Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Witcher 3: Wild Hunt


Diskuze

« Novější Starší »
@ntz (22.03.2019 12:07): No pokud vynecháváš většinu expů, vybavení a bodů na ability které hra nabízí, a přitom ti obtížnost připadá v pohodě, tak to právě ukazuje že je něco špatně :))
A to by hra měla být ještě echt ztížená, protože třeba do hlavních příběhových bojů nesháním žádné spojence.
Chtělo by to přidat ještě víc hardcore odbtížnost a pojmenování jich posunout o úroveň... ale to je můj problém u spousty nových her.

Naštěstí tohle všechno samozřejmě řeší mody, třeba i ten který zmiňuješ - "normálně" už bych bez nich hru nehrál, ale teď jsem schválně chtěl vanila.
@AlieN (22.03.2019 10:30): taky to jedu znovu semi-speedrunem ... vypnul jsem na mape otazniky aby me nedrazdily a je to fajn ..

akorat mam jinej dojem z obtiznosti ... svoje puvodni playthrough, ktery jsem hral skoro rok, jsem hral na krev a zlomeny kosti (3/4 difficulty) .. ted jsem nechal normal (2/4) a pripada mi to v pohode a nijak me to nerusi .. skoro mi to i pripada vhodnejsi a primerenejsi kdyz nevymetam kazdej kout a jsem oproti hlavnimu questu kterej delam permanentme podlevelovanej o 2-3 levely ...

premejslim, ze si dodatecne zapnu tohle https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2788?tab=description .. pokud ti vadi ten scalling monster na vyssim levelu, tak tenhle mod to resi, ze z nich dava pryc ten extra bonus kvuli ty lebce (ale ponechava normalni linearni scaling bonusy za vyssi level)
Poslední diskuze tady mě přiměla rozehrát Zaklínače znovu, abych se dostal i k tomu nejhoršímu konci. Vzal jsem to tedy vyloženě co nejrychleji po hlavní příběhové linii, v podstatě speedrun - co na první pohled šlo, to jsem přeskočil, takže to zabralo zhruba 16 hodin (i když šlo by to samozřejmě i několikrát rychleji). Docela rozdíl, oproti těm běžným 150ti hodinám :))

A je to zvláštní, probíhat ten obrovský otevřený svět jako koridorovku a vyhýbat se všemu co zdržuje od hlavního cíle. Sice to na první pohled dává smysl, hlavní by měla být záchrana Ciri a vše ostatní by mělo být nepodstatné, ale ty spousty detailů kolem dost zásadně prohlubují i ten hlavní příběh, bez nich je ten prožitek z finále poloviční. Hrát to normálně a pak se dočkat takto depresivního konce, tak jsem z toho asi slušně naměko.

A tedy velmi silně jsem při tomhle viděl jak strašně trapně snadná je normální obtížnost - dokončil jsem hru na levelu 26, jakékoli starání se o výzbroj jsem většinu hry prostě ignoroval, a třeba stříbrný meč jsem až do konce používal ten základní ze začátku hry. Jediný problém pak představoval jen ten proklatý level scalling monster na výrazně vyšším levelu než já (ty s lebkou), které hra dělá schválně téměř nezranitelné.
Mne se stavalo kdyz jsem delal moc kotoulu ze se mi ohnuly ty mece na zadech a nesly vyndat, ale u kovare za poplatek sli narovnat.

@Drolin (komentář): zvazoval jsem ze ti dam minus, ale docela pekne jsi to napsal a vzasade s tebou ve vetsine veci souhlasim. Ale preci jen v par ne. Takze nedostanes nic, takova remiza :) A nemusis davat hned kazdy hre stovku, zejo, pusobi to divne..
@Richmond (18.03.2019 20:27): Když jsi v obklíčení nebo když na tebe jde nějaká silná potvora, tak je :D Jinak já jsem víc používal úkroky.

Třeba v Horizon Zero Dawn mám prokutáleno daleko víc než v Zaklínači a přitom je to o 120 hodin kratší hra :D
@Tarhiel (18.03.2019 16:14): no, pokud jsi hrál/viděl oba, tak imho nemůžeš popřít, že je empress znatelně rozsáhlejší a propracovanější. Čímž neříkám, že je zaklínačka závěr jakkoliv odfláklej - to není. Obecně si CDP dali se závěrem dost práce, aby působil uspokojivě, víc než většina jiných vývojářů. A pak to ještě korunovali v Toussaintu.

