@
Ria Kon (31.08.2022 11:44):
Problém spočívá v tom, že jsi napsala "Moc dobrých západních RPG, které nejsou souls-like v posledních letech nevyšlo" a přitom myslela "Moc dobrých západních RPG podobných Witcherovi 3, které nejsou souls-like, v posledních letech nevyšlo". Což jsou dvě diametrálně odlišné věci. Nakonec jsme tak nějak kolektivně odhadli, co jsi myslela, ale trochu nám to komplikoval fakt, že nikdo z nás není telepat :-))
Také je třeba si uvědomit, že "3rd person, stats, abilities, builds, action, cutscene heavy, story based, with decisions" nevycházela kvanta nikdy. Obecně third person RPG v dnešním slova smyslu začala vycházet z technických důvodů výrazně později než leckteré jiné RPG subžánry typu dungeonů, první známější věci jsou podle mého až King's Quest VIII nebo Ultima IX. A speciálně pokud vezmeme v úvahu jen ty opravdu výborné (takže neberu v potaz věci jako série Two Worlds, Venetica nebo třeba Game of Thrones) a jen WRPG (takže ne třeba DDDA):
1) Alpha Protocol (nejen díky technickému stavu tak trochu černý kůň)
2) Divinity II
3) některé díly Elder Scrolls jdou hrát v third-person (ale to jsi asi nemyslela)
4) Elex jsem ještě nehrál, ale ani jeden díl není obecně považován vyloženě za výborný
5) nevím jestli se Ti do toho vejde série Fable (minimálně první díl)
6) některé nové Fallout jdou hrát v third-person (ale to jsi asi nemyslela)
7) Gothic + Gothic 2 (trojka a dál, myšleno Forsaken Gods a Arkania, obecně nejsou považovány za výborné hry)
8) Greedfall jsem ještě nehrál
9) série Mass Effect (s výjimkou Andromedy, která není obecně považována za výbornou)
10) Risen + Risen 2 (trojka obecně není považována za výbornou hru)
11) série Witcher
To jsou věci, které jsem dohrál nebo mám alespoň koupeny, určitě jsem na něco zapomněl (nebral jsem v potaz žádná MMO RPG, to jde mimo mě). A věci jako série AC (poslední tři díly), Horizon nebo třeba Shadow of War považuji za akční adventury (to není pokus o flamewar), proto je neuvádím.
Ty ses podle mého herně trefila do doby, kdy pět let v kuse vycházelo "něco" ze série Mass Effect (2007-2012, a to nepočítám Andromedu) a Witcher (minimálně dvojka s trojkou je 2011-2015). Ale výše zmíněné hry pokrývají období cca 20 let (nejstarší je Gothic), takže je vidět, že podobných her bylo málo vždy (ať už kvůli tomu, že rozpočet na story based cutscene heavy bude logicky větší než na hry, kde toto absentuje).