Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
29 let • Student • Mariánské Lázně (ČR - kraj Karlovarský)

Komentáře

Bad Piggies

  • PC 100
Ehm... Jak začít... Je tolik věcí, které bych o této hře mohl říct (napsat)...
Nejprve bych chtěl říct, že hraju na mobilu (na PC jsem zkoušel taky, je to stejný, akorát chybí multitouch). Hraju na iPhone 4S, takže jsem si to zaplatil a ne jako ty Androiďácký luckeři :D

Když jsem před pár lety začal hrát Angry Birds, nevěřil jsem, že může být nějaká logická arkáda aspoň podobně zábavná. Vše se změnilo, když jsem si po shlédnutí pár her u kamaráda koupil Bad Piggies.

Hned mě zasáhla úvodní obrazvka. Interaktivní a náhodná vozítka, nejčastěji s TNT a pěkný BOOM. Rohodl jsem se začít hrát. Tváří se to jako logická až téměř těžká hra. Ale není. Je to prostě sranda. Prvních pár levelů mi došlo, že abych sebral všechny hvězdičky , tak můžu levely opakovat. Navíc lze úkoly řešit i jinak, takže znovuhratelnost je zaručena.
Velká variace součástek dává tu pravou hratelnost. Kombinace, kombinace, kombinace... A vo vo vo tom to je.

Ozvučení a grafika - opět Rovio zaválelo. Zvuky jsou kvalitní, vtipné a skvěle se k takové hře hodí. Grafika zůstala stejná jako u Angry Birds, na té se snad už nedá nic zlepšit. Ale třeba odlesky koleček jsou dokonalou iluzí točení.

Fyzikální stránka hry je vymakaná do dokonalosti. Různé nastavení vrtulí, motorů, rozložení váhy (dřevěné, kovové bedny), velikost koleček... Všechno závisí na všem.

Zatím (doufám, že na velice krátkou chvíli) jsou pouze dvě skupiny levelů - jezdící a lítací. Při dosažení určitého počtu hvězdiček za každou sadu levelů se odemyká speciální level, který je obvykle obtížnější. Naštěstí, protože jsem se do hry hódně zažral, jsem sebrál úplně komplet všechny hvězdičky.
Za každou sadu levelů a sbírání lebek se odemykají sandboxy. A to je právě místo, kde začíná zábava. Během postupného hraní sbírá hráč nové a nové součástky do sandboxu. Cílem sandboxu je sebrat 20 hvězdiček rozmístěných všude po mapě. Ale když mátě všechno sebráno, můžete si hrát dál! Ve škole, pod lavicí, stavíte šílenější a šílenější vozítka. Kombinace dynamitů, pružinek a raket neomrzí nikdy :D

Vlastní názor na hru nechám na každém z vás. Na PC je demo, na Android zadara a iOSáci... No máme youtube :D

Jenom pro info uvádím své výsledky:
Ground Hog Day - 135/135*
When Pigs Fly - 135/135*
Sandboxy - 100/100*

Pro: Všechno

Proti: Snad jen ta návykovost... A taky žere baterku :D

+10

Sniper Elite V2 - The Neudorf Outpost

  • PC 65
Hele ho! Na Steamu je další DLCčko na Snipera! OK, stahujem, 4€ pryč... Snad to bude stát zato!
No, jak se to vezme... Grafika stejná, zvuky taky, o těhle věcech si přečtěte v komentáři na původní hru Sniper Elite V2... Opět se podívám pouze na zvláštnosti.
Tak zaprvé: Takzvané volné prostředí. Ano, pánové a dámy, už to není koridorovka! Jak to v Rebellionu dokázali? Prostě udělali, dá se říct, čtverec a ten a zaplnili třeba budovama, který jdou procházet! Takže máte asi 3 nebo 4 cesty, jak se dostat k cíli.
Naskriptovaný je to jako blázen. Položíš určený počet náloží nemusíš pokládat všechny, stačí jenom asi 3 a ty jsou blízko od sebe a hned z čistajasna se začnou sjíždět němci... A hlavně k tomu místu, odkaď jsi vylezl. Cesta zpátky je celkem strastiplná. Ještě to ani nebouchlo a už stejně všichni němci v Německu ví, že se něco děje. není ale nic jednoduššího, než je v tom "volnym prostředí" obejít.
Neboť ke Sniperovi patří pseudo-stealth máme tady třeba letadla, která v pravidelných intervalech přelítají nad oblastí. Taky dobrý.
Jako za 4€ by se toho dalo udělat víc, než půl hodinky plížení a dvě nový pušky...

Pro: Volný prostředí, nový zbraně...

Proti: Chybí závěrečný výbuch, skripty, skripty, skripty...

+16

Sniper Elite V2 - Kill Hitler

  • PC 90
Jednoho krásného sobotního večera po dohrání základní kampaně Sniper Elite V2, mě ještě trochu svrběly prstíky a tak jsem vyplázl pět éček a za pár minut se mi to DLCčko dostáhlo.
Sice jsem si říkal: "Jedna mise? 5€? No, sice dvě pušky, ale budiž!" A ono to nakonec nebylo zlý... Mise sice průměrnější, ale ten konec...

