Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil Zero

Resident Evil Zero HD Remaster, Biohazard 0

80
31 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
12.11.2002 NGC
10.07.2008 Wii
19.01.2016 PCPS3PS4X360XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.capcom.co.jp/bio0hd/en/index.html?la=en
Po úspěšné předělávce prvního dílu Resident Evil přichází další remasterovaný díl s podtitulem Zero, který nás zavede ještě před události týkajících se Spencerovy vily v prvním díle. Příběh začíná 23. 7. 1998, což je den předtím, než je vypuštěn do města Racoon City smrtící T-Virus. Racoonským lesem zrovna projíždí temnotou vlak nadnárodní společnosti Umbrella Corp. Uvnitř vlaku se nachází Rebecca Chamber, členka speciální policejní jednotky Bravo Team a Billy Coen, odsouzený vrah převážený do jiného vězení. Ovšem ani jeden netuší, že uvnitř vlaku došlo k uvolnění dosud neznámého viru, který má za úkol zahubit lidstvo.

Herní mechanismy jsou velice podobné s Resident Evil, ovšem velkou změnou je přepínání postav během hry. Druhou postavu využijete především v hádankách, ale také při boji, jelikož díky dvojité palebné síle je na vás vysláno větší množství nepřátel, než bylo doposud zvykem. Další velkou změnou je zrušení úložných beden. Předměty již tedy nepůjdou odkládat do truhel, ale můžete si je odložit kdekoliv. Z nepřátel do hry přibyly například zmutované rostliny, hmyz nebo obří slimáci, kteří se mohou spolu spojovat do rozličných mutací. Opět nechybí ani nápadité souboje s bossy.

Hra běží v plynulé 1080p grafice doplněná 5.1 surround zvukem.


Poslední diskuzní příspěvek

7c: Ak nebude ďalším v poradí po dvojke remake Veronicy, tak budem sklamaný :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Ze série Resident Evil mám nejraději právě tyto první díly. Nedávno jsem dohrál HD remaster jedničky a na Zero jsem se opravdu těšil. Hru jsem kdysi hrál na Gamecube a tak jsem měl představu do čeho jdu. Nejzásadnější změnou je, že rovnou ovládáte dvě postavy. Neexistuje tedy možnost průchodu za jinou postavu. Spolupráce dvou postav je fajn a přináší nové možnosti při postupu hrou a řešení hádanek. Inventář je o něco menší a navíc neexistuje propojená bedna na věci jako v jedničce. To znamená časté vracení se pro náboje nebo léčiva, často přes velkou část mapy.

Prostředí je podobné prvnímu dílu, staré sídlo, laboratoře a nějaké podzemí. Nejoriginálnější je první část ve vlaku. Hrál jsem na hard a obtížnost je dost nevyvážená. Běžní nepřátelé jsou celkem v pohodě a největším problémem je tak nedostatek munice. Občas jsem restartoval i po úspěšném, ale na zdroje náročném souboji. Naproti tomu souboje s bossy mi dávali často hodně zabrat, obzvláště ten poslední. Hádanky jsou možná o něco lehčí než v jedničce, ale těžko soudit. Za prvé jsem si už zvykl z jiných dílů a tenhle jsem také kdysi hrál. Ukládání probíhá jako obvykle, na psacích strojích, což spolu s omezeným počtem pásek přispívá k nervům ze smrti.

Technická stránka je dobrá. Hra běží stabilně i s češtinou. Grafika je na remaster slušná a zvuky výborně navozují atmosféru, která hře opravdu nechybí. Příběh a postavy nevybočují z RE standardu. Po hraní jsem přečetl i česky vydanou knižní novelizaci. Jde o průměrnou oddechovou četbu věrně se držící předlohy a to včetně mnoha hádanek. Po dohrání jde o vtipné čtení před spaním. Po dohrání se ještě odemkne mód s hledáním pijavic. V upraveném prostředí je nutné nalézt 50 modrých a 50 zelených pijavic. S nepřáteli, ale bez bossů. Vzhledem k omezenému inventáři jsem nejprve vše vystřílel a pak sesbíral v klidu pijavice. Dle nalezeného počtu se odemknou bonusy do dalšího průchodu hrou. Jde o zajímavou drobnůstku nakonec.

Celkově jsem se skvěle bavil a Resident Evil Zero mohu opravdu doporučit. Jde o zábavnou a atmosférickou hru a skvělý dodatek k prvnímu dílu.
+15+15 / 0
  • PC --
Jako pravověrný fanda série jsem po Zeru skočil s radostí a nadšením malého dítěte. Je to rezident fuckin ývl, co se může pokazit?

Ovládání dvou postav mi kupodivu nijak zvlášť nevadilo. Narozdíl od Revelations 2 není potřeba mezi postavami neustále přepínat. Dva laufy se hodí při soubojích a více kapes toho taky více utáhnou. Hádanky jsou velice jednoduché, ve hře jsem nikdy nezakysnul nezdravě dlouho a celé to tak nějak pěkně odsýpá. Ruku v ruce s bezproblémovým průchodem jde i herní doba, která je se svými necelými 11ti hodinami jedna z nejkratších v rámci RE série. Opravdu, hra mi přišla krátká. Hodně krátká.