Jinak my se tady serem se spoilertagama aby to AlieN propálil bez nich, tak jak to je? Už nejsou potřeba?
Tohle na Zaklínači hodně oceňuji - že nabízí dvě verze závěru které jsou obě validní, a jejich vnímání záleží v podstatě jen na osobnosti hráče (já bych se za Empress konec nikdy nepostavil, a to nejen proto že knihy samotné vedou k něčemu úplně jinému)
On je ten empress konec i zdaleka nejlépe zpracován, dali si s ním daleko víc práce než s těmi ostatními. Jako jedinej obsahuje možnost promluvit si s Marigoldem a ostatními, i o Priscille, odehrává se v nádherném zimním Bělosadu, obsahuje skvělé dialogy s Ciri....
imho je vcelku očividné, ikdyž by to ofiko nikdy nepřiznali, že jim v CDP přišel jako nejlepší závěr - Ciri dospěla a vzala na sebe odpovědnost.
+1 jab
@M.a.t.t. (18.03.2019 15:36): +1
Jinak samozřejmě, že jí mantinely vytyčuje Geralt, je její otec. Ale stejně mám pocit, že jak říká Matt: je tam dost nápověd, že jako zaklínačka bude šťastnější, ostatně, chtěla takovou být dlouho. Je jasné, že i když se stane císařovnou, tak je to "její" rozhodnutí, stejně jako když bude zaklínačem, protože nakonec si obě rozhodnutí musí zracionalizovat jako svoje. To ostatně dělá každý, protože jinak by se zbláznil (a je úplně jedno, že to jeho rozhodnutí vůbec není.

Ciri i jako císařovna je navíc velké nebezpečí.


Každopádně: to je na každém.
@M.a.t.t. (18.03.2019 15:36): JJ. Když jí to vysloveně nezatajíš, tak jsou v poho oba. Ale i pro to mi ten empress konec přijde lepší... Že se musíš "dokopat". To ke spoustě věcí, které za to stojí. Ta holka umí cestovat v čase a prostoru. Má možnost v lepším ovlivnit svět jako nejmocnější panovník kontinentu (dokonce mírově - kór když na Skellige vládne Cerys). Následovat ve šlépějích adoptivní otce a mlátit v bažinách utopence? To je výrazně pod její potenciál. Geralt tam v posledku ty možnosti vytváří (pro ni). To je jeho role a tak to má, smrk, být. :)
@Jab (18.03.2019 13:41): Toto som si už nepamätal, ale to nič nemení na tom, že ani v jednom z prípadov nejde o sebecký koniec typu The Last of Us. Geralt Ciri do ničoho nenúti, nič jej priamo nezamlčí, iba jej pomôže rozhodnúť sa. Nie je to ani o tom, že by nedostala možnosť voľby.

Obe konce sú úplne relevantné, no osobne som sa k tomu tvojmu nedokázal dokopať, aj keď som o ňom vedel. Možno je to dobré pre krajinu, no nemal som pocit, že je to dobré pre Ciri a skôr som nadobudol dojem, že ako zaklínačka bude oveľa šťastnejšia. No je to na každom.
@Jab (18.03.2019 15:21): Inak presne k tomuto smerovali aj knihy, niekde od Krstu ohňa sa začala Ciri drať do popredia a Geralt ustupovať do úzadia - je to len jedno z dvoch literárnych diel, kde som takýto trik čítal za celý život a tiež to malo na mňa rovnako silný dopad :)
@Jab (18.03.2019 15:03): Myslel som vo všeobecnosti, nielen možnosti s tým timerom.
V reále, ak niekomu povieš, že chceš, aby sa rozhodol on sám (ako to bolo ukázané v tom videu), väčšinou sa už viac nepýta a nejako sa rozhodne.

Ale to by potom hráč v tomto konkrétnom prípade nemal priamu možnosť jasne ovplyvvniť, ako sa rozhodne. Ale hovorím, to už sme v teoretickom poli.

