@pajmič (28.08.2022 20:30): Tím posledním to bude. Moc dobrých západních RPG, které nejsou souls-like v posledních letech nevyšlo.
Diskuze
Tak jsem byl nucen Glitcherovi 3: Bug Hunt po 7 letch navýšit skore. Nevím, čím to může být, asi tím, že za poslední roky bylo pole zvané RPG zalité výtokem z žumpy, nebo jsem jen prostě moc starej na to aby jsem rozlícen malichernými kravinami v designu hry.
@Kejtee (28.08.2022 15:24): Já zrovna Blood and Wine hraji a je přijde mi to lepší, jak původní hra.
@Kejtee (28.08.2022 15:24): Mě druhé DLC bavilo ještě víc, takže přeji příjemné hraní :)
Vlastně až s Blood and Wine jsem se teprve pořádně zamilovala do Zaklínače.
Vlastně až s Blood and Wine jsem se teprve pořádně zamilovala do Zaklínače.
Mam za sebou prve DLC a som uplne nadsena. Dopredu som si o tych dvoch rozsireniach nic necitala, aby som ostala prekvapena a fakt sa podarilo.
Hearts of stone ma skvely pribeh a velmi zaujimave ulohy. Nie je len pokracovanim hlavnej hry. Mne prislo to dlc ako samostatny a uzasny zazitok. :)
A teraz som sa pustila do druheho DLC a uz na prvy pohlad z toho vsetkeho okolo som nad mieru spokojna :)
Hearts of stone ma skvely pribeh a velmi zaujimave ulohy. Nie je len pokracovanim hlavnej hry. Mne prislo to dlc ako samostatny a uzasny zazitok. :)
A teraz som sa pustila do druheho DLC a uz na prvy pohlad z toho vsetkeho okolo som nad mieru spokojna :)
@Gordon (20.08.2022 17:53): ja som mala rovnaky koniec :) a tiez zacinam dlc :)
Dohrál jsem hlavní linku, Ciri odešla do Nilfgardu, Temerie je satelitní stát, Redanie prohrála válku a Skellige v rukou královny vzkvétá. Teď pojedu DLC.
Ten konec před epilogem mi přišel dost zmatenej.
Přijde mi to jako skvělej konec (epilog) vzhledem k tomu, že většina světa je v rukou císařovny, která umí cestovat světy a ví co se s některými stalo, pokud se ovšem nilfgard úplně nepromění v policejní stát.
Ten konec před epilogem mi přišel dost zmatenej.
Přijde mi to jako skvělej konec (epilog) vzhledem k tomu, že většina světa je v rukou císařovny, která umí cestovat světy a ví co se s některými stalo, pokud se ovšem nilfgard úplně nepromění v policejní stát.
@Tulareanus (18.08.2022 12:35): Nápodobně :) Když jsem pak poprvé četl knížky, divil jsem se, kdo je nějaká Yennefer a Ciri... já chtěl Triss, Shani, Zoltana!
@Adieu (18.08.2022 09:42): Ja si práve hovorím, že jednotku som v dobe, keď som ju hral hodnotil tak pozitívne najmä kvôli tomu, že 1. bolo to moje prvé stretnutie s univerzom Zaklínača, tak som ani nevedel, že koľko poviedok a príbehov len mišmaš copypastli a 2. v tej dobe vychádzalo naozaj málo RPG.
@Paul (18.08.2022 08:22): Tak on psychopat zpravidla bývá právě ten "pragmatik", neštítící se udělat zvěrstvo. :D
Nevěřil bych, že někdy vyřknu tuto klasicky ženskou větu, ale za mě tu výjimečně máme pravdu trochu všichni. :D Zaklínačský Peter Pan konec je samozřejmě nejvíc lame, ale inklinuje k pohádce asi tak, jako ona povídka svatby Geralta s Yenneferem, onen podezřele šťastný konec, který působí spíše jako náplast na trauma. Císařský konec dává největší smysl vzhledem k ostatním reáliím a jak říká Tula, k dospění Ciry, kdy akceptuje svou roli a zodpovědnost.
