Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Tulareanus (12.10.2020 19:42): Já asi pro ta klišé mám holt slabost. :D Je ale pravda, že kromě Originů mi z těch jeho novějších titulů taky nic moc neutkvělo v hlavě. Pamatuji si, že jsem mu dával zásluhy za parádní soundtrack k Pathfinder: Kingamker, ale následně jsem zjistil, že většinu té skvělé práce odvedli spíše jeho ruští kolegové.

@M.a.t.t. (12.10.2020 19:59): +1
Morris si Zura zcela strčil do kapsy. A to i s Trespasserem. :)
@Vurhor (12.10.2020 19:27): Ohľadom celej trilógie som písal, že je to podľa mňa slabšie než všetko čo som od Jacka Walla počul predtým, konkrétne Myst III, Myst IV a Jade Empire.

Mne príde v mnohom Inon Zur ako taký rutinér, ktorý sa snažil len v začiatkoch. Je to možné aj tým, že veľké štúdia ho priveľmi tlačia do toho generického štýlu, neviem. Ale jeho najzaujímavejšie veci sú práve tie staršie ako Throne of Bhaal, IWD 2, Lionheart, rozšírenie do Lineage 2, ale práve veci ako DA: Origins mi prišlo ako to najhoršie fantasy klišé, ktoré bežne mávali len úplne low budget hry, kde skladateľ robil všetku hudbu na midi klávesoch, snažiac sa o sláky a flauty. No a Fallout 3 znie tiež ako generický fantasy soundtrack nie nejaké postapo s tradíciou. v DA 2 to bolo o čosi lepšie, ale tiež je tam veľa motívov, kde sa nepretrhol. :)
Jak to tu čtu, tak už skoro hodinu poslouchám soundtrack jedničky na truc :D Mně se to líbí ;)
@Tulareanus (12.10.2020 19:04): Oukej, chápal jsem to tak, že máš na mysli trilogii celou. Ve mně ten motiv evokuje něco dost podobného, akorát mně to do toho hrdinského/epického ducha té trilogie natolik pasuje, že mi to vlastně vůbec nevadí.

Tak to já mám více méně naopak. Z Originů si toho pamatuju docela dost, naopak dvojka mi přišla hudebně strašně suchá. Až teda na pár výjimek, jmenovitě určitě Qunari, Fenrisův theme a pár těch songů během credits.
@Vurhor (12.10.2020 18:42): Tak ja som sa vyjadroval k prvému Mass Effectu a nie k celej trilógii. Shepardovu tému som nikdy nemal moc rád, lebo vo mne evokuje taký ten prvoplánovaný americký patriotizmus, kde už len chýba, aby na pozadí viala americká vlajka. Ale uznávam, že je to zapamätateľná skladba. Tí reaperi sú slabota, také vokálne nižšie postavené skladby mali obidva BG a o dosť lepšie to vyznelo aj ako hlavná téma NWN Hordes of Underdark.

DA: O soundtrack si vôbec nejak nevybavujem okrem generickej hlavnej témy a spievajúcej stalkery Leliany. Na druhej strane Dragon Age 2 malo pre mňa viac zapamätateľných motívov v čele s témou Qunari.
@stepankoby1 (12.10.2020 17:42): Souhlas, taky nejsem z Kotorského soundtracku vůbec vodvařený. A to Soula považuji za svého top herního skladatele.

Jinak já patřím do týmu, kterému se soundtrack z ME trilogie líbí hodně. Obzvlášť z druhého a třetího dílu.
Ze všech Bioware her má ale dle mého nejlepší soundtracky BG2: Throne of Bhaal, Neverwinter Nights a Dragon Age: Inquisition.