No myslím si, že to, že nie všetko môžeš oplvyvniť bolo dostatočne dobre ukázané už v jej rozhodnutí, vstúpiť do Bielej Zimy - to bol pre mňa šok a nečakal som, že niečo takéto urobí. A Ty jediné, čo v tej chvíli môžeš, sa len bezmocne prizerať, ale nijako ju neovplyvníš.
@Tarhiel (18.03.2019 14:55): Tak jasně. Když vybíráš možnost (pokud nemá ten timer), tak klidně můžeš přemýšlet dvě hodiny. :)

Níže ale píši, že ji ty mantinely rozhodování tak či tak dává Geralt. Ale ten mnou postovaný konec dost jasně ukazuje, jak Ciri sama Geraltovi vysvětluje své rozhodnutí státi se císařovnou. A v tomhle momentě už je to celé ona. O to více mi ten Ciri zaklínačka konec přijde líto. Má na víc a i světu to prospěje.

V tu chvíli to nemusí vypadat jako ten pravý happy ending. Ale tak je to se zodpovědným rozhodnutím docela často.
@Jab (18.03.2019 14:12): Pozri, ja by som to nespravil, ani v reálnom živote ;)

No uvedomuješ si, že všetky tie momenty, kedy Ciri čaká (na input hráča) na tvoje rozhodnutie, sú tam, aby hráčove rozhodnutia mali na hru dopad (player empowerment)?
(Inak vôbec nepopieram, že prebehnú tak, ako píšeš.)

V reále by asi nečakala a nie všetko by si tak mohol ovplyvniť, ale to by sme sa dostali do debaty "čo by bolo keby..." a tam sa dostať nechcem.
@Tarhiel (18.03.2019 14:09): ja tam sel bez Ciri a penize jsem si vzal .. koneckoncu, sumicka to je kulata a na zemi to nenajdes .. nastesti jsem ale mel dost +plusovejch bodiku aby vse skoncilo dobre a z Ciri se stala zaklinacka ..
@Tarhiel (18.03.2019 14:09): Nesouhlasím. Povídá, že nechce, když jí to Geralt patřičně podá. Naopak když ji řekne, že jde jen o rozhovor, tak je pro. Viz níže.

Odměna je za její nalezení a nemusíš ji přijmout. V new game + mám 550 tisíc. Ať si Emhyr své drobné nechá. :)
@Jab (18.03.2019 13:57): To nie je pravda, ona sama ho navštíviť nechce, ako už bolo povedané, a ja by som musel byť strašný odľud, aby som dieťa, ktoré mám rád a od malička vychovával, išiel zaniesť otcovi kvôli 2000 orénom, len kvôli tomu, že ma o to požiadal.

Jasné, dá sa to potom obísť tak (čo som vtedy, počas hrania, nevedel a nechcel to riskovať), že aj ked tam prídeš, proste tie peniaze odmietneš, čím by som len potvrdil to, čo som chcel urobiť už na zaiatku - vôbec za ním neísť.
Jo a dialog, kde jsi naopak pro návštěvu:

https://youtu.be/1h60q-BNWe0

Imho tak či tak je to zcela na Geraltově podání a ona se rozhoduje jen podle nástřelu, který ji dává.

Mimochodem jak později argumentuje Geraltovi své rozhodnutí viz ten ending
https://youtu.be/UprbP_AgHqc

Tohle už je celé ona a její volba. Vidno i z jeho reakce.

@Tarhiel (18.03.2019 13:57): Tak to jí to v podstatě zazdíš. To imho moc nesvědčí o důvěře v ní. ;)

@Hydr0gen (18.03.2019 13:56): +1
Hezká diskuse.

Když jsem viděl osud světa v titulcích po jinak parádním zaklínačském konci, bylo mi z toho ouzko. Ciri císařovnou je objektivně nejlepší pro svět. Nakonec to přirovnání k Last of Us (osud jednotlivce vs. obecné dobro) je docela na místě, i když to není tak extrémní.

Asi po roce a dohrání obou datáčů jsem reloadoval save před ostrovem mlh, abych mohl získat ten "nejlepší" konec (pro svět).
@Jab (18.03.2019 13:41): Ach, tak to určuje jen ty pozitivní a negativní body.

