@Say (27.01.2015 23:30): Co děsně rychle stárne?
Diskuze
@Say (27.01.2015 23:30): Aneb jedna z mých nejmilovanějších pasáží hry! ;-)
https://farm8.staticflickr.com/7437/16383443715_0f7353489c_o.png
Na Source Engine to není vůbec špatné, ale děsně rychle to stárne.
Na Source Engine to není vůbec špatné, ale děsně rychle to stárne.
@Artran (26.01.2015 18:46): Udělal bych Terrorismus. Ale chápu jako to myslíš :D
Ok, raději jdu studovat nějaké procedurálně generované triky...
Btw - žánr Interaktivních Zážitků se mi docela líbí, protože docela dobře popisuje oč v těch hrách především jde, ale vyslovovat to nahlas je... divné.
Ok, raději jdu studovat nějaké procedurálně generované triky...
Btw - žánr Interaktivních Zážitků se mi docela líbí, protože docela dobře popisuje oč v těch hrách především jde, ale vyslovovat to nahlas je... divné.
@Say (26.01.2015 18:34): Znovu, a s mozkem!
@Bodkin (26.01.2015 18:36): No, ale jde o tu moc a konsensus, že. Kdyby ve vedení DH seděl člověk, který by měl dostatečnou moc trvat na tom, že Binding of Isaac roguelike je, nebo kdyby si to myslela oproti tobě většina, a pokud ty bys byl považován za nějakého nýmanda, tak byť by tvůj názor byl sebe lépe zargumentovaný, tak s tím nic neuděláš ;)
@Bodkin (26.01.2015 18:36): No, ale jde o tu moc a konsensus, že. Kdyby ve vedení DH seděl člověk, který by měl dostatečnou moc trvat na tom, že Binding of Isaac roguelike je, nebo kdyby si to myslela oproti tobě většina, a pokud ty bys byl považován za nějakého nýmanda, tak byť by tvůj názor byl sebe lépe zargumentovaný, tak s tím nic neuděláš ;)
@Crash (26.01.2015 12:57): Dobré vzpomenutí na Spec Ops. Obecně rok 2012 byl na autorské tituly a tituly s přesahem úrodný.
@H34D (26.01.2015 17:31): já souhlasím s tím, že by mělo být jasně uvedené o co se jedná. V tom je asi největší problém. Většina hráčů očekává něco jiného a pak je naštvaná.
@Artran (26.01.2015 18:28): Tvl, The Binding of Isaac: Rebirth stejně není roguelike! To že má permadeath a náhodně generované levely, ještě neznamená, že je JAKO Rogue!
Někde to trvání na původní definici přeci jen dává smysl. Snad.
Někde to trvání na původní definici přeci jen dává smysl. Snad.
@Artran (26.01.2015 18:28): Až na to, že 99% hráčů hry nedělá, ale jen konzumuje. Kdežto umělci zpravidla něco tvoří=D
@H34D (26.01.2015 17:31): Ano, je to dobrý článek. Dobře shrnuje obtíže definovat určitou jazykovou kategorii.
Stačí si v textu nahradit pojem umění slovem videohra a je hned jasněji:
"Na druhou stranu účely, proč definice [i]videoher vznikají, nemusejí být vždy prospěšné a rozumné. V mnoha případech jsou definice videoher projevem určitého boje o moc probíhajícího mezi zastánci rozličných koncepcí videoher, kdy spíše než o poznávací funkci dané definice jde o snahu zavrhnout určité „nesprávné“ formy videoher a naopak vyzdvihnout jen jednu určitou „povolenou“ formu videoher. Jak píše sociolog Pierre Bourdieu: „Většina pojmů, které hráči a kritici užívají k definování sebe samých či svých protivníků, jsou zbraněmi či kořistí v bitvě (…).“ [/i]
Stačí si v textu nahradit pojem umění slovem videohra a je hned jasněji:
"Na druhou stranu účely, proč definice [i]videoher vznikají, nemusejí být vždy prospěšné a rozumné. V mnoha případech jsou definice videoher projevem určitého boje o moc probíhajícího mezi zastánci rozličných koncepcí videoher, kdy spíše než o poznávací funkci dané definice jde o snahu zavrhnout určité „nesprávné“ formy videoher a naopak vyzdvihnout jen jednu určitou „povolenou“ formu videoher. Jak píše sociolog Pierre Bourdieu: „Většina pojmů, které hráči a kritici užívají k definování sebe samých či svých protivníků, jsou zbraněmi či kořistí v bitvě (…).“ [/i]
@Artran (26.01.2015 09:24): Vynikající článek, díky za něj, počtení v tomhle duchu mám poslední dobou nejradši.
