@Hitsuran (03.08.2023 16:00): jako ze zacatku jsem docela trpel, a pobihal sem tam a zjistoval kde jsem co nechal :-D, ale pak jsem si v tom udelal system, a v pohode. Ale i tak bych byl za bednu.. :-)
Diskuze
@ViRus (03.08.2023 12:56): Co říkáš na absenci storage? Já nechápu proč to tolika lidem vadilo, já osobně preferuju to že, sem si všechno mohl odložit kde sem chtěl.
Dohráno, konečně.. Za mě povedené a jako staromilci co má hodně vysoko druhý a třetí díl jsem se bavil, vše co jsem chtěl jsem dostal. Počátky universa a Umbrelly, puzzle tak akorát, atmošku, zombie variace i crazy frog pobavil. Jen ta bedna, ta by se hodila.
Mě už nejde o tu animaci dveří. Z tý jsem šílel na začátku. Mě jde o to, že udělaj save před bossem před šesti loadingy (dveřmi). Tohle není normální. Co je tohle za designerský rozhodnutí? I v době kdy to vyšlo to muselo bejt nepochopitelný. Navíc znásobený tim, že ten loading asi trval dýl. Je to násobně horší než otravná nepřeskočitelná animace. Mě nevadí omezenej počet savů. To beru. Ono paradoxně jsem jich měl až moc. Zbytečně jsem s nima šetřil, protože jsem nevěděl kolik pásek najdu. I teď jich mám asi deset a to už jsem začasl sejvovat mnohem víc.
Je to stejná kokotina jako s tím přenášením věcí. Je fakt, že jak to hraju jsem zjistil, že bych až tak moc přenášel nemusel. V leččems je to zhýčkanost, že chci mít sebou všechno.
Je to stejná kokotina jako s tím přenášením věcí. Je fakt, že jak to hraju jsem zjistil, že bych až tak moc přenášel nemusel. V leččems je to zhýčkanost, že chci mít sebou všechno.
@Cobot (03.01.2020 13:33): jak píše jvempire, ty dveře tam zůstaly pro budování atmosféry, ne pro loading. je to featura hry
@Cobot (03.01.2020 13:33): Ono nejde už o loading, v případě remaku by to nemělo smysl. Ale tohle specifické otevírání dveří si prostě se sérií spojuju a pro mě to pomáhá atmosféře. Také jsem na to léta zvyklý.
@Cobot (03.01.2020 13:33): Zkus tohle, pro mě balzám na duši, co se týče dveří.
Já už jsem skoro u konce. Na dveře a věci už jsme si zvykl. Jen jsem teď poprvý před hlavním bossem a je fakt super když musí člověk ovládat dvě postavy najednou což sice lze ale je to opruz pak chcípne a nejpblížší save, kterej šel udělat je asi šest dveří daleko. Takže místo, abych se bavil a přicházel na to jak ho zabít, tak párkrát vystřelim párkrát uhnu, chcípnu a vracim se přes šest dveří. Opravdu žůžo hratelnost.
Hra mě baví. má fajn atmosféru, ale technická stánka věci je shit. Tohle není o hratelnosti, ale o úmyslným házení klacků pod nohy zkrze omezení hry. Co to je za prvek trápit člověka šesti loadingy...? Idiocie.
Jinak ty dveře stejnak nechápu. Občas mám oba hrdiny od sebe přes několik obrazovak a přepnutí mezi nima proběhne rychle "bez dveří". Takže evidentně je ten loading divnej.
Hra mě baví. má fajn atmosféru, ale technická stánka věci je shit. Tohle není o hratelnosti, ale o úmyslným házení klacků pod nohy zkrze omezení hry. Co to je za prvek trápit člověka šesti loadingy...? Idiocie.
Jinak ty dveře stejnak nechápu. Občas mám oba hrdiny od sebe přes několik obrazovak a přepnutí mezi nima proběhne rychle "bez dveří". Takže evidentně je ten loading divnej.
Vidíte a mě ukládání, inventář a animace dveří přijdou jako skvělý prvek a nijak mi to nevadilo. I když propojené bedny z jedničky jsou lepší.
