Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Dragon Age: Origins

  • PC 75
Přehnaně oslavované rpg, které sice nese stopy svého stále nepřekonatelného sourozence Baldurs Gate v podobě mnoha památných momentů, ale překonává ho pouze technickou stránkou (pokud vůbec). Setkáme se zde s mnoha klasickými rpg problémy jako například stereotypní vyvražďovací mise v nudném prostředí(asi nejhorší je Orzamar), nekonečné přesuny, nalézání podivných předmětů u ještě podivnějsích tvorů (vlk má brnění, naopak ne všichni bojovnící mají zbraň) a ani problém s nedostatkem volného místa v brašně, přestože alespoň nerealisticky přetížený bágl (20 seker atd :) nezpomaluje chůzi postavy, což jsem uvítal. Bohužel ani grafika není bezchybná (Orzamar je vyloženě odporný), mimika je nulová a intra mohli být zábavnější a filmovější. Stejně tak AI okolních lidí se dá charakterizovat "stojím na místě celý rok a koukám do blba, dokud mě neoslovíš". Faktor náhody a překvapení co se jejich chování týče, vážně neočekávejte. Pokud si všímáte takových detailů, že hrdina neezanechává stopy ve sněhu, když šlápne do kaluže, nestane se nic, a vůbec celý terén je jak namalovaný na polystyrenu, tak vás asi těžko upoutaji panoramatické výhledy (za celou hru asi 4). A velkolepé soubojové animace?....ne. Je tu jeden nebo dva způsoby zabíjení velkých tvorů a stejný počet pro usekávání hlav nižších tvorů. Nuda. DD je po stránce hratelnosti vlastně zjednodušené BG. Menší výběr ras, menší výběr povolání, intuitivnější přístupnost pro nezkušené hráče. Nemyslím si, že konkrtétně tento bod je na škodu. Nicméně jen potvrzuje, že tato hra je masově líbivá (podobně jako Avatar). Chybí mi trocha experimentů a nových nápadů. Přes tohle všechno mě hra docela bavila a jak jsem již psal, našel jsem v ní nejeden zajímavý moment. Díky možnostem volby, které bohatě rozvětvují příběh, je zábavné dát si to alespoň ještě jednou (i přes vědomí těch děsně nudných částí hry).

Pro: herní doba, zajímavé charaktery, draci v hlavní roli, zajímavé promo hry, různé začátky a konce, závěrečná část hry

Proti: klasické rpg neduhy, nulová mimika, klišé příběh, chyby v grafice, pouze čtyři sloty ve skupině, robotické AI

+16 +17 −1

Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak

  • PC 80
Pozn.: Hodnocení DLC je rozdílné než hodnocení plných her.

Originální řešení dvou hodinové herní doby na jedné mapě. Za zmínku stojí jistě také noví společnící, kteří vůbec nejsou nezajímaví a v tomto případě je poznat, že se nejedná jen o rychle zplácané rozšíření úspěšné hry, ale že si autoři dali opravdu záležet a přinesli něco nového. Co ty na to, Mafie II?

Pro: originální hádanky, hlavní boss

Proti: nepříliš atraktivní prostředí Thaigského podzemí

+5 +6 −1

Dragon Age: Origins - Witch Hunt

  • PC 85
Pozn.: Hodnocení DLC je rozdílné než hodnocení plných her.

Očekával jsem od takového materiálu mnohem větší a zajímavější projekt. S příběhem se dalo mnohem dramatičtěji vyhrát, jako například nalezení demonického syna, velká šťastná svatba nebo smrt Morrigan v náručí HP apod... Velká škoda. Snad bude pokračování!

Pro: návrat na známá místa, Morrigan, noví nepřátelé, noví a poměrně mocní přátelé

Proti: závěr

+7 +8 −1

Dragon Age: Origins - Leliana's Song

  • PC 70
Pozn.: Hodnocení DLC je rozdílné než hodnocení plných her.

Opravdu velmi krátké (díky jednoduchosti) DLC, které odkrývá minulost jedné z hlavních hrdinek. Nic originálního, nic převratného, velmi lineární. Autoři si mohli v tomto případě více vyhrát se stealth akcí a nebo alespoň ukázat víc různorodých padoušských misí. Nicméně kdyby to takhle pokračovalo dál, určitě bych se těšil na odhalení minulosti například Stana.

