Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 90
Nejprve jsem se těšil. Pak jsem se těšit přestal a skoro zapomněl, protože uběhlo moře času. Nakonec hra vyšla a já ji skoro ani nezaregistroval. Dostal jsem se k ní s odstupem nějakého roku a vlastně jsem ani moc nečekal.

Recenze byly povětšinou sice kladné, ale nabyl jsem z nich ponejvíce dojmu, že je to prachmizerná střílečka. Jak mile jsem byl ale překvapen! RPG prvků opravdu nezbylo mnoho (pokud bereme dogma RPG = vývoj postavy), přesto je hra víc RPG než kdejaké "true RPG". Jde tu o ten roleplaying, prožitek a požitek ze hry. A toho je ve Stalkerovi víc než dost!

Hodně hutná atmosféra, parádní příběh, kvalitní zpracování, občas bug. :-D Já osobně bych k lepšímu hodnocení uvítal větší spřažení s takřka oficiální knižní předlohou (Piknik u Cesty), ale to by pak už asi nebyla hra ale simulátor přečastých úmrtí. :-)

Pro: atmosféra, dynamika akce, příběh, technické zpracování

Proti: stinné stránky technického zpracování

+20 +21 −1

Fallout

  • PC 100
Tahle hra nemusí sednout každému. Přesto kdo ji nehrál (nebo alespoň nezkusil), ten jako by snad ani nežil.

Vynikající systém vývoje postavy, tahový soubojový systém, kombinace propracovaných lokací a mapy k přesunu mezi lokacemi, stylová grafika, humor, atmosféra, příběh. To a spoustu dalšího jsou hlavní devizy Falloutu, kterými si získal tolik (skalních) fanoušků.

Vydejte se i VY do nehostinné pustiny, která však není tak uplně pustá, jak by se na první pohled zdálo...

Pro: humor, atmosféra, soubojový systém, vývoj postavy, možnost odlišného přístupu, ...

Proti: hra občas padá :-(

+14 +15 −1

Fallout 2

  • PC 100
Další z her, které jsou zařazeny v kolonce "srdcovka". Stejně jako v jedničce mě tenhle mírně ujetý svět naprosto uchvátil. Nádech padesátých let, spousta zajímavého humoru, nespočet možností jak řešit situace.

Navíc zůstal z jedničky propracovaný vývoj postavy a kvalitní (byť občas poměrně zdlouhavý) soubojový systém. Přibyla spousta nových předmětů a kupa zajímavých lokací. Navíc některé lokace z jedničky prodělaly překotný vývoj, což je pěkné takhle s odstupem vidět.

Komu se líbila jednička a dvojka ho nějakým řízením osudu minula, pak je to pro něj povinnost. Komu se jednička nelíbila, ten ať dvojku ani nezkouší, protože ty hry jsou jako dvojčata. :-)

Pro: vše dobré z jedničky zachováno, styl, humor, systém

Proti: na některých konfiguracích se objevují pády hry :-(

+20

Wolfenstein 3D

  • PC 80
Tak hele, Hitlere, nakopu ti koule!

Krásné vzpomínky na potemnělý počítačový klub ozářený blikajícími, mizernými monitory. Zde na dvou počítačích fungoval Wolf. Jen hádejte, které byly vždy obsazeny jako první?

Pro: hratelnost, možnost nakopat Hitlerovi zadek

Proti: tehdy žádné proti neexistovalo, snad až na absenci více počítačů, které by tu hru rozjely

+10 +13 −3

Sid Meier's Civilization

  • PC 100
První setkání s touto mega-hrou jsem zažil na počítačovém kroužku. Tehdy jako malý capart jsem netušil, jak někoho může něco tak ošklivého (v konkurenci Wolfensteina) bavit. Když jsem ale chytil rozum, tak jsem tu hru vyzkoušel a ... No a nakonec dávám absolutní hodnocení, protože tohle je pecka!

Geniální nápad přetavený do snadno pochopitelného a dobře fungujícího celku. To jsou atributy, kterými se může pyšnit málokterá hra. Civilizace ale úplně bez problémů a svoji hratelnost si zachovává dodnes.

Pro: nápad, zpracování, hratelnost, návykovost

Proti: návykovost :-D

+5

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 100
Hra na věky věkův.
Pokud bych měl zvolit svou nejoblíbenější tahovou strategii, pak to bude určitě Heroes 3. A to i přesto, že první setkání s touto hrou (legendární omezená demoverze) ve mě vyvolalo spíš špatné pocity. Nevím proč, ale nemohl jsem si zvyknout na "realistickou" grafiku, která tolik kontrastovala s předchozími (výbornými a již tehdy oblíbenými) díly.

Sejde z očí, sejde z mysli.
Demo odvál čas a já se postupem času dostal k plné hře. Na staré zážitky jsem ani nevzpomněl a do hry se okamžitě zažral. Zpracování bylo náhle takřka dokonalé a grafika byla jen třešnička na dortu (jak paradoxní, co s člověkem dělá čas).