Abych se rozepisoval, to ne, to si přečtěte komentář k původní hře: Sniper Elite V2
Pouze dojmy z tohodle: Pouze pár zvláštností: Proč vlak čekající na Hitlera pořád troubí a troubí (abych mohl střílet)... A proč Hitler přebíhá pouze, když dojdou vojáci na střílení? Přece když je pokrytej tak lepší, ne? A proč před postřílením asi osmi skopčáků se vůbec neozve ten sniper nahoře? Teprv až k němu dojdu, tak se projeví...

Sice nějaký ty nejasnosti jsou, ale ten konec, kdy Hitlerovi napálim kulku pěkně do srdce... Ten to zachrání...

Pro: KILL HITLER!!!

Proti: Trochu nelogisch...

+13 +14 −1

Sniper Elite V2

  • PC 85
Sháněl jsem nějakou pěknou střílečku, nejlépe snipovací, ale ne moc prestealthovanou ani moc rambičskou. Mé přání bylo splněno tímto titulem.

Hru jsem prošel do Mission 7: Karlshorst Command Post na druhou nejtěžší, potom jsem zklamal a jel jsem na Custom (balistiku a všechno jsem nechal, akorát nepřátele jsem zhloupil).

HRA, HRATELNOST
Netajím se tím, že když hra není lineární a koridorová, tak se ztrácim... Ano, hoďte si po mě něčim, jsem takový. Naštěstí tato hra nabízí většinou několik koridorů, kudy jít, což mi vyhovuje.
Snipování jsem si užil. Už asi od třetí mise jsem docela dokázal odhadnout pokles a podobý věci, takže střelba a vše okolo ní mi vyhovolalo.
Pokud se zrovna nesnipilo, tak jsem s pochopitelnými důvody chodil s Welrodem. Taková parádní pistolka.
Pokud můžu dát radu těm, kteří chtějí hrát: Při Loadoutu si berte samopal té strany, o které víte, že se vyskytuje. Dostanete málo nábojů a pak je to těžký, když jste stealthový nemehlo jako já :D
Po hratelnostní stránce hře z mého pohledu nelze vytknout nic velkého.

GRAFIKA
Jak kdy... Někdy byla pěkná (třeba grafika postav se mi moc líbí), vozidel také, zbraní... Baráky taky občas ušly, ale co se jim nepovedlo byly ruiny a různě zbořený věci. Někdy na to nešlo koukat. A taky rostlinstvo... Fuj...
Ale kdytky jsou vedlejší, z grafickýho hlediska byl nejlepší jednoznačně asi takový ten znak SE:V2 Kulka skrz vnitřnosti! Nejsem takovej typ, ale když němčourovi ustřelíte koule tak se opravdu musíte pousmát :).
Občas se mi sice stalo, že zaměřim do okna, ve kterym jsou příčky - BUM - kulka letí úplně prázdnym oknem, mozek na zdi, pohled zpět, příčky zpět. To trochu ubírá...

ZVUKY
Se zvukama je to zvláštní... To bych napsal seminárku o zvucích SE:V2... To se mi nechce... Ve zkratce:Když zvoní zvon a bouchne tank, tak si toho nikdo nevšimne?! Good Job, Rebellion...
Úplný ticho a zvuk závěru pušky je hlasitější, než moje kroky? WTF?!
V přestřelce Němcové vs. Rusové jednou vystřelim a okamžitě znají moji přesnou polohu? Neztratil by se jeden výstřel pušky mezi ostatníma? Fuck logic...
Jinak výstřely, motory i hudba to trochu zachrání...
Zvuková stránka se vám moc nepovedla, kucí...

CELKOVĚ
Až na pár drobností mi těchto 6 hodinek přineslo dost zábavy... Hru vřele doporučuju, a komu se to nelíbí, ať ... si řekně, že Proti gustu žádný dišputát :)

85% celkově
95% hratelnost
90% grafika
70% zvuková stránka
+11 +12 −1

Angry Birds Space

  • PC 90
Angry Birds Space. Hra, kterou jsem díky tomu, že sedim v lavici s kristmeisterem, byl bombardován celkem často. Dnes vyšla a ejhle! já jsem doma s nemocí...
App Store stahujeme a je to doma! Hned na začátku se mi líbí nová část příběhu. Poté začínají hrátky s gravitací! A to je teprv sranda! Jestli něco chybělo AB, tak gravitační hrátky.

Herní levely byly opět kvalitní a na první verzi jich bylo docela dost. Trochu mě zarazilo to, že třetí sada levelů se musí kupivat zvlášť. To je největší část bodů dolu.
Líbily se mi minihry. Space invaders, mario... parádička :)

Hudba je opět na jedničku, hlavně ty hvězdičky, jak psal kristmeister.
Grafika je taky vylepšená.

Novej ptáček je fajn, nový schopnosti starejch ptáčků... No je to změna, ale příjemná :)

Prostě Angry Birds ve skvělé formě a jen tak dál Rovio!

Pro: Gravitace (nejvíc)... Pak hudba, grafika, zábava, minihry...