Jinak k mému poslednímu postu - napadlo mě vyjádřit to jednodušeji. Než se dohadovat o tom, zda Dear Esther je či není hra, je jednodušší říct, že z principu to videohra je, ale její žánrové zařazení nemusí být správné. Možná by bylo vhodné pro tento typ her s "omezenými mechanikami" vymyslet nový žánr? Pak by hráči, kteří očekávají složitější herní mechanismy nemohli mít námitky (bylo by to jako očekávat 1st person střílení od adventury).
Jinak k mému poslednímu postu - napadlo mě vyjádřit to jednodušeji. Než se dohadovat o tom, zda Dear Esther je či není hra, je jednodušší říct, že z principu to videohra je, ale její žánrové zařazení nemusí být správné. Možná by bylo vhodné pro tento typ her s "omezenými mechanikami" vymyslet nový žánr? Pak by hráči, kteří očekávají složitější herní mechanismy nemohli mít námitky (bylo by to jako očekávat 1st person střílení od adventury).
@Artran (26.01.2015 14:45): Fake gamer girl...
@Drolin (26.01.2015 12:53): Se jí zeptej :)
@Drolin (26.01.2015 12:53): Přesně Cat Lady bylo první co mě napadlo, že tam chybí, a taky bych asi čekal Spec Ops: The Line v těch komerčních...
Jinak tam má zajímavý přehled zdrojů informací (včetně DH)...
Jinak tam má zajímavý přehled zdrojů informací (včetně DH)...
@Artran (26.01.2015 11:52): Ovšem zajímalo by mě, do jaké míry má s těmi vybranými tituly z herních webů a časopisů vlastní zkušenost.
A ještě to ukazuje, jak malá byla povědomost Cat Lady než vyšla na GOGu, kdy se až začaly objevovat první recenze :).
A ještě to ukazuje, jak malá byla povědomost Cat Lady než vyšla na GOGu, kdy se až začaly objevovat první recenze :).
Ale tato diskusia mi pripomenula, ze by som to uz mal dohrat konecne :)
@Drolin (26.01.2015 10:14): Mě to tedy nijak zvlášť nepřekvapuje ;)
https://sp.amu.cz/cs/ucitel107094.html
https://sp.amu.cz/cs/ucitel107094.html
Počítačové hry a videohry (některé) jsou uměním, problémem ale je, že uznávanější kritici toto médium z logických důvodů ještě pár (desítek) let nebudou plně uznávat.
@Artran (26.01.2015 09:24): Docela mě překvapuje ve většině dobrý, ač příliš široký, výběr u článku Umělecké hry roku 2012.
@Artran (26.01.2015 09:24): Docela mě překvapuje ve většině dobrý, ač příliš široký, výběr u článku Umělecké hry roku 2012.
Definice umění a počítačové hry, článek Heleny Bendové.
@Tulareanus (25.01.2015 23:15): A můžeš v ní prohrát:D
@Fatality (25.01.2015 20:41): Zabudol si dôležitú časť definície hry a to, že má definované pravidlá, podľa ktorých sa hrá. Tieto pravidlá môžu mať samozrejme variácie a odchylky.
Heh, dohráno. Začal jsem po odepsání předchozího příspěvku. A to jsem po cestě típal furt screeny.