Ano, s tím Emhyrem je to ve výsledku volba hráče, ale "zabránit" tomu setkání v podstatě znamená říct Ciri, že to, že nechce a že ji nemůže nikdo nutit, je v podstatě schválení její svobodné vůle.
Tak to si definitivně budu muset zahrát znovu. :D v tom případě je to komplikovanější no.. :D
@M.a.t.t. (18.03.2019 13:09): Ano. Stejně tak, pokud bude Geralt trvat na tom, že s ní půjde za čarodějkami a podobně, tak se stane císařovnou. Čím více jí vede za ruku a tlačí, tím se konec k císařovně.
@Tarhiel (18.03.2019 12:58): dle mého je právě proto ten konec tak skvělý. Svou pravdu můžeme mít všichni. Takové konce mě ve hrách baví. Rozhodně víc než obětuj se, nebo umře postava B, či skončí svět. Prostě se zde konce povedly všechny tři, a možná mě až mrzí, že jsem si neprožil ten nejhorší konec, protože to musí být solidní "zážitek".

Hmm.. jdu si asi pustit OST. :D
@SilentWolf (18.03.2019 12:56): Je zaujímavé, že to takto vnímate, i keď to teraz, po vysvetlení, dokážem pochopiť.

Ja som nikdy koniec "Cisárovná" nepovažoval za dobrý - už v knihe bolo ukázané, že Emhyr si Cirillu pôvodne chcel zobrať za ženu a splodiť s ou deti (!), ale na poslednú chvíľu sa zháčil.

Celá tá cisárovská dejová línia mi príde ako eponymum politického pleticharenia ako takého (a aké únavné to môže byť, dokazuje aj Yenneferino vyhorenie - odhodlanie opustiť ten život navždy + ako výstraha, čo sa z teba môže stať - viď Djikstra), a Ciri by v otm bola dobrá, veľmi dobrá, lebo mala tréning od tých najlepších - ale nikdy by nebola šťastná ani skutočne slobodná.

A to je presne to, čo jej cesta Zaklínačky ponúka. Že to nebude jednoduché? - nebude, ale nevypadá, že by jej to vadilo (viď Zaklínačšké outro).
Tak to dělení Good/Happy, Neutral/Bittersweet a Bad/Sad je možno čistě komunitní. Nikde nemůžu dohledat, že by se k tomu CDPR vyjádřil. Každopádně Bittersweet je i má preference. Imho nejvíce zodpovědná varianta. Ciri holt musí jít svou cestou.
@SilentWolf (18.03.2019 12:42): Čo je na tom konci sebecké? Ciri je už dospelá žena, Geralt ju do ničoho vyložene nenúti a zaklínačstvu sa chce venovať. Že to nie je jednoduchá práca? Možno, ale je to rozhodnutie samotnej Ciri.
@orromis (18.03.2019 12:30): taky to tak mám. Přijde mi že Ciri zmůže z pozice císařovny víc, zatímco Geralt jednoznačně ukazuje, že život zaklínače není žádný med a tak já osobně beru konec "Ciri Zaklínačkou" za (z Geraltovy strany)podobně sobecký, jako konec Last of Us
@orromis (18.03.2019 11:22): To teda nevím, to já třeba beru jako nejlepší alternativu. Mám to stejně jak Jab.

Ostatně, když se člověk podívá, které rozhodnutí vedou k jakému konci, odpovídá to.
Já právě myslel, že císařovna je nejlepší konec (alespoň pro ten svět). Osobně mám nejradši samozřejmě tu zaklínačku.
@Jab (18.03.2019 11:56): já to beru trochu jinak. Zaklínačka je fanservice, císařovna je true ending a chatrč je depka pro lidi dělající špatná rozhodnutí aby měli motivaci si to dohrát ještě jednou :)
@orromis (18.03.2019 11:06): Tento.

As the game comes to a close, Geralt is swarmed by dozens of monsters in the swamp - his ultimate fate left unknown.