Proti: Nevim, jak na PC, ale nutnost In-App nákupů lvlů

+13

Need for Speed: Porsche 2000

  • PC 100
Hned na začátek musím napsat, že tohle je moje nejvíc nejoblíbenější NFS EVER!
NFS: Porsche jsem začal hrát v říjnu 2002. A hned se z toho stala závodní hra mého dětství, silniční hrou dodnes nepřekonaná (rally vévodí Colin McRae: DiRT 2). Takže máme zde hru, kterou hraji od 8mi let dodnes. No dodnes... Nedávno jsem vyhrabal z harampádí staré CDčko a řekl jsem si, že trocha nostalgie neuškodí. A dohrál jsem kampaň na jeden zátah. A nyní si to jako v každém mém komentáři rozeberem

HRA, HRATELNOST

Ach ano. Hned jak jsem tradyten komentář začal psát, přikázal jsem si, že nesmím moc srovnávat s letošními Need for Speed: The Run. Ale bohužel musím. Destrukční model - lepší, jízdní vlastnosti - lepší, možnost úpravy vozidel - lepší a přesto v normách (žádný neony, nitro a podobný blbosti jako Need for Speed: Underground 2). A ty úpravy jsou dobrý. Žádný Kit. Pěkně sání vlášť a já nevim co zvlášť.
Dále tu máme - ach ano, tratě a závody. Vzhledem k množství aut a jejich odlišnostem mi vůbec nevadí, že se dráhy často opakují. Ale zase je dobrá možnost "pozpátku" nebo "zrcadlově". Mapy jsou pěkné a když se to člověk naučí, tak dráhu projede bez bourání. Naučit se dráhy :D Hehe, ještě teď i pamatuju, jak jsem skoro 2 roky s tátou dávali vlastní závody. Vybrala se trať, auto a jelo se. měli jsme na to papír na zapisování. A největší boje byly v Monte Carlo Circuit 5, kde jsme se vzájemně předháněli v rekordech.
Jezdci - Dylan, Steel, Paris, Backlash... Vždycky v jednom a tom samém pořadí, samozřejmě s Karlosem na špici.
Málem bych zapomněl na Factory Driver. Občas pekelně zapeklité úkoly, ale nic co by se s pomocí nevyřešilo :)
Určitě placení za opravy je důležitý. Ne jako v těch novejch, kde to ve 300 napálim do stěny a největší hrůza je, že mě to zpomalí. To u starý verze Turba se to pekelně prodražilo. To auto bylo i na suchu neovladatelný, rychlý to bylo a skákalo. Bum a musim prodávat veterány (což je další obrovské plusko).

GRAFIKA
Na rok 2000 - paráda. Auta vypadají pěkně, model poškození se taky povedl a okolí (obvykle zpixelovaný obrázek) vypadá důstojně.

ZVUKY
Troubit jde, motory mají parádní zvuk a třeba v Auvergne se ozývají zvuky z domácností, Monte Carlo troubí jachty. Já s tim nemám problém.

CELKOVĚ
Moje milovaná hra, která si za pomalu 9 let zábavy 100% jasně zaslouží. hra mého dětství, nesčetné hodiny prosezené ve studené komoře s PC. Tolik vztekání s 914kama a potom nádherný přechod na 944ky, to mi nikdo nevezme.

Pro: Zábava, krása, dětství...

Proti: Dyk to ani bugy nemá :)

+32

Counter-Strike

  • PC 95
Ach ty CSko... Ty enfant terrible... Jaká jsi rozporuplná hra... Jak mě jeden čas bavíš a jeden čas na tebe nemám ani pomyšlení...

Já a CSko

K CSku jsem se dostal již dávno. Nejprve jsem hrál Source, až potom 1.6, ale to je jedno. Důležité je, že jsem se ho naučil hrát tam, kde 90% hráčů - ve škole. Ano, ty třídní souboje, které jsem ke konci ovládal. A potom bum! IVT nám zrušili nebo přesunuli do učeben neschopných rozjet CSko po síti...
Po zakoupení na Steamu jsem začal hrát na Gamesites, konkrétně na DustMaps, kde jsme se zhruba po čtvrt roce s kristmeistrem stali známými firmami.
Po roce hraní jsem CSko hrál pouze 20 min ráno před školou a asi půl roku jsem se v hlavním hracím čase neukázal. Nyní znova začínám hrát.

HRA
CSko, ať se na něj kouká každý jak chce. Mě to baví. Já vim, někomu to připadá jako "Jdi a vyvraždi všechno", ano skutečně tomu tak je, ale když to člověk začne brát vážně, stane se z toho pomalu sport. Hlídání si cestiček, hraní se sluchátkama (a následné zprávy od lam typu "karlos vypinej ten wh lamo cheaterska"), taktizovani s kamaradama.
Na DustMaps se hrajou pouze de_ mapy. Hra mě baví za oba teamy zhruba stejně, ale když je málo lidí, tak jsem radši CT.

HRATELNOST
Rok 2000, online střílečka... Hratelnost si člověk musí udělat sám. Strafing, backgriping... Co se nenaučíš, to nemáš. Anebo existuje hromada modů - Avatar, Zombie, Hide'n'Seek, Surf, JailBreak, Predator... Každej si vybere, co ho baví. Když mají admini dobrý modovací schopnosti, tak mody můžou bejt dokonalý.
Dobrá ptákovina je třeba i skinování zbraní - takový AWP jako kulka poletující nad rukou :D
Průstřelnost materiálů - je -> to třeba některý dnešní hry nemaj... mám pocit, že v BF3 se mi nepodařilo týpka zastřelit přes zídku... To je velký PLUS pro CSko...