@Fatality (25.01.2015 20:51): Implikace není ekvivalence.
@Eru (25.01.2015 20:47): My god :-D Tak si přečti úvodní odstavec z toho tvého pododkazu: Počítačová hra slouží k zábavě, uvolnění, vzdělání či relaxaci.
@Fatality (25.01.2015 20:41): Muíš nejdříve kliknout na pododkaz "počítačové hry". Pak by ses dočetl o interakci a ovlivňování dění.
Hra je činnost jednoho či více lidí, která nemusí mít konkrétní smysl, ale přitom má za cíl radost či relaxaci. - cs.wikipedia.org
A už buďte zticha :-D
A už buďte zticha :-D
@MartinezZ (25.01.2015 20:20): Na podobne nezmyselné a opakujúce debaty sme viacerí zvyknutí už z Bioware hier, takže nič nové pod slnkom :)
Diskuzi bych asi v současném stavu přirovnal k hovnu. To už je teď tak rozmazané, že je takřka průhledné a vetřelo a vstřebalo se do svého podkladu.
Ne, není to hra, domluvme se, že je to mrkvové pyré s vočíčkem na tkaničce. A zpívá.
Ne, není to hra, domluvme se, že je to mrkvové pyré s vočíčkem na tkaničce. A zpívá.
@Crash (25.01.2015 16:56): Vizualne akusticke prevedenie 100%, gameplay absolutna smrtiaca nuda 0%, vysledne hodnotenie 50%.
@Crash (25.01.2015 16:56): Můžeš si to projít.
Tak teď nevím, jestli si to konečně mám zahrát, a nebo si to vlastně zahrát nemůžu... když to vlastně není hra?! ;-)
Najviac ma tu bavia mazarove prispevky.
@Phoenix (25.01.2015 15:02): Ale samozřejmě že můžeš zpochybňovat, že DE není hra, stejně jako spousta lidí zpochybňovalo, že impresionismus není malířství (na to jsem odkazoval už v minulém příspěvku).
V tomhle směru ale nejde o nic nového. Množiny vypusť z hlavy; hry (stejně jako jiná média) nelze uzavírat do vzduchoprázdna, a kamenem pokroku je, že se ze svých ustálených škatulek neustále vymaňují (porušují hranice toho, co bylo vnímáno jako hra, a svým vymezením tu škatulku právě definují). Říct o něčem, že je to "hra", je zasadit onen objekt do určitého konstruktu, nic víc. Hru nelze nikdy oddělit od filmu, knihy nebo hudby nebo čehokoliv jiného, abys tím jiným zamezil její infikování.
Pokud hry jako Dear Esther vytěsnají ze scény staré adventury, možná jde o degeneraci, stejně jako šlo o možnou degeneraci, když fotografie vytěsnali výtvarné umění.
V tomhle směru ale nejde o nic nového. Množiny vypusť z hlavy; hry (stejně jako jiná média) nelze uzavírat do vzduchoprázdna, a kamenem pokroku je, že se ze svých ustálených škatulek neustále vymaňují (porušují hranice toho, co bylo vnímáno jako hra, a svým vymezením tu škatulku právě definují). Říct o něčem, že je to "hra", je zasadit onen objekt do určitého konstruktu, nic víc. Hru nelze nikdy oddělit od filmu, knihy nebo hudby nebo čehokoliv jiného, abys tím jiným zamezil její infikování.
Pokud hry jako Dear Esther vytěsnají ze scény staré adventury, možná jde o degeneraci, stejně jako šlo o možnou degeneraci, když fotografie vytěsnali výtvarné umění.
@Drolin (25.01.2015 16:23): Je to imo přehlednější a navíc mám tak zaručeno, že o žádný příspěvek nepřijdu (pokud nechci) + se lépe filtrují diskuze u her, které mě nezajímají. Navíc Enclave nám to dnes třebas zrovna odscrollovalo:).
www.databaze-her-a-interaktivnich-zazitku.cz
Trochu se divím lidem, kteří se snaží mermomocí narvat razítko hra na cokoliv, když to ani není nutné.
