Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Witcher 3: Wild Hunt

94

Diskuze

« Novější Starší »

@Jab (17.08.2017 07:01): Poprsí staré paní mělo samozřejmě demostrovat fyzikální možnosti Red enginu 3. Polozahalená Ciri byla podmětný, lehce provokující....taktní náznak, neřnu li metafora, že krása ženského těla spočívá v jeho celku, nikoliv jednotlivých částí.

@Jab (16.08.2017 22:41): Že jde věci řešit přirozeně (například že se postava otočí) a ne že máme situaci jako ve WH sauně (kde to je vážně na /facepalm, už kvůli dialogu :)

Hmm, v podstatě moje negativní dojmy z WH v tomhle vystihuje tenhle post.

A taky:
"So what happened? Witcher 3 became a multiplatform, interntional/US centered big budget mainstream game. So while the original style and vision can still be observed, every assumed more "extreme" edge is smoothed in order to avoid criticism and lost sales. I have the feeling and I'm actually pretty convinced that a lot of the game's original vision was sacrificed for money alone. It's that simple. And of course it's a question of perspective. If you compare the game to the rest of the industry and especially mainstream blockbusters it's still quite different and shows a lot more courage and vision."

@Jab (16.08.2017 20:06): Srovnával bych spíš se dvojkou, ale mluvím o realistickém přístupu. Silně pochybuji, že tehdejší/dnešní puberťáci budou ujíždět na nahých (low res) texturách ve W3, když se po krk brodí v pornu všude na internetu .-) Tohle spíš působí americkým modelem cenzury. Osobně bych spíš ze hry všechny tyhle trapně působící modely odstranil, než je ponechal ve stávající směšné formě. Přišlo mi to spíš jako rychlý příkaz shora, a na poslední chvíli všem obléct spodní prádlo (myslete na děti atd. atd.).

Jen tak na okraj - solidně (a realisticky) to bylo vyřešené v B&W (The Warble of a Smitten Knight).

@7c (16.08.2017 19:40): Hele proti jedničce... Ve trojce může obskočit jen sedm ženskejch (pokud počítám i HoS a BaW a nepočítám bordely), což je proti prvnímu dílu dost sešup. A zaplať pánbů dialogy jsou v tomhle ohledu o dost dospělejší a člověk za úspěch nedostane "kartičku". Snad tenhle koncept nezmátl příliš tehdejších puberťáků. :)

@AlieN (16.08.2017 19:15): Nepochybuji (It's Not Porn, It's HBO) - jen jsem si musel rýpnout (tohle mě na W3 bilo do očí asi nejvíc).

V zásadě taky nepochybuji, že půjde o (standardní) audiovisuální hostinu, třeba to bude i zajímavé.

@7c (16.08.2017 18:45): Velen je slovanskej. Stejně jako první TW. Skellige a Toussaint slovanský nejsou. Přirozeně. Seriál bude nejspíš zpracovávat nejdřív povídky, pokud bude úspěch tak později ságu.

@Jab (16.08.2017 19:03): Příběhově ano, o "duchu" seriálu se ale dá pochybovat.

@7c (16.08.2017 18:45): Zrovna k nahotě se v seriálech přistupuje mnohem bezproblémověji než ve hrách.

Každopádně pro natočení Zaklínače neexistuje nikdo lepší než Netflix (Walome si může blábolit co chce), takže se těším.


W3 byl v podstatě "západní" RPG (což by se v určitém kontextu dalo brát jako kompliment), takže nějaké iluze o slovanském seriálu bych si nedělal. Navíc koneckonců většina nových seriálů je vesměs moderních (pseudohistorický visuál obsahující v podstatě současné postavy řešící současné problémy - kolem a kolem "reskin"). A čekal bych spíš inspiraci W3 než W1 (natož povídky či sága) - hmm, pokud to bude podle hry, tak se bude i do sauny chodit ve spodním prádle (tohle myslím neprojde) :)

Na druhou stranu lidé jako já stejně nejsou cílová skupina (a sledovat seriál nebudou pro nedostatek zájmu), takže to snad alespoň přinese nějakou tu publicitu CDP zdarma.