S H3 na věčnost
Ať už to je spoustou kampaní, datadisků či přídavků (WoG!), ta kHeroes 3 se dá hrát dodnes. A taky tomu tak činím. Hrady jsou neuvěřitelně vyvážené a to by v tom byl čert, aby si každý nenašel to svoje. A to klidně i v každém hradu. Co je ale opravdu dokonalost sama, to je mód Hot Seat, který zabil půl mé puberty. :-D

Pro: vše :-)

Proti: nic :-)

+17 +18 −1

Age of Wonders II: The Wizard's Throne

  • PC 90
Moc pěkná a řemeslně dobře vyvedená variace na Heroes of Might & Magic kombinované s Civilization. Aneb kdo hrál stařičké Master of Magic, tak tu bude jako ryba ve vodě.

A protože Master of Magic byla hra vynikající, nejinak je tomu i u AoW. Herní mechanismy jsou dobré a hlavně fungují. Smysluplně navržené rasy, které jsou poměrně dobře vyvážené. Slušná hra počítačového protivníka. A celé je to završené kvalitní hudbou a pěknou stylovou grafikou.

Hodně štěstí Merline.

Pro: hratelnost, grafika

Proti: místy zdlouhavé

+6

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

  • PC 80
Arcanum v mém žebříčku Fallouty nepřekonalo, ale rozhodně jim slušně šlape na paty. Bohužel je to hra, která v sobě nese ohromný balvan, který sedne na nerozhodné postavy. Teda jako stvořený k tomu, aby mi spadl na záda a já se dál nehnul.

Ta volba, ta zatracená a nevratná volba, jestli se vydat cestou magie nebo technologie. To je něco, co mi zlomilo vaz. Za celou hru jsem se totiž nebyl schopný rozhodnout, na kterou stranu se přiklonit. Takže jsem to dohrál opravdu trapně neutrálně. Ono by to vlastně jinak vypadalo divně. Hrál jsem totiž za poloobra a specializoval se na pěstní šarvátky. :-D

Každopádně kdybych nebyl takový nerozhodný cucák, tak si hru užiju mnohem lépe. Systém vývoje postavy je pěkně propracovaný a už jen samotná grafika, byť není nejlepší, tomu dodává správný fantasy/steampunk punc. :-) No a v neposlední řadě dokonalá volba smyčcového kvartetu jako hudebního doprovodu. Za to palec nahoru, skoro až do nebes!

Pro: hudba, herní mechanismy a svět

Proti: hra není určená pro nerozhodné blbečky (tzn. pro mě)

+18

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 100
Temné dobrodružství plné upírů. Úžasná noir atmosféra říznutá místy do parádního hororu. Akční scény možná nepůsobí nejlépe (místy lehce zmatené, nevyvážené či snadné), ale o tom tahle hra vůbec není. Tahle hra je o atmosféře temnoty, která by se dala krájet.

Lokace neoslní svojí rozlohou, ale zpracováním, které dokonale dokresluje upíří téma. Noční život jaký nikdo nezná, války znepřátelených upířích klanů, vyžizování účtů, to všechno a mnohem víc si háč vyzkouší a hra ho nepustí, dokud ji nedohraje. Nebo dokud mu nespadne.

Tím se dostáváme k jediné slabině hry. Tou je technická nedokonalost. Neříkám, že je to tragické. Já to hrál zcela bez patchů a taky se to dalo. :-) Jen občas nějaký ten bug trošku zamrzí.

Pro: atmosféra, atmosféra, atmosféra, a pak taky všechno ostatní

Proti: sem tam bug ;-)

+17

Wacky Wheels

  • PC 90
Potřebuje tahle hra komentář?

Nejlepší závody, které kdy spatřily světlo světa. Mají styl, adrenalin i napětí. A hlavně mají ježky, periskopy, losy, velbloudy a další vylomeniny, které jinde nenajdete. Pro milovníky ulítlé kolektivní zábavy je to i po tolika letech povinnost!

Pro: vše

Proti: zrovna tu není nikdo, kdo by si dal split screen

+24

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
O téhle hře by se dalo jednoduše napsat: "interaktivní film". Naprosto úžasný herní zážitek, vynikající příběh, parádní jazzové tóny podkresové hudby a v neposlední řadě (na svou dobu) skvělá grafika.

A jako bonus po dohrání se otevře extrémní jízda, což je perlička pro trpělivé. Některé "odměny" opravdu stojí za to. :-)

Pro: příběh, hratelnost, extrémní jízda

Proti: místy nevyvážená obtížnost

+16 +21 −5

Wizards & Warriors

  • PC 80
Hardcore? Možná. Kobková záležitost ze staré školy. Důraz je zde kladen zejména (dá se říct výhradně) na ty kobky, které jsou opravdu skvělé, zatímco cestování na povrchu je zdlouhavé a poměrně nudné. Ale ty kobky, ty jsou vážně luxusní. Pokud člověk překousne ne zcela ideální ovládání a některé drobné chybky, tak se mu W&W odvděčí vynikajícím herním zážitkem. Tolik originálních dungeonů pohromadě se jen tak nevidí. :-)

