Nejlépe hodnocené komentáře
Grand Theft Auto V
Heavenly Sword
Dobře si pamatuji úvodní počátky dění, kolem této hry. Od zcela neznámého studia, neznámá hra, která před samotným launchem PS3, právem veřejnosti učarovala svou neuvěřitelnou grafikou a uměleckým ztvárněním boje, proti desítkám nepřátel najednou. Třeba říct a dvojitě i podtrhnout, že od samotného začátku, od hry nikdo nečekal - hlubší herní náplň. Mělo jít o pouhou stylovou rubačku, která především sloužila jako reklama na HW schopnosti Playstationu 3. Následné zmínky tvůrců o tom, že se na hře podílí i borec z filmového průmyslu Andy Serkis, šly ve finále spíš stranou a do stínu zmíněného očekávání, zda-li se hlavně dostojí té neuvěřitelné grafice nebo si tu Sony kope mnohem spíš svůj vlastní hrob. Když pak, v tehdejší kontroverzi HS konečně vyšlo, bohužel to celé tak trochu i kontroverzně dopadlo... První tábor hráčů (tj. ti, co dění kolem HS podrobně sledovali), byl díky obrovskému hype zklamaný především až tristními poklesy FPS v samotné hře (ačkoli nutno říct, že graficky se jednalo o jeden z nejlépe vypadajících titulů na PS3 - OBECNĚ a to se tu bavíme pouze o launch hře) a opomenuli bohužel vše ostatní. Druhý tábor hráčů (tj. ti, kteří tolik dění nesledovali), byl naopak zase znechucen jednoduchou herní náplní a krátkostí hry v pořizovací ceně 1 690 Kč, ještě v obrovském hype samotného Sony (ačkoli tahle hra ale právě od začátku byla a i měla být - pouhou "jednoduchou" rubačkou).
Pokud bychom si však odmysleli nepovedený marketing a vzali toto v potaz předem, v HS se nám začnou takřka okamžitě formovat kvality zcela jiné. A zde je třeba teprve zbystřit, protože i když tyto kvality nemusí mít sympatie masového publika a v herním světě jsou doslova ojedinělé, dost možná se právě díky nim, pro vás HS může stát - naprosto nezapomenutelnou vzpomínkou a zážitkem. Navenek se totiž jeví ona informace o ztvárnění hl. záporáka hry Andy Serkisem pro samotnou hru, jako značně fádní. Ačkoli je místní král Bohan v podání Serkise, podle mého jedním z nejlepších záporáků v herním světě všech dob, nejde tu zdaleka jen o něj a jeho přítomnost.. S nevídanou hloubkou a uvěřitelností se setkáte u všech postav hry (díky motion-capturingu) a to ve výpravnosti, herectví a kvalitě hodných, bez přeháněk - divadelních či filmových představení. Jen zdánlivě se pak může zdát, že toto neovlivňuje gameplay hraní jako takové... Protože i když je HS stále v jádru tou "obyčejnou" rubačkou (navíc s několika gameplayovými "ale"), do mysli se vám při hraní HS vkrádá něco zcela jiného. Jako byste totiž osudovým příběhem s Nariko při hraní, skutečně – žili.. Jako byste sami, od srdce, chtěli ty stovky nepřátel ve službách ďábelského Bohana vybít. Jakoby se samotná honba za likvidací Bohana stala osobní věcí přímo - pro vás. Vlastní touha, která je mnohem niternějším prožitkem, než kupříkladu dovádění Kratose, v jeho lehce povrchních krvavých likvidací Olympu, jakkoli to bylo gameplayem samozřejmě skvělé.
Najednou vám fakt, že jde jen o prostou rubačku, může zmizet před očima jako pára nad hrncem a lehce repetitivní rubání pouze v pár hodinách, které hra dohromady nabízí, předá jiný vyšší smysl. Ač to v žádném z trailerů před vydáním HS buh ví proč nezaznělo, gameplay, zde byl autory viditelně podřízen - samotné výpravě, příběhu, herectví, hloubce všech postav, nekonečné atmosféře a gradaci děje. Jakoby to byl právě samotný děj, který tu dirigoval, že hra musí být žánrově rubačkou a ničím jiným. Jakoby samotná gradace děje a vývin událostí ve hře, byly tím jediným pravým důvodem, proč ty desítky nepřátel jedním šmahem Heavenly Swordu, uspokojivě kosíte až v samotném závěru hry. Jakoby fakt, že je v tu chvíli gameplay skutečně enormně uspokojující - zároveň nebyl důvodem k tomu, že mi ho hra předá déle než jen na pár drobných chvil, protože jinak by se mohla rozplynout právě ta dokonalá výprava děje a jeho osudovost.. Gameplay tu zkrátka a jednoduše nehraje jedinou hlavní roli (ač pořád časově tvoří 90% celé hry a sám o sobě i s drobnými muškami funguje perfektně). Je tu ještě dotvářen o jakési filmové výpravné estetično, které do HS právě přidává ten unikátní emoční rozměr navíc. Doslova „filmová hra“, chtělo by se říct..