Tedy dle mě, nevím, zda je jako špatný myšlen i tvůrci (ale píše se k němu, This is the equivalent of the "bad ending" to Witcher 3.).
@Vurhor (17.03.2019 22:04): tam je hodne veci nedomyslenejch ... hodne ze skillu je k nicemu, hodne lektvaru je k nicemu, ty decoctions mi pripadaj uplne tuplem k nicemu (vetsina, ve svetle toho, ze decoctions ti da 70 bodiku toxicity a uplne minor bonus kdezto zakladni boure ti da 20 bodu toxicity a (iirc) 30% damage, nebo napr. skill, co snizuje opotrebovani ojelu, kdyz si muzes naolejovat mec i uprostred boje a dalsich x veci ...)

zkus napr. tohle
Díky, chlapi!
Vosolil jsem si to na tu nejtěžší jízdu. Aspoň si zas nahoním ego.
@Vurhor (15.03.2019 14:59): Btw pro ty vyšší fps... Vypnul bych blur, motion blur, bloom, depth of field, chromatic aberration a vignetting. Jednotlivě je to bezvýznamné, ale dohromady to pár fps přidá. A je to k ničemu (tahle nastavení na "on") víceméně.

Nevím, zda hraješ na notebooku či počítači v tom fhd. 15,6 palcový notebook by ale určitě snesl i vypnutý anti aliasing. Vše uvedené je v postprocessing nastavení ve hře. Tohle a vypnuté "hairworks" (to je v nastavení "graphics" zase) už těch fps přidá podstatně více. Podobně tak snížení dalších položek v graphics (třebas stíny na ultra taky asi mít nemusíš - ten rozdíl i proti low je relativně malý).

Viz
https://www.geforce.com/whats-new/guides ... e-and-tweaking-guide
Na jakou obtížnost jste to vlastně poprvé hráli? Chtěl jsem jít nějakou zlatou střední cestou, ale to jaksi u těch 4 možností nejde. Zatím to hraju na Story and Sword, přemýšlím ale, zda si to nezměnit na Blood and Broken Bones...
@Jab (14.03.2019 23:40): Jojo, upřímně jsem se v tom ještě moc nešťoural. Jen jsem to na začátku před spuštěním všechno zkouknul a pak se hned pustil do hraní. Oukej, dík, juknu na to.
@Vurhor (14.03.2019 11:39): s tím studiem asi tolik...

Každopádně enjoy, nespěchej, vypni si otazníky na mapě až vylezeš z Bělosadu, zapni si alternative movement response, vypni fish eye a pokud ti nevyhovuje default kamera, nainstaluj si Immersive Cam což je naprosto skvělá sbírka minimodů bez kterých bych to už nehrál.
Čas mám (relativně). Mašinu už mám (dostačující). Chuť na to mám (NESMÍRNOU).
Večer to jdu konečně poprvé rozehrát. :)
(Jen mám teď krapet starost o své studium :D )
Já vím :) ale ještě bych potřeboval odpověď na druhou polovinu příspěvku :D
Jenže já mám problém, že nemám vůbec naučené recepty a né to, že se mi jen nezapočte toxicita :D

A jelikož teď v tom světě žádné recepty nenacházím, tak hádám, že budu muset zkusit konzoli.

EDIT: uuu tak ono to fakt pomohlo :D ale nechápu.. já si resetoval talenty po spuštění NG+, takže jsem ten talent z počátku dost přehazoval a sundával a zase nasazoval.. Nejde mi do hlavy, proč se to teda neresetnulo hned :)

Mají i nějaké další předměty, kromě zaklínačského vybavení, vyšší úrovně v NG+? Tím nemyslím úroveň jako takovou, ale třeba jako má to vybavení v popisku "Legendární", tak jestli tam nejsou třeba i legendární lektvary atp?
Jdu si pro radu. Hraji teď NG+ s talentama na alchimii. Jaksi se mi ale někam vytratili recepty a žádné nové nenacházím, už mám nahráno něco kolem 30 hodin. Je tam talent, který zvedá limit toxicity za každý naučený recept. Tento talent už mám naučený a používám jej, ale bohužel bez těch receptů se mi to nezvedlo ani o píď. To je nějakej bug, nebo prostě v NG+ se ty receoty už nejde naučit? Mám všechny lektvary a bomby na maximu z první hry.
@ntz (03.03.2019 13:52): "(jako jedinej, ostatni se normalne o ty hre bavi)"

Nah, ostatní už tě spíš prostě ignorují, protože je nebaví ti na ty blbosti pořád odpovídat.
@ntz (03.03.2019 13:52): Jesus marja, ty máš ale příšernou paměť. Jak si můžeš nepamatovat něco, co ti tu už bylo vyvráceno?

