Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Q.U.B.E. 2

13.03.2018
21.02.2019
20.01.2023
76
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Q.U.B.E. 2 je pokračováním logické hry Q.U.B.E.: Quick Understanding of Block Extrusion od stejného vývojářského týmu. V kůži archeoložky Amelie Cross se jednoho dne probudíte uprostřed tajemné budovy, nacházející se na záhadné mimozemské planetě a pomocí interakcí s prostředím se musíte dostat zpět domů. Společnost vám na dálku přes vysílačku bude dělat kolegyně Emma Sutcliffe prostřednictvím rozhovorů, přes které budete dostávat cenné rady a postupně přicházet na kloub celé záhadě.

Herní principy jsou stejně jako u předešlého dílu založeny na manipulaci s různobarevnými kostkami pomocí speciálních rukavic. Odlišná barva opět udává vlastnost dané kostky, tentokrát si je ale budete moci sami vytvářet. Na hru nahlížíte z pohledu první osoby a cílem je najít cestu ven v jedenácti odlišných oblastech plných logických puzzlů, pro jejichž vyřešení budete muset často kombinovat různé druhy kostek a správně je používat v daném prostředí. Druhý díl také nabízí otevřenější svět a více možností, jak dosáhnout svého cíle.

Oproti svému předchůdci se dvojka může pyšnit propracovanějším grafickým zpracováním a zajímavou příběhovou linií. Hra je doprovázená originální hudbou skladatele Davida Housdena, nominovaného na cenu BAFTA Games Award.


Poslední diskuzní příspěvek

Ani som nevedel že táto hra má pokračovani, prvá hra sa mi páčila napriek jednoduchosti, tieto first person puzzle hry ako Portal a Antichamber mám rád tak si to možno raz zahrám.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Q.U.B.E. 2 je pokračováním logické indie adventury, která přišla se zajímavými mechanikami, ale pořád to nebylo úplně ono. Dvojka přináší nejen propracovanější vizuál, animace a audio, ale i daleko komplexnější hádanky. Prostředí je zapojeno více do akce a samo o sobě je daleko zajímavější a už nepůsobí tak sterilně. A bohužel už ne tolik klaustrofobicky. Na některých místech totiž máte výhled na nebe.

Vyčerpávající počin. Nevím jestli to bylo mým momentálním rozpoložením během hraní, ale takhle vycuclá jsem ještě z logické hry nebyla. The Witness, The Talos Principle, legenární Portal nebo ChromaGun, to jsou věci, u kterých jsem se možná chvilkově zapotila, ale nikdy jsem od monitoru neodcházela tak fyzicky vyčerpaná. Pokud se to tak dá říci.

Logika v hlavní roli. Co by to bylo za logickou hru bez hádanek. A za mě se opravdu povedly. Jako v každé jiné hře tohoto žánru to začíná pozvolna. V původní hře jste obarvováním bílých kostek na určitou barvu přiřadili kostce konkrétní vlastnost. Jedna odrážela, druhá kostku zhmotnila a jiná zase vysunula kvádr do prostoru. Tady je to stejné. Navíc se však musíte potýkat s magnety, s manipulovatelnými plošinami nebo se přidá koule. A když už si myslíte, že je to všechno, objeví se další mechanika. Fyzikální zákony zde ve většině případů fungují jak dle představ asi mají, ale občas se může stát, že vás nějaká ta nečekaná odchylka překvapí. Zásekům se rozhodně nevyhnete.

Novinkou je větší důraz na příběh vyprávěný skrze rozhovory přes vysílačku. Chvílemi se v tom plácáte sami, pak jsou na Vás zase kladeny nějaké požadavky. Ale na výběr moc nemáte. Z tohoto kostkového labyrintu není cesty ven. Můžete maximálně řešit logickou hádanku za hádankou. Z této herní složky si odnáším dobré dojmy. Namlouvání se povedlo a některé momenty dokáží vyvolat nejrůznější pocity. A co mnohé potěší, je možnost ovlivnit finální vyústění příběhu ve dva možné konce. Q.U.B.E. 2 se tímto pro mě stává velice slušnou konkurencí či kolegyní výše zmiňovaných počinů.

