Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Grand Theft Auto V

  • PC 100
  • PS3 100
  • PS4 100
GTA nikdy nebyla má úplně nejlepší série, ani nějak zvláště oblíbená, ale Rockstar uznávám a určitě jsem měl velká očekávání. Ale nemám asi nic víc dodat než co bylo řečeno přede mnou v mnoha recenzích a komentářů. Prostě velká herní událost která se horko těžko bude překonávat. Svou rozsáhlostí a vším co se dá dělat a třemi hratelnými postavami jde o epos.

Pro: všechno

Proti: pár věcí se dycky najde, ale proč si kazit požitek

+5

Heavenly Sword

  • PS3 90
V případě této hry, jedné z klíčových launch exklusivit Playstationu 3, půjdu pravděpodobně dost proti proudu. I přes notnou dávku kontroverze a některé nesporné zápory, které tu správně zmínil JohnCZ se odvážím i tak tvrdit, že jde o naprosto výjimečný titul s až uměleckým přesahem, který nejenže nemá ve hrách obdoby, ale sám o sobě by mohl teoreticky definovat zcela nový herní žánr, pracovně nazvaný tzv. „filmovou hrou“ (pozor, nikoli „herním filmem“:-) ). A už kvůli tomu se vyzkoušení HS, (na to jedno pitomé odpoledne), sakra vyplatí.

Dobře si pamatuji úvodní počátky dění, kolem této hry. Od zcela neznámého studia, neznámá hra, která před samotným launchem PS3, právem veřejnosti učarovala svou neuvěřitelnou grafikou a uměleckým ztvárněním boje, proti desítkám nepřátel najednou. Třeba říct a dvojitě i podtrhnout, že od samotného začátku, od hry nikdo nečekal - hlubší herní náplň. Mělo jít o pouhou stylovou rubačku, která především sloužila jako reklama na HW schopnosti Playstationu 3. Následné zmínky tvůrců o tom, že se na hře podílí i borec z filmového průmyslu Andy Serkis, šly ve finále spíš stranou a do stínu zmíněného očekávání, zda-li se hlavně dostojí té neuvěřitelné grafice nebo si tu Sony kope mnohem spíš svůj vlastní hrob. Když pak, v tehdejší kontroverzi HS konečně vyšlo, bohužel to celé tak trochu i kontroverzně dopadlo... První tábor hráčů (tj. ti, co dění kolem HS podrobně sledovali), byl díky obrovskému hype zklamaný především až tristními poklesy FPS v samotné hře (ačkoli nutno říct, že graficky se jednalo o jeden z nejlépe vypadajících titulů na PS3 - OBECNĚ a to se tu bavíme pouze o launch hře) a opomenuli bohužel vše ostatní. Druhý tábor hráčů (tj. ti, kteří tolik dění nesledovali), byl naopak zase znechucen jednoduchou herní náplní a krátkostí hry v pořizovací ceně 1 690 Kč, ještě v obrovském hype samotného Sony (ačkoli tahle hra ale právě od začátku byla a i měla být - pouhou "jednoduchou" rubačkou).