GRAFIKA
Na vyblbnutí stačí... Je to 11 let starý! tak žádný zázraky... Účel to plní

CELKOVĚ
Zábava - dobrá
Najít si "in-game" kámoše - pohoda
Sranda s lamama - nejlepší!

Koho ta hra nechytne, nepochopí. Koho chytla, pochopí, že napsat komentář o CSku je těžký. Je to hra, kterou nemusíte chápat. Je to hra, kvůli který si z vás kámoši budou dělat srandu. Je to prostě Hra s velkym H.

Pro: Zábava...

Proti: Snad trochu ta grafika...

+24

Robin Hood: The Legend of Sherwood

  • PC 100
Je mi jedno, jak moc tenhle komentář napíšu dětinsky, protože tuhle hru hraju od 8 let. Prakticky 3 měsíce po tom, co táta dovezl z Chebu v profilu zmiňovaný počítač, sestra přinesla demo Robina. tam byla pouze mise osvobození Willa Scarleta a ještě česky mluvil jenom Robin a Will. A jako obvykle v mých komentářích se nyní podíváme dál:

HRA a HRATELNOST
Hra byla a stále je podle mě perfektní. Real-time strategie jak má bejt. Spousta způsobů, jak to udělat. Obtížnost úměrně (až na jednu misi, ale k tomu se vrátím) stoupá. Hrdinové mají vlstní schopnosti, většinou někteří sdílí, ale trochu jinak.
Příběh se mi zdá velice pěkný. Hra pro děti, ale je tam násilí a bratrovraždění. Ale nastoupí Robin Hood a jeho přátelé (a více než přátelé) a jdeme do boje za krále Richarda! 100 000£ se nesežene samo.
Hratelnost je dobrá. Lezení po barácích - to je jak předvoj k Assassinům :D
Musím se přiznat, že jako desetiletý (+- rok) jsem ale u jedné specifické mise musel cheatovat. Ti, co to hráli, jistě ví u které. No jasně že ta, jak nesmim nikoho zabít :D Která jiná :D

GRAFIKA
Je to z roku 2002, ale grafika slušná. Při středním oddálení... Jednou v Nottinghamu, když se scházíte s Marianou v kostele nebo v Yorku při poradě zlejch pánů se kamera přiblíží a rozostří se obraz až z toho bolí oči. Ale nevadí, je to skoro 10 let a mockrát to tam není.
Jsou vidět letící šípy, Sherwood je krásně udělanej, lítá listí. S grafikou žádnej problém.

ZVUKY
Nejlepší část hry! Hlášky! (Na tuhle dodneška moje máma vzpomíná) TO BOLÍ! Ty si myslíš, že mě to bolí, uličníku? Krev, vnitřnosti a střeva! Umírám! Do střehu! Co? Kdo? Héj, počkéj?! Bando ničemů... Už jenom kvůli těm hláškám to stojí za to hrát. :)
Hudba je také dobrá... Pěkně navozuje atmoséru, třeba v nočním Yorku, z toho až běhal mráz po zádech.

ZÁVĚR
Prostě hra mého děství. Ikdyž máme tendence si své dětství idealizovat, já jsem tuhle hru minulej rok zase jednou dohrál a požitek se nezměnil!

Pro: Hlášky, příběh, postavy...

Proti: Ona mise :D

+14

Colin McRae: DiRT 2

  • PC 90
DiRT2. Jak začít. Jelikož bývalý přítel mé sestry sám jezdí rally a mě auta vždy bavila, když jsem dostal nadupanější PCčko, DiRT2 byla jasná volba. Hra mě uchvátila a nyní se podíváme hlouběji.

HRA a HRATELNOST
První závody byly fuška. Člověk si musí zvyknout na jízdní model a na různé druhy povrchů a jejich přechody. Různé vybírání zatáček a skoků... Ale jak si zvykneš, tak jedeš! Parádní jízda, ani těžký ani lehký. Systém flashbacků mi přišel velice dobrý. Hlavně je to dost efektní. Jeden obrázek, pohled do kabiny, ještě něco a JEĎ! Paráda.
Různé tratě, různé druhy závodů - třeba to srážení těch kvádrů byla dobrá vychytávka. Spousta "zemí" tudíž spousta závodění. Akorát, když chceš odjezdit třeba 5 eventů za sebou tak se ty tratě už docela opakujou, ale opakování je matka moudrosti a po několika zaježděních už vim, jak vybírat zatáčky, kde brzdit, kde přidat.
Soupeři jsou celkem chytrý. Umí pěkně předjíždět i bejt svině. Nejlepší sou ty jejich keci, když narazíš. A občas si povídají i mezi sebou.
Hratelnost je parádní, hra pouští trochu do terénu, ale ne moc. Věci okolo jdou bourat, pokud je to možné (keře, menší stromy, sítě, balíky sena...) a na domech se oběvujou praskliny pokud se narazí. Model poškození je taky paráda. Plechy padají, křídla padají. Podívejte se na letošní NFS: The Run a na tuhle 2 roky starou hru a víte sami, kdo je vítěz.
Příjemný byly takový ty blbůstky na palubce. T-Rex hejbe hlavou, botky skáčou... Vůbec pohled řidiče byl parádně vyřešenej. Stěrače stírají, ostrřikovače ostřikují, klakson troubí (u mě nejčastěji jako zmrzlinářský vůz) :)

GRAFIKA
Hrál jsem DiRT3. Nic se nezměnilo. Grafika parádní. Kamínky odletují, auto se špiní, po průjezdu vodou se očišťuje.
Barvy a textury vypadají úplně živě, a to jsem to ani nehrál na nejvyšší detaily!

