Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Existuje ten First person mod i na původní verzi hry a dá se vůbec ještě koupit? Mám jen krabici a tu už nemám kde pustit:).
Já nevím jestli na svém 5 let starém tehdy low end (Acer Nitro) notebooku ještě rozjezdu LE, ale celkem by mě to lákalo.
@Paul (23.11.2023 14:16): Dívám se, že je to hotové i pro dvojku, zajímalo by mě, jak s tím modem vypadá vanguardův biotic charge.

Jinak ale nevím, ten barikádový způsob boje je spíše dělaný na ten 3rd person, na 1st person to musí být často jen čumění do zdi :-)
@Paul (22.11.2023 23:10): Tohle vypadá výborně. Nevíš, jestli to jde použít na Legendary edition? Líbí se mi to tak moc, že bych zvažoval opětovný průchod... Jak píše Ria Kon, je to o dost akčnější na pohled.
@BUMTARATA (08.11.2023 17:37): A přesto Mass Effect ukázal ze hry víc než Dragon Age. Ironie, že. Jinak se nemůsíš bát o mé informovanosti ohledně Dragon Age. Na to já jsem pes. Vše vyčenichám, nic mi neunikne.
@pajmič (07.11.2023 22:55): Mass Effect neexistuje, takže žádnej gameplay neuvidíš. A jestli lze věřit Darrahovi ohledně oznámení Dreadwolfa, tak se tu možná jen Bioware snaží zabránit zrušení celýho projektu ze strany EA. A nebo taky odvést pozornost od aktuální žaloby ze strany ex zaměstnanců. Každopádně bych se tu moc netěšil.
Se mi líbí jak tam nostalgicky brnkaj ten náznak starého soundtracku.
Jasně, teaser na teaser. Prima. Žůžo. Takže nashledanou za další rok :D Možná se jedná o teaser na "The Game Awards" trailer za měsíc?
@pajmič (11.09.2023 21:49): Jo, trochu jo. Máš pravdu, ty live service prvky měly být u DA4. Nicméně ten vývoj měla Andromeda a Dreadwolf podobný a obě byly 2x restartovaný. Ty ručně navržený planety byly dodaný až po tom druhým restartu, ke kterýmu došlo, když zjistili, že procedurální genrování je na nic. Vtip je v tom, že po prvním restartu to vedli dokonce samotní tvůrci No Man's Sky. :-D

Dobře, možná restart je nepřesný, protože v první fázi na tom pracovali starý známí tvůrci, kteří pak odešli a půl roku vývoj stál. Pak přišli tvůrci NMS, aby naplnili požadavek EA na open world (a pak zdrhli). Nakonec to dali narychlo dohromady za přispění lidí přesunutých z vývoje DA:I.

P.S.: Myslíte si, že Starfield je Mass Effect: Andromeda dovedená do zdárného konce?
@Ria Kon (11.09.2023 21:25): V tom je asi ta podstata, ne? Nepouštět se do ničeho velkýho, stanovit si cíl a držet se ho, leda by jsi na tu hru chtěla čekat 10 let. Dragon Ejdž 4 ehm..ehm!!!! Mimo to za ty 3 roky vývoje nikdo z Mass Effect bandy neutek, což může nasvědčovat tomu, že tam k žádným radikálním změnám nedošlo.

@Malignus (11.09.2023 21:33): Darrah je takzvaný poradce ohledně DA4. Nikdy nebyl součástí Mass Effect týmu. Ale to je jedno, protože DA4 je už rok v produkční fázi, udajně hratelný od začátku do konce.

Nepleteš si vývoj Andromedy s DA4? Pokud vim Andromeda měla mít původně procedurálně generovaný planety a ovladatelnou lod, pak se to začalo zcvrkávat, až nakonec zbylo jen pár ručně navržených planet a ovládání lodě v hajzlu. DA4 přešel z lineární, komorní hry na mmo, pak zpátky na sigleplayer.

Dvě věci, který posrali nejvíc byla ta implementace Frostbitu a fakt, že ti trotli, misto toho aby používali nástroje z předchozích her, dělali vše od znova.
@Ria Kon (11.09.2023 21:25): To je pravda. Andromedu začali vyvíjet v klasickým stylu. Pak přišli z EA, že chtějí open world a live service prvky, tak se vývoj restartoval. KDyž BioWare zjistilo, že tudy cesta nevede a vedoucí vývoje sami odešli, chtěli po EA, aby zrušili vývoj. EA to ale neudělala, a tak rok a půl před vydáním restartovali vývoj znovu a něco narychlo splácali. Dalším problémem je, že Frostbite 3 upravovali pro RPG hraní hned 3 různé týmy - každý od nuly a s různým výsledkem (Mass Effect: Andromeda / Dragon Age: Inquisition / Anthem).
@pajmič (11.09.2023 17:11): To je v podstatě logický a bylo to jasný už delší dobu, když jako poradce vývoje nastoupil Mark Darrah, který již dříve uvedl, že open world a styl vyprávění BioWare nejdou dohromady. Andromeda byla v podstatě úlitba EA, který chtěli mít svoje open world hry.
@Ria Kon (11.09.2023 18:46): Řekl bych, že Mass Effect tým nemá mozek v anální oblasti a bude se snažit vykonstuovat něco co má smysl, dynamiku a tah na bránu. Ůspěch BG3 bych do toho vůbec netahal, dost pochybuju, že by si 3 roky v pre-produkci najednou řekli, hele Larian udělal hru, pojdme to celý překopat.