Navíc je tu: Vypadá to jako hra, zní to jako hra ale není to hra vs Nevypadá to jako hra, nezní to jako hra, ale je to hra.
Also, Počítačová hra není to samé co Hra, že ano? Co platí pro jednu nemusí platit pro druhou.
Trochu se divím lidem, kteří se snaží mermomocí narvat razítko hra na cokoliv, když to ani není nutné.
Navíc je tu: Vypadá to jako hra, zní to jako hra ale není to hra vs Nevypadá to jako hra, nezní to jako hra, ale je to hra.
Also, Počítačová hra není to samé co Hra, že ano? Co platí pro jednu nemusí platit pro druhou.
@Phoenix (25.01.2015 15:59): Matematický pohled s přesnou definicí je ale s kulturním světem, ve většině případů, neslučitelný.
A ke Gadget, také hře bez jediného rozhodnutí, poměrně volným pohybem po daných trasách ale s (naplněnými) uměleckými ambicemi. Ve Score (56) není uděleno hodnocení a je zde také definováno "že lze hru chápat spíše jako umělecké dílo než hru", ovšem autor (O. Malý) se v recenzi oprošťuje od podobného škatulkování a dílo hodnotí v jeho vlastním kontextu do kterého patří a dokáže ocenit jeho přínos (podobně jako u adaptace povídek E A Poe v The Dark Eye).
Osobně jsem podobných her/neher hrál desítky (jelikož do této sekce patří velká část experimentálních titulů, snažící se o nové pojetí interaktivity - at již to znamená kompletní vypuštění této složky), tedy by mě zajímalo kam jinám, než do kategorie počítačová hra či videohra, bych je mohl řadit :).
@Isair (25.01.2015 15:59): Docela by mě zajímala funkce sledování diskuze her u stálejších návštěvníků DH, když tolik nových diskuzí se na stránce během dne nerozběhne, aby to odscrollovalo ty jiné :).
A ke Gadget, také hře bez jediného rozhodnutí, poměrně volným pohybem po daných trasách ale s (naplněnými) uměleckými ambicemi. Ve Score (56) není uděleno hodnocení a je zde také definováno "že lze hru chápat spíše jako umělecké dílo než hru", ovšem autor (O. Malý) se v recenzi oprošťuje od podobného škatulkování a dílo hodnotí v jeho vlastním kontextu do kterého patří a dokáže ocenit jeho přínos (podobně jako u adaptace povídek E A Poe v The Dark Eye).
Osobně jsem podobných her/neher hrál desítky (jelikož do této sekce patří velká část experimentálních titulů, snažící se o nové pojetí interaktivity - at již to znamená kompletní vypuštění této složky), tedy by mě zajímalo kam jinám, než do kategorie počítačová hra či videohra, bych je mohl řadit :).
@Isair (25.01.2015 15:59): Docela by mě zajímala funkce sledování diskuze her u stálejších návštěvníků DH, když tolik nových diskuzí se na stránce během dne nerozběhne, aby to odscrollovalo ty jiné :).
@Drolin (25.01.2015 15:39): Názor nezamieňať za fakt.
@Isair (25.01.2015 15:59): Máš skvělý nápad, nějak to během posledních dní nestíhám odklikávat!
Závěr bych zjednodušeně shrnul asi takhle - není to hra, a proto i přes veškeré možné klady, které tento titul může mít, stojí za prd.
Závěr bych zjednodušeně shrnul asi takhle - není to hra, a proto i přes veškeré možné klady, které tento titul může mít, stojí za prd.
„Na druhej strane si myslím, že Dear Esther niekedy, žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu, že na Dear Esther predsa len tá Hra je ešte stále hrou a teraz, chvalabohu, že je hrou.“
@Phoenix (25.01.2015 15:59): Ale jen diskutujte, nenechte se rušit:). Když vás to baví...