K lektvarům: http://dbher.cz/hp303704

Ten můj rant sis úplně zasloužil. Pokud si budeš stěžovat, tak ti maminkovsky ještě přidám, abys měl proč být ublížený. Dneska je neděle. Do osmi večer máš termín na napsání komentu. Koukej makat. :)
@Jab (03.03.2019 13:18):

lektvary (recepty) mam vsechny (na prvotridni uroven) uz relativne dlouho a ziskat je neni tezke, pokud lootujes

odvary vsechny nemam a nikdy jsem netvrdil, ze je mam vsechny

ty tady na me utocis celkem ostre kvuli witcherovi (jako jedinej, ostatni se normalne o ty hre bavi), vubec nechapu proc .. to, ze jse jeste nenapsal koment snad neni duvod k tomu, aby ses' do me navazel, wtf .. ja jediny co delam je, ze se obcas o te hre bavim a casto to skonci tim, ze ty si to vylozis jako nejakej (?asi) utok na svou osobu a zacnes se do me navazet a zacnes mi tady vycitat nejake pitomosti aka nedostatecna znalost witchera ..

apropos. na tu vec se setama jsem se spise zeptal (s otaznikem na konci) nez, ze jsem neco tvrdil .. takze klid prosim
@ntz (03.03.2019 13:05): Rok už tu pracuješ na sebepropagaci.

Mýlil ses teď nedávno s tím, zda sety byly přidány už v původní hře. Protiřečil sis s tou silou Geralta, dával si tu své ztracení v příběhu za vinu hře samotné a nikoliv svému hraní po třech hodinách v průběhu několika let, psal si, že máš všechny lektvary (což si taky neměl) a není problém je získat všechny (což je a na jedno hraní to ani pravděpodobně nedáš - pokud tedy nevraždíš sukuby a měňavce na potkání), teď píšeš, jak jsou sety nejsilnější, když je právě kvůli tomu usilovně hledáš.

Mně je uprdele tvé hodnocení, klidně tomu dej nulu. Píši ti to po sté. Pokud hledáš relevantní kritiku, inspiruj se mým komentářem. Zjistíš, že je možné mít něco rád a přitom si zachovat kritickou mysl. A platí to i naopak. Že nějakou kokotinu budeš neustále opakovat neznamená, že se z toho stane pravda. Nečelíš tu slepému fanboyovství, čelíš tu kritice na vlastní blafy, které už tu píšeš, a to znovu opakuji, už rok s tím, jak je za rohem komentář. Ty si fakt nevidíš do úst. Rok už máš pocit, jak si originální, a dáváš to tu všem sežrat. Soukup fakt hadr. Na kolika fórech ty své slátaniny k Witcherovi píšeš? Páč opravovat všechny ty tvé dojmy... To snad ten gameplay sleduješ ta youtube. Páč těžko uvěřit, že to sám hraješ.
@Jab (03.03.2019 11:33): ty ses' normalne vzteklej, pokud ti na witchera nekdo sahne (a neni z nej uplne vydrenej)

1) to, ze gear leveluje s tebou jsem napsal nepresne ... leveluje s geraltem v ramci daneho questu a lokace, tzn najdes x-krat velenskej mec, co bude mit zraneni 50-10, 100-200 a 200-300, nebo najdes slusive leginy, co maj ve white orchadu zbroj 10, ve velenu ty stejne 25 a ve skallige 50 (tolik, kolik ma na nizsim levelu zelezna zbroj napr.) ... takhle jsem to samozrejme myslel

2) ano, sety jsem sbiral jak pokemony, mam se omluvit ? pokud ti to udela radost, tak se ti uprimne omlouvam

3) nevim o jakejch omylech a preslapech mluvis, krome moji posledni otazky jestli jsou vsechny sety pridane z DLCs si zadnej jinej omyl neuvedomuju (pokud si teda dovolim nepocitat moji nedotazenou formulaci s levelovanim, kdys' me chytil za slovo)

4) ano, hral jsem to dlouho a prislo mi, ze to je natazeny jak polska telenovela .. rekl jsem svuj nazor, vim, ze witcher 3 je pro tebe skutecne specialni a pokud te to urazilo, tak se ti omlouvam