EPIC
Medailonek. Až dojemné video, kvůli kterému jsem to zajel znova. A znova. Žádný YouTube...
Zvuky motoru. To Evo X, prostě to turbo ... To člověk musí hrát... A zepředu je slyšet nasávání, zezadu mohutný výfuk. :)
Spolujezdcovi keci. Sice jsou spolujezdci jenom 2, ale se Skotem si člověk užije.
Ta malá rally formulka!

CO BYCH VYTKNUL
Možná časté opakování tratí. Časté výzvy od soupeřů.
Jo a to menu... Karavan a venek... Pěkný grafický zpracování podle posledního závodu (Japonsko, Amerika, Chorvatsko). Ale trvalo to...!

Co říci závěrem:
Hra je parádní. Jsem velice torelantní k přehlýdnutelnejm mouchám.
90% jasně.

Pro: Grafika, hratelnost, medailonek...

Proti: Něco málo, ale kdo by se s tim psal, s maličkostma...

+11

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 90
Ach mé srdcové CODčko, na které se těším od prvního dne, kdy jsem slyšel, že vyjdeš....
Ach jak jsi mne potěšilo i zklamalo...
Ach, jak rozporuplné city ve mne vyvoláváš...

Na nové COD jsem se těšil jako na smilování. Hlavně se mi líbilo, že vychází chvilku po BF3 a jakožto zastánce (tak 70 na 30%) COD oproti BF, jsem čekal, kdo komu nakope zadní část obalu.
Máme plichtu :)

HRA + PŘÍBĚH

Hned na začátku musím říct, že koncept příběhu COD: MW mám moc rád. Ve trojce už je to sice trochu přehnané, ale já se na takovýhle blbosti těšim. Okamžitě po startu hry vám příběh připomene "minulost". A navazujeme na události z MW2. Tak bylo jasný, že to přežije, ale nikdo jsme nevěděli za jakých okolností.
Nápad 3. světové války mezi Rusama a Američanama je dost ohranej... Ale tím, že to vlastně navazuje na 1 a 2, za to je nemůžeme vinit. (Třeba BF3, tam si taky vymysleli Rusáky, ikdyž na nic nenavazujou...)
Bohužel, oproti MW 1 a 2, kde byly 2-3 postavy, zde jich je spousta. A stejně jako v BF3 se s nima nesžijete.
Herní prostředí se neustále mění (od toho to je World War 3 ne?). Rád jsem si zavzpomínal na prázdniny v Paříži , Eiffelovku jsem teda padat neviděl, ale co...a Londýně - stanice metra Westminster opravdu vypadala věrohodně.. A samozřejmě PRAHA! Ten hotel s Makarovem se mi moc nezdál, ale však já se tam někdy podívám :)... A v Praze umřel Soap, a to se mi teda moc nelíbilo :/
Poslední mise, hráč = Cpt. Price = Juggernaut - BOMBA
U CODček se mi libí ty loadovací videa... A v MW3 je ... Takhle to nestačí... Dám to do spoileru
Ladies and gentlemen, prepare your ears for CPT. MACMILLAN!


GRAFIKA

Grafika - jako MW2 + asi tak 20% kvality. Občas nějaký ten bug (s jednim kulasem šlo krásně zajet do zídky...). Berlínská věž byla i při nezoomovém kolimátoru jasnej obrázek... Ale ostatní lokace byly pěkný.
Ještě jedna vítka - auta - V Praze měly auta suveréně americký poznávačky :D
Praha - český nápisy ✓ (ne dokonalý - smrt "A"kupantům...)
Predator drone + AC-130 - vylepšený, pěkný, účinný, zavedli "zásobníky" (však v tom letadle to nemaj na páse, ale strkaj tam zásobníky...)
To UGV - paráda :)

ZVUKY

Jak bylo slibováno, dialogů tam bylo dost.
Zbraně, vozidla atd - dobrý zvuky...
Hudba - dobrá
Pochvala - A-10 Thunderbolt II - kanón ✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓ zvuk
Dialogy - češi - rusky nebo česky s megaruskym přízvukem... Palec dolů

CELKOVĚ

Hrací doba - asi 4,5 hodiny
Nuda - 0%
Akce - 90%
Videa - dají se přeskočit po nalodování (BlOps nesnášim videa...)
Hratelnost - 95%

Pro: Praha, dokončení (snad ne konec :/) příběhu, ostatní města

Proti: Víme kdo co udělá (viz spoiler), postarší grafika, občas přehnaná akčnost

+17 +20 −3

Battlefield 3

  • PC 85
Dámy a pánové... Tleskám studiu DICE... (A né poprvé, už jsem tleskal u Mirrors Edge)
BF3 je jedna ... je nejlepší hra, co jsem kdy hrál (pokud nepočítáme Bazooka Sheep :) )

