Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Mareček • 37 let • Rezident v automotive, teréňák-mapovatel v OP • Frýdek-Místek (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

TOCA Race Driver 2

  • PC 60
Pořád celkem poctivá závodní ňamka, v současné době se ale nemůžu zbavit pocitu, že šlo jen o takovou rozcvičku / mezifázi mezi originální jedničkou a k dokonalosti dotaženou trojkou. A pochutná si každý.

S příchodem TOCA 3 hra každopádně zle ztratila na ceně.
+2 +3 −1

Ford Racing

  • PC 60
Krátké a omezené, ale i zábavné a hlavně levné... prostě kvalitní budget. Časem už to ale tak kvalitní nebylo.
+2 +6 −4

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

  • PC 50
Zpočátku alespoň zajímavé, jinak ale nuda v dnes už naprosto ošklivé grafice - nechce někdo originálku? :))

No, ještě tak 30 let a nejlepší válečný hry mají na průměrný válečný filmy.
-33 +4 −37

I.G.I.-2: Covert Strike

  • PC 70
Z téhle politicky těžce nekorektní stealth věcičky si vzpomínám hlavně na dvě věci: na krásnou - v r. 2003 bezkonkurenční - modroučkou noční grafiku (modrá je dobrá, viz Thief 3 sexiness!) a celkem složitou hratelnost, tuším že podloženou nějakým prekérním a prasáckým ukládacím systémem. I když, kdoví, jak to s tou složitostí a prekérností nakonec bude, byl jsem eště levý jak pařez... Nu, hlavně že už hra konečně nafasovala crosshair (viď, Projecte IGI 1 :)).
+10

Feeding Frenzy

  • PC 70
Celkem určitě nejlepší hra z tohohle specificky požíracího žánru (který snad nikdy nevyplul výš než do sharewarovýho moře) se kterou jsem se do nynějška setkal (už je nevyhledávám), akorát ten hodinový shareware-limit mě myslím dost iritoval. S takhle mrzkým časovým fondem se někam dostat, to si žádá opravdu epicky kvapný dlabání rybiček.
+2 +4 −2

6 ženichů a 1 navíc

  • PC 60
Přihlouplá, ale celkem nadprůměrně hratelná "typicky česká" adventure o hrbatém proutníkovi, o nějž by "opřela kolo" jen skutečně choromyslná slečna. S přimhouřeným levým okem za 6/10.

Painkiller: Overdose

  • PC 60
Solidní datáč k solidní hře, ale nic víc. Hratelnost levelů je IMHO značně kolísavá a ani ty HW nároky nebyly až tak nízký, jak se čekalo (256 MB X800 GTO). Sorry, Tlamiczko. :-)
-3 +6 −9

Elasto Mania

  • PC 70
Jednoznačně jedna z nejlepších a nejzajímavějších freewarovek všech dob, která celkem nepřekvapivě spustila lavinu plagiátů. Prima jednoduchý styl grafiky (tehdy to bylo na freeware celkem TOP), editor a dobře ujeté pokročilé levely.
+9 +11 −2

The Sims

  • PC 50
Zařizování bytu v The Sims - 50%. Pomocná ruka při zařizování (reálného) bytu na jaře - 60%. :)

Aneb další nápaditý / časem dobře zpeněžený kult, který jde nějak mimo mě.

-6 +6 −12

Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars

  • PC 85
Ať je předchůdce, resp. následovník jakkoli průměrný, Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars jsou podle mého názoru výborná hra a pořád jediná fantasy RTS, která mě opravdu dlouhodobě držela (v řádech několika desítek hodin). V zásadě za to mohla hlavně brilantní "sociální rovina" hry (systém vojevůdců, pěšáků, jezdectva, v nálevně rekrutovatelných hrdinů a náhodných dobrodruhů atd atd), která zdárně ukojila mé šlechtitelské choutky, aniž bych musel klesnout k něčemu tak zženštilému, jako je Black & White nebo The Sims. :-) Holt pojmenujte třeba prase a uvidíte, že bude těžší ho potom zabít - se jmény i těch nejzelenějších zelenáčů to tady funguje víceméně na stejném principu.

Dobrá je ve hře i politika. Thumbs up... berte, kdo můžete. Diablisté nechť hrají za buranskou rasu Fryhtanů.

Škoda jen, že originálky (bundle) z GameStaru byly vždycky tak hrozitánsky ošklivý.
+4

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC 55
Morrowind mohla být v rukou rozumého lead designera celkem cool hra, ale to by její decentní kvality nesměly být roztahány na území přibližně o velikosti Sovětského svazu - z kvalitní a drahé kůže natáhnuté na skřipec, aby byla delší, taky dostanete po zásluze jen paskvil. Asi nemá cenu dodávat, že je to ryze můj osobní názor, ale nejzábavnějším elementem pak zůstávají malé milé věci dotvářející (nebo spíš vytvářející?) svět Morrowindu - hledání různé fauny a flóry, brození se deltami řek za účelem slídění po rozsekaných pirátských korábech, objevování kobek (ale už NE otevírání jejich zpravidla nudného obsahu) atd atd. A knihy, knihy do ruky vůbec nebrat. Suma sumárum jde sice o desítky hodin potenciální zábavy, ovšem s tvrdě dekadentní tendencí.

PS: designér dementního Vivecu by za trest už nikdy neměl byť jen sáhnout na žádnou formu RPG projektu. Nebo pár století válet kámen místo Sisyfa. Nebo obojí.

