Komentáře
Dragon Age: Origins
Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak
Originální řešení dvou hodinové herní doby na jedné mapě. Za zmínku stojí jistě také noví společnící, kteří vůbec nejsou nezajímaví a v tomto případě je poznat, že se nejedná jen o rychle zplácané rozšíření úspěšné hry, ale že si autoři dali opravdu záležet a přinesli něco nového. Co ty na to, Mafie II?
Pro: originální hádanky, hlavní boss
Proti: nepříliš atraktivní prostředí Thaigského podzemí
Dragon Age: Origins - Witch Hunt
Očekával jsem od takového materiálu mnohem větší a zajímavější projekt. S příběhem se dalo mnohem dramatičtěji vyhrát, jako například nalezení demonického syna, velká šťastná svatba nebo smrt Morrigan v náručí HP apod... Velká škoda. Snad bude pokračování!
Pro: návrat na známá místa, Morrigan, noví nepřátelé, noví a poměrně mocní přátelé
Proti: závěr
Dragon Age: Origins - Leliana's Song
Opravdu velmi krátké (díky jednoduchosti) DLC, které odkrývá minulost jedné z hlavních hrdinek. Nic originálního, nic převratného, velmi lineární. Autoři si mohli v tomto případě více vyhrát se stealth akcí a nebo alespoň ukázat víc různorodých padoušských misí. Nicméně kdyby to takhle pokračovalo dál, určitě bych se těšil na odhalení minulosti například Stana.
Pro: hra za zápornou Lelianu
Proti: krátké, jednoduché, Leliana nezazpívala...
Mafia II: Joeova dobrodružství
Proč mám dojem, že mě 2K Czech okradla o peníze díky luxusnímu začátku, který je jen maskou skrývající další Jimmy´s Vendeta?
Lepší hraní než: Jimmy´s Vendeta
Horší hraní než: Mafie I
Pro: mise Svědek, pestřejší a zábavnější úkoly než v JV a dokonce i v originální Mafii 2, pár filmečků zpestřují stereotypní hraní, nová lokace, vysoká obtížnost je opravdu vysoká
Proti: vzor plnění misí: začátek, dlouhá cesta, krátká akce, utek rozzuřeným a všudepřítomným policistům (často náročnější než samotná mise), konec mise (v časovém limitu samozřejmě), výměna oděvu a auta, cesta k další misi atd....již podruhé (-10 za zklamání)
Posel smrti
Nicméně myslím, že příběh není nijak originální a závěr mě vyloženě zklamal. Schizofrení tematika je v dnešní době velmi oblíbená a já jsem jí poněkud přejeden, nehledě na to, že scénář je napsaný natolik poutavě, že hráč opravdu touží pokračovat v pátrání. A pobavit hráče je přeci hlavní cíl.
Pro: možnost smrti, povedený český dabing, atmosféra jak má být, touha vyřešit záhadu
Proti: rozlišení, námět mohl být originálnější
Star Wars: The Force Unleashed
The Force Unleashed má mnoho negativních recenzí herních časopisů, pořadů, i od vás.
Abych se k vám všem nepřidal, musel jsem udělat jednu věc, a to nebrat TFU jako další "film" světa SW. Jinak bych musel začít s kritiky ve stylu "další vyvolený, ještě lepší než Anakin a Luke a možná i všichni Jediové dohromady, protože dokáže hnout i se Star Destroyerem:)...proč? atd." A tak jsem se rozhodl vnímat celou hru jako fantastickou exkurzi mým milovanéným světem Jediů a vychutnávat si lokaci za lokací, zábavné schopnosti a elegantní šermířeké souboje.
Když k tomu přičtu hru za záporáky, alternativní konec Luka Skywalkera a začátek v roli Darth Vadera, donutím se přivřít oči i nad občasnou chybu v grafice. Bohužel hratelnost kazí zběsilá kamera především u soubojů s bossy, ale jde to natrénovat i na klávesnici a nevšímat si té konzolové platformy (která na hráče dýchá za každým rohem) přestože to znamená, že na speciální komba možná ani nepříjdete. S lepší ovladatelností by tento titul byl z hlediska hratelnosti a atmosféry v podstatě bezchybný. Pro milovníky SW světa nutnost.
Pokud ovšem chcete hru zařadit mezi filmy, tak hodnocení podstatně klesá.