Pokud bychom si však odmysleli nepovedený marketing a vzali toto v potaz předem, v HS se nám začnou takřka okamžitě formovat kvality zcela jiné. A zde je třeba teprve zbystřit, protože i když tyto kvality nemusí mít sympatie masového publika a v herním světě jsou doslova ojedinělé, dost možná se právě díky nim, pro vás HS může stát - naprosto nezapomenutelnou vzpomínkou a zážitkem. Navenek se totiž jeví ona informace o ztvárnění hl. záporáka hry Andy Serkisem pro samotnou hru, jako značně fádní. Ačkoli je místní král Bohan v podání Serkise, podle mého jedním z nejlepších záporáků v herním světě všech dob, nejde tu zdaleka jen o něj a jeho přítomnost.. S nevídanou hloubkou a uvěřitelností se setkáte u všech postav hry (díky motion-capturingu) a to ve výpravnosti, herectví a kvalitě hodných, bez přeháněk - divadelních či filmových představení. Jen zdánlivě se pak může zdát, že toto neovlivňuje gameplay hraní jako takové... Protože i když je HS stále v jádru tou "obyčejnou" rubačkou (navíc s několika gameplayovými "ale"), do mysli se vám při hraní HS vkrádá něco zcela jiného. Jako byste totiž osudovým příběhem s Nariko při hraní, skutečně – žili.. Jako byste sami, od srdce, chtěli ty stovky nepřátel ve službách ďábelského Bohana vybít. Jakoby se samotná honba za likvidací Bohana stala osobní věcí přímo - pro vás. Vlastní touha, která je mnohem niternějším prožitkem, než kupříkladu dovádění Kratose, v jeho lehce povrchních krvavých likvidací Olympu, jakkoli to bylo gameplayem samozřejmě skvělé.

Najednou vám fakt, že jde jen o prostou rubačku, může zmizet před očima jako pára nad hrncem a lehce repetitivní rubání pouze v pár hodinách, které hra dohromady nabízí, předá jiný vyšší smysl. Ač to v žádném z trailerů před vydáním HS buh ví proč nezaznělo, gameplay, zde byl autory viditelně podřízen - samotné výpravě, příběhu, herectví, hloubce všech postav, nekonečné atmosféře a gradaci děje. Jakoby to byl právě samotný děj, který tu dirigoval, že hra musí být žánrově rubačkou a ničím jiným. Jakoby samotná gradace děje a vývin událostí ve hře, byly tím jediným pravým důvodem, proč ty desítky nepřátel jedním šmahem Heavenly Swordu, uspokojivě kosíte až v samotném závěru hry. Jakoby fakt, že je v tu chvíli gameplay skutečně enormně uspokojující - zároveň nebyl důvodem k tomu, že mi ho hra předá déle než jen na pár drobných chvil, protože jinak by se mohla rozplynout právě ta dokonalá výprava děje a jeho osudovost.. Gameplay tu zkrátka a jednoduše nehraje jedinou hlavní roli (ač pořád časově tvoří 90% celé hry a sám o sobě i s drobnými muškami funguje perfektně). Je tu ještě dotvářen o jakési filmové výpravné estetično, které do HS právě přidává ten unikátní emoční rozměr navíc.  Doslova „filmová hra“, chtělo by se říct..

Heavenly Sword tak určitě není pro každého.. Zdaleka to není ani vhodný titul na propagaci nové herní konzole pro masy, podobně jako by tomu nemohlo být i v případě např. Hellbladu, jinému zcela unikátnímu počinu od stejných autorů. HS mohu vyčíst samozřejmě spoustu věcí.. Ať už mírnou těžkopádnost ovládání, hromádku misí s nepovedenou kuší nebo nezvyklý rytmus soubojového systému. Mohu mu vyčíst i podstatou jednodušší náplň gameplaye (ačkoli to v délce hry absolutně nevadí) a občasné propady snímků za vteřinu. Co je však nutno ale jedním dechem i dodat a v čem by měl být Heavenly Sword především také zmíněn - tak je rozhodně jeho jedinečně předaná emoce a silný prožitek ze samotného dějství. To je totiž něco, co se ve hrách vážně jen tak nevidí.

Pokud máte možnost si to zahrát, máte trochu trpělivosti a chuti na atypickou rubačku, rozhodně HS vyzkoušejte a nekažte si zážitek předem, koukáním na YouTube sestřihy.. I přes negativní hodnocení jiných, za to tahle hra definitivně stojí!




Pro:  
-
nevídaná hloubka a uvěřitelnost všech fantasy postav hry, fantastická výprava, citlivě vystavěný děj směrem k samotnému gameplayi a hře, smysl pro uvěřitelné drama, stylovost a celková „osudová“ atmosféra, nádherná hudba a až ďábelsky povedený hlavní záporák. To jsou základní pilíře této hry, dovedené v naprostou dokonalost.
- do kladů rozhodně uvádím i skvělou animaci a propracovanost bojového systému (nenechte se zmást, to, že je tento systém jiný než v jiných hrách, neznamená apriori, že je špatný) a samozřejmě nádhernou grafiku své doby. 