@Cobot (26.12.2019 12:00): Ty věci ještě zvládám, animaci dveří jsem si dal přeskočit, ale hraju to na hard, ale ty zkurvené opice...
Jako není to špatná hra, to ne, ale už ať je to za mnou :))
Jako není to špatná hra, to ne, ale už ať je to za mnou :))
Fakt simulátor pokládání věcí na zem :) Atmoška dobrá a asi to dohraju, ale práce s inventářem, saving a animace dveří vytváří ze hry extrémně masochistický zážitek.
@Charllize (16.02.2019 21:47): nevím jak je to důvěryhodné, ale četl jsem to tu: http://www.spite.cz/menu/clanky/capcom-udajne-zrusil-vyvoj-dead
@kristmeister (16.02.2019 21:42): zajimavy, nechapu jak mohli bejt v krizi kdyz za posledni leta maji samou trefu do cerneho. Resident 7, MH World, Dragons Dogma a podobne. A vyhlasily je za nejuspesnejsiho vydavatele za rok 2018.
A taky abys me spatne nepochopil, ja proti RE nic nemam, je to zasadni serie v dejinach videoher, jen jsem ho proste uz vzdal:)
A taky abys me spatne nepochopil, ja proti RE nic nemam, je to zasadni serie v dejinach videoher, jen jsem ho proste uz vzdal:)
@Charllize (16.02.2019 21:31): Tak nediv se, hráči dlouho volali pro návrat survival adventury, což se jim hodilo na remake a zároveň přilákali nový hráče, co neměli se sérií zkušenosti. Nicméně mě šlo o to, že prodeje jednotky zařídily tvorbu dvojky. Sám Capcom říkal, že podle prodejů začnou zvažovat dvojku. A dvojka jim zachránila prdel, páč jsem někdy v prosinci četl, že byli ve finanční krizi.
@kristmeister (16.02.2019 21:29): sedmicka ma myslim necelych 6m.
Ale ono to je podle me bezpredmetne, stejne dost pochybuju ze Capcom ma supliky s penezma typu, tak tohle jsme videlali na RE tak to muzem dat to remaku dvojky. I kdyz kdo vi, treba ma:)
Jinak remake jednicky ma asi i vic, coz me prekvapilo, ta zakladna fandu je holt dost masivni:)
https://www.resetera.com/threads/capcom- ... f-30-sep-2018.79258/
Ale ono to je podle me bezpredmetne, stejne dost pochybuju ze Capcom ma supliky s penezma typu, tak tohle jsme videlali na RE tak to muzem dat to remaku dvojky. I kdyz kdo vi, treba ma:)
Jinak remake jednicky ma asi i vic, coz me prekvapilo, ta zakladna fandu je holt dost masivni:)
https://www.resetera.com/threads/capcom- ... f-30-sep-2018.79258/
@Charllize (16.02.2019 21:12): celkem přes 2 760 000 kopií :) a Zero 1 900 000
@kristmeister (16.02.2019 21:06): Jo par set tisic asi prodal. Na remaster jiste uspech. Spis jim na to vydelala sedmicka, ta ma par milionu:)
@Charllize (16.02.2019 18:50): Remaster jedničky jim vydělal na dvojku.
Ale lituju Capcom, oni se lidem nedokážou zavděčit. Lidem vadí statická kamera, lidem vadí thirdperson, lidem vadí firstperson :D
Ale lituju Capcom, oni se lidem nedokážou zavděčit. Lidem vadí statická kamera, lidem vadí thirdperson, lidem vadí firstperson :D
Isteže je to dnes už prežitok a neviem si predstaviť, že by to zmysluplne zakomponovala nejaká moderná hra, no v tej dobe to bolo funkčné. Práve tá nevedomosť, čo sa nachádza za najbližším uhlom kamery občas dokázala dobre budovať napätie. Netvárme sa, že je to vyložene hlúpe, len preto, že to každému nesedí. :)
@kristmeister (16.02.2019 16:32): Ukládací pásky a nemožná kamera jsou leveldesignérský omyl, který je několik dílů vydáván za feature. Ale to bych ještě přežil (jakkoli jde na příkladu nedávno znovudohrané čtverky těžce vidět, jak moc je ta hra lepší s normálním ovládáním, normální kamerou a neomezeným ukládání, byť na omezeném počtu míst). A jak píše Bodkin výše, kamera v o leta starší sérii Alone in the Dark byla lepší (a jakékoli problémy s kamerou nebo ovládáním řešilo neomezené ukládání, aniž by to mělo jakýkoli záporný vliv na hororovost nebo hratelnost).