Pro: hra za zápornou Lelianu

Proti: krátké, jednoduché, Leliana nezazpívala...

+13

Mafia II: Joeova dobrodružství

  • PC 50
(Pozn.: Hodnocení DLC má jiné měřítko než hodnocení originální hry.)

Proč mám dojem, že mě 2K Czech okradla o peníze díky luxusnímu začátku, který je jen maskou skrývající další Jimmy´s Vendeta?


Lepší hraní než: Jimmy´s Vendeta
Horší hraní než: Mafie I

Pro: mise Svědek, pestřejší a zábavnější úkoly než v JV a dokonce i v originální Mafii 2, pár filmečků zpestřují stereotypní hraní, nová lokace, vysoká obtížnost je opravdu vysoká

Proti: vzor plnění misí: začátek, dlouhá cesta, krátká akce, utek rozzuřeným a všudepřítomným policistům (často náročnější než samotná mise), konec mise (v časovém limitu samozřejmě), výměna oděvu a auta, cesta k další misi atd....již podruhé (-10 za zklamání)

+11

Posel smrti

  • PC 80
V současnosti nejlepší ze seriozních českých adventur, s mystickou okultistickou atmosferou.

Nicméně myslím, že příběh není nijak originální a závěr mě vyloženě zklamal. Schizofrení tematika je v dnešní době velmi oblíbená a já jsem jí poněkud přejeden, nehledě na to, že scénář je napsaný natolik poutavě, že hráč opravdu touží pokračovat v pátrání. A pobavit hráče je přeci hlavní cíl.

Pro: možnost smrti, povedený český dabing, atmosféra jak má být, touha vyřešit záhadu

Proti: rozlišení, námět mohl být originálnější

-8 +7 −15

Star Wars: The Force Unleashed

  • PC 85
Na začátku musím říct, žr SW je moje srdeční záležitost. A tak se příznám, že zvuk světelných mečů, nebo jeho soundtrack, mě dostává do kolen.
The Force Unleashed má mnoho negativních recenzí herních časopisů, pořadů, i od vás.

Abych se k vám všem nepřidal, musel jsem udělat jednu věc, a to nebrat TFU jako další "film" světa SW. Jinak bych musel začít s kritiky ve stylu "další vyvolený, ještě lepší než Anakin a Luke a možná i všichni Jediové dohromady, protože dokáže hnout i se Star Destroyerem:)...proč? atd." A tak jsem se rozhodl vnímat celou hru jako fantastickou exkurzi mým milovanéným světem Jediů a vychutnávat si lokaci za lokací, zábavné schopnosti a elegantní šermířeké souboje.

Když k tomu přičtu hru za záporáky, alternativní konec Luka Skywalkera a začátek v roli Darth Vadera, donutím se přivřít oči i nad občasnou chybu v grafice. Bohužel hratelnost kazí zběsilá kamera především u soubojů s bossy, ale jde to natrénovat i na klávesnici a nevšímat si té konzolové platformy (která na hráče dýchá za každým rohem) přestože to znamená, že na speciální komba možná ani nepříjdete. S lepší ovladatelností by tento titul byl z hlediska hratelnosti a atmosféry v podstatě bezchybný. Pro milovníky SW světa nutnost.

Pokud ovšem chcete hru zařadit mezi filmy, tak hodnocení podstatně klesá.

Pro: v podstatě vše ostatní, hra za Vadera

Proti: ovladatelnost (především proti bossům), pár otravných misí, extrémní hardwarové nároky

+7 +8 −1

The Sims 2

  • PC 80
Pro lidi nespokojené s vlastním životem.
Se vsemi datadisky plus 10 procent, ale i se vsemi tu stejne nejde vsechno. Mozna to chtelo i nejaky datadisk pro realnejsi zlocinnost a sex atd., ale i tak je pravý život nesrovnatelně zábavnější hra.

Pro: Téměř dokonalý simulátor života.

Proti: Téměř dokonalý simulátor života.

-3 +4 −7

Armies of Exigo

  • PC 80
Remake Warcraft 3 v hezčím grafickém kabátku a v ošuntělejším scénáři. Příběh je v podstatě stejný (včetně zrady) jako u starší konkurence, ale ještě horší je to s hratelností, která omrzí v druhé polovině každé přehnaně dlouhé kampaně, kde se náplň misí propadá do stereotypu. Kéž by zde bylo alespoň víc fimečků, přestože ten závěrečný je opravdu parádní. Kdyby nebyl Warcraft III, jiste by dostal vic, těžko ale říci, jestli by hráčům také tak přirostl k srdci.