Proti:  
- občasný a bohužel výrazný pokles FPS (zvlášť v případě desítek a desítek nepřátel na jedné obrazovce), střelba z kuše byla skutečně otravná (naštěstí se tu ale bavíme jen o hrstce misí), málo nápadů v samotném gameplayi a chtělo by se možná říct i krátkost hry. Na druhou stranu, ale.. Potřebujete mít hru vážně tak dlouhou, pokud vám ta krátká, zprostředkuje možná zážitek daleko silnější?
+5

Batman: Arkham Asylum

  • PS3 90
První hra s netopýřím mužem. Dnes už bohužel trochu hůř hratelnější, aspoň teda pro mne, ale atmosférou pořád vynikající počin. Ale prostě já si nemůžu pomoct, ale pro mne ten prostor je prostě malej, kterej máte k dispozici, i počet padouchů a všeho. Jde vidět, že to byl první díl, ale musím pochválit Scarecrowa, kterej je tu naprosto boží padouch a oblíbíte si ho. Některé mise mne fakt bavili, jiné už tolik ne. Jde vidět ale, že tvůrci vzali vše, co bylo dobré na tomhle díle a posunuli se dále. Bojový systém je prostě boží a celkově pokud máte rádi netopýřího muže, celou sérii si zahrát je povinnost.

Pro: bojový systém, scarecrow, atmosféra

Proti: malá mapa, grafika trochu horší na dnešní poměry

+5

NHL 14

  • PS3 75
NHL 14

NHL 14 je první NHL, které jsem hrál od dob, kdy přestalo vycházet na PC. Pořídil jsem si ho jako samozřejmost společně s ps3. Novinkou pro mě tedy i bylo to, že hru ovládám na gamepadu.

Oproti dílu 09 se (logicky) posunula hlavně grafika, která na televizi vypadá i vcelku dobře. Lze si vybrat ze tří základních druhů ovládání, nejjednodušší je olvádání z ročníku 94, nejobtížnější je skill stick, kde je potřeba využití obou analogových páček. Já osobně nejvíce využíval ovládání hybridní, kde není nutné používat pravou analogovou páčku (krom vhazování), ale ta možnost tu je.

Co se týče ovládání, tak můj první postřeh je následující: hra je vyloženě dělaná na ovládání skill stick. Umělá inteligence toto ovládání využívá i na nejnižší úrovni a na normální obtížnost už je potřeba zvládat pravou analogovou páčku bez problému. Rozdíl mezi nejlehčí obtížností a druhou nejlehčí je obrovský. Když to doženu do extrému, tak časem budete na nejnižší úroveň soupeře drtit 7:0 a vyhrávat každé vhazování, na střední obtížnost budete dostávat 7:0 a občas nějaké to vhazování vyhrajete.

Hratelnost je podle mě skvělá. A nejzábavnější je s přáteli. Jelikož i toto NHL má negativa minulých dílů v podobě haluzáků, občas nesmyslného chování spoluhráčů a brankářů, hra krom zábavy poskytuje i adrenalinový zážitek a hrozbu zničeného ovladače.

Hra dokáže být zábavná i jako singelplayer. V rámci herní výzvy 2018 jsem znovu oprášil jednu sezonu v GM modu, a se spoustou vztekání ji i dohrál. Neúspěšně. S milovaným Detroitem jsem těsně nepostoupil do play off a taktéž se mi nepovedlo přivést Stamkose. Alespoň Voráčka jsem však do týmu dotáhnul :)

Vzhledem k tomu, že je hra pouze na konzolích, pro hráče, kteří milují statistiky, je téměř nemožné se jimi prohrabat, neboť posouvání na analogu je velmi pomalé. Taktéž Fantasy Draft je ztráta času. než dojdete k hráči, o kterého byste měli zájem, oběhne spousta času. A v dalším kole vás čeká to samé! Přiznám se, že to jsem v půlce vzdal. Nestálo to za ten čas.