A návaznost na knihy není rozhodně stoprocentní a beztak koho to sere, protože jak říká 7c, závěr pentalogie bylo šílenství. :D A ještě tu máme ty dva předchozí díly hry, kdy první byla totálně stupidní fanfikce a druhý udělal z Geralta politika. Takže fakt asi netřeba nějakých ortodoxních výkladů. :)
Nevěřil bych, že někdy vyřknu tuto klasicky ženskou větu, ale za mě tu výjimečně máme pravdu trochu všichni. :D Zaklínačský Peter Pan konec je samozřejmě nejvíc lame, ale inklinuje k pohádce asi tak, jako ona povídka svatby Geralta s Yenneferem, onen podezřele šťastný konec, který působí spíše jako náplast na trauma. Císařský konec dává největší smysl vzhledem k ostatním reáliím a jak říká Tula, k dospění Ciry, kdy akceptuje svou roli a zodpovědnost.
A návaznost na knihy není rozhodně stoprocentní a beztak koho to sere, protože jak říká 7c, závěr pentalogie bylo šílenství. :D A ještě tu máme ty dva předchozí díly hry, kdy první byla totálně stupidní fanfikce a druhý udělal z Geralta politika. Takže fakt asi netřeba nějakých ortodoxních výkladů. :)
@Gordon (18.08.2022 06:35): ani ne. Ciri utíká před Eredinem a používá k tomu schopnost skoků v čase a prostoru, ale je to s přehledem přehledný.
A děj TW3 (ten konec s Ciri císařovnou) se s knihami nijak nevylučuje. Emhyr nebyl ani v knihách žádnej masověvražednej psychopat, byl to pragmatik neštítící se udělat zvěrstvo pokud myslel že je potřeba (což je samozřejmě taky svinstvo). Ale situace se změnila a daný zvěrstvo už nebylo potřeba udělat. My nevíme co přesně Ciri řekl když se s ním setkala. Ale je to o půl dekády později, Ciri si prošla vším možným (nejen ve hrách, ale i před nimi) a nepřijde mi nerealistický, že by se rozhodla převzít zodpovědnost a využít jí nějak pozitivně.
A děj TW3 (ten konec s Ciri císařovnou) se s knihami nijak nevylučuje. Emhyr nebyl ani v knihách žádnej masověvražednej psychopat, byl to pragmatik neštítící se udělat zvěrstvo pokud myslel že je potřeba (což je samozřejmě taky svinstvo). Ale situace se změnila a daný zvěrstvo už nebylo potřeba udělat. My nevíme co přesně Ciri řekl když se s ním setkala. Ale je to o půl dekády později, Ciri si prošla vším možným (nejen ve hrách, ale i před nimi) a nepřijde mi nerealistický, že by se rozhodla převzít zodpovědnost a využít jí nějak pozitivně.
@7c (18.08.2022 01:02): Co jsem slyšel od kamarádky a co čtu z recenzí, tak se ta knižní série ke konci upadá do naprosté nepřehlednosti, skoků portály v čase, milion dějů a postav a já nevím, co ještě...
@AlieN (17.08.2022 16:59): Už ve své době byla "zaklínačská" série ke konci spíš trolling čtenářů/meta experiment, bez hlavy a paty. Klidně bych uvěřil tomu, že Věž vlaštovky byla "fanfiction" (IMO když už, tak mohl Sapek klidně víc přitlačit na pilu a přidat ještě víc humoru/parodie, protože zkazit nebylo co) - napsané to ale bylo čtivě (něco jako The Kingkiller Chronicle - čte se to dobře, i když je lepší vypnout mozek (aby nedošlo k jeho poškození))... Paní jezera asi ani nemá smysl komentovat.
U W3 je IMO skoro znalost série na škodu - resp. je skvělá pro znalosti reálií a hlavně postav/questů, ale ne až tak pro hlavní dějovou linii. Forma je (opět IMO) slabá (resp. všechny hrany jsou obroušené pro nejširší publikum), ale pořád lepší, než ten závěr, který napsal Sapek.
U W3 je IMO skoro znalost série na škodu - resp. je skvělá pro znalosti reálií a hlavně postav/questů, ale ne až tak pro hlavní dějovou linii. Forma je (opět IMO) slabá (resp. všechny hrany jsou obroušené pro nejširší publikum), ale pořád lepší, než ten závěr, který napsal Sapek.