Pro: Atmosféra, grafika, hádanky, herecké výkony, příběhová složka, vělký posun oproti prvnímu dílu, zpracování prostředí

Proti: Možné záseky

+12
  • PC 60
Za účelem zpomalení mé nastupující stařecké senility jsem se po vynikajícím Talos principle rozhodl pro další logicky založenou kulišárnu, která by měla mě sesychající kůře mozkové do jisté míry pomoci. Tentokráte se jedná o pokračování, původně zcela bez příběhové, Q.U.B.E.: Quick Understanding of Block Extrusion. Což ovšem napravili autoři o 3 roky později v Q.U.B.E dIrector´s cut, v němž se příběhová složka v podobě přidaného dabingu nachází. A na tu právě QUBE 2 navazuje.

Hlavní protagonistka, Milly, mluví a komunikuje s další paní skrze vysílačku. Obě dámy podaly solidní dabérský výkon, ačkoliv mám podezření, že namlouvali své repliky na dva odlišné mikrofony, v odlišných mísnostech. Milly zní též drobátko ztlumeně, tento malý defekt mi však kompenzoval její Skotský přízvuk, který je vždy u mě jasné plus. Jinak však nečekejte nějaké komplexní story s hlubokým posestvím. Naopak, příběh je velmi prostý a defakto tu funguje jen jako doprovodná zvuková a kontextová složka. Konec byl relativně cool s jasným náznakem na možné pokračování.

Samotné řešení rébusů je dávkováno pozvolna, podobně jako v prvním díle, kde se v každé epizodě objeví nějaký nový prvek, který je pár puzzlů jako primární objekt k vyřešení oné hádanky a později se zakomponuje s ostatními prvky. Takže si nebudete připadat nijak zahlcený. Obecně vzato mě posouvání kostiček a koulí, rozbíjení zdí a hopsání z větší části bavilo. Podle mě jsou hádanky navržené lépe než ty v jedničce, ale mozeček vám nijak nezavaří. Spíše jen lehce protáhnou závity. Graficky se hra značně posunula a je mnohem barevnější, ikdyž pár vyblitějších textur by se našlo, zato to ale šlape super plynule. Mjůzik je čistě ambientní a ne nějak výrazná.

Takže jako prevence debility solidní. Kvalit zmíněného Talos se to pochopitelně nechytá - designově, atmosférou a příběhem už vůbec ne. Ale jako šesti hodinová logická jednohubka to není blbý, vůbec to není špatný.
+11
  • PC 90
Q.U.B.E. 2 mě velmi mile překvapil. Očekával jsem jen další průměrnou puzzle hru, která se chtěla svézt na vlně popularity vyvolané Portalem, ale nakonec hra předčila moje očekávání. Q.U.B.E. vám dává k dispozici tři základní funkce : trampolínu, krychli a kvádr. Zní jako nuda? Věřte mi, že není. Autoři nakládají s takto jednoduchým konceptem velmi dovedně a originálně.

Hra na vás nijak nespěchá, tempo je pomalejší a jednotlivé mechaniky řešení jsou vám předkládány velmi pečlivě a krásně plynule, díky čemuž se vám nikdy nestane, že byste zabloudili do místnosti ve které si nebudete vědět rady. Geniálně jednoduchá mechanika vám doslova přejde do krve během chvilky a vše je navíc dokonale přehledné. Po vstupu do místnosti stačí jen rychle přehlédnou prostředí a elementy se kterými máte pracovat, a ihned je vám jasné co po vás hra chce. Provedení úkolu lze pak realizovat během několika sekund, maximálně minut pokud jde o poslední akt hry. Skutečně se mi ani jednou nestalo, že bych bloudil po místnosti a hledal co mám kde udělat dlouhé minuty, natož potupně hledat řešení na internetu. Je nutno říct, že puzzly nejsou příliš těžké a pokud je hardcore výzva to co hledáte, asi budete možná zklamaní. Na druhou stranu, já jsem obětování vyšší obtížnosti pro zábavnou a plynulou hratelnost spíš uvítal. Rád bych ještě vypíchnul perfektní odladěnost hry co se týče pohybu a interakce. Vše je absolutně bezchybné - vždy doskočíte tam kam máte doskočit, dosáhnete na co máte dosáhnout a skoky a orientace v prostoru jsou bezproblémové (ano, nárážím na Portal) stejně jako fyzika předmětů. Hra navíc není dlouhá, vyšla mi asi na 4 hodinové sezení, což mi plně vyhovovalo.