Celkově NHL 14 nabízí desítky hodin zábavy, kterou si ale více užijete s přáteli a nebo po dokonalém zvládnutí nástrah AI a ovládání.

Pro: hratelnost, multiplayer, grafika

Proti: AI, obrovské rozdíly v obtížnosti, zdlouhavé projíždění statistik

+4

Duke Nukem Forever

  • PS3 90
Duke nukem forever - podle myho nejlepsi dil, ac lidma zatracovan, stejne jako v dobe win98 prisli xpcka a kazdej na ne plival, v dobe xpcek kazdej ival na 7micky, atd. Neskocil jsem na to nikdy, u zadny.hry jsem zatim nedal na to jak se komu libila, a u DNf jsem za to opet rad, ac mi.puvodni 3d dukove neprirostli k srdci tenhle tovynahradil, u0lne paradnim leveldesignem, vtipama, pribehem (kterej vlastne ani poradne nebyl) mne tahle hra op4avdu neuvěřitelně bavila. Vic takových her.

Pro: Skvely pokracovani

Proti: Ani snad nic

+4 +7 −3

The Last of Us

  • PS3 100
  • PS4 100
Zatím pro mě jeden z nejlepších příběhu co kdy vznikl v herním průmyslu.Nejde zapomenout ty noci kdy jsem to hrával a neustále byl napjatý a čekal co na mě vyskočí

Pro: Příběh,hratelnost, grafika

+4 +7 −3

Grand Theft Auto V

  • PC 100
  • PS3 100
Po devíti letech jsem rozhodl si znovu zahrát kampaň GTA pětky. Kdysi jsem ji hrál na PS3 a teď jsem sáhl po PC verzi. Cítil jsem se jako bych hrál výrazný, dobře provedený remaster. Ještě když to člověk hraje ve 4K na 120 FPS, tak to oživení stálo za to. Rovnou říkám, že GTA 5 je jedna z nejlepších her, co jsem hrál a ani po takové době neztratila své kvality. Brutálně lepší jízdní model než ve starých dílech. Podobně vylepšené je létaní, které se výrazně lepé ovládá. Skvělý pocit se střelby. Hezká grafika. Zajímavý koncept vypravení příběhu prostřednictvím 3 postav s častou možnosti přepínat mezi nimi v misích a kreativně spolupracovat. Překvapuje mě, že za tu dobu, co hra vyšla se to někdo nesnažil napodobit. Správně zločinecky příběh. Náplň misí je velmi různorodá a receptivnost je v této hře sprosté slovo. Překvapilo mě, že i po těch letech ve mě hra zase vyvolala tak silný zážitek. Jsem zvědavý jak bude vypadat GTA 6, protože třeba po čtyřce další díl udělat lepší nebylo zas tak nemožné. Čtyřka nebyla špatná, ale i na dobu kdy vyšla mohla být více přístupnější a z hlediska počtu mechanik nebo náplně mohla byt výraznější. U šestky ten pokrok to po pětce bude k sakru těžký.

Pro: Ovládaní vozidel, pocit ze střelby, grafika, systém tří hratelných postav, příběh, postavy, různorodost, nerepetitivnost, mapa hry, celková přístupnost

Proti: Pro někoho možná až moc šílené pojetí, některé zajímavé mechaniky jsou málo využité