@Jab (17.08.2022 23:23): Ja nie! :)
Ale tiež si myslím, že to asi nemá cenu riešiť, hlavne nech si každý nájde ten svoj koniec, ktorý mu vyhovuje.
Ale tiež si myslím, že to asi nemá cenu riešiť, hlavne nech si každý nájde ten svoj koniec, ktorý mu vyhovuje.
@Jab (17.08.2022 23:23): Nezvolil ;)
Ale ano, hry se v tomhle od knih dost odklonily.
Ale ano, hry se v tomhle od knih dost odklonily.
Moc se omlouvám, ale protentokrát se do zbytečné debaty nechci nechat zatáhnout. Herní trilogie prostě nejsou knihy. A Nilfgaard i Emhyr jsou padouchové v obou. Jen trochu jinak. ;) Jsem s tímhle koncem "spokojen". Koneckonců i vy jste jej zprvu volili.
@Adieu (17.08.2022 21:20): Přesně tak, Emhyr nejdřív zabije Cirinu matku, pak vyhladí půlku království její babičky, a ji samotnou chce prznit. Je to zmrd, a celý Nilfgaard jsou borderline náckové. No s těmi může sympatizovat fakt jenom Jab :P
Pointou celého Zaklínače je že politika je svinstvo a je dobré se od ní držet co nejdál, králové na severu byli kokoti vždycky a co přichází z jihu je ještě horší, a jedinou hodnotu kterou Geralt po své pseudoneutralitě nachází je obrana nevinných a hlavně soustředění se na rodinu, kterou dřív odmítal - takže je nesmysl že by pak Ciri tohle všechno zapřela. Nebo že by ji do toho Geralt nedejbože tlačil.
Pointou celého Zaklínače je že politika je svinstvo a je dobré se od ní držet co nejdál, králové na severu byli kokoti vždycky a co přichází z jihu je ještě horší, a jedinou hodnotu kterou Geralt po své pseudoneutralitě nachází je obrana nevinných a hlavně soustředění se na rodinu, kterou dřív odmítal - takže je nesmysl že by pak Ciri tohle všechno zapřela. Nebo že by ji do toho Geralt nedejbože tlačil.
@AlieN (17.08.2022 16:59): Že? Já knihy tedy četl dávno, ale pamatuji si to správně přece tak, že Duny/Emhyr chtěl udělat dítě vlastní dceři, tedy Ciri? Takovému zmrdovi bych tedy úplně nedůvěřoval. :D Nadto příznačné pro nilfgaardskou politiku je vyvražďováníčko ve stylu antického Říma, takže je otázkou, nakolik je moc opravdu konsolidována.
Při prvním dohrání jsem tento "zodpovědný" konec měl a byl jsem za něj rád, neboť reflektoval, jak jsem uvažoval, ale podruhé, after some considerable life experiences, mě dohnal můj pesimismus a radši jsem nechal velkou politiku velkou politikou a užil si trochu té sladké pohádky.
Při prvním dohrání jsem tento "zodpovědný" konec měl a byl jsem za něj rád, neboť reflektoval, jak jsem uvažoval, ale podruhé, after some considerable life experiences, mě dohnal můj pesimismus a radši jsem nechal velkou politiku velkou politikou a užil si trochu té sladké pohádky.
V kontextu knih ovšem ten konec jako dobrý vnímat nelze, na povahu a příběh Ciri v nich vůbec nesedí.
@Tulareanus (17.08.2022 16:02): Ciri je tam v tom ději středobodem Geraltova vesmíru. A najednou není. To také musí dotyčný po "Geraltovsku" oplakat. Všechno co píšeš je tak pravda. Ale Geralt dospělostí Ciri ztrácí něco, k čemu se upínal jeho život od povídek.