@Drolin (25.01.2015 15:39): Na to Ti samozřejmě řeknu, že to jedno není (je-li to hra či nikoli). Hodnotím-li, jak kvalitní daná hra je, tak je podmínkou nutnou, aby šlo o hru. Protože nemá smysl řešit, jak skvělá počítačová hra je Beethovenova Mondscheinsonate (ano, vím, byla v Residentu jedničce :-)) ). Že je něco někde jako hra bráno pořád nic neznamená (ani ve spealizovaném médiu), pokud "tam" neumí definovat, co to hra je. Takže jsme zase na začátku ve slova smyslu "podle někoho to hra je a podle někoho jiného ne". A bez definice toho, co to je hra, je to také maximum možného.
EDIT: Asi bude třeba se shodnout, že se neshodneme. Jinak si Isair odebere Dear Esther ze sledovaných ;-)
EDIT: Asi bude třeba se shodnout, že se neshodneme. Jinak si Isair odebere Dear Esther ze sledovaných ;-)
@Wild One (25.01.2015 15:54): Mě už to pro změnu bavit přestává, anžto stejná diskuze se tu už vede minimálně potřetí:) (asi si zase na chvíli odeberu DE ze sledovaných, eh).
Baví mě tuhle diskuzi sledovat, i když je to asi poněkud bezpředmětné. Ale sranda musí být. :) Půjdu na to trochu od lesa. Padlo tady dost argumentů na konkrétní herní aspekty a možnosti, zkusme to víc obecně... Hra je od slova hrát... a hrát si člověk může různými způsoby, je to subjektivní záležitost. Tak třeba hrát si na schovávanou... schovat se někde a čekat, jestli mě někdo najde (děsná a vskutku interaktivní sranda :D). Hraní si může pro někoho být sezení u počítače a datlování, což třeba dělám zrovna já... ačkoliv zde by se více hodil sofistikovanější pojem prokrastinace :D. Někteří se baví počítáním matematických příkladů (já tomu říkám mučení). No a pak si někdo může hrát třeba tak, že chodí po virtuálním ostrově a poslouchá vypravěče. Proč ne? Kolik nácků bych na tom ostrově musel odstřelit, abych splnil kvóty interaktivity a "hrál" (mimochodem, od kdy je vystřelení mozku z hlavy hra??? :D trochu od věci, ale je potřeba to tu trochu odlehčit). Abych byl upřímný, taky mě překvapilo, že v DE nemůžu nic sebrat, použít, prostě něco kloudného udělat... ale rozhodně mě to neuráželo, naopak jsem tím byl nucený věnovat pozornost něčemu jinému... detailům prostředí, zamýšlet se nad tím, co znamenají apod. Sice to není interaktivita, protože at už dospějeme k čemukoliv, nemůžeme nijak změnit či ovlivnit herní dění, ale hra nás nutí přemýšlet. A možná je ta absence interaktivity je největší pointou tvůrců... když nemáte do čeho střílet, co budete dělat? Vypnete hru (pokud vás ve spojení s DE uráží pojem hra, čtěte program, aplikaci), anebo se pokusíte přijít na to, co tím básník chtěl říct. Asi tím neodpovídám na dilema, co je hra a co není, ale správná odpoveď asi neexistuje, záleží prostě na úhlu pohledu.
Ono by v první řadě mělo být zcela jedno, o co jde (a zda to vůbec splňuje kritéria hry), ale jak to je dobré ve svém žánru a zaměření. A Dear Esther je v tomto podžánru (který je tu stále, viz třeba Gadget: Invention, Travel & Adventure stavící na identických principech - a ve Score byl běžně recenzován a brán jako hra) jedním z vrcholů.
@AiMLEzZz (25.01.2015 15:08): Měl jsem napsat, že míra interakce v CoD je také můj osobní soukromý soukromý osobní názor. A podle mého osobního soukromého soukromého osobního názoru je těžce nižší než v Doom/Quake.