Heavenly Sword tak určitě není pro každého.. Zdaleka to není ani vhodný titul na propagaci nové herní konzole pro masy, podobně jako by tomu nemohlo být i v případě např. Hellbladu, jinému zcela unikátnímu počinu od stejných autorů. HS mohu vyčíst samozřejmě spoustu věcí.. Ať už mírnou těžkopádnost ovládání, hromádku misí s nepovedenou kuší nebo nezvyklý rytmus soubojového systému. Mohu mu vyčíst i podstatou jednodušší náplň gameplaye (ačkoli to v délce hry absolutně nevadí) a občasné propady snímků za vteřinu. Co je však nutno ale jedním dechem i dodat a v čem by měl být Heavenly Sword především také zmíněn - tak je rozhodně jeho jedinečně předaná emoce a silný prožitek ze samotného dějství. To je totiž něco, co se ve hrách vážně jen tak nevidí.
Pokud máte možnost si to zahrát, máte trochu trpělivosti a chuti na atypickou rubačku, rozhodně HS vyzkoušejte a nekažte si zážitek předem, koukáním na YouTube sestřihy.. I přes negativní hodnocení jiných, za to tahle hra definitivně stojí!
Pro:
- nevídaná hloubka a uvěřitelnost všech fantasy postav hry, fantastická výprava, citlivě vystavěný děj směrem k samotnému gameplayi a hře, smysl pro uvěřitelné drama, stylovost a celková „osudová“ atmosféra, nádherná hudba a až ďábelsky povedený hlavní záporák. To jsou základní pilíře této hry, dovedené v naprostou dokonalost.
- do kladů rozhodně uvádím i skvělou animaci a propracovanost bojového systému (nenechte se zmást, to, že je tento systém jiný než v jiných hrách, neznamená apriori, že je špatný) a samozřejmě nádhernou grafiku své doby.
Proti:
- občasný a bohužel výrazný pokles FPS (zvlášť v případě desítek a desítek nepřátel na jedné obrazovce), střelba z kuše byla skutečně otravná (naštěstí se tu ale bavíme jen o hrstce misí), málo nápadů v samotném gameplayi a chtělo by se možná říct i krátkost hry. Na druhou stranu, ale.. Potřebujete mít hru vážně tak dlouhou, pokud vám ta krátká, zprostředkuje možná zážitek daleko silnější?
Batman: Arkham Asylum
Pro: bojový systém, scarecrow, atmosféra
Proti: malá mapa, grafika trochu horší na dnešní poměry
NHL 14
NHL 14 je první NHL, které jsem hrál od dob, kdy přestalo vycházet na PC. Pořídil jsem si ho jako samozřejmost společně s ps3. Novinkou pro mě tedy i bylo to, že hru ovládám na gamepadu.
Oproti dílu 09 se (logicky) posunula hlavně grafika, která na televizi vypadá i vcelku dobře. Lze si vybrat ze tří základních druhů ovládání, nejjednodušší je olvádání z ročníku 94, nejobtížnější je skill stick, kde je potřeba využití obou analogových páček. Já osobně nejvíce využíval ovládání hybridní, kde není nutné používat pravou analogovou páčku (krom vhazování), ale ta možnost tu je.
Co se týče ovládání, tak můj první postřeh je následující: hra je vyloženě dělaná na ovládání skill stick. Umělá inteligence toto ovládání využívá i na nejnižší úrovni a na normální obtížnost už je potřeba zvládat pravou analogovou páčku bez problému. Rozdíl mezi nejlehčí obtížností a druhou nejlehčí je obrovský. Když to doženu do extrému, tak časem budete na nejnižší úroveň soupeře drtit 7:0 a vyhrávat každé vhazování, na střední obtížnost budete dostávat 7:0 a občas nějaké to vhazování vyhrajete.
Hratelnost je podle mě skvělá. A nejzábavnější je s přáteli. Jelikož i toto NHL má negativa minulých dílů v podobě haluzáků, občas nesmyslného chování spoluhráčů a brankářů, hra krom zábavy poskytuje i adrenalinový zážitek a hrozbu zničeného ovladače.