@Jab (17.08.2022 14:24): @Vurhor (17.08.2022 14:25): @M.a.t.t. (17.08.2022 14:36): Tak je to aj o osobnej perspektíve a skúsenostiach. Mne príde logické, že človek sa má dostať do veku, kedy prevezme zodpovednosť. A vzhľadom na to, že sa v hrách neustále kecá o tom, ako éra zaklínačov končí a monštrá ubúdajú (to nech vysvetľujú tým drownerom a sirénám všade :D), tak byť zaklínačkou nie je persektívne. Obzvlášť ak vlastne Geralt roky túži potom mať "normálny" nezaklínačský život. Potom by mi to prišlo vlastne pokryteckejšie. Navyše Ciri je povaha dominantná, direktívna, takže ten koniec s nástupkyňou trónu mi k tomu jednoducho sedí. Neviem prečo, ale celkovo mi príde tá cesta, že by sa mala stať zaklínačkou, ako také mladé rebelovanie, z ktorého treba vyrásť.
Mne inak tie ich životné cesty prišli rozdelené už aj predtým. Preto mi to neprišlo nejaké horkosladké.
@M.a.t.t. (17.08.2022 14:36): No ale na základe toho Blood and Wine nemáš s čím porovnávať, lebo v prípade iných koncov ten dialóg po ubehnutí času, nemáš. :)
Mne inak tie ich životné cesty prišli rozdelené už aj predtým. Preto mi to neprišlo nejaké horkosladké.
@M.a.t.t. (17.08.2022 14:36): No ale na základe toho Blood and Wine nemáš s čím porovnávať, lebo v prípade iných koncov ten dialóg po ubehnutí času, nemáš. :)
@M.a.t.t. (17.08.2022 14:36): Tak... Říká se tomu stále "tíha odpovědnosti". :)
@Vurhor (17.08.2022 14:25): +1 :)
@Vurhor (17.08.2022 14:25): +1 :)
Proč já na ty spoilery klikám... :-D
@Jab (17.08.2022 14:24):@Tulareanus (17.08.2022 14:21): Bitersweet to rozhodne je a určite to nie je zlý koniec, hoci ten môj to skrátka nie je. :) Ponúka sa i otázka či je to naozaj najlepšie z jej pohľadu. Na úplnom konci Blood and Wine sa totiž môže zastaviť za Geraltom i ona sama a v prípade, že je Zaklínačka pôsobí v dialógu rozhodne o niečo šťastnejšie.
@Vurhor (17.08.2022 14:25): Heretik! :)
@Vurhor (17.08.2022 14:25): Heretik! :)
@Tulareanus (17.08.2022 14:21): Za mě je i nejlepší po té narativní stránce, plus se hodí do toho Sapkovského univerza. Naopak Ciri Zaklínačkou mi upřímně přišel nejvíce lame (i bad ending má oproti němu lepší šťávu), ale chápu, že je mezi fanoušky populární, protože v něm jsou všichni happy.
@Tulareanus (17.08.2022 14:21): To nerozporuji. Ale stále "tatínek pouští svou dceru do světa". Bittersweet to je také, neb se jejich životní cesty dělí.
@Jab (17.08.2022 00:19): No ja si to pamätám dobre. Ako som písal, za mňa je to všeobecne dobrý koniec. Zodpovedný.
@Ria Kon (17.08.2022 10:16): Kočkovitá šelma, no.
@Gordon (17.08.2022 06:21): Ten medailon je rys, takže to nemusí být škola kočky, ale nová škola. Samozřejmě mohou říct, že za x let se ten medailon pozměnil.
@Kejtee (16.08.2022 22:14): V tom by byl pořádnej bordel, pokud by chtěli zachovat všechna rozhodnutí ze všech dílů. Ostatně v tom dalším díle, jestli vůbec někdy vyjde, budem hrát za zaklínače ze školy kočky, kdo ví, třeba využijí zkušenosti z CP77 a vytvoříme si vlastní postavu, možná nějaká obnova školy, rozhodnutí, na co se bude soustředit (nájemní zabijáci nebo lovci), osobně bych si tipl, že to bude prequel někde v minulosti, možná s potenciálem potkat Alvina... Možností je spousta.
Podle mě to bude taková Andromeda. :)
Podle mě to bude taková Andromeda. :)
@Kejtee (16.08.2022 22:09): Obidve DLC s prejdením všetkého mi zabrali asi 50 hodín.
