Scramble je side-scrolling shoot 'em up arkáda původně vydaná pro automaty, nicméně později se dočkala vydání v různých kompilacích i na dalších platformách. Z dnešního pohledu jde o méně známou značku, přičemž většině fanoušků žánru bude znít povědoměji hra Gradius (1985). Právě ta měla být původně třetím pokračováním titulu Scramble a následovat tak sequel Super Cobra (1981).
Hráč se zde ujímá letounu, se kterým se prostřílí celkem šesticí úrovní. Krom ničení nepřátel ve vzduchu i na zemi je nutné se vyhýbat i různým překážkám a samozřejmě nasbírat co nejvyšší skóre. Po dohrání se, jak je u Konami zvykem, zpřístupní vyšší obtížnost a hra se ještě jednou opakuje. Hra neobsahuje žádný příběh.
Během let se arkádová verze dočkala účasti v různých kompilacích pro jiné platformy, přičemž verze pro PlayStation 2 vyšla pouze v Japonsku. Verze pro Xbox 360 je lehce graficky vylepšena, nicméně na žádnou jinou platformu se nedostala. K dispozici byly ještě verze pro počítače Tomy Tutor a Vectrex a také neoficiální verze pro C64, nazvaná Scramble 64, a stejně tak neoficální verze pro ZX Spectrum Next.
První shoot 'em up od Konami je překvapivě originální záležitost. Základ je samozřejmě klasický, vaše raketka neustále letí, v tomto případě zleva doprava, a likviduje vzlétající nebo pozemní cíle. Hra je rozdělena do šesti oblastí a právě jejich odlišnost je na Scramble to zajímavé. Ve druhé části jsou hlavní překážkou rychle se pohybující UFO, ve třetí se zase vyhýbáte přilétajícím ohnivým koulím. Čtvrtá oblast je návratem ke klasice, ale s mnohem omezenějším prostorem. Předposlední úsek je pouze o průletu úzkým a klikatým prostorem a na závěr je třeba zničit nepřátelskou základnu. Během celé hry je také nutné hlídat stav paliva, které se doplňuje sestřelováním speciálních nádrží na povrchu.
Zbraně máte k dispozici dvě. Kanón na střelbu před sebe a bomby pro likvidaci cílů na povrchu. Čistý průchod hrou nezabere ani deset minut, jde opravdu o extrémně krátkou záležitost. Ale nějakou dobu trvá jednotlivé části zvládnout a navíc se po dohrání přesunete opět na začátek. Cílem je získat co nejvíce bodů, což bylo u automatů běžné. V kolekci Anniversary Collection Arcade Classics jsou na body také navázány achievementy, takže herní doba může být mnohem delší. Hru jsem se asi půl hodiny učil a během další viděl úspěšný konec. Ale získat byť ten nejméně bodovaný achievement zabralo více než další dvě hodiny a rozhodně by to bylo více, kdyby v této verzi nebylo možné ukládat. Je z toho ale vidět, že mě hra docela bavila, i když o vyšší skóre se už pokoušet nebudu. Na jeden průchod je obtížnost na automatovku překvapivě rozumná. Celkově jde o příjemné překvapení a i dnes pěkně hratelnou záležitost.
Zbraně máte k dispozici dvě. Kanón na střelbu před sebe a bomby pro likvidaci cílů na povrchu. Čistý průchod hrou nezabere ani deset minut, jde opravdu o extrémně krátkou záležitost. Ale nějakou dobu trvá jednotlivé části zvládnout a navíc se po dohrání přesunete opět na začátek. Cílem je získat co nejvíce bodů, což bylo u automatů běžné. V kolekci Anniversary Collection Arcade Classics jsou na body také navázány achievementy, takže herní doba může být mnohem delší. Hru jsem se asi půl hodiny učil a během další viděl úspěšný konec. Ale získat byť ten nejméně bodovaný achievement zabralo více než další dvě hodiny a rozhodně by to bylo více, kdyby v této verzi nebylo možné ukládat. Je z toho ale vidět, že mě hra docela bavila, i když o vyšší skóre se už pokoušet nebudu. Na jeden průchod je obtížnost na automatovku překvapivě rozumná. Celkově jde o příjemné překvapení a i dnes pěkně hratelnou záležitost.