Pro: v podstatě vše ostatní, hra za Vadera
Proti: ovladatelnost (především proti bossům), pár otravných misí, extrémní hardwarové nároky
The Sims 2
Se vsemi datadisky plus 10 procent, ale i se vsemi tu stejne nejde vsechno. Mozna to chtelo i nejaky datadisk pro realnejsi zlocinnost a sex atd., ale i tak je pravý život nesrovnatelně zábavnější hra.
Pro: Téměř dokonalý simulátor života.
Proti: Téměř dokonalý simulátor života.
Armies of Exigo
Pro: závěrečná animace, jednotky z warcraft v lepší grafice
Proti: stereotyp, příběh
Freedom Force
Pro: jedna z nejoriginálnějších her vůbec, tvorba vlastního hrdiny, atmosféra Marvel komixů, volně zničitelné město, různorodé mise
Proti: AI nepřátel a spojenců, čekání na pomalejší členy skupiny
Impossible Creatures
Pro: vytváření vlastních jednotek křížením zvířat, originalita
Proti: nejde nikde sehnat
F.E.A.R.
Památný moment: obrovská aula doslova vymalovaná krví, kapající ze stropu a stýkající po stěnách
Nejděsivější moment: holčička je děsivá mockrát, ale já se nejvíc bál těch spidermanovských moster dupajích ve větracích šachtách a čekajících na svoji chvíli...
Pro: zlá holčička, strašení, grafika, destrukce, bullet time, závěr
Proti: zlá holčička, stereotyp jak strašení, tak akce v druhé polovině hry, tak interiérů
BioShock 2
Památný moment: zaplavený Rapture a plovoucí mrtvoly
Pro: pár památných momentů, Big Sister, kolíkovač
Proti: příběh, hra za Big Daddyho a minimum výhod, stereotyp, vysoká obtížnost, žádné zásadní novinky
BioShock
Největší zklamání: Pád letadla v úvodním intru byl velmi odbytý...škoda
Památný moment: chlapík se zaječí maskou schází po duhových schodech za zvuku hudby
Pro: grafika, art deco výtvarno, děsivá podvodní atmosféra, mnoho památných momentů, schopnosti, dobrý a zlý konec, Big Daddy
Proti: úvodní intro, vyvražďovačka, druhá polovina stereotypní, příběh (pro mě)
Mafia: The City of Lost Heaven
Památný moment: velmi mnoho, za mě především mise na lodi a vykradení banky
Alternativa: GTA Vice City, Mafia 2
Pro: atmosféra 30. let, příběh. originalita, inteligentní policie, překvapivý konec
Proti: město je jen kulisa-nulová destrukce okolí, bugy bránící v postupu ve hře, obtížnost závodů, smutný konec
Operation Flashpoint: Cold War Crisis
...i tak lze dnes ohodnotit další český poklad po boku Mafie.
Já v OF vidím nejrealističtější vojenskou akci, kterou nepřekonalo ani pokračování "technologicky moderní" OF2. Při porovnání s tehdejším králem vojenské akce Medal of Honor, byla MoH hra na vojáčky a snad poprvé jsem viděl ve hře ramena a nohy vlastního hrdiny (i když jen při sezení).
Památný moment: útěk z lesa oblíčeném vojáky...dodnes husí kůže
Pro: REALITA, příběh, volnost, náplň misí, více možností splnění úkolu. atmosféra, hudba
Proti: bugy, AI, pro mě mise za velitele skupiny a let helikoptérou
Mafia II: Jimmyho Vendeta
Jízda aneb vedlejší mise pro Mafii? A proč se musí zvlášť přikupovat, nemohla být součástí základní hry a tím zvednout její hodnocení?? Proč je zde dabing tak skvělého herce tak těžce nevyužit díky chybějícím cutscénám??? Proč si hrajem na GTA s neonovými ikonkami????? A proč sakra ten všudepřítomný časový limit a ještě otravnější policisté???????? Proč, Mafie jedničko, co si o tom myslíš...