Pro: závěrečná animace, jednotky z warcraft v lepší grafice

Proti: stereotyp, příběh

+7

Freedom Force

  • PC 95
Do příchodu Batman:AA král superhrdinských her. Koho by napadlo, že tento žánr bude fungovat i v rpg. Komixová atmosféra, množství nových a místy i velmi originlních superhrdinu a padouchu a možnost stvořit si vlastní postavu. Chybí mi tu snad jen alespoň jedna opravdová animace a nějaké ty nepříběhové mise. Už kvůli božímu rozbíjení mrakodrapů holýma rukama.

Pro: jedna z nejoriginálnějších her vůbec, tvorba vlastního hrdiny, atmosféra Marvel komixů, volně zničitelné město, různorodé mise

Proti: AI nepřátel a spojenců, čekání na pomalejší členy skupiny

+7

Impossible Creatures

  • PC 95
Další z řady zapomenutých titulů s nezapomenutelným herním zážitkem. Mixování zvířat a vytváření nových odrůd překvapilo jak originalitou, tak "nekončící" zábavou. Jedna z nejlepších a nejoriginálnějších strategií všech dob.

Pro: vytváření vlastních jednotek křížením zvířat, originalita

Proti: nejde nikde sehnat

F.E.A.R.

  • PC 90
Hrál jsem FEAR naneštěstí pro něj současně s HF2...Narozdíl od tohoto titulu je FEAR na první pohled jen jednožánrově zaměřený čistě na horror. Takto vyhraněný přístup má své klady i zápory, ale rozhodně je to výhoda pro tvůrce, kteří se zaměřují jen na to, jak různými způsoby hráče během hry vystrašit. A musím říct, že se to daří a při správně vytvořené atmosféře a vyhuleném zvuku je hráč po chvíli slušně roozklepaný. Bullet time je na místě vzhledem k opravdu vysoké obtížnosti. O grafice a destrukci modelů mluvit ani nemusíím a příběh je dost nadprůměrný, přestože malá zkrvavená holčička není zrovna vrchol originality (přestože je to regulerně zavedený symbol hrůzy). Desítky památných momentů především z oblasti strašení, na které nás tvůrci chytře upozorňují, abychom snad náhodou nějaký moment nepřehlédli:)....nicméně jako ukaždé stereotypní střílečky která trvá déle než pět hodin hraní, nastupuje stereotyp stále se opakujících kancelářských místností a po pravdě přeběhnutí holčičky přes cestu už v druhé polovině hry nevyděsí nikoho...
Památný moment: obrovská aula doslova vymalovaná krví, kapající ze stropu a stýkající po stěnách
Nejděsivější moment: holčička je děsivá mockrát, ale já se nejvíc bál těch spidermanovských moster dupajích ve větracích šachtách a čekajících na svoji chvíli...

Pro: zlá holčička, strašení, grafika, destrukce, bullet time, závěr

Proti: zlá holčička, stereotyp jak strašení, tak akce v druhé polovině hry, tak interiérů

+17

BioShock 2

  • PC 60
Čekal jsem, že v pokračování Bioshocku bude právě to, co mi tak scházelo v jedničce- ukázání města před jeho změnou v peklo. Těšil jsem se na převyprávění minulosti města Rapture z pohledu jeho obyvatele ve stylu Falloutu, trochu volnosti a třeba i nějaký ten adventurní prvek. Ale bohužel. Přestože se tu v malém retroskeptivním intru do Rapture v dobách pohody podíváme, zážitek je to příliš malý, než aby konkuroval zbytku klasické střílecí akce. Hrát za Velkého taťku? Vždyť je to nesmysl. Big Daddy je symbol síly a nelidskosti a přitom je zde paradoxně nepoměrně větší obtížnost. A proto, že celá koncepce příběhu je nesmyslná (z mého pohledu), průměrné a stereotypní střílečce zbývá jen krásný interiér...a to je málo
Památný moment: zaplavený Rapture a plovoucí mrtvoly

Pro: pár památných momentů, Big Sister, kolíkovač

Proti: příběh, hra za Big Daddyho a minimum výhod, stereotyp, vysoká obtížnost, žádné zásadní novinky