PPS: i těch mrzkejch 60% pro mě téměř ve všem stačí na sequel Oblivion. Kdyby se stalo něco tak politováníhodného, že bych se stal skalním TESařem, dovedu si představit, že bych autory za osekání (sic roztahaného, ale pořád ještě) RPG do akční podoby z duše nenáviděl.
+11 +15 −4

Carmageddon TDR 2000

  • PC 70
Rozhodně cool závody - pojízdná morčecí klec FTW. Pakárna nad všechny pakárny. V dobrým.
-4 +4 −8

Need for Speed II

  • PC 70
Tyhlety Speedy byly best of (podle mě až do Undergroundů), hlavně v multiplayeru. Málo tratí, i když hrozně rozmanitých, dobrá hratelnost. Pasáže za sněhu a ledu FTW... prostě pecka. :-]

The Suffering

  • PC 30
Ošklivá grafika, nezajímavá hratelnost a, co je hlavní, sotva stopové množství děsu. Kdybych měl tuhle podhru popsat dvěma slovy, bylo by to asi "fucking joke?"
-12 +4 −16

Neverwinter Nights

  • PC 40
Jedno z nejnezáživnějších RPG, které se mi nějakým způsobem dostalo pod ruce, s nezajímavou zápletkou a questy, nepřehlednou kartou charakteru a inventářem, v nepříliš svižném enginu. Kamera víc než chaotická, "ožralá" by možná bylo to správné slovo...

Zároveň hra, která tak nějak odstartovala všeobecné veselí a bezuzdné nadšení recenzentů nad každým poctivě vyhypovaným RPG (Morrowind, Oblivion, ale někde i VtM: Bloodlines), které nedokážu a ani nechci pochopit.

NWN1 nebrat. Snad pokračování.
+6 +14 −8

Serious Sam II

  • PC 70
Na moje gusto někdy trochu moc cáklý (papouško-granátomet), ale právě značná cáklost dělá téhle sérii jméno - taková srážka s vesmírnou lodí plnou vývojářů se jako příběhový element neobjevuje zrovna každé pondělí. Srovnáno s přímými konkurenty, jedná se podle mého názoru o lepší a tak nějak svižnější hru než je třeba Painkiller: Overdose... na svižném enginu a v grafice, která hře sedí. Jak to ten CroTeam dělá?
+5 +8 −3

Need for Speed: Hot Pursuit 2

  • PC 60
Další 'hra mýho útlýho počítačovýho věku', nad kterou jsem (jako pyšný vlastník stroje 486 / 16 MB RAM) chodil vzrušeně slintat nejdříve k sousedovi a potom ke strýci. A ruku na srdce, z toho, co se mi tenkrát zdálo jako ultimátní božárna, dnes zbývá jen velmi sporně zábavná/hratelná, dávno překonaná záležitost. Mohu tak konstatovat díky více než slabým jízdním i fyzikálním vlastnostem, mnohdy až příliš vleklým a jednotvárným závodům a nepříliš nápaditě zamontovaným cajtům.

Na druhou stranu soundtrack byl OK (jak je zvykem), prostý odemykací systém nám celkem stačil a osobně mám rád ten styl grafiky, jímž Needy kolem pátého (Porsche) a šestého (HP2) dílu disponovaly.

Každopádně než nové díly NFS tak raději tuhle věc. Roz-hod-ně.
+10 +11 −1

Descent to Undermountain

  • PC --
"Ano, já VÍM, že Descent to Undermountain byla příšerná hra" - čí je ksakru tahle Fallout 2 replika?
-4 +3 −7

Serious Sam: The First Encounter

  • PC 70
Asi nejtriviálnější a nejpřímočařejší střílečka všech dob - berme v potaz, že secrety v SS (mimochodem cool zkratka) hrály spíše podřadnou roli a ammo se v levelech nacházelo ve stylu "nažer se a dalších 10 minut likviduj" - celkem rozumně bez snahy budovat jakýkoliv seriózní příběh, ale zároveň VELMI HRATELNÁ. Krájet ty ujeté obludky z ujetých prostředí je v SS díky pěkné a přehledné grafice, svižnému engine a prima řešených zbraních velká psina.

A ano, poněkud menší psina už byla např. taková žába zaseknutá za libovolnou texturou (AI, jak víme, zde fungovala v podstatě tak, že nefungovala) a znemožňující další postup. Ještě že ty mrchy kvákaly jak pominutý...
+14 +15 −1

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 70
Co si budeme povídat, epizodky ze světa Half-Life 2 mají mírně sestupnou tendenci a Episode Two v tom není výjimkou. Kdo hrál předchozí HL hry poctivě, jistě se nebude moci zbavit dojmu, že to co děláte jste už minimálně jednou dělali. Tvůrci si zde dovolili i věc dříve naprosto neslýchanou, a sice od začátku do konce nudnou kapitolu, a silné momenty (např. alien-like situace s věžičkama, třemi tunely a hromadou pobitého hmyzu) se obecně nepříjemně často střídají se slabšími.

ALE.

To vše tradičně zachraňují všechny ty věci, co jsou na HL odjakživa tak nádherné - krásný engine, krásně specifické zvuky všeho kolem, krásná Alyx, etc... i ten HUD je v HL krásný. ;-)

Btw, auto potěšilo - asi si do světa HL skočím na návštěvu i příště.
-4 +8 −12