@Charllize (16.08.2017 10:50): to samý si naysayers říkali v roce 2002 když CDP oznámili vývoj hry. Naštěstí schopní lidé na podobný negativisty kašlou :)

Netflix je v současný době spolu s HBO, FX a Showtime nejlepší producent seriálů a řekl bych že množstvím těch kvalitních pravděpodobně i vedou. Pro Witchera je to nejlepší možnost. Navíc dokud na tom dělá Baginski tak fakt nemá smysl čekat průser (jakkoliv je samozřejmě možnej).

@Bodkin (16.08.2017 11:46): Takže si vlastne nevidel to jasne najlepšie zo štvorice marvelovských Netflix serialov. :) Ovšem to nič nemení na tom, že Neflixovská tvorba je skvelá, no logicky sa nájdu aj slabšie veci (ako všade).

@M.a.t.t. (16.08.2017 11:37): Pozor kamarádíčku! Tří! Na tomhle se má rozpolcená osobnost čirou náhodou shodne.

O Daredevilovi pochybuji, protože jsem viděl všechny ostatní (LC, JJ, Fister) a znám tedy netflix-marvel kvalitu, ale ty ostatní jsou (prý) velmi dobré a nikdy jsem je neviděl a přesto se do toho top 19 dostal zrovna LC a Castlevania...

@Bodkin (16.08.2017 10:12): Čo je logicky iba názor jednej osoby, no i tak by ma zaujímalo, či si to vôbec videl, pretože názory naň sú priaznivé :) Plus Daredevil, Orange is the New Black, Bo Jack Horseman, Narcos, House of Cards, pokračovania seriálov The Killing, Longmire, The Black Mirror, Last Kingdom, Arrested Development a podobne. Skutočne mám pokračovať ďalej, alebo mi rovno napíšeš, že nič z toho nestojí za pozornosť?

Já jsem samozřejmě pro nějakou černošskou lesbickou herečku. Strašně se totiž vždy bavím u těch diskuzích o utlačovaném bílém heterosexuálním muži.

Ale žerty stranou... Ten Idris Elba by jako Geralt šel... Vesemir je pak jasný Avery Brooks.

@Paul (15.08.2017 21:23): Egh.... Já si tím Mikkelsenem, byť ho mám hodně rád, furt nějak nejsem jistý. A ten druhý xichtem ke Geraltovi taky moc nesedne. Mnohem víc se mi líbil ten Anson Mount jak jsi ho tu před nějakou dobou sdílel.

@7c (11.08.2017 20:09): Právě proto mě NG+ nezajímá a radši si hru překopávám podle scého - v základu jsou ty boje prostě "nudnější" a předvídatelnější.

V modech jde o víc než o čísla, zrovna rozdíl mezi heay a light teď bude zásadní (na rozdíl od vanilly) , bosové by měli mít lepší ai a lépe reagovat na nepřátele, lidé umí často uskakovat, etc. Obzvlášť to W3 EE dělá úplně jiný systém boje.

Archgriffina jsem v první hře zabil podobně jako ty, na polovičním levelu. To teď nepůjde ani náhodou, už kvůli předělanému quenu.

@AlieN (11.08.2017 02:22): Zatím jsem odložil NG+ na neurčito.

Zásadní problém byl pro mě prostě to, že ve výsledku je W3 hlavně hra o prozkoumávání a objevování (i přes ty lokátory) - ať už míst nebo událostí/questů - a když vím, co kde je a jaké to má dopady, a zároveň jak je většina speciálních míst ve výsledku bez pocitu zadostiučinění (klasický případ jsou základny Hanse - je to fajn, ale miniaturní lokace s pár identickými nepřáteli a po jejich vybití už je to prázdné). Takže nová hra už mě tak nemotivovala.

Ad boje - nevím, hrál jsem do poloviny primárně lehký útok a lehká zbroj, od poloviny zase obráceně a v zásadě mi to přišlo ne moc odlišné. Whirl mě nebavil (včetně neuspokojivé zpětné vazby), Rend je "king".