+2 +7 −5

BioShock

  • PC 85
Na rovinu z hlediska hratelnostti jde o lehce nadprůměrnou střílečku, která díky nadprůměrnému příběhu a výtvarné superoriginalitě se vyškrábala na vysoký piedestal....nicméně také je pravda, že je hra nabyta desítkami památných momentů a to zejména lekacích..mám k vodě velmi neegativní vztah, takže ze samotného podvodního města mám husí kůži----a možná je lepší se utopit, než bojovat po desetitici litry vody s odpornými zombie mutanty.....no bál jsem se víc nez u FEAR. Stereotyp, originalita a Big Daddy nominován na charakter roku:)
Největší zklamání: Pád letadla v úvodním intru byl velmi odbytý...škoda
Památný moment: chlapík se zaječí maskou schází po duhových schodech za zvuku hudby

Pro: grafika, art deco výtvarno, děsivá podvodní atmosféra, mnoho památných momentů, schopnosti, dobrý a zlý konec, Big Daddy

Proti: úvodní intro, vyvražďovačka, druhá polovina stereotypní, příběh (pro mě)

+6 +7 −1

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 90
Ve své době naprosté překvapení mezi českými hrami, která si zachovala svoji jedinečnost a úctu dodnes. V mých očích překonala už tak vynikajícího GTA:Vice City, což byla stejná výhra jako když Trnka překonal Disneye. Označení český poklad je na místě. Vše ostatní již bylo sděleno.

Památný moment: velmi mnoho, za mě především mise na lodi a vykradení banky

Alternativa: GTA Vice City, Mafia 2

Pro: atmosféra 30. let, příběh. originalita, inteligentní policie, překvapivý konec

Proti: město je jen kulisa-nulová destrukce okolí, bugy bránící v postupu ve hře, obtížnost závodů, smutný konec

-9 +11 −20

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

  • PC 95
"Hrozně bugů a na realistickou hru dost špatná AI jak spojenců tak nepřátel"
...i tak lze dnes ohodnotit další český poklad po boku Mafie.

Já v OF vidím nejrealističtější vojenskou akci, kterou nepřekonalo ani pokračování "technologicky moderní" OF2. Při porovnání s tehdejším králem vojenské akce Medal of Honor, byla MoH hra na vojáčky a snad poprvé jsem viděl ve hře ramena a nohy vlastního hrdiny (i když jen při sezení).

Památný moment: útěk z lesa oblíčeném vojáky...dodnes husí kůže

Pro: REALITA, příběh, volnost, náplň misí, více možností splnění úkolu. atmosféra, hudba

Proti: bugy, AI, pro mě mise za velitele skupiny a let helikoptérou

-12

Mafia II: Jimmyho Vendeta

  • PC 40
(Pozn.: Hodnocení DLC má jiné měřítko než hodnocení originální hry.)

Jízda aneb vedlejší mise pro Mafii? A proč se musí zvlášť přikupovat, nemohla být součástí základní hry a tím zvednout její hodnocení?? Proč je zde dabing tak skvělého herce tak těžce nevyužit díky chybějícím cutscénám??? Proč si hrajem na GTA s neonovými ikonkami????? A proč sakra ten všudepřítomný časový limit a ještě otravnější policisté???????? Proč, Mafie jedničko, co si o tom myslíš...

Horší hraní než: GTA 4
Ještě horší hraní než: volná jízda z Mafie I

Pro: obtížnost, akční mise s mnoha nepřáteli, prozkoumávání města, hitmanovský charakter, dabing Pavla Soukupa

Proti: jen 2 animace, naprostá lineární arkádovost, stereotyp, nuda, příběh, hloupé AI a objevování nepřátel, absence checkpointů, v podstatě nic nového, musí se dokupovat