+4 +6 −2

Red Dead Redemption

  • PS3 --
SLAST! BLAHO! GENIÁLNÍ! PARÁDA! Jen škoda, že pcčkáři se svého kousku nikdy nedočkali(neměli na to vhodný hardware), nuže dost melancholie a vzhůru do hodnocení. Jestli jste někdy hráli GTA, nebo GTA V (na které si pcčkáři museli dva roky počkat, než rockstar upravil hru na základě našich podmětů), tak vám můžu rovnou říct, že proti Red Dead Redemption je to slabší kus ze stáda. Když byl titul ohlášený, byl jsem naprosto skeptický, nevěřil jsem, že western žánr může ve stylu GTA obstát. Opak byl pravdou! Do této hry prostě herní koncept gtaček sedí naprosto dokonale, kde jinde se chovat jak hovado utržené z řetězu, aniž by člověk reálně musel čelit nějakým následkům, než právě ve hře, která se odehrává v době, ve které dvanáctou odklepávali duelové souboje a pravidelný rytmus úderů hrobařovo kladiva do rakve a v době kdy osobní zákon převyšoval nad tím obecným a jediným skutečným soudcem byla zručnost v zacházení se střelnou zbraní. Při hraní téhle hry jste se skutečně několikrát přistihli při heretické myšlence, že gta koncept má smysl pouze tady a této heretické myšlenky se držím do teď.

Co možná někoho nepotěší, nehrajete zde za grázla, ale za týpka, kterého naštvalo, že mu oddělali jeho oblíbenou krávu a zapálili dům, jako vedlejší efekt přitom umřela jeho hospodyně s děckem, který měl asi rád, protože věděl, že už si to mlíko musí po ránu nadojit sám, udělat snídani, nikdo mu nepřinese noviny a dokonce na té farmě bude muset makat sám! I když vlastně to asi byla jeho žena a děcko...no už si nejsem moc jistý, proto tu nechám pro jistotu obě verze. Každopádně příběh je dobrej, jdete si po pomstě, i když je to dost klišé asi ta storka, ale grafika, grafika epic! Stejně jako omáčka okolo, jako náhodná střetnutí, chytání koní a podobně 100 %


Hodnocení: ✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰
Herní doba: 40 hod
Dokončeno: 100 %
+3 +9 −6

InFamous 2

  • PS3 100
Tahle hra je naprosto skvělá a moc mě pobavila. úžasné schopnosti které se časem vylepšují a příběh! Lahoda
+3

Batman: Arkham City

  • PC 100
  • PS3 100
Má jedna z nejoblíbenějších postav z komiksů s naprosto nejlepšími záporáky ve hře. Poprvé když jsem si ještě tehdá kupoval PS3 tohle byl důvod a nelitoval jsem toho. Dřívější pařby s netopýrem jsem moc nehrál a tohle mne dostalo. Opravdu nejlepší díl z trilogie s rozsáhlým světem plným skvělých příběhů, úkolů, bitek a postav. Tady prostě není co řešit, je to srdcovka ke které se pravidelně vracím a vždy má čestné místo v mém pařanském žebříčku.

Pro: Jedna z nejlepších her s komiksovou postavou

Proti: Když to člověk zná jak své boty, může to být trochu stereotypní

+3

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

  • PS3 70
tak som si dnes zahral a dokonca aj prešiel druhý diel kultovnej série a jednu z prvých hier od Naughty dog

ovládanie bolo trošku pain, lebo tam nefunguje analog a kým som si zvykol na šípky, chvíľu to trvalo

hra v pohode, chvíľu som mal snahu spraviť aj všetky boxy a gemy, ale rýchlo som sa na to vykašľal, snáď to v remaku napravím
+2 +5 −3

Gran Turismo 6

  • PS3 75
Na poměry PS3 neskutečná grafika, hraje se to furt stejně - tedy výborně. Ale odklon v kariéře se mi moc nelíbí, už to není tak chytlavé a ten pocit "ještě tenhle šampionát a jdu spát" se už úplně nedostavuje. Opět téměř nulový kolizní model, co se dalo prominout u třetího dílu na systému s 32MB RAM je už u šestého dílu s 16x větší pamětí dost blbé. Je vidět, že z kolizním modelem už od základů nepočítá engine hry a nejde to tam jen tak naroubovat.
Sestupná tendence je evidentní, nejlepší díl všech dob nejspíše zůstane u GT4.