Hra dokáže být zábavná i jako singelplayer. V rámci herní výzvy 2018 jsem znovu oprášil jednu sezonu v GM modu, a se spoustou vztekání ji i dohrál. Neúspěšně. S milovaným Detroitem jsem těsně nepostoupil do play off a taktéž se mi nepovedlo přivést Stamkose. Alespoň Voráčka jsem však do týmu dotáhnul :)
Vzhledem k tomu, že je hra pouze na konzolích, pro hráče, kteří milují statistiky, je téměř nemožné se jimi prohrabat, neboť posouvání na analogu je velmi pomalé. Taktéž Fantasy Draft je ztráta času. než dojdete k hráči, o kterého byste měli zájem, oběhne spousta času. A v dalším kole vás čeká to samé! Přiznám se, že to jsem v půlce vzdal. Nestálo to za ten čas.
Celkově NHL 14 nabízí desítky hodin zábavy, kterou si ale více užijete s přáteli a nebo po dokonalém zvládnutí nástrah AI a ovládání.
Pro: hratelnost, multiplayer, grafika
Proti: AI, obrovské rozdíly v obtížnosti, zdlouhavé projíždění statistik
Duke Nukem Forever
Pro: Skvely pokracovani
Proti: Ani snad nic
The Last of Us
Pro: Příběh,hratelnost, grafika
Grand Theft Auto V
Pro: Ovládaní vozidel, pocit ze střelby, grafika, systém tří hratelných postav, příběh, postavy, různorodost, nerepetitivnost, mapa hry, celková přístupnost
Proti: Pro někoho možná až moc šílené pojetí, některé zajímavé mechaniky jsou málo využité
Red Dead Redemption
Co možná někoho nepotěší, nehrajete zde za grázla, ale za týpka, kterého naštvalo, že mu oddělali jeho oblíbenou krávu a zapálili dům, jako vedlejší efekt přitom umřela jeho hospodyně s děckem, který měl asi rád, protože věděl, že už si to mlíko musí po ránu nadojit sám, udělat snídani, nikdo mu nepřinese noviny a dokonce na té farmě bude muset makat sám! I když vlastně to asi byla jeho žena a děcko...no už si nejsem moc jistý, proto tu nechám pro jistotu obě verze. Každopádně příběh je dobrej, jdete si po pomstě, i když je to dost klišé asi ta storka, ale grafika, grafika epic! Stejně jako omáčka okolo, jako náhodná střetnutí, chytání koní a podobně 100 %
Hodnocení: ✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰
Herní doba: 40 hod
Dokončeno: 100 %
InFamous 2
Batman: Arkham City
Pro: Jedna z nejlepších her s komiksovou postavou
Proti: Když to člověk zná jak své boty, může to být trochu stereotypní
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
ovládanie bolo trošku pain, lebo tam nefunguje analog a kým som si zvykol na šípky, chvíľu to trvalo
hra v pohode, chvíľu som mal snahu spraviť aj všetky boxy a gemy, ale rýchlo som sa na to vykašľal, snáď to v remaku napravím
Gran Turismo 6
Sestupná tendence je evidentní, nejlepší díl všech dob nejspíše zůstane u GT4.
Pro: Na poměry PS3 fantastická grafika
Proti: Je to opravdu pořád to samé a ani po skoro dvaceti letech a třech platformách nemáme pořádný model poškození
Ratchet & Clank: Nexus
PS3 (RPCS3) ždímáno nadoraz, prostředí, efekty, portály a hlavně 2D pasáže s Clankem.. parádní zábava
Dnes vlastně zapadlá hra, ale s pomocí emulátoru a 3D shaderu který to celé převede do true stereoskopického zobrazení strhující i v roce 2023
Jedno zásadní mínus, je to hrozně krátké
Pro: Je to animák, který můžete hrát !
Proti: Je to furt to samé.
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Zatím se opravdu bavím a rovnou nepokrytě přiznám, že je to můj první Rachet. Takže vše je nové a neokoukané, pokud máte odehrány PS2 díly, nebo nedej bože nový "Rift Apart" na PS5, tak 10-15% klidně uberte.
Pro: První Ratchet na PS3 a proti minulé generaci je to TEN nextgen
Proti: Některé pasáže působí malinko nudně, unyle.
Uncharted: Drake's Fortune
Pro: První svého druhu :)
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Tom Clancy's Splinter Cell
Far Cry 4
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V
Pro: množství obsahu a k tomu se vážící rozmanitost, možnost volby v určitých misí, satiričnost, cinematičnost, postavy, optimalizace
Proti: příliš nascriptovaný průběh misí, absence destrukce těl a prostředí, chybí větší interaktivita s NPCčky, chybí LGBT pride v Los Santos, matchmaking v onlinu hrozně trvá
Pro: všechno
Proti: pár věcí se dycky najde, ale proč si kazit požitek