+10

Mafia II

  • PC 70
Mafia 2? = dlouhá ježdění, krátká akce

Mafia byla českou verzí GTA, takový náš Jiří Trnka vedle Disneye. Srovnávat ale mafia s mafia 2 je jako srovnavat Operaci Flashpoint s Call of duty (první mise mimochodem je jak kdyby jí vyráběli přímo autoři CoD).
Mafia 2 je v první řadě poněkud jiný žánr a to ryze lineární arkádová akce v na první pohled živém městě. Hra vytváří bohužel jen iluzi volného světa a spolu s velkým množstvím vynikajících detailů, týkajících se chování spoluobčanů a přítomnosti holubů, krys, koček apod. klame člověka o tom, že umělá inteligence je na novém levelu. Pravda je taková, že žádná vyjímečná živá interakce vás nečeká, vše je jen přesně nalinkovaná hra dolaďující hollywoodskou atmosféru např. když u policistů, kteří vašemu sousedovi vyyhrozuji, ze vykopnou dvere, zustanete dele, zjistite, ze po vyhruzce "posledni sance" zacne smycka dialogu od zacatku a vy jste zpet v Thrumen show plnych hercu a kulis. Stejne jako v Gta4 tu narážím na absenci mnohých vychytávek z jednicky - tramvaje, vlaky, vedlejší mise, bankovní vloupačky, oldschool závody, vyklánění z oken apod. Zůstali ovšem klasické mafiánské bugy, které mě naplnují nostalgii, ale když vás donutí opakovat misi, tak je to neprijemne. To, že hlavní hrdina neumí plavat, by se dalo tolerovat, vzhledem k tomu, že do vody díky nemoderním a všudekdeautořipotřebujícím neviditelným zdem se ani nedostanete. Dokonce díky nim nemáte ani šanci zabít se při seskoku z budovy apod. To jen na lineárnosti přidává. Při dalším srovnávání s konkurencí mi tu chybí více způsobů, jak vyhodit člověka z auta, případně majitel vztekle držící kliku, zatímco s ním auto smýká. Absenci kaskadérských kousků oželím, ale možnost vyskočit z auta za jízdy být mohla. Stejně jako při velkém strčení nedocílím spadnutí člověka na zem, tak při velkém nárazu autem také nejsem přesvědčen o realitě destrukce modelů. Příběh neni sice nijak originální, ale ve stylu Kmotra, Road to Perdition, nebo třeba Pulp fiction opravdu napínavý a zábavný. Škoda jen, že není delší. Pravda je, že celá hra jde dohrát za 10-11 hodin, s tím, že animace a přejezdy do postele po každé misy zaberou minimálně 70 procent a opravdové střílecí akce si člověk užije až na konci. Mise jsou sice originální, ale je jich málo a myslím, že žádná z nich nepřekonala mnoho památných misí z jedničky. Jasně, je tu spostu vylepšení, od grafiky až po ničení sloupů při přestřelce apod.. Hodnotím zábavu a stejně jako u CoD vysokou návykovost a navíc zde hraje roli i trocha toho vlastenectví.

Pro: grafika, filmová atmosféra, systém odemykání zámků, možnost kradení všech typů aut od začátku, první a vězenska kapitola, zimni a letni verze mesta, systém životů, vliv na zraneni pri narazu, odkaz na první díl, zatím nejchytřejší policie ze všech her

Proti: mnoho kroků zpět, krátké, lineární, neukončený děj, otravné přejezdy, málo akce,vliv na zraneni pri narazu, nejotravnější policie ze všech her

+7 +10 −3

Heart Of Darkness

  • PC 95
Asi druhá hra na PC, s kterou jsem začínal svoji herní dráhu a dodnes moje srdeční záležitost. Skvělá intra odměňující precizní zábavu a poměrně vysokou obtížnost, minimálně pro dítě:). Taky bych chtěl mít takový domeček na stromě a zadržet tak dlouho dech pod vodou. Za mě dodnes nepřekonaná plošinovka.

Pro: příběh, animace, logické úkoly a samospouštěcí pasti, obtížnost

Proti: nejde na windows 7, pro choleriky obtížnost

+6

Jurassic Park: Trespasser

  • PC 85
GTA mezi dinosaury. Nej hra s dinosauří tematikou dle atmosféry Jurského parku a jedna z nejoriginalnejsich a nejopomenitelnejsich her vubec. Realistické sbírání předmětů (natažení ruky a uchopení), žena s velkými ňadry, které jsou vidět při pohledu dolů!, tetování ve tvaru srdce, coby ukazatel poranění, děsivá atmosféra džungle plné dinosaurů s realistickou a nepředvídatelnou AI (hlavně díky bugům:). Vynikající zážitek.

Pro: volnost pohybu, ukazatel životů, atmosféra, fyzika, nejeden památný moment, systém manipulace s předměty

Proti: systém manipulace s předměty, podivné držení větších zbraní, nekteré logické hádanky, nudná intra

+14