Boje jsou myslím v aktuální formě neopravitelné - nejde ani tak o problém čísel, jako spíš mechanik (za všechny třeba souboje s velkými monstry, které mají problém se vůbec dostatečně rychle otáčet a často zemřely dřív, než Geralta zasáhly - ukázkový případ je zabití Archgriffina o 28 úrovní výše na Death March, což by "na férovku" prostě nešlo). Navíc prakticky všichni nepřátelé mají jednoduché vzory útoků, takže v kombinaci s tím, jak funguje dodge, bude v případě upravení čísel z boje zákopová válka.

Znovu rozehrávám třetí díl, tentokrát trochu výrazněji omodovaný- zásadní je hlavně Ghost mod - overhaul combat systému, vyšší obtížnost, lepší AI, vybalancování skillů a oprava mnoha nedostatků původní hry. Ale zároveň je to věrnější vanilla hře než velmi radikální předělávka Witcher 3 EE

Death March obtížnost je teď na hraně snesitelnosti, což nutí k taktizování a pořádnému využívání prostředí - i skupinka Drownerů dokže být slušná výzva.
Postavu pro změnu směřuji na čistý tank - strong attack, heavy armor a mutageny.

použité mody:
Unification patch for 1.31
Ghost Mode
Additional Stash Locations
Friendly HUD
Enhanced Targeting
Nitpicker's Patch
Witcher 3 HD Reworked Project
No Dirty Lens Effect
Super Turbo lighting Mod
All Quest Objectives On Map
Sensible Map Borders
Torch Hold to Interact
More Blood Mod
Disable Intro and storybook videos
Beatable Guards
More Realistic Wind Effect
Galloping In Cities

@Paul (30.07.2017 11:49): Hmm. Tak to už mi nedává vůbec smysl. Ale udělám to jako Čtvrtníček. Když něčemu nerozumím, tak tomu věřím. Tak já ti teda věřím. :)

Teď budu nadto muset řešit, co hrát dále. Shadowrun vypadá fajn. Ale při té frekvenci, s jakou hry dohrávám, to zvládnu tak ke konci roku.

@Jab (30.07.2017 10:35): Nikde jsem nepsal, že meleš zbytečně či že je diskuze zbytečná. Jen když už se to začalo opakovat dokola, tak mi přišlo zbytečné pokračovat v točení se v kruhu. On rozvádí do o trochu většího detailu to, co jsem tu psal už dříve. Kudos. Z tohoto příspěvku na mě nosánek nahoru působí spíš od tebe, takže mě to přestává bavit. Což ale zase budeš považovat za to že tě posílám někam a prohrávám diskuzi. Přitom původně šlo o výměnu názorů a některých příběhových fakt (byla False Ciri vyretkonována z existence? dověděli jsme se že nebyla!) a hypotéz (pokud ne, co se tedy stalo?).

@Paul (30.07.2017 10:21): No... On rozvádí, co ty sis možná myslel. Imho aniž bych byl přísný, tak si toho vlastně moc neřekl. Spíše že se ti o tom nechtělo přemýšlet (byť vytrvale diskutuješ) a naznačuješ, že něco točíme v kruzích. Což mi přijde přijde kapku zvláštní v momentu, kdy jsem napsal možné řešení a tys odsouhlasil, že se to tímhle způsobem mohlo stát. Přičemž k tomu oba hledáme i v knize a postujeme odkazy z netu. :) To jako už pak těžko udržíš ten nosánek nahoru a dojem, že je vlastně diskuze zbytečná (tzn. já melu zbytečně), když ses do ní tak aktivně zapojil. Víš co... Tohle už zase působí legitimně úsměvně na mě. :)

@Jab (30.07.2017 09:26): Jen tím říkám že takovou odpověď jsem od toho vývojáře čekal - hledáš neochvějnou logiku, dotaženost a promyšlenost tam kde jí očividně mnoho není. Ovšemže bych ji tam také rád měl, tyto věci už jsem tu na hře vícekrát kritizoval.