1. Hra, hratelnost

Nádhera, od prvních obrázků menu po poslední frame před titulkama - Nádhera
Hra vás hned vtrhne do děje. Takhle dobrej tutoriál jsem ještě neviděl - a není to jenom metrem a "živejma" cílema místo figurín, ale hlavně hned dějem, návazností a akcí.
Herní linie je... Zvláštní... Občas jsem si připadal jako v písničce "One step forward and two steps back", prostě retrospektiva, ale v dobrym.
Hráč nehraje za jednu postavu, ale za více. Jedna postava je hlavní, jedna mírně hlavní a pak asi 2 vedlejší. Ty dvě vedlejší mě bavily asi nejvíc - koho z vás nebavilo lítání ve stíhačce a řízení tanku?. Nevím proč, ale třeba v COD: MW 1 a 2 se mi koncept více postav líbil víc. Například, když mi zabili Ghosta, tak mi to bylo líto a když Jacksona alias Borodina, tak to bylo šokující. Samozřejmě, že když zabili Millera, tak mi to bylo líto, ale docela jsem to čekal. Mimochodem, tahle scéna mi hodně připomněla scénu z MW1, jak zabijou toho prezidenta. A pár scén mi připomnělo některé okamžiky z MW2 a Black Ops.
Určitě nejen já jsem se těšil na BF3, protože v BC2 byl ten slavný systém "Rozstřílej, co vidíš". V BF3 není tak naplno využit. Ale není to ani dobré, ani zlé. Je to prostě tak. Není to zlé proto, že BC2 se mi díky tomu dost sekalo, BF3 jede naplno. A taky bych nechtěl vidět, co zbyde z tý vily, jak si tam rusáci hráli na vojáčky s RPG. A není to dobré proto, že například se mi týpek schoval za roh a co bych udělal v BC2? No prostřelil roh. Tady jsem běžel za týpkem, ten na mě vyskočil a jediný, co jsem viděl, byl nůž v levé polovině hrudníku. To je dost sviňský. Týpek leží na zemi, jdu ho dodělat a buch ho! You're Dead! Ale nevadí, člověk se naučí ostražitosti.
Líbí se mi, že narozdíl třema od ARMY v příběhu nejsou vymyšlené státy a místa.

2. Grafika

BOMBA - jednoduše BOMBA
Obličeje - 100%
Oblečení - 100%
Auta - 85%, ALE všechny ostatní vozidla a letouny - 100%
Zbraně - 100%
Zem + Šutry - 90%
Baráky - 100% Ty po zemětřesení dostávají ještě +15% za vtipnost
Voda - 110% (ano, to byla nádhera)
Takhle krásnou grafiku jsem viděl naposledy v Crysis

3. Zvuky

Paráda. Každá zbraň má svůj, každé vozidlo má svůj. Dialogů dost a vtipné! -> "To byla T-90 a já pořád dýchám" (Musíte vidět, abyste pochopili)
Johnny Cash na začátku - paráda, ostatní hudba krásně sedí do prostředí a navozuje atmosféru. Správná hudba do hry dělá tohle vše a zároveň je nenápadná. Ale já si všímám :)

4. Ovládání

Jedna rada. Notebookaři - radši si dávejte bacha na kombinace tlačítek s Fn - ze mně to dělalo roztočenou korouhev a žádalo to restart hry.
Ovládání je v pohodě. Na nic jsem si nestěžoval. Akorát to potřebuje sžít se s tím.


Jen jedinou vítku mám. Hned ve druhé misi si týpek suveréně ponořil pažbu zbraně do opěradla řidiče. Ale více chyb jsem si nevšim.

Normálně se stavím víc na stranu COD než BF. Ale po tomhle zážitku se MW3 bude muset hodně předvést!

Herní doba - asi 5 hodin... Můj Rambo-styl (ano, hraju na nejlehčí :P ) si žádal hodně smrtí (jen se smějte :D ).

Pro: Grafika, příběh, že jsem to rozchodil bez sekání, zpracovanost, atmosféra...

Proti: Ne všechno jde zničit, místy lineárnost a předvídavost... -15%

+14 +18 −4

Grand Theft Auto IV

  • PC 80
Konečně jsem to dohrál! 31.5. jsem to načal a 8.7. skončil... Samozřejmě přestávky v řádu dnů, ale i tak to bylo dlouhý.

Délka, ano, rozporuplná délka. Hra má být delší, ale nesmí se natahovat. Na GTA IV mě docela štvalo, že mise byly většinou "Jeď, zabij, uteč" Občas "Jeď, sleduj, zabij, uteč" nebo "Jeď, dohoň, zabij, uteč". některé mise byly přímo nepochopitelné. Třeba, když pro Brucieho kradete vozidla. Třeba jsem neviděl motorku, kterou by chránili 4 chlapi se samopalama.
Naštěstí, krom misí zmíněných výše, hra obsahovala i zábavné a kreativní mise.

Příběh byl na hru, ve které je příběh až druhá věc (ježdění jako blbec pro zábavu je první :D ), docela dobrý. Hlavně se mi líbí hry, ve kterých jistá rozhodnutí mění příběh. V příběhu se vyskytuje velké množství postav, až jsem si skoro nepamatoval, kdo je kdo.