Pro: kobky, herní mechanismy, hratelnost

Proti: občas zdlouhavé, a hydra mi dala sakramentsky zabrat

+10

Wizardry 8

  • PC 100
Mé první setkání se sérií Wizardry se proměnilo v okamžitou a bezmeznou lásku. Těžko slovy popsat mé ohromení, které ve mně hra vyvolala. Kombinace sci-fi a fantasy nemusí sednout každému, ale mě doslova magicky/magneticky (doplňte dle vlastního přesvědčení ;-)) přitahuje. Krásný svět plný zajímavých zákoutí a nestvůr. Už jen tím, jak píšu tenhle komentář se mi sbíhají sliny a mám nutkání hru zase nainstalovat. :-)

Pro: systém vývoje postav, prostředí, sci-fi/fantasy, příběh a všechno ostatní

Proti: vůbec nic

+9 +10 −1

X-COM: Terror from the Deep

  • PC 80
Jedničku miluju, ke dvojce jsem si vztah nevypěstoval. Cizácké báze jsou obrovské a možná díky tomu mne nebavilo je prolézat, stejně jako titěrné kajuty při přepadech lodí. Jinak je hra v podstatě stejná jako první díl, nicméně mi to na pokračování přijde málo. Možná proto jsem hru nikdy nedohrál...

Pro: stejné principy jako v jedničce

Proti: rozlehlé základny, zašantročení emzáci

+3

UFO: Enemy Unknown

  • PC 90
Tolik hodin. Tolik hodin. Tolik hodin skvělé zábavy!!! Ta hra má úplně vše. Vynikající realtime část, tahovou část, správu základen, mužstva, letky, výzkum, vývoj. Prostě všechno a všechno to funguje na jedničku.

Pro: vyvážený mix rts/tbs/rpg, atmosféra, výzkum, ...

Proti: kryskladi při obléhání města

+2 +4 −2

Red Baron

  • PC 90
Tahle hra je velká část mého dětství. A po vzoru kapitána Bigglese bylo povinně mé nejoblíbenější letadlo Sopwitch Camel.
+4 +7 −3

American Mcgee Presents: Bad Day L.A.

  • PC 40
Na první pohled mě ohromilo, dál však už téměř unudilo. Je sice fajn, že si hra nebere žádné servítky, nicméně je tak stereotypní a později nudná, že se nezmůže ani na průměrné hodnocení. K dohrání jsem se musel opravdu přemáhat.

Pro: styl

Proti: stereotyp, nuda

+7

Gothic II: Night of the Raven

  • PC 100
Skvělý doplněk pro už tak vynikající G2. Nový herní svět je úžasný (zejména oblast propastí), hra také přitvrdila, což je jedině dobře. Hráč zase pocítí každý nový level, novou zbraň, ... Vodní mágové rozhodně nezklamali.

Pro: nový herní svět

Proti: zdlouhavé přesuny

+7 +10 −3

Gothic II

  • PC 95
Ačkoliv dvojku považuji za opravdu vynikající hru, přesto u mne o chloupek vede jednička. Prostředí pod bariérou bylo pro mne prostě nepřekonatelné. Tím samozřejmě neubírám z kvalit dvojce. Khorinis a okolí je také skvělé, husté lesy, náhorní planiny, zdevastovaná kolonie, všechny tyhle scenerie jsou také úžasné. Jen mi zkrátka trošku chybí ta jedničková atmosféra bezmoci.

Pro: herní svět, postavy, grafika, příběh, ...

Proti: nic zásadního

-1 +5 −6

Albion

  • PC 100
Kdosi (jenprodnesniden) v komentáři napsal: "rikejte mi treba herni barbar, ale Albion me vubec nedostal, asi to bude tim ze jsem se k tehle kultovni zalezitosti dostal moc pozde.."

Nezbývá mi než těžce nesouhlasit. K téhle hře jsem se dostal koncem roku 2008, tedy opravdu pozdě. Ale co? DOSbox funguje stále a i přes technické vymoženosti nových her, jejich ultraskvělé grafické efekty, miliony polygonů na postavách, superintenzvní herní zážitky korunované nejmodernějšími bumpmappingy a dynamickými světly, tak i přes to mě stařičký a na dnešní poměry ošklivý Albion bavil. A bavil mě moc!

Jádro pudla je ve skvělém (!!!) příběhu a jeho vyprávění. Atmosféra krásné nepoznané planety, kdy člověk hltá každý její nový kousek či nové stvoření, které potká. A ta úžasná kreslená grafika a podmanivá hudba tomu dodávají krásu, která se samozřejmě nemůže měřit dnešním metrem, ale je jednoduše nezapomenutelná.

A byť bych možná uvítal propracovanější vývoj postav, musím i tak říci, že se jedná o jednu z nejlepších her, které jsem kdy hrál. Palec nahoru!

Pro: příběh, atmosféra, zpracování

Proti: vývoj postav (stejně je to nepodstatné)

+21 +22 −1