Pro: Na poměry PS3 fantastická grafika

Proti: Je to opravdu pořád to samé a ani po skoro dvaceti letech a třech platformách nemáme pořádný model poškození

-1

Ratchet & Clank: Nexus

  • PS3 90
Jedna z nej 3D skákaček co jsem kdy hrál.
PS3 (RPCS3) ždímáno nadoraz, prostředí, efekty, portály a hlavně 2D pasáže s Clankem.. parádní zábava
Dnes vlastně zapadlá hra, ale s pomocí emulátoru a 3D shaderu který to celé převede do true stereoskopického zobrazení strhující i v roce 2023
Jedno zásadní mínus, je to hrozně krátké

Pro: Je to animák, který můžete hrát !

Proti: Je to furt to samé.

-1

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

  • PS3 80
Vše co známe z PS2 dílů převedeno do "pixar" grafiky PS3 (a to hodnotím v roce 2022). I přesto, že hraju dnes a na RPCS3 emulátoru (takže grafika je trochu vyšperkovaná), v době vydání to musela být na origo PS3 opravdu bomba. hratelnost má spád, všude plno dynamiky, particle efektů, hra se nebere zas tak vážně - takže místy i fajn humor.
Zatím se opravdu bavím a rovnou nepokrytě přiznám, že je to můj první Rachet. Takže vše je nové a neokoukané, pokud máte odehrány PS2 díly, nebo nedej bože nový "Rift Apart" na PS5, tak 10-15% klidně uberte.

Pro: První Ratchet na PS3 a proti minulé generaci je to TEN nextgen

Proti: Některé pasáže působí malinko nudně, unyle.

-1

Uncharted: Drake's Fortune

  • PS3 75
Přesně jak to napsal Chrobak. Navíc, když to hrajete až po TLoU 1,2 - tak vám to prostě přijde jako plochá, oddychová jednohubko-popcornovka, která nenadchne, neurazí.. Ale "jen" dobře zabaví

Pro: První svého druhu :)

-1

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell

Far Cry 4

  • PC --
  • PS3 --
  • PS4 --
  • X360 --
  • XOne --
Asi vůbec nejlepší z celé far cry série, nového nebylo přidáno takřka nic (žádné překvapení), ale prostředím mi bylo nejvíce sympatické. Proti grafice nemůže říct člověk ani popel, ta je prostě famózní ještě dnes. Hra je prostě naprostý námrd. Jestli mi něco vadilo, tak to byly feťácké mise a to víc mě štvalo, že některým se nedalo vyhnout. V čem série far cry vyniká nad průměrem, jsou postavy, ty jsou prostě vždy unikátní, a proto i snadno zapamatovatelné.
-9 +6 −15

Grand Theft Auto V

  • PC --
  • PS3 --
  • PS4 --
  • X360 --
  • XOne --
GTA V je další sériový klon a z celé série to nejlepší. Město působí mnohem živěji a více realisticky, ovládání na gamepadu je prostě famózní. Tady jde prostě od začátku vidět, že primární platformou byly konzole. Příběh dobrej, neurazí, místy mě ale už nebavilo jej sledovat. Možnosti a zábavy tuny! A jelikož si krátím čekáním na Red Dead Redemption 2 (pcčkáři si budou muset ještě pár let počkat), tak si to hraju zase jen tak pro zábavu.
-17 +5 −22

Grand Theft Auto V

  • PC 85
  • PS3 75
  • PS4 80
Jedna z nejlepších her, která kdy byla stvořena. I po deseti letech od vydání velmi fresh.

Pro: množství obsahu a k tomu se vážící rozmanitost, možnost volby v určitých misí, satiričnost, cinematičnost, postavy, optimalizace

Proti: příliš nascriptovaný průběh misí, absence destrukce těl a prostředí, chybí větší interaktivita s NPCčky, chybí LGBT pride v Los Santos, matchmaking v onlinu hrozně trvá

-23 +2 −25