Systém managmentu inventáře byl vždy jednou z hlavních "fičur" RE a autoři si řekli, že to ještě trochu okoření. Nově totiž nejsou k dispozici neomezené a propojené bedny pro vybavení, ale všechno se dá položit kdykoli na zem. To s sebou nese otravnou potřebu backtrackingu a zároveň to vyžaduje opakování pasáží, ze kterých už není cesty zpět k danému místu... několikrát jsem musel loadovat a dlouze přebíhat mezi místnostmi, kombinovat a přemýšlet, co si vzít a co nechat být. Ten granátomet za zády prostě nenechám! Hraní tedy probíhá tak, že si dopředu projdu lokaci, zjistím jaké věci potřebuju a ty si s sebou napakuju. Celkem otrava.

Resident Evil byl vždycky synonymem pro lascivní a patetické charaktery (osmnáctiletá členka speciálního komanda, s velkýma kukadlama a tvářičkou xežrání vs. svalnatý playboj v tílku s dokonalým účesem), rozhovory na úrovni retardovaných makaků a herecké výkony hodné na Pozlacený Angrešt. Ne, opravdu, smích "ďábelský" smích Marcuse je něco, co se prostě nezapomíná. Klasika.

Abych stále jen nenadával, hra vypadá opravdu fantasticky a na statických obrazovkách je často rozpohybována spousta předmětů. S atmosférou už to není, co to bejvalo, ale to je z části dáno mou statečností. Obtížnost je relativně vysoká a každá chyba se tady nekompromisně trestá. Souboje s bossy možná nebyly tak "over-the-top", jako v minulých dílech, ale ty jsem nikdy v lásce neměl, takže palec hore (např. při první setkání s Tyrantem jsem do něj vysolil dávku z magnumu tak rychle, že nestačil říct ani bábovka s nutelou).

Dříve než kdy předtím jsem bojoval s ovládáním. Jsem sice statečný, ale stárnu a nemám gamepad. Dobře mi tak.

Pocit po dohrání není zrovna ten, který bych očekával. Protože jsem dohrál všechny klasické díly od jedničky až po pětku (včetně Code: Veronica před rokem), dovolil bych si tvrdit, že Zero je nejslabší.

✰✰✰
Herní doba: 10hod 43min (Normal)
+10+10 / 0
  • PC 75
Když jsem se doslechl, že v rámci remasterování starších Resident Evilů dojde i na „nultý“ díl, jásal jsem a těšil jsem se. Jde totiž o další z dílů původního typu, které se mi líbí víc. A pak možnost zahrát si prvně Resident Evil 0 jsem nemohl nechat bez povšimnutí.

Resident Evil 0 se odehrává, jak číslovka za názvem napovídá, před událostmi prvního dílu. Můžeme si tak doplnit obrázek o pozadí problémů kolem Umbrelly a jejích virů. Vydáváme se tak na pouť ne zrovna hostinným prostředím a to tentokrát ve dvojici zahrnující Rebeccu Chambers ze speciálních jednotek a Billyho Coena, válečného veterána stíhaného za zločiny proti svým kolegům z vojenské akce. A právě postup ve dvojici je největším ozvláštněním oproti jiným dílům staršího ražení. Pozor – oba ovládá jeden hráč.

Avšak nakolik je postup dvou postav odlišný, natolik je možná jednou z největších vad na kráse tohoto dílu. Starší díly byly vždy o správě inventáře. Co vzít teď, co ne. A tohle děláte teď ve dvojici. Takže malé inventáře máte plné nezbytných zbraní a nábojů, uzdravovacích propriet, nakonec tak jste rádi za jedno nebe dvě místečka pro ostatní věci. A co víc, společně jste rádi, že se vy trefujete, protože zrovna střelba „pasivního“ kolegy nestojí za moc. Ideálka je tedy střelba od vás a kolega jako batoh.

Aby těch změn nebylo málo, tak zrovna zde chybí zázračná truhlička. Věci, které potřebujete, uchováváte všude po zemi v místech, kde si, tradičně pomocí psacího stroje, ukládáte průběh hry. To samozřejmě znamená, že buď se v jistých místech budete několikrát vracet pro náboje apod., anebo budete žít z toho, co naleznete dál. Což samozřejmě není zrovna super.

Takže zatím se RE 0 moc nepochlapil. A bohužel, budu v tom pokračovat. Příběh není kdovíjak poutavý a o nic lépe na tom není ani právě spolupráce postav. Když pracujete ve dvou, člověk by předpokládal, že právě hádanky a rébusy, na které hráč běžně naráží v sérii Resident Evil, bude nakloněna právě tomuto zvýšenému počtu hratelných postav. A ono tomu zrovna moc není tak. A dále pak i prostranství, kde se hra odehrává. Vlak je fajn a působí svěžím dojmem. Domeček je takovou klasikou a nezklame, ale ani nenadchne. Nicméně zbytek už působí tak nějak jakoby ho tvořili chvíli před padla, a tak svým způsobem už koukáte prakticky na hodinky, kdy už sakra bude ten finální souboj.

Dokonce i hudba tentokrát není kdovíjak výrazná, a to je dost velké mínus, když vzpomeneme na podkresové linky předchozích nebo i následujících dílů (bavíme se o RE1-3).

Nula nabízí přes to všechno standardní solidní hororovou řežbu, a i když není rozhodně z nejlepších dílů, výrazněji nezklame a stane se nedílnou součástí knihovny fandů série. Stojí za to, i když se určitě nezbaví té pachuti, že mohla být i lepší.

Pro: klasický díl, kamery, atmosféra, staří známí

Proti: absence truhel a management inventáře, nevyužití hry dvou postav, hudební podkres

+8+8 / 0