Ale nejspíš bych uvítal systém "zdraví" a "brnění" jako v Mafii II. Bude se to léčit samo, ale po nějaký době ne na 100%. Lékarničky jsou out!

Oproti San Andreas (= SA) dostala grafika pořádnej upgrade. Asi jsem ještě neviděl hru, která by nebyla simulátor, s tak dobrým modelem poškození aut. A to, že se vám při delším "gumování" roztrhnou pneumatiky, je prostě třešnička.
Nemohl jsem si nevšimnout, že některá (skoro všechna) auta se jmenují jako v SA. A některá i vypadají.
Ale zase mi ve IV chybí (co v SA bylo) - jízdní kola, možná bugina, posilovny, tloustnutí ... A oproti SA se zhoršilo ovládání vozidel (hlavně vrtulníku), takže lidi s notebookama bez numerický klávesnice musej přenastavit ovládání.
Nevím, jestli to brát jako vylepšení, ale ten telefon není zas tak špatnej nápad... Hlavně jsem později využíval Romanovo taxíky.
Naopak se SA zůstal stejný systém saveů (akorát tady je to dost zdlouhavý) a to, že na začátku nemůžu do ostatních "měst".

Rozhodně je to vychytaná hra. Když sledujete, co se děje kolem... třeba jednou jedu a vidim, jak strážník honí chlapa. Dohonil ho a nasedl s nim do auta a odjeli. Jen tak.
Socha Svobody drží kelímek (jako v mekáči) a nejspíš menu :D Takový malý drobnůstky, co potěší.

Co říci závěrem. Hra mě nadchla i zklamala. Mám z ní rozporuplné pocity, ale protože taková "volná jízda" jednoho dost zabaví, 80% nechám.

Pro: Grafika, zábava, rozloha, vychytanost, režie příběhu...

Proti: Zdlouhavost, zhoršené ovládání

+8

Duty Calls

  • PC 85
85% z jednoho prostého důvodu - je to tak trapný, až je to úžasný...
Ale teď vážně. Hra začíná poutavým briefingem, který skýtá mnohá tajemství života. S klidem bych ho přirovnal ke slavnému proslovu Captaina Price z MW2 "This is for the Record". Následuje stručný, ale plný popis této mise. Znenadání na vás vyskočí po zuby ozbrojený terorista a s patriotismem v srdci se vás pokusí zneškodnit... To samé udělají jeho věrní pomocníci dále. Poté seberete životně důležitý artefakt ke splnění mise. Po tomto nebezpečném úkolu vám zabijí velitele. V super bullettimu (kde dokonce vidíte kulky) zabijete další 4 nepřátele a seberete další životně důležitý dokument. Po chvíli přesvědčování vám lídr nepřátel (s ruským akcentem, páskou přes oko a fešným oblekem) odevzdá bombu a začne oslavovat USA.
Co dodat. Hra nabízí široké spektrum možností, nádhernou grafiku, poutavý příběh a napínavý, nepředvídatelný závěr. Doufám, že vyjde více dílů, neboť tato akční hříčka nemá chybu... Možná tu, že chybí MP.

Pro: Absolutně všechno!

Proti: Chybí MP

+7 +8 −1

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 95
Celý "vesmír" HL2 (HL a Portal) mě vtáhnul jak Alenku zrcadlo... Dokázal jsem se vyjadřovat v hláškách z HL a zpívat si písničky z Portalu.

Episode Two ve mně zanechalo největší dojem z obou Episod. Návrat nějakého toho oholeného superrychlého auta s pořádnou zbraní, to je vono... Noví nepřátelé, Hunteři děsí moje noční můry ... Nové zbraně Proti-striderový bombičky, chce to cvik, ale když se to naučíš, strideři padaj jak sirky.

Osobně mám Source engine rád, a to, že je už mírně zastaralý mi ani trochu nevadí... Source engine je jako víno. K Sourceu nezbytně patří i skvělá fyzika. Nemám třeba rád, když okolí vypadá "jako fotka" a nepřátelé domalovaní, u Source je to oboje 50:50.

Průběh hry je prostě dobrý. Dobře zamaskovaná lineárnost zabraňuje bloudění, úkoly jsou různorodé a občas trochu potrápí i mozek, atmosféra je úžasná, příběh nemá chybu (osobně bych všema deseti brat HL & HL2 - The movie).

Jediný mínus týhle hry - ALYX VANCE, jak já tu ženskou nesnáším!!! Gordone áh, Gordone óh, Gordone zabij je sám, mě bolí ručičky, Gordone umírám, sežeň mi nějaký larvičky, Gordone di do toxickýho odpadu a já budu dělat, že tě kreju, Gordone, už jsme tám?.

Pro: Atmosféra, příběh, fyzika, grafika, zvuky, promakanost...

Proti: ALYX VANCE!

+8 +14 −6

Angry Birds

  • PC 90
Jenom pro začátek musím upozornit, že tuhle hru jsem dohrál na PC, iPhoneu a celkem dost jsem ji hrál na Androidu... Takže prostě bestovka, co se multiplatformních her týče.