@Tulareanus (12.10.2020 17:37): A Mass Effecty takové themy neměly?
Mimo zmíněné galaxy mapy a Vigila mě třeba napadá hrdinský motiv (tak trochu theme Sheparda), který zní napříč celou trilogií (začíná v čase 0:23)
Illusive Man
Reapeři
A určitě by se ještě něco našlo. :)
@stepankoby1 (12.10.2020 17:42): KOTOR robil Jeremy Soule, mne sa tam niektoré skladby páčili veľmi, najviac asi Dantooine Outback, ale aj Bastilina variácia na force theme bola pekná a tých vecí by som našiel viac, aj keď sú to predovšetkým tie kľudné, to máš pravdu. Ono je to taký "trademark" Soulovej tvorby, že napr. hudobne absolútne nezvláda bojové témy a dramatickú hudbu a pôsobí to extrémne genericky. Najzaujímavejšie mi prišli v rámci Bioware soundtracky BG 2 a 1 od Michaela Hoeniga, čiastočne ToB od Inona Zura. Veľmi ma bavil Jade Empire od Jacka Walla, kde treba uznať, že mal výhodu v neohranom settingu. No a Nevewinter Nights, hoci v mnohom genericky pôsobiaca hra, mala tiež celkom zaujímavé skladby. Aj niektoré tie krčmové akustické boli fajn.
@Tulareanus (12.10.2020 17:37): Já si fakt ten zbytek Bioware her musím zahrát. :D Zatím jsem kromě ME hrál jen KOTOR, právě tam mi hudba přišla strašně slabá. Pár zajímavých hudebních témat (ambienty z velké části, v cutscénách to strašně nezvládali), pár "meh" kousků na styl hudby z filmů, a pár, které si už při poslouchání po dohrání ani nevybavuju, až tak moc byly nezapamatovatelné a pouze založené na "hudbě do pozadí". Každopádně díky moc za úhel pohledu.
@stepankoby1 (12.10.2020 17:30): No ja som bol tiež z hudby sklamaný. Nie je to katastrofa, ale až do Mass Effectu mali Bioware hry vždy špecifické zapamätateľné témy postáv, lokácii. Pred pár dňami som aj niekde písal, že Jack Wall, autor soundtracku (alebo jeho prevažnej časti), práve v spolupráci s Bioware na ME trilógii urobil svoju (imho) najslabšiu prácu v porovnaní s tým čo robil predtým na MYST sérii a Jade Empire. Pár kratších motívov je v hre ok, ale nič, čo by som si potreboval púšťať často. Navyše aj tie "vesmirné" psybient motívy ako napr. pri galaktickej mape, či Vigil, sú len slabou variáciou na psybient interpretov ako Carbon Based Lifeforms, Aes Dana, H.U.V.A. Network alebo Aural Planet. Najzapamätateľnejšou a pre mňa najzaujímavejšou skladbou je tak pre mňa titulková M4 Part II, ktorá mi otvorila cestu k mojej obľúbenej kapele Faunts.
@stepankoby1 (12.10.2020 17:30): Možná je to tím, že z hudby jsem měla před těmi 5 lety jiný (lepší) pocit, a proto jsem měla vyšší očekávání, ale nakonec to pro mě až tak nic zapamatovatelného nebylo. Neříkám, že je špatná, jen.. čekala jsem asi víc :D
@raisen (komentář): Výtku o průměrné hudbě jsem ještě od nikoho nikdy neslyšel a ani jsem si nemyslel, že uslyším. Bývá to většinou ten jeden klad, který nikdo jedničce nezpochybní. :D Já ji dokonce občas vyzdvihuju jako příklad, jak budovat atmosféru a zároveň napsat zapamatovatelný soundtrack padnoucí do stylu hry (pro příklad uvedu třeba skladbu The Normandy, která pro mě dává lodi ducha). Komentář jinak hezky napsaný a plusko, jenom mě strašně trkla ta hudba. Mohla bys to prosím trochu rozvést? Jsi v tomhle u mě první, takže by mě hrozně zajímal tvůj úhel pohledu.
Ja teraz rozmýšľam o koľko menej mi zabralo dohranie komba Wizardry 6+7+8 s jednou postupne importovanou partou, ale o moc menej ako dohranie Mass Trológie s importovaným 1+2+3 to asi nebolo a to teda už je čo povedať, ako menej to asi bolo ale nie výrazne - oveľa.
@Gordon (26.09.2020 21:32): Nejsou. Nikdy tam nejsou ty jejich lodě takhle napůl vedle sebe. Na tom kanálu mám i qhd verzi bez ALOV. Tak se o tom můžeš přesvědčit na vlastní oči.
@stepankoby1 (26.09.2020 19:30): Wow, tak to se mi nikdy nepovedlo, a to sem se o to i jednou snažila :D
Mimochodem, nikdy sem ještě neviděla Hacketa skoro zemřít, než sem zhlédla to video. Celá ta scéna vypadá daleko víc epicky než, co dostala většina z nás.

Díky za vyvedení z omylu. Asi to bude tím, že se všemi těmi DLC je opravdu těžké dopadnout tak špatně :D
@stepankoby1 (26.09.2020 17:39): Ten koniec sa dal získať, len si musel najlepším spôsobom porobiť všetky možné misie s postavami, bolo nutné, aby ti prežili (asi) všetky postavy z minulých dielov, lebo ovplyvňovali kvalitu niektorých misii (napr. Tuchanka) a robiť veľa vedľajších aktivít. Podarilo sa mi tak mať otvorené všetky konce bez multiplayeru ešte skôr než vyšli DLC okrem Javika, ktorého som mal a tuším za jeho misie sú tiež nejaké percentá.
@Malignus (26.09.2020 17:33): Ve hře máš systém pojmenovaný "galaxy at war", který ti defaultně ukazuje 50 % tzv. "úrovně připravenosti". Ta ti strhává pravděpodobnost nejlepšího konce na dané procento, ať už hraješ, jak chceš. Zvednout se dá pouze s mulťákem. Než přišel Extended Cut, bylo tak, pokud vím, nemožné bez hraní coopu získat nejlepší konec.
@Malignus (26.09.2020 17:08): To bych úplně neřekl. Pokud vím dobře, tak vnucování mulťáku do kampaně ve své době naštvalo snad ještě víc lidí než samotný konec. :D V tomhle ohledu jsem strašně vděčný za extended cut, který věci hodil do pořádku a udělal ho ve výsledku volitelným (a se kterým jsem už napoprvé hrál i já).

Jinak mi upřímně nikdy nepřišlo, že by jednička potřebovala nějaké zásadní úpravy. Pohrát si s Makem, nebo udělat vnitřek základen při prozkoumávání různorodější, a souhlasil bych, ale střílení je z mého pohledu skvělé i dneska - naposled jsem jedničku dohrál před půlrokem a zrovna v tomhle ohledu jsem si neměl na co stěžovat. Přestřelky jsou taktické, zábavné a variabilní (podle společníků, vlastních schopností, rozložení nepřátel...). Narozdíl od takového kotoru, kde jsem ke konci hry už chtěl jen dál v příběhu a při každém dalším spamování příkazů společníkům na Star Forge jsem nadával, má tohle jednička Mass Effectu úplně v pohodě. :D
Sice jsem ho nehrál, ale ME byl dávaný za vzor správné implementace MP do RPG her.
Multiplayer naopak zažívá boost se všemi těmi spekulacemi o remasteru - před rokem se mi párovalo vcelku nepříjemně a teď to jde jak po másle během pár vteřin.

Odklad byl v diskuzi už minulý měsíc, takže na něj očividně asi došlo. Nevadí, stejně to oznámí na N7 Day :)