Ta práce s inventářem je naprosto nenormální prasárna. Abych neustále dokola pobíhal po desetkrát proběhnutých lokacích, protože postava neunese víc než šest předmětů a navzdory tomu mě autoři nutí neustále něco zahazovat a sbírat ze země, přičemž postava imrvére zvedá něco jiného nebo naopak není schopná danou věc zahodit ... kdybych si chtěl zahrát opravdu dobrou hru, zaměřenou na logistiku předmětů, tak si zahraju Sokoban. Nemluvě o tom, že bych musel dopředu číst, kdy dojde k přesunu do dalšího levelu a tomu přizpůsobit to, co mám aktuálně v inventáři.
Netvařme se, že je něco hodnotný oldschool jen proto, že to před dvaceti lety někdo blbě vymyslel. Notabene když to v žánrově podobných hrách uměla konkurence o leta dříve lépe.
Ta práce s inventářem je naprosto nenormální prasárna. Abych neustále dokola pobíhal po desetkrát proběhnutých lokacích, protože postava neunese víc než šest předmětů a navzdory tomu mě autoři nutí neustále něco zahazovat a sbírat ze země, přičemž postava imrvére zvedá něco jiného nebo naopak není schopná danou věc zahodit ... kdybych si chtěl zahrát opravdu dobrou hru, zaměřenou na logistiku předmětů, tak si zahraju Sokoban. Nemluvě o tom, že bych musel dopředu číst, kdy dojde k přesunu do dalšího levelu a tomu přizpůsobit to, co mám aktuálně v inventáři.
Netvařme se, že je něco hodnotný oldschool jen proto, že to před dvaceti lety někdo blbě vymyslel. Notabene když to v žánrově podobných hrách uměla konkurence o leta dříve lépe.
@Bodkin (16.02.2019 18:38):Pravda. Plno lidi si serii oblibilo i pres tohle, ale mam dojem ze kdyby nynejsi remake dvojky udelali se stejnou kamerou jako byla v originalu prodeje by byli o dost horsi. Koneckoncu remastery jednicky a zero nejakou diru do sveta neudelali. Nevim no, znam i lidi ktery na to nedaji dopustit a uz treba ctyrka se jim nelibila. I kdyz ta co s tyce kamery a ovladani taky nebyla zadny med :)
osobne nemam v planu se k RE nijak vracet ani v te zuzo podobe co ma remake dvojky, uzavrena kapitola, podobne jako MGS, kde jsem dohral dvojku a trojku a tim to zhaslo :(
Mimochodem pro prvni MGS se chysta taky remake (ale to se asi vi)
osobne nemam v planu se k RE nijak vracet ani v te zuzo podobe co ma remake dvojky, uzavrena kapitola, podobne jako MGS, kde jsem dohral dvojku a trojku a tim to zhaslo :(
Mimochodem pro prvni MGS se chysta taky remake (ale to se asi vi)
@Charllize (16.02.2019 16:46): Jo oproti už tenkrát starýmu Alone in the Dark byly ty kamery naprostá fušeřina.
@M.a.t.t. (16.02.2019 16:40): Ja hral prvniho RE a i druhyho kdyz vysli, tenkrat to nebyla stara skola ale novinka, a sralo me to :)
Proto jsme nikdy te serii nepropadl, do konce jsem dohral jen dvojku a Veronicu.
Proto jsme nikdy te serii nepropadl, do konce jsem dohral jen dvojku a Veronicu.