Jako pořád je to jen rumor, takže tu jen šlapeme vodu, ale kdo ví, třebas koncem roku konečně nějaký malý kloudný info dostaneme.
Tak to snad bylo jasný ze se budou snažit udělat kopírku trilogie a ne další Andromedu :)
Já se přiznám, že jsem s koncem také spokojený, i když jsem toho názoru, že v podání Drew Karpyshyna by byl o něco lepší.
@stepankoby1 (15.04.2023 13:04): Já uznávám, že mohl být lepší. Ale také jsem s koncem cca spokojen. Rozhodně si ale myslím, že by nebyl lepší konec, kde jsou Reapeři zničeni bez vedlejších negativních následků. Ten klasický gerojský konec by tu působil až nepatřičně. A nudně.
Líbí se mi typická rozhodnutost většiny kritiků konce trojky, že protože se jim konec od Maca Walterse nelíbil, byl by Karpyshynův vhodnější. A to přestože nebyl pořádně dodělaný a Karpyshyn sdílel jen útržky myšlenek z několika nápadů, které měl v hlavě při tvorbě prvních dvou dílů. Není mířené k nikomu přímo tady v diskuzi, jen obecná poznámka. :)
VIZ 1 (2012): The ending for Mass Effect 3 that Karpyshyn came up with, which was one of several, required the player to decide whether they would sacrifice the entire human race to create a Human Reaper, or take a chance that humanity could come up with an alternative. Karpyshyn says that the plan was very vague; they knew they wanted to focus on key themes like organics versus synthetics, the Reapers, and the Mass Relays, but beyond that they did not go into detail because they knew the game would evolve and change. "I don't like to say 'here's what we originally were thinking', because it gives a false and very distorted impression of the process," he wrote on his blog. 
VIZ 2 (2022): Speaking of how would he have concluded the Mass Effect trilogy if he had remained its screenwriter after Mass Effect 2, Karpyshyn replied that he actually had some ideas on this. According to the author, the ending would involve "luring the Reapers through the Mass Relays" and then blowing up the entire network to destroy them. At the same time, he would destroy or damage the relays and "isolate every galactic community from the others."
@Ria Kon (13.04.2023 15:01): Niektoré aspekty pudu sebazáchovy už spoločnosť dávno nepotrebuje, ale stále podvedome prevládajú - prílišná ochránárskosť žien a aj chránenie žien, xenofóbia, nevychádzanie z vlastnej komfortnej zóny, silná nadržanosť v rámci sexuality, atď. Mnohé sú zakorenené v kultúre a spoločnosti a ľudia si ani neuvedomujú, že vychádzajú z nejakého pudu sebazáchovy (základ pre patrarchát).

Tarhiel má pravdu v tom, že exaktná logika sa nezmení, tak ako sa nezmenia matematické výsledky. Čo sa môže postupne zmeniť je morálka a s morálkou sa mení rebríček hodnôt.
Mě se tehdy líbila indoctrination theory. Ale vycházím že starých vzpomínek. Jen mi dávala smysl a tvůrci ji pak i trochu přiživili v extended cutu.

Moc se těším až si to zažiju znovu. :-D
@Gordon (13.04.2023 14:24): Na to ale nepotrebuješ syntézu, aby si nevymazal jeden z druhov života, na tom sa dalo aj dohodnúť - a poukázať na to, že Shepardovi sa už, i keď krehký mier (a ktorý nie je?) podarilo medzi Gethmi a Kvariáncami uzavrieť (jedna z možností (tá najťažšia) vyriešenia konfliktu z hry).

Ale to sa opäť dostávame k nezvládnutej scenáristike a nasilu našróbovanému koncu ME3, ktorý mal pôvodne vypadať úplne inak.
Mňa tam ešte iritovalo aj to absurdné "máme tu farebné tlačítko, ktoré megazrýchlene aplikuje vedecky nelogické riešenie po celej galaxii." :D V tom kontexte mi ešte napadlo, že by stačilo, aby reaperi alebo nejaké sústavy a planéty boli mimo dosah mass relay a nič sa nestane. :D Ale hlavne aplikovanie neistej syntézy cez relé mi príde asi najväčšia skratkovitosť, ktorú som v počítačovej hre videl.
Mě třeba zajímá jestli by to bylo 50na50. Nebo by pomalu synthové přebírali kontrolu a nebo naopak lidi. A šlo by to vůbec poznat? Kolik nábožensky založených lidi by se zabilo, kolik sekt vzniklo. Je to zajímavé téma a rád bych ho prozkouma,ale asi už ne v podání Bioware. Nedivím se, že od toho konce dali ruce pryč.
@Ria Kon (13.04.2023 14:02):  "Nemůžeš aplikovat aktuální organickou (lidskou) logiku."

Ale môžeš, pretože logika sa nezmení, rovnako ako sa nezmenia pravidlá gravitácie, keď sa hruška rozhodