Výpravná adventura z pera Benoita Sokala. Mladá právnička Kate Walker přijíždí do francouzského městečka Valadilene, aby uzavřela smlouvu o koupi místní továrny na hračky. Po příjezdu ji ale čeká nepříjemné zjištění: majitelka továrny Anna právě zemřela a pravděpodobně existuje právoplatný dědic. Je to její mladší bratr, geniální konstruktér a vynálezce, který je však dlouhá léta nezvěstný. Kate se tedy vydává na dlouhou pouť po jeho stopách, která je zároveň cestou k poznání sama sebe.
Svého času si Syberia v recenzích vysloužila velmi vysoká hodnocení a to zejména díky svému vizuálnímu zpracování a také příběhu s uvěřitelnou hrdinkou na své životní cestě - tyto aspekty hráče vtáhnou a nedovolí mu během putování přes polovinu světa předčasně vystoupit.
V roce 2004 vyšla Syberia II a o více než 13 let později Syberia 3.
Navíc se bohužel změnila "politická" situace uvnitř Microïds. Odešel dlouholetý CEO Stéphane Longeard a místo něj nastoupil Michael Sportouch, který přišel z Activisionu. A úplně překopal firemní politiku. Ta bohužel vede k uzavření Microïds Studio Paris, která stála za tvorbou poslední Syberie i remaku Amerzone. Lidé ze studia byli propuštěni těsně po dokončení zmíněného remaku Amerzone, takže jeho prodejnost na tento krok nemá nejmenší vliv. Členové tohoto studia se podíleli i na remaku Syberie, kdo všechno se na tvorbě bude podílet dál, je otázkou. Každopádně řada z nich už studio definitivně opustila. Po vydání čtyřky se i uvnitř Microïds hovořilo o tvorbě pětky, Sokal po sobě zanechal nějaké materiály, jak si představoval, aby série pokračovala. Projekt byl nakonec uložen k ledu a šlo se do zmíněných dvou remaků. A na pětku už asi nedojde, jak podotýkají sami propuštění vývojáři, nově nastolená politika ve firmě tomuto moc nahrávat nebude. A pokud se přeci jen do pětky někdo pustí, už u toho nebudou lidi, co dělali čtyřku ani ten remake...
Pro: příběh, neotřelost, fantazie, krásné obrázky, vynálezy a automaty
Proti: občasné opakované procházení lokací