Po úspěšné předělávce prvního dílu Resident Evil přichází další remasterovaný díl s podtitulem Zero, který nás zavede ještě před události týkajících se Spencerovy vily v prvním díle. Příběh začíná 23. 7. 1998, což je den předtím, než je vypuštěn do města Racoon City smrtící T-Virus. Racoonským lesem zrovna projíždí temnotou vlak nadnárodní společnosti Umbrella Corp. Uvnitř vlaku se nachází Rebecca Chamber, členka speciální policejní jednotky Bravo Team a Billy Coen, odsouzený vrah převážený do jiného vězení. Ovšem ani jeden netuší, že uvnitř vlaku došlo k uvolnění dosud neznámého viru, který má za úkol zahubit lidstvo.
Herní mechanismy jsou velice podobné s Resident Evil, ovšem velkou změnou je přepínání postav během hry. Druhou postavu využijete především v hádankách, ale také při boji, jelikož díky dvojité palebné síle je na vás vysláno větší množství nepřátel, než bylo doposud zvykem. Další velkou změnou je zrušení úložných beden. Předměty již tedy nepůjdou odkládat do truhel, ale můžete si je odložit kdekoliv. Z nepřátel do hry přibyly například zmutované rostliny, hmyz nebo obří slimáci, kteří se mohou spolu spojovat do rozličných mutací. Opět nechybí ani nápadité souboje s bossy.
Hra běží v plynulé 1080p grafice doplněná 5.1 surround zvukem.
Mě už nejde o tu animaci dveří. Z tý jsem šílel na začátku. Mě jde o to, že udělaj save před bossem před šesti loadingy (dveřmi). Tohle není normální. Co je tohle za designerský rozhodnutí? I v době kdy to vyšlo to muselo bejt nepochopitelný. Navíc znásobený tim, že ten loading asi trval dýl. Je to násobně horší než otravná nepřeskočitelná animace. Mě nevadí omezenej počet savů. To beru. Ono paradoxně jsem jich měl až moc. Zbytečně jsem s nima šetřil, protože jsem nevěděl kolik pásek najdu. I teď jich mám asi deset a to už jsem začasl sejvovat mnohem víc.
Je to stejná kokotina jako s tím přenášením věcí. Je fakt, že jak to hraju jsem zjistil, že bych až tak moc přenášel nemusel. V leččems je to zhýčkanost, že chci mít sebou všechno.
Je to stejná kokotina jako s tím přenášením věcí. Je fakt, že jak to hraju jsem zjistil, že bych až tak moc přenášel nemusel. V leččems je to zhýčkanost, že chci mít sebou všechno.
Pro: Resident Evil, atmosféra, hudba, prostředí, obtížnost, příběh, absence HUDu.
Proti: Statická kamera a její úhel, střelba/míření, místy příliš naivní jednání postav, inventář.