Takže na této diskuzi mě spíš připadalo zvláštní že tebe to překvapuje ;)

@Paul (29.07.2017 23:58): Tam je těch detailů více, které si opomněl. Už když jim to začíná vyprávět, tak vlastně říká, že neříkal nic , co by to jeho jednání vysvětlovalo (a je uvedeno, že lže). Mimochodem Geralt a Yennefer má původně zemřít, aby se tajemství Emhyra a Ciri nikdo nedozvěděl, což Emhyr výslovně Geraltovi řekne. Čili ano, mohli si to všichni říci někde mimo. Nicméně ve hře už to není překvapení pro ni ani pro nikoho dalšího. Ba co mnoho lidí to výslovně ví (např. Morvran a tím pádem i minimálně část nilfgaardské nobility (před níž to i Emhyr vyjeví, poté co Ciri uvítá), Avallach - u něj se to ale dá předpokládat, nikdo z Lóže čarodějek taky není překvapen, že Emhyr Ciri pomáhá - čili také ví, Crach bude minimálně tušit).
K těm všem problémům je tohle dobré video:
https://www.youtube.com/watch?v=ITYEix-63Ws
Btw jak to tu scénku pak podává Ciri Geraltovi a Yen, tak použije zase jiný překlad (Sbohem, děvče). A to s tím, že by se nad tím jeho jednáním měla zamyslet, což jí hned Yennefer zakáže. Ale jak uvedeno výše, zároveň jim Ciri lhala, když říkala, že neví o ničem, co by to jeho jednání vysvětlovalo. Čili minimálně po tomhle tušila.

@AlieN (30.07.2017 00:02): Knihy také na žádný piedestal nestavím a níže jsem to psal. Tzn. že Sapkowski sám šel do háje s logikou děje (např. že Vilgefortz pomáhal Emhyrovi ještě jako Dunymu na trůn, aby pak vedl čaroděje severu v bitvě o Sodden). Nicméně o důvod více, proč se snažit něco opravit. A ne na tom jeho mišmaši dále stavět. Logiku děje vyžaduji u knih i her. Měl by to tak imho dělat každý. A jestli to tobě přijde jako úsměvné/nedůležité, tak co tě poškrábalo tak, že ses vyjádřil?

@Jab (29.07.2017 20:27): Řešit tak tvrdě takový detail z "kánonu" zrovna u her Zaklínače? Trochu úsměvné, ty hry mají mnohem větší problémy už od jedničky, knihy ostatně nijak závratně soudržné také nebyly, a ve trojce se ohledně příběhu a světa tvrdě škrtalo, a celkově je vidět že je v nich vše tak nějak od oka.

@Jab (29.07.2017 23:10): Jsem si znovu přečetl ten konec Paní Jezera na hradě Stygga jak tam přijede Emhyr. Se s Ciri rozloučí slovy "sbohem dcerko" ve starší mluvě a vyloženě tam Sapkowski píše, že každý, kdo není slepý, vidí že jsou stejné krve. Pokud to Ciri nedošlo, tak jí to mohl říct někdo offscreen/offpage, Avallach, Yennefer...
Mezi knihami a hrami je několik let, kdo ví co všechno se mohlo seběhnout, já to beru tak, že se prostě pravda někdy v tom mezidobí provalila na veřejnost, Emhyr přiznal, že skutečnou Ciri nemá a hledá a např. použil to tvé ospravedlnění. A třeba tenhle skandálek může být i jedna ze záminek proč po něm jde ta šlechta.

@Paul (29.07.2017 23:00): A neměla by být pro hráče RPG radost zkusit na to přijít? :)

Hele, schválně, jak by to Emhyr vysvětloval pro veřejnost... Třebas... Nechtěl, aby se jeho nepřátelé dozvěděli, proč konkrétně Ciri hledá. Když mu pak předali její kopii, tak ji přijal a vzal si ji, aby potvrdil jejich domněnku, že ji hledal za účelem upevnění moci v Cintře a okolí. Dále však hledal svoji dceru jako možnou nástupkyni a dědičku trůnu a díky fake Ciri mohli jeho agenti pátrat v klidu.

