Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Descent to Undermountain

30.12.1997
30
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra, na ktorej vytváraní sa podieľalo i niekoľko známych mien, ako Chris Avellone, Scott Bennie, John Deiley, Robert Holloway, a Steve Perrin. Descent to Undermountain bola prvou hrou zo sveta Forgotten Realms, a prvou AD&D všeobecne, ktorá bola prevedená do kompletného 3D prostredia. Postavená – ako i jej názov napovedá – na 3D engine hry Descent. Hra ponúkala 6 rás, ku ktorým si hráč mohol vybrať zo širokej ponuky povolaní, dokonca s niektorými unikátnymi vlastnosťami (napr. zlodeji dokázali liezť po stenách).

Pod mestom Waterdeep sa nachádza priechod do známeho Underdarku, miesta, plného nepriateľských obyvateľov a nehostinného prostredia. Kdesi v jeho hlbinách leží dávno stratený meč bohyne Lolth. Meč pavúčej kráľovnej. Ukradnutý pred mnohými rokmi. Ten kto sa ho opováži nosiť bude zničený.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Descent to Undermountain byl většinou hráčů a recenzentů pohřben velmi záhy kvůli množství bugů, které jsou hlavním problémem tohoto titulu. Původní verze hry se skutečně nedala hrát, nicméně s posledním patchem je hra podle mého soudu o řád až dva lepší než jak ji líčí většina recenzí.

Jedná se o poměrně zdařilou kombinaci RPG a akce. Přestože se autoři díky tomu nevyhnuli jistým zjednodušením (například pouze čtyři druhy povolání), tak je stále možné špatně vedeným rozhovorem úplně minout vedlejší úkol nebo přimět NPC k útoku, ačkoli šla situace vyřešit i mírumilovně (a se ziskem většího množství zkušeností než při řešení pomocí boje). Ve hře se nachází množství teleportů, tlačítek, tajných chodeb a průchozích zdí, některé místnosti je možné přecházet po stropních trámech, jiné zamotají hráči hlavu vícepatrovou architekturou. Hra má slušnou atmosféru, z Yawning Portal ve Waterdeep se hráč na začátku každého z patnácti hlavních úkolů dostává do propleteného komplexu podzemních chodeb, dolů, pohřebišť, doupat koboldů či pevnosti zlodějů nebo drowů. S tím také souvisí slušná variabilita nepřátel včetně některých obzvláště tuhých kousků (Beholder není zdaleka nejtvrdší). Příběh je postavený na staré klasice (dobrodruh dostává od Khelbena celkem běžné úkoly spočívající ve vybíjení příšer a hledání pokladů, záchrana světa se nekoná).

Největším problémem jsou již zmiňované bugy. I s posledním patchem se mi stávalo, že hra poměrně často padala, částečně pomůže v DosBoxu nastavit memsize na více než 16.
Po zabití několika málo konkrétních nepřátel hra vždy spadla (stačí ve hře pro daný boj deaktivovat zvuk). Po použití Potion of Flying a vyprchání jeho účinků postava stále levitovala a hru jsem dohrál pomocí dalších Potion of Flying, protože normální pohyb byl nemožný, naštěstí je jich k nalezení dost a je možné je i koupit. Poté, co postava utrpěla Blind, se nevratně rozhodila grafika a reinstall hry (který rozhození grafiky jako jediný řeší) zase způsobil restart nabídky obchodníků (předměty pro postavy na počátečních úrovních), řešením je Blind -> Load (pokud budete zálohovat savy, pozor na to, že se nacházejí jednak ve složce SAVE a druhak jsou třeba hlavičky v souborech SG v hlavní složce hry). Diskutabilní je také jednorázové odpočívání pouze na některých místech (monstra se ovšem nerespawnují, takže by hra nakonec byla příliš jednoduchá). Vývoj postavy je také celkem zjednodušený a jak nejsem grafický geek, tak tak ošklivé portréty hlavního protagonisty se hned tak nevidí. Grafika prostředí je také celkem nehezká, spousta úrovní je převážně laděná dohněda.

Pokud jste RPG fanatici, dejte přes negativní recenze hře šanci. Zbylé bugy lze po aplikaci posledního patche obejít a podobných her není mnoho (AD&D RPG z vlastního pohledu).

Pro: atmosféra, leveldesign, variabilita nepřátel, klasické pojetí příběhu

Proti: bugy, grafika, zjednodušení

+23
  • PC 55
Tak čo s tebou chlapče, nepotešil si ma... Veru tak, ani parta talentovaných vývojárov nedokázala z bláznivého nápadu spraviť kompletný 3D dungeon na engine hry Descent, vyťažiť dobrú hru. Kde bol teda problém? Hlavne v ovládaní hry, nepriateľskom neprehľadnom a divnom. A druhý, neuveriteľná zabugovanosť a technická nedoladenosť celej hry. Bola to veľká škoda a ťažké sklamanie vo svojej dobe, a dnes ešte viac vynikajú všetky nedostatky tejto hry. Na druhej strane, vo svojej nostalgii a hľadaní výziev, sa možno jedného dňa k tejto hre vrátim a tentoraz ju skúsim aj dohrať. Avšak, ako hovorím, jej technická kvalita vám stavia pri hraní ohromné prekážky. Škoda, jedna z premárnených šancí minulosti.

Pro: ehm, dobrý nápad a Forgotten Realms...

Proti: všetko ostatné, cez spracovanie až po ovládanie.

+11
  • PC 0
Descent to Undermountain je brilantná ukážka toho, až do akej miery je možné brať technickú stránku hry do úvahy pri výslednom hodnotení. Je zbytočné rozoberať čo len jediný bod zo samotnej hratelnosti. Jednoducho túto hru nebolo možné hrať súvislejšie ako 5 minúť. To sa ani nedá nazvať výrazom časté CTD, to si človek totiž predstaví niečo čo sa dá aspoň trochu hrať. Pre lepšiu predstavu uvediem takú bežnú hodinu hrania: startup, intro -> CTD, startup, intro -> CTD, startup, intro, menu -> CTD, startup, intro -> CTD, startup, intro, menu, load, otvorenie inventáru -> CTD, startup, intro -> CTD,...

DtU je jedna z mála hier, ktorá v mojich rukách skončila v podobe zlomeného CD a potrhaného manualu/krabice približne mesiac po vydaní.
+2 +4 −2
  • PC --
"Ano, já VÍM, že Descent to Undermountain byla příšerná hra" - čí je ksakru tahle Fallout 2 replika?
-4 +3 −7