Jediné co jsem u hry postrádal je kvalitní příběh. Schválně ho nebudu počítat do hodnocení, protože jsem nehrál první díl, ale bohužel mě příběh a pozadí hry už od začátku nijak nezaujalo a časem jsem o příběh úplně ztratil zájem. Na druhou stranu, vůbec jsem ho u hraní nepostrádal a hru jsem si i tak užil. Kdyby byla do hry přidána silnější dějová linka, věřím že by se mohl Q.U.B.E. směle měřit i s králi puzzle her, jako je Portal nebo Talos Principle.

Pro: Herní mechanika, plynulost hry, přehlednost, odladění pohybu

Proti: Slabší příběh

+10
  • PC 75
Q.U.B.E. 2 je logická hra, která nezapře inspiraci Portálem. Procházíte postupně různými místnostmi a řešíte logické hádanky.
Prostředí hry je hezké, ale trošku jednotvárné. Občas se našly i části, které byly příliš tmavé. V černé tmě jsem vůbec nic neviděla a úpravou jasu jsem docílila jen zešednutí, které nebylo hezké. Ale nikdy to nebylo v částech, kde by bylo třeba řešit nějaké úkoly. Jednalo se jen o průchozí části, tak to zase velký problém nebyl. Otravná ale byla animace při skoku/pádu z větší výšky. Kvůli té jsem dělala, co jsem mohla, abych z výšek neskákala. Taky mi chyběla rychlejší chůze nebo běh. Občas bych si ráda popoběhla.
Příběh je v celku dobrý. Na můj vkus se bere moc vážně, což s pomalejší hratelností, kterou řešení hádanek je, může být trochu nudnější. V Portálu je zábavný příběh, který hře dává šmrnc a tak. Zde pro mě příběh probíhal spíše na pozadí a nebyl téměř vůbec důležitý. Mnohem větší důraz mělo řešení jednotlivých místností. V příběhu mě docela štvala Emma, že pořád radí, ale sama nic nedělá, ale to se později vysvětlilo. Také ten konec by trochu zklamání. Byla jsem nadšená, že budu mít takovou volbu, ale její dopad mě trochu zklamal. Asi bych raději, kdyby to bylo, jak se to zdálo být.
A teď k tomu nejlepšímu. Řešení hádanek. Hra v tomto opravdu skvělá a fakt mě bavila. Náročnost hádanek byla pro mě absolutně ideálně nastavena. Neměla jsem pocit, že se u nich nudím a ani jsem se nikde zásadně nezasekla. Občas jsem nevěděla, ale to většinou stačilo hru vypnout a vrátit se k ní jiný den. Nový pohled na věc pak při řešení pomohl. Vše jsem zvládla sama a měla jsem z toho moc dobrý pocit. Hádanky nijak zásadně neopakují a hra postupně přidává další a další mechanizmy a přináší komplexnější hádanky. Můžu jen říct, že jsou fakt super. Jen jsem úplně nepochopila, proč jsou téměř vždy 2 plochy pro kostky vedle sebe, když stejně většinou šla využít jen jedna (např. pro skok).

Pro: logické hádanky

+8
  • XOne 75
Celkom dobrá logická hra.
Dá sa prirovnať k Portalu, no nedosahuje takú kvalitu.
Máte k dispozícii 3 druhy schopností pomocou ktorých budete riešiť logické problémy - (vytvoriť kocku, vysunúť plošinu a vytvoriť skákaciu plošinu), ale ono mi to prekvapilo stačilo a hra ma bavila. Hádanky niesu príliš ťažké a nezaseknete sa pri nich dlho. Aspoň ja som sa teda nezasekol. Príbeh tam nejaký je ale moc ma nezaujímal.
+6