@Charllize (16.02.2019 16:38): Oldschool, kocoure, odschool! :)
@kristmeister (16.02.2019 16:32): Ja se mu nedivim, pac presne popsal veci ktery me na prvnich dilech sraly. A jo je to featura. Zrovna tak jako pul minutova animace otvirani dveri ktera ma maskovat loading :)
@Phoenix (16.02.2019 12:29): Tento prvok je na tom dieli, samozrejme najhorší. No všetko ostatné je v rámci nastavenej úrovne starších dielov so statickou kamerou úplne štandardné.
@Phoenix (16.02.2019 12:29): Ukládání za pásky a nemožná kamera? Chlapče, tohle jsou typické prvky série, které z toho dělají survival horor :D Možná jsi měl začít něčím jednodušším :D
@Phoenix (16.02.2019 12:29): Hehe. A kdyz to vyslo na GC tak z toho malem udelali novy prichod krista. Proste Nintendo, ne nem jsou vsechny hry nejlepsi (sarkasmus) :)
Upřímně jsem nečekal, že bude nějaký další díl ještě horší než šestka, ale neuvěřitelné se stalo skutečností.
Ukládání za pásky a nemožná kamera, vedoucí k tomu, že člověk zásadně střílí do protivníka, kterého vůbec nevidí ... to je takový trademark prvních tří dílů série podle hesla "It's not a bug, it's a feature".
Nicméně postavit celou hratelnost na tom, že jsem 90 % herního času v inventáři, do kterého se nic nevejde a věci je třeba neustále házet na zem a vracet se pro ně (což bývá často ještě vylepšeno hláškami typu "You can't drop it here"), to je skutečně nové dno.
Ukládání za pásky a nemožná kamera, vedoucí k tomu, že člověk zásadně střílí do protivníka, kterého vůbec nevidí ... to je takový trademark prvních tří dílů série podle hesla "It's not a bug, it's a feature".
Nicméně postavit celou hratelnost na tom, že jsem 90 % herního času v inventáři, do kterého se nic nevejde a věci je třeba neustále házet na zem a vracet se pro ně (což bývá často ještě vylepšeno hláškami typu "You can't drop it here"), to je skutečně nové dno.
@7c (02.02.2016 20:58): Ak nebude ďalším v poradí po dvojke remake Veronicy, tak budem sklamaný :)
@Garret (02.02.2016 20:16): Já jsem Zero koupil vesměs proto, abych podpořil další porty, je to RE, a pro kompletizaci. až tak velké očekávání jsem neměl (takže alespoň nebudu moc zklamaný :)
@7c (02.02.2016 18:47): určitě jsem rád, že to alespoň vyšlo. ale po nadšení z Remake jsem byl asi až moc nahypovaný a prolítl jsem to rychleji, než bych si možná přál.
@7c (02.02.2016 18:47): Ale my sa pochopiteľne nebavíme o speedrune :) Pokiaľ vieš aspoň približne čo máš robiť, dĺžka sa logicky skracuje.
@M.a.t.t. (02.02.2016 15:35): Čistá herní doba dvojky je cca 1:30 na scénář, takže 3 hodiny krát dva je zhruba 6 hodin na jedno kompletní dohrání - minimálně (a to je pro celkem ostříleného hráče).
Jednička/remake taktéž cca 1:30 - 2:00, ale času tam je možné strávit mnohem víc.
Staré díly vynikaly hlavně znovuhratelností - dosáhnout co nejnižšího času, remake má potom různé speciální módy.
Obecně jsou zrovna tyhle časy dle mě u hry tohoto typu absolutně nevypovídající - možná to platí pro RE turisty, co dohrají hru jednou na nějakou nízkou obtížnost, protože třeba Revelations - opravdu bych chtěl vidět toho experta, co dává Ghost Normana za 9 hodin, včetně Trinity, samozřejmě.
@Garret (02.02.2016 14:33): Zero je myslím obecně hodnocené jako slabší díl z těch původních RE. Na druhou stranu, lepší než nic :)
Jednička/remake taktéž cca 1:30 - 2:00, ale času tam je možné strávit mnohem víc.