- cesta levelem je jen jedna
- skočit můžeš jenom tady a už ne tam (neviditelná zeď nebo skákání povoleno jen někde)
- střílet můžeš po osobě A, ale už ne po osobě B
- po osobě B střílet můžeš, ale je nesmrtelná a na střelbu nijak nereaguje
- teď nemůžeš střílet po nikom, protože animace
- střílet můžeš, ale pandulák je zrovna nesmrtelný, protože animace
- střílet můžeš a pandulák není nesmrtelný, ale po smrti se objeví jeho klon, protože autoři chtěli po hráči úplně jiné řešení
- tyto dveře otevřít nemůžeš, protože je skriptem otevírá parťák (k "dokonalosti" dovedeno v BlackSite: Area 51)
- a milion dalších příkladů toho, co v Doom/Quake z hlediska interakce nebylo omezeno
Následkem toho, že téměř všichni začali CoD kopírovat (jistě, vždy se kopíruje to, co sype, proti tomu nic, jen ať mě nikdo nenutí prohlašovat, že se jedná o evoluci žánru místo degenerace), celý žánr upadl natolik, že jsem se mu v poslední době přestal věnovat (čest výjimkám typu Wolfenstein: The New Order, ve kterém bych ovšem také uvítal méně filmečků a více interakce).
Jestli je Doom hra je otázka názoru, protože nemáme k dispozici onu níže zmiňovanou definici (a právě proto se u méně jasných případů přeme). Všichni tak nějak chápeme, že Doom je asi tak nějak hra. Ale definovat to neumí nikdo.
- cesta levelem je jen jedna
- skočit můžeš jenom tady a už ne tam (neviditelná zeď nebo skákání povoleno jen někde)
- střílet můžeš po osobě A, ale už ne po osobě B
- po osobě B střílet můžeš, ale je nesmrtelná a na střelbu nijak nereaguje
- teď nemůžeš střílet po nikom, protože animace
- střílet můžeš, ale pandulák je zrovna nesmrtelný, protože animace
- střílet můžeš a pandulák není nesmrtelný, ale po smrti se objeví jeho klon, protože autoři chtěli po hráči úplně jiné řešení
- tyto dveře otevřít nemůžeš, protože je skriptem otevírá parťák (k "dokonalosti" dovedeno v BlackSite: Area 51)
- a milion dalších příkladů toho, co v Doom/Quake z hlediska interakce nebylo omezeno
Následkem toho, že téměř všichni začali CoD kopírovat (jistě, vždy se kopíruje to, co sype, proti tomu nic, jen ať mě nikdo nenutí prohlašovat, že se jedná o evoluci žánru místo degenerace), celý žánr upadl natolik, že jsem se mu v poslední době přestal věnovat (čest výjimkám typu Wolfenstein: The New Order, ve kterém bych ovšem také uvítal méně filmečků a více interakce).
Jestli je Doom hra je otázka názoru, protože nemáme k dispozici onu níže zmiňovanou definici (a právě proto se u méně jasných případů přeme). Všichni tak nějak chápeme, že Doom je asi tak nějak hra. Ale definovat to neumí nikdo.
@Phoenix (25.01.2015 15:02): Já bych neřekl, že Call of Duty je míň interaktivní než Quake a Doom, což jsou bez pochyby "hry".
@H34D (25.01.2015 13:01): Souhlasím s tím, že motivace pro vznik série Call of Duty (a dalších podobných sérií) je diametrálně odlišná od motivace pro vznik záležitostí typu Dead Esther. A určitě se dá i souhlasit s tím, že v Dear Esther šlo autorovi o filozofický/umělecký/duchovní zážitek (teď neřeším, nakolik se mu to podařilo, to bychom asi nejprve museli být schopni definovat, co to je umění/filozofie/duchovno), zatímco v Call of Duty jde autorům o tak mrzkou a zavrženíhodnou věc jako je vlastní zisk :-)) Což se jim dle prodejních čísel asi dost daří (a zcela jistě jim nejde o to, aby série působila uměleckým dojmem) :-)) Nic z toho ovšem nepodmiňuje obsaženou míru interakce.