Horší hraní než: GTA 4
Ještě horší hraní než: volná jízda z Mafie I
Pro: obtížnost, akční mise s mnoha nepřáteli, prozkoumávání města, hitmanovský charakter, dabing Pavla Soukupa
Proti: jen 2 animace, naprostá lineární arkádovost, stereotyp, nuda, příběh, hloupé AI a objevování nepřátel, absence checkpointů, v podstatě nic nového, musí se dokupovat
Mafia II
Mafia byla českou verzí GTA, takový náš Jiří Trnka vedle Disneye. Srovnávat ale mafia s mafia 2 je jako srovnavat Operaci Flashpoint s Call of duty (první mise mimochodem je jak kdyby jí vyráběli přímo autoři CoD).
Mafia 2 je v první řadě poněkud jiný žánr a to ryze lineární arkádová akce v na první pohled živém městě. Hra vytváří bohužel jen iluzi volného světa a spolu s velkým množstvím vynikajících detailů, týkajících se chování spoluobčanů a přítomnosti holubů, krys, koček apod. klame člověka o tom, že umělá inteligence je na novém levelu. Pravda je taková, že žádná vyjímečná živá interakce vás nečeká, vše je jen přesně nalinkovaná hra dolaďující hollywoodskou atmosféru např. když u policistů, kteří vašemu sousedovi vyyhrozuji, ze vykopnou dvere, zustanete dele, zjistite, ze po vyhruzce "posledni sance" zacne smycka dialogu od zacatku a vy jste zpet v Thrumen show plnych hercu a kulis. Stejne jako v Gta4 tu narážím na absenci mnohých vychytávek z jednicky - tramvaje, vlaky, vedlejší mise, bankovní vloupačky, oldschool závody, vyklánění z oken apod. Zůstali ovšem klasické mafiánské bugy, které mě naplnují nostalgii, ale když vás donutí opakovat misi, tak je to neprijemne. To, že hlavní hrdina neumí plavat, by se dalo tolerovat, vzhledem k tomu, že do vody díky nemoderním a všudekdeautořipotřebujícím neviditelným zdem se ani nedostanete. Dokonce díky nim nemáte ani šanci zabít se při seskoku z budovy apod. To jen na lineárnosti přidává. Při dalším srovnávání s konkurencí mi tu chybí více způsobů, jak vyhodit člověka z auta, případně majitel vztekle držící kliku, zatímco s ním auto smýká. Absenci kaskadérských kousků oželím, ale možnost vyskočit z auta za jízdy být mohla. Stejně jako při velkém strčení nedocílím spadnutí člověka na zem, tak při velkém nárazu autem také nejsem přesvědčen o realitě destrukce modelů. Příběh neni sice nijak originální, ale ve stylu Kmotra, Road to Perdition, nebo třeba Pulp fiction opravdu napínavý a zábavný. Škoda jen, že není delší. Pravda je, že celá hra jde dohrát za 10-11 hodin, s tím, že animace a přejezdy do postele po každé misy zaberou minimálně 70 procent a opravdové střílecí akce si člověk užije až na konci. Mise jsou sice originální, ale je jich málo a myslím, že žádná z nich nepřekonala mnoho památných misí z jedničky. Jasně, je tu spostu vylepšení, od grafiky až po ničení sloupů při přestřelce apod.. Hodnotím zábavu a stejně jako u CoD vysokou návykovost a navíc zde hraje roli i trocha toho vlastenectví.
Pro: grafika, filmová atmosféra, systém odemykání zámků, možnost kradení všech typů aut od začátku, první a vězenska kapitola, zimni a letni verze mesta, systém životů, vliv na zraneni pri narazu, odkaz na první díl, zatím nejchytřejší policie ze všech her
Proti: mnoho kroků zpět, krátké, lineární, neukončený děj, otravné přejezdy, málo akce,vliv na zraneni pri narazu, nejotravnější policie ze všech her
Heart of Darkness
Pro: příběh, animace, logické úkoly a samospouštěcí pasti, obtížnost
Proti: nejde na windows 7, pro choleriky obtížnost
Jurassic Park: Trespasser
Pro: volnost pohybu, ukazatel životů, atmosféra, fyzika, nejeden památný moment, systém manipulace s předměty
Proti: systém manipulace s předměty, podivné držení větších zbraní, nekteré logické hádanky, nudná intra
Pro: herní doba, zajímavé charaktery, draci v hlavní roli, zajímavé promo hry, různé začátky a konce, závěrečná část hry
Proti: klasické rpg neduhy, nulová mimika, klišé příběh, chyby v grafice, pouze čtyři sloty ve skupině, robotické AI