Mne ten koniec inak neprišiel bittersweet a prišiel mi logicky/morálne správny.
Mne ten koniec inak neprišiel bittersweet a prišiel mi logicky/morálne správny.
@Jab (16.08.2022 22:11): jasne tomu rozumiem ale ja mam radsej take sweet-sweet konce :)
Zaujimave by ale bolo, ak by bola 4 cast,tak nejak to do toho pribehu zakomponovat. To,ze by Ciri vladla a bolo by to aj na tej krajine vidiet.
Zaujimave by ale bolo, ak by bola 4 cast,tak nejak to do toho pribehu zakomponovat. To,ze by Ciri vladla a bolo by to aj na tej krajine vidiet.
@Kejtee (16.08.2022 22:09): Len tak orientačne je to cca 10 hodín u Hearts of Stone a minimálne 30 pri kompletnom priechode Blood and Wine.
@Kejtee (16.08.2022 22:09): Výborné samozřejmě. Obě dvě. :) BaW je nová vymazlená lokace. HoS má zase skvělý příběh.
I my to přijde takové... Dospělé. Ten potenciál Ciri je přeci jen dalece větší než "zaklínačka". Však je to opravdu její příběh v posledku.
@M.a.t.t. (16.08.2022 22:06): na new game plus sa teda nechystam :) uz teraz mam v tej hre 130 hodin a to este nemam dlc prejdene :)
Ake dlhe su vlastne DLC?
Ake dlhe su vlastne DLC?
Sám mám ten konec také nejraději a i bych jej znovu volil při novém hraní. Asi fakt ty bittersweet endingy mají největší narativní sílu. :)
@Kejtee (16.08.2022 22:03): Nevadí, opätovné hranie to napraví :)) Ono je to pritom akoby najlepší koniec z pohľadu samotnej krajiny, ale z pohľadu Geralta určite nie. A čo tam koho po krajine :)
Tak akurat som dokoncila hlavnu hru a som trochu nespokojna s koncom. Kedze som si dopredu nic nespoilovala, tak som nevedela,ze ked Ciri privediem k otcovi, tak sa potom na konci k nemu prida a bude vladnut. Teraz ma to stve. Keby som to vedela,tak ju tam nevezmem.
@AlieN (14.08.2022 17:18): Ano, mohl by Geralt v Oxenfurtu v rámci sidequestu učit anatomii monster a pak v nejlepší vysokoškolské tradici spát se studentkami.
@Tulareanus (08.08.2022 13:37): No v Cyberpunku to překonali mnohonásobně - sice je tam to město jen jedno, ale je fantasticky navržené v několika propojených úrovních.
V Assassin's Creedy mě nadchly na první pohled, ale bohužel dojíždí na těžkou generičnost.
Na W3 mě mrzí že Oxenfurt mi i s DLC pořád připadá hodně nevyužitý, hlavně univerzita.
V Assassin's Creedy mě nadchly na první pohled, ale bohužel dojíždí na těžkou generičnost.
Na W3 mě mrzí že Oxenfurt mi i s DLC pořád připadá hodně nevyužitý, hlavně univerzita.
Budu se opakovat, ale nadšenci RPG měst maj za povinnost zahrát Enderal a Archolos. Upřímně, minimálně stejně impresivní jako Novigrad.
@M.a.t.t. (08.08.2022 13:51): @Gordon (08.08.2022 13:53): Pre upresnenie nehovorím o posledných troch asasínoch, tých som ešte nehral. Ale tým, čo som písal neskutočne trpel Syndicate aj Unity. A to boli vlastne aj tie časti, ktoré vyšli v tom istom období ako Witcher 3.
@Jab (08.08.2022 13:54): Tak ja mám v RPG tiež mestá najradšej z lokácii, ale v kope starších, ale dobrých RPGčiek ma vždy mrzelo, že mesto bolo pár domčekov alebo mal hráč prístup len do pár ulíc, jedno námestie a tým to haslo, zatiaľ čo vo Witcherovi 3 si to vlastne človek môže poprechádzať úplne celé.