@Kubulus (25.01.2015 13:42): Ano, jde o konzervativní pohled, neboť jsem bytostná konzerva a nestydím se za to. Naše debata o tom, jestli jde o hru či nikoli, pravděpodobně nemá řešení. Chceme-li rozhodnout o tom, jestli prvek A náleží množině M (tj. Dear Esther množině her), tak musíme množinu M být schopni nejprve definovat (výčtem prvků, charakteristickou vlastností atd.). Přičemž není problém například definovat množinu všech přirozených čísel (a jako bonus se na takové definici všichni alespoň trochu příčetní lidé shodnou), nicméně definici množiny her jsem zatím nikde neviděl a jako bonus se na ne zrovna definitoricky jasných pokusech typu "myslím si, že hra je něco jako druh (interaktivního SW), sloužící ..." (viz Wiki) rozhodně značné množství lidí neshodne.
Série Call of Duty obsahuje tak malé množství interakce, že se jí již delší dobu nezabývám. A ano, z mého úhlu pohledu už se limitně blíží legracím vtipům "Press Enter to Win", tedy se limitně blíží tomu hrou nebýt (kvůli minimu interakce). Že se jedná o kanonické dílo, které (z mého úhlu pohledu bohužel) ovlivnilo celý žánr, s výše zmíněným nijak nekoliduje.
@Kubulus (25.01.2015 13:42): Ano, jde o konzervativní pohled, neboť jsem bytostná konzerva a nestydím se za to. Naše debata o tom, jestli jde o hru či nikoli, pravděpodobně nemá řešení. Chceme-li rozhodnout o tom, jestli prvek A náleží množině M (tj. Dear Esther množině her), tak musíme množinu M být schopni nejprve definovat (výčtem prvků, charakteristickou vlastností atd.). Přičemž není problém například definovat množinu všech přirozených čísel (a jako bonus se na takové definici všichni alespoň trochu příčetní lidé shodnou), nicméně definici množiny her jsem zatím nikde neviděl a jako bonus se na ne zrovna definitoricky jasných pokusech typu "myslím si, že hra je něco jako druh (interaktivního SW), sloužící ..." (viz Wiki) rozhodně značné množství lidí neshodne.
Série Call of Duty obsahuje tak malé množství interakce, že se jí již delší dobu nezabývám. A ano, z mého úhlu pohledu už se limitně blíží legracím vtipům "Press Enter to Win", tedy se limitně blíží tomu hrou nebýt (kvůli minimu interakce). Že se jedná o kanonické dílo, které (z mého úhlu pohledu bohužel) ovlivnilo celý žánr, s výše zmíněným nijak nekoliduje.
Odbočujete od toho, co debatu rozproudilo. Na počátku byla pře, zda-li jde o hru nebo ne. A to je pře značně komická s přihlédnutím k tomu, že už impresionistickým kresbám tehdy nadávali čmouhy, ergo jde o konzervativní pohled.
@Phoenix (25.01.2015 10:30): Tvůj poslední příspěvek říká, že máš rád interakci a Call of Duty ani Dear Esther jí nenabízí dostatek. A co z toho? Chceš snad tvrdit, že ani Call of Duty není hra? Protože Call of Duty je zcela kanonický dílo, který výrazně ovlivnilo směřování celýho žánru. Zážitky nesměšuj s formou.
@Phoenix (25.01.2015 10:30): Tvůj poslední příspěvek říká, že máš rád interakci a Call of Duty ani Dear Esther jí nenabízí dostatek. A co z toho? Chceš snad tvrdit, že ani Call of Duty není hra? Protože Call of Duty je zcela kanonický dílo, který výrazně ovlivnilo směřování celýho žánru. Zážitky nesměšuj s formou.