je jen takový připodobnění.

S interaktivním filmem nemám nejmenší problém, bohužel si to právě občas i hraje na hru. Ta grafika mi přijde dětská. Stačila by normální grafika, ve stylu Left4Dead třeba. Černobílé by to nikdy nebylo, maximálně asi šedé a to by asi taky nebyla nejlepší možnost :(
@Walome (14.06.2014 11:49): Chcel by si čiernobiele ladenie? Grafika je v rámci možností adekvátna.

Aj keď si nemyslím, že herný Walking Dead je neviem aká výnimočná záležitosť a herné princípy sú tam osekané na minimum, z tvojho komentára je proste cítiť, že si od hry čakal niečo úplne iné, ako ti mohla poskytnúť. Je to v podstate interaktívny film s vopred pripraveným scenárom, žiaden Last of Us "pro chudé" sa nemal konať. (nehovoriac o tom, že WD vyšiel skôr ;) )
@Hrdlodus (14.06.2014 00:23): "Hlavní devízou je zde vztah Lee + Clem". Takže tahle hra je slabej odvar The Last of Us pro PCčkáře? :D
No takhle, dokud neřekli slovo "girl", netušil jsem, že je to holka.

Samozřejmě, chci dneska dojet první a minimálně zkusit druhou epizodu, ale to technický zpracování je hodně odpuzující, jak říkám, i samotnou podstatou - kreslená vyprávěnka o zombie apokalypse. Možná zkusím ovládání myš+klávesnice, jestli to bude lepší.

A s tím seriál jsem myslel spíš typ scénáře, než konkrétní lokace (hodně vedlejších postav, ve kterých se nevyznáš a který ti jsou jedno, umračenej a předůležitej hlavní hrdina...).

edit: chjo, adventurní klasika. Potřebuju něco za mříží, chci se po tom natáhnout sekyrou (kterou mám samozřejmě v kapse) a to nejde. Logické to sice je, ale hra po mně chce něco jiného.

Ale teda jo, zážitek není taky hrozný jako včera, ačkoli ta holčička je pěkně protivná. A ta novinářka je dobrá blbka, když nepozná radio bez baterek a ani je tam neumí dát...

Juchů, jen 23% lidí zachránilo Douga, jsem hipster!
@Walome (13.06.2014 23:28): Tady je zádrhel v očekávání. Volby zde nejsou pro zásadní ovlivňování děje. Celé je to o prožitku, o vcítění se a sžití s postavami. Hlavní devízou je zde vztah Lee + Clem, kde Clem se velmi povedla, všichni ostatní zde hraje druhé housle. A opravdu si k nim hráč nenajde silnější vztah.
A první díl je vůbec o seznamování s novou situací, kde těžko budou rozhodnutí významnější, než to zmíněné. V dalších epizodách se to zlepší. Nijak citelně, ale ten pocit z toho už nebude hořký. Každopádně hodnocení epizod mluví také za sebe: oproti ostatním je první epizoda hůře hodnocená. Právě proto, že všichni a všechno je neznámé.
Co se týče shody se seriálem, tak z míst je to pouze velmi krátká epizoda na farmě a z postav jen lidé z farmy a Glenn.
@Walome (13.06.2014 23:28): možnost volby je tam pouze pro fake pocit, že můžeš něco rozhodnout, ale ať už se rozhodneš jakkoli, vždycky to skončí v nalajnovaném příběhu. příběh se nemění, je stále stejný. když se rozhodneš zachránit syna farmáře a toho otravného smrada Ducka nechat chcípnout, stejně nakonec chcípne farmář a Duck bude žít.
Tak tohle se teda hodně nepovedlo. Celou dobu na to čtu jen kladné reakce, pak teprv koukám na místní vlažné hodnocení. Když pominu ty prkenné animace, tak to selhává i v hlavním lákadle - volbách. Nejsou k ničemu. Ano, mění příběh, ale kam? Na farmě jsem mohl zachránit buď kluka, nebo syna farmáře, ale bylo mi to šumák, oba jsem znal tak minutu a neměl k nim vztah. To samé platí o všem ostatním. Navíc těch nevýrazných postav je tam absurdní množství, jde to ve stopách seriálu, dokonce, i co se lokací týče.

Atmosféře už vůbec nepomáhá cartoon styl a s ním logicky spojená pitoresknost postav. Ten dědek s infarktem mi připomíná Rafany z Duck Tales.

Nene, tohle je teda hodně, hodně špatné, připomíná mi to budgetovku z minulého století.

Začínám se docela bát Wolf Among Us, protože WD mi jsou putna, ale Fables mám rád :(

@LuccinyHry (13.06.2014 22:39): Tak by byl taky hned mrtvej.
Já bych byl první na řadě. Mně všechno padá ani nemusím být nervózní.

Jinak animace jsou prkenné, ale stejně to člověka pohltí. Ovládání je nešikovné a nešikovné zůstane až do konce. Ne frustrující, ale otravné.
Hraju pár minut a hrdinovi stihnul vypadnout klíček z ruky při odemykání pout, brok z ruky při nabíjení brokovnice a dvakrát uklouz na té stejné kaluži krve. Takovýdle lidi by v zombie apokalypse byli první na řadě :D.

Jinak animace prkenný, ovládaní nešikovný a dialogy prapodivný. Tak doufám, že mě pohltí teda ten příběh :)
Když to srovnám s Fahrenheitem, zde jsou jasnější popisy voleb při konverzaci. Ve většině případů jde poznat, co postava řekne či udělá. U Fahrenheita jsou popisky často jednoslovné a častěji není zřejmé, co postava po vybrání reakce řekne.
nevím proč ale strašně blbě se to ovladá. ukazatel myši se hejbe debilně jako slimák. asi to má emulovat páčku na gamepadu. A vůbec kamera, pohyb ...peklo :)
Občas mě štve myš. Reaguje pomalu a skokově. Ve druhé epizodě mě to dvakrát stálo život.
Je to fajn. Dobře se to hraje, i když vlastně nedělám nic jiného, než posouvám příběh.
Určitě by si měl nechat hráč zapnuté zobrazování aktivních bodů. Dobu jsem bloudil jen proto, že jsem neviděl jeden aktivní bod.
Luxusní hra, dohral jsem 1. díl a chci se zeptat oni mi tam pořad umiraj a vybiram vždy koho obětuju a chci se zeptat jestli se tam někdo ke mě přidá :D
Potřebuju poradit jsem tam jak jsme v tom domě a ten týpek dostal infarkt a ja mam najit kliče, kde je najdu ? :((
Nějaká ofiko stránka překladatelů není? Na tom warforu jsem se registroval jenže tam maj nějakej dvoudenní limit, kdy mě to nepustí nic stáhnout.