@Jab (08.08.2022 13:54): Tak ja mám v RPG tiež mestá najradšej z lokácii, ale v kope starších, ale dobrých RPGčiek ma vždy mrzelo, že mesto bolo pár domčekov alebo mal hráč prístup len do pár ulíc, jedno námestie a tým to haslo, zatiaľ čo vo Witcherovi 3 si to vlastne človek môže poprechádzať úplne celé.
@Jab (08.08.2022 13:54): V Oxenfortu jde chodit jen dokola. Novigrad se mi líbí a máš pravdu, už jsem ho vcelku prošel, ale ještě jsem nebyl na chrámovém ostrově, já si hlavně všímám a vychutnavám architekturu, protože se jí pak rád inspiruji v Minecraftu, kde si na vlastním serveru stavím fantasy město.
Ten nitpicking mod opravující glitche zkusím, možná i s modem na počasí, ten vítr a nonstop déšť vypadá divně a je otravný. Koukal jsem i na nějaký reshade mody, ale to asi vypustím. Ti modeři se moc neobtěžují dělat porovnávačky.
@Tulareanus (08.08.2022 13:49): Vlastně ještě v jednom aspektu máš pravdu, naskriptěné encountery. Těch je v zaklínači víc.
Ten nitpicking mod opravující glitche zkusím, možná i s modem na počasí, ten vítr a nonstop déšť vypadá divně a je otravný. Koukal jsem i na nějaký reshade mody, ale to asi vypustím. Ti modeři se moc neobtěžují dělat porovnávačky.
@Tulareanus (08.08.2022 13:49): Vlastně ještě v jednom aspektu máš pravdu, naskriptěné encountery. Těch je v zaklínači víc.
@Radecker (08.08.2022 13:20): Jednička je ještě ok. Ale dvojku jsem rozehrál, moc mě nebavila (končil jsem ale po několika hodinách strávených ve Floatsamu) a do ní jsem rozehrál trojku. A už jsem se nikdy nechtěl vracet. :)
@Ria Kon (08.08.2022 13:35): Rád posloužím. ;) Ale z grafických už mě napadají jen mody od Denrotha. Nicméně je to trochu plastikové a výsledek mi nikdy nestál za instalaci. Zle to ale nevypadá.
@Tulareanus (08.08.2022 13:37): Nehrál jsem. Tak nemohu posoudit. Ale velké fungující město je pro mě v RPG základ a vlastně hnedle body navíc. :)
@Gordon (08.08.2022 13:40): Já myslím, že ses v něm jen málo ztratil a potoulal. :) Beauclair je pak ještě lepší se svými terasami a krásnými freskami na kdejakém zapadlém baráčku.
@Ria Kon (08.08.2022 13:35): Rád posloužím. ;) Ale z grafických už mě napadají jen mody od Denrotha. Nicméně je to trochu plastikové a výsledek mi nikdy nestál za instalaci. Zle to ale nevypadá.
@Tulareanus (08.08.2022 13:37): Nehrál jsem. Tak nemohu posoudit. Ale velké fungující město je pro mě v RPG základ a vlastně hnedle body navíc. :)
@Gordon (08.08.2022 13:40): Já myslím, že ses v něm jen málo ztratil a potoulal. :) Beauclair je pak ještě lepší se svými terasami a krásnými freskami na kdejakém zapadlém baráčku.
@Tulareanus (08.08.2022 13:49): Tak to jsme asi každý hráli jinou hru. Odyssey a Origins měli taky vedlejšáky a otazníčky a obchodníky. jedinej rozdíl je v tom Qwentu. A prokecavání v obou hrách je stejný.
@Tulareanus (08.08.2022 13:49): V nových dieloch Asassína máš questy, obchodníkov, vo Valhalle vieš dokonca hrať orlog, zúčastňovať sa pijanskej minihry a taktiež máš dialógy s viacerými NPC.
@Gordon (08.08.2022 13:40): Vo Witcherovi máš questy, obchodníkov, vieš hrať gwent, máš tam miniquesty nezapísané v quest logu, s veľa postavami máš dialógy. To je obrovský rozdiel.
@Tulareanus (08.08.2022 13:37): Sterilní jsou téměř stejně, jako ve witcherovi.