Vysvětlení by to (z hlediska toho, co by říkal veřejnosti) bylo docela plausibilní. Nedostatkem ale je, kolik lidí ve hře ví, že je otcem Ciri. Resp. pro nikoho to není překvapení (vč. samotné Ciri).

Dobrý odkaz k diskuzi.

@Jab (29.07.2017 21:47): já ti na ty "tuny problémů" ale už níže reagoval, tím nejnovějším příspěvkem jsem hlavně chtěl říct že se mi to nechce opakovat, očividně se neshodneme, názory jsme si vyměnili, dokonce i oficiální vyjádření dostali. Ty stále tvrdíš že existence False Ciri nedává smysl, já tvrdím že nevíme co se s ní stalo a že může existovat funkční vysvětlení její existence (ikdyž ho konkrétně neznáme). And round and round we go.

@Paul (29.07.2017 21:22): Přijde mi, že se ti nechce myslet nebo minimálně dobře číst. Co píšu, by ti mělo dávat smysl. Btw trochu podivné napsat že něco "nesmyslně řeším", když se zeptáš jednoho z textařů CD projektu. Fakt nevím, co si ode mě tímhle příspěvkem očekával za reakci a proč si urazil takovou cestu, abys mě teď velkopansky posílal do háje. Resp. trochu chápu, že si třeba nechtěl nad něčím přemýšlet a tak ses zeptal "autority". To by mi alespoň vykouzlilo úsměv na tváři. :)

Pokud budeš chtít, tak ti ty tuny problémů můžu ještě jednou shrnout.

@Paul (29.07.2017 19:54): Imho si použitím té Schrodingerovy kočky trochu protiřečí. Ale přičtu to tomu, že prostě tu postavu vynechali ve trojce a není tedy rozmyšlené, co se s ní stalo. Škoda, vzdali se tím šance uzavřít jejím vymazáním z existence pořádné díry v příběhu, které imho ani uspokojivě uzavřít nejde. Hře to asi nakonec nemám důvod dávat k tíži snížením hodnocení, i když by to úplně nelogické také nebylo. Přesto ale musím konstatovat, že autoři v tomhle bodě (a v pár dalších) neodvedli dobře svou práci. Resp. hloupou snahou dodržovat kánon vytváří poměrně paradoxní situaci, kdy se v Nilfgaardu případně objeví druhá Ciri, tentokráte už pravá. A Emhyr si ji nevezme jako tu první (kterou dejme tomu mezitím zapudí a X dalších možností), ale prohlásí ji za dceru (což stejně ve hře každý ví, ač v knihách je to známo jen pár vyvoleným) a svou dědičku. Přičemž je tak pravděpodobně známo, že je oním Dunym.

No... Neměl ses ptát, nepoděkuji ti. :) Tohle byla informace, bez které by se mi žilo lépe. Přesto... Je to hra, kterou tvoří celý autorský kolektiv. Jeho tweet tedy beru jako důležitý, ale nikoliv všeurčující, neb jeho rozhodnutí není rozhodnutím celého autorského kolektivu. I když jej teoreticky naznačuje. Tímhle z toho po tenké linii vybruslím, páč si mě takhle v sobotu spolu s Matyášem vlastně dost nasral. Ne proto, že jsem neměl pravdu, ale proto, že u tak dobré hry je tak závažný nedostatek a minimálně jeden z autorů ani nemá koule se k tomu postavit jako Nietzsche a udělat oněch pár slovutných tvůrčích škrtů. Pravděpodobně aby si nepoštval proti sobě fanoušky knih, které se od Věže vlaštovky poměrně vážně rozpadají stran logiky děje.

@Paul (29.07.2017 19:59): No jo RDR 2 ... pff to bude asi hodně silný kalibr. Pokud to vyjde na PC, tak stejně minimálně o rok později, ale to mě žily netrha a čekat na pc verzi rozhodně nebudu.