Hru jsem objevil jako výstřelek, když vyšla na App Storeu Free verze. Nejdříve jsem tomu nevěnoval pozornost, ale jakmile to začali spolužáci masivně (zejmena o nudných hodinách dějepisu, češtiny ...) hrát. A jednou takhle při brouzdání internetem jsem objevil verzi na PC. Tak stahuju... Hned se toho chytnul kristmeister, a dohrál to taky :D. Protože jsem si na hru vypěstoval menší "závislost" a noťas s sebou do školy netahám každej den tak mi nezbylo než si to koupit (0,79€ za takovouhle blbůstu klidně dám) a hraju taky :D

Hra má příjemně barevné prostředí, vtipné zvuky (tak po hodině hraní začnou lízt na nervy), zajímavý příběh (ty prasata sou boží) a krásnou fyziku... Rozmanitost levelů, ptáků a krásnou architekturu nepočítaje.

Když se u hry začnete vztekat, tak si řeknete, že ty prasata sou strašný svině :D
Na mobilu jsem to dohrál a koukám, že vlastně ne... Vyhodilo mi to 2 další stránky s levelama a nápisem: Coming soon! ... Takže Naštvaní ptáci - těšim se na vás!

Pro: Grafika, fyzika, zábava...

Proti: Ztrácim nervy :D

+11 +12 −1

Icy Tower

  • PC 90
Příjemná blbost, která (jak už spousta lidí předemnou napsala) zpříjemňuje hodiny informatiky. Ale nejen je! Icy Tower hraji i doma a je to jedna z těch her, kterou hrajete třeba půl hodiny, nejde vám to, naštvete se, vypnete to se slovy: "Už to hrát nebudu!", ale za 5 minut to máte znova zapnutý a společně odříkávátě Perfect! Great! apod. A když spadnete, tak překvapí: Try again!

Dobrá je též Facebooková verze týhle skákačky. Nabízí více věží s více nástrahami i vylepšeními. Například v Disco Tower skáče sám, je to výhoda i nevyhóda... V Jungle Tower jsou plošiny dál od sebe a občas se propadají... Ale zase máte po stranách záchranný houbičky.

Pro: Nikdy není stejná

Proti: Vysoká návykovost (ale to asi není tak úplně proti)

+11

Motocross Madness 2

  • PC 85
Hra s motorkami... Člověk si řekne, že to bude nějaká blbost a podobně. Ano, někteří mí kamarádi si myslí, že to je strašná blbost, a ikdyž mají z části pravdu, je to zábavná blbost... Hru jsem začal hrát když mi bylo 7 let. Tudíž jsem měl 1 oblíbenou mapu, kterou jsem znal poslepu :D Postupně jsem si začal oblibovat i jiné mapy, ale prostě jsem nepřišel na chuť halám.

Na hru z roku 2000 je dobře graficky zpracovaná a i fyzika není špatná (funguje tam gravitace :D ) ... Krom toho, že jsem jednou přelel vrtulníku rotor, ale Corvettu se zvedlim zadnim kolem ne, je jiná věc. "Minové pole" na vrcholu hory byla sranda. No, sedmi letýmu prckovi příjde jako sranda přejíždět přes tuhle bariéru, schválně jak dlouho to potrvá, než mě to odprdne :D

Pro: Výběr motorky, barvy motorky, barvy obleku...

Proti: Halové mapy, občas nepochopitelná fyzika (přejížděni vrtulníku :D )

+6 +7 −1

NHL 2002

  • PC 95
Tuto hru jsem hrál od té doby, co jsem ji dostal až po dobu, kdy jsem dostal počítač s Win7 a nějak si s tim neporadily... Tudíž jsem ji hrál od roku 2002 do roku 2009. Celých 7 let, a nepřestala mě bavit... Mezitím jsem vyzkoušel NHL 06, FIFU "užnevimkolik" a pár dalších, ale 2002ka prostě zůstává v mém ♥.

Nejvíce mě bavilo hrát turnaje, jako je mistrovství světa. Samozřejmě za Českou Republiku, ikdyž jsem si sestavu doplnil svými hráči. Tvoření hráčů byla věc, která mě na hře bavila skoro stejně jako samotné hraní. První lajnu tvořil Jaromír Jágr a 2 mí spolužáci :D ... Backové byli taktéž moji kamarádi ... Nejlepší byla ta věcička na úravu obličejů, akorát já ji používal na pitvoření obličejů, a tak moji kamarádi měli třeba 1 oko a různé další deformace.

A teď již k samotnému hraní. Můžete si zahrát turnaj nebo jednorázovku... Takže podle času. Jejda, čas :D OK, takže zrychleně nebo reálně. Reálně? Ano i zranění mají on a off... Stejně jako fauly, různé off-sidy a podobně. Pak ještě nastavení obtížnosti. Když se toto vše zkloubilo dohromady, vznikla Česká hokejová armáda, která měla trestných minut více než odehraných, polovinu soupeřů odnesli na nosítkách, průměrný počet mích hráču na ledě nebyl více než 4 a za tu slabou půlhodinku jsem dal kolem 25 gólů.

Všechny ty různé vylepšovací kartičky jsem příliš nepotřeboval, ale občas jsem si s nima okořenil hru.

Pro: Zranění, zábava, vtipný komentář, tvoření vlastních hráčů

Proti: Je to strašnej žrout času :D

+23