Staré díly vynikaly hlavně znovuhratelností - dosáhnout co nejnižšího času, remake má potom různé speciální módy.
Obecně jsou zrovna tyhle časy dle mě u hry tohoto typu absolutně nevypovídající - možná to platí pro RE turisty, co dohrají hru jednou na nějakou nízkou obtížnost, protože třeba Revelations - opravdu bych chtěl vidět toho experta, co dává Ghost Normana za 9 hodin, včetně Trinity, samozřejmě.
@Garret (02.02.2016 14:33): Zero je myslím obecně hodnocené jako slabší díl z těch původních RE. Na druhou stranu, lepší než nic :)
@Garret (02.02.2016 15:18): To jo, sú tam nové lokality, má viac hádaniek a dejová línia je trochu rozšírená. Niečo podobné očakávam pri remaku dvojky. Aj keď tam by sa pokojne dala rátať už teraz dvojnásobná herná doba, kedže za každú postavu je príbeh trochu odlišný a do istej miery sa sa ich línie navzájom dopĺňajú.
@M.a.t.t. (02.02.2016 14:46): asi jo, dvojku a trojku jsem hrál několik týdnů :-)
co se 4ky týče tam jsem měl 22 hodin, ale že je původní RE1 kratší než Remake jsem nevěděl. měl jsem za to, že to je stejná hra. 6ce dám asi druhou šanci...
co se 4ky týče tam jsem měl 22 hodin, ale že je původní RE1 kratší než Remake jsem nevěděl. měl jsem za to, že to je stejná hra. 6ce dám asi druhou šanci...
@Garret (02.02.2016 14:33): V pohode, len podľa mňa to máš výrazne skreslené. Určite to bude tým, že si vtedy nemal toľko nahraté. Schválne som sa pozrel na priemerný čas jednotlivých dielov na How long to beat
Resident Evil 0 - 12 hodín
Resident Evil 1 - 6,5 hodiny
Resident Evil 1 remake - 10 hodín
Resident Evil 2 - 5,5 hodín
Resident Evil 3 - 6,5 hodín
Resident Evil Code Veronica - 12 hodín
Resident Evil 4 - 16 hodín
Resident Evil 5 - 12 hodín
Resident Evil 6 - 22 hodín
Resident Evil Revelations - 9 hodín
Resident Evil Revelations 2 - 9 hodín
Pamätal som si to správne :)
Resident Evil 0 - 12 hodín
Resident Evil 1 - 6,5 hodiny
Resident Evil 1 remake - 10 hodín
Resident Evil 2 - 5,5 hodín
Resident Evil 3 - 6,5 hodín
Resident Evil Code Veronica - 12 hodín
Resident Evil 4 - 16 hodín
Resident Evil 5 - 12 hodín
Resident Evil 6 - 22 hodín
Resident Evil Revelations - 9 hodín
Resident Evil Revelations 2 - 9 hodín
Pamätal som si to správne :)
@M.a.t.t. (02.02.2016 14:20): dvojku a trojku jsem hrál hodně dávno a nemám data, ale určitě jsem je hrál mnohem déle. samozřejmě jsem tenkrát byl malé Garreťátko, ale i tak je ten rozdíl dost znát. já obyčejně nemám problém s krátkostí her, navíc hraju dost pomalu, ale tentokrát mě to dost překvapilo. vycházím ze svých zkušeností a pocitů, i když "objektivně" to může být trochu jinak :-) možná je to dané i nižší obtížností Zera, protože jsem se fakt nikde nezaskl
Remake jsem hrál 13 a Veronicu 14 hodin.
Remake jsem hrál 13 a Veronicu 14 hodin.
@Garret (komentář): Určite si dohral všetky diely až po päťku? Pretože pôvodná trilógia hernou dobou nijak zvlášť nevyniká a objektívna dlhšia je len štvorka a potom práve šestka, ktorá má vďaka štyrom kampaniam poriadne dlhú hernú dobu. Samozrejme beriem do úvahy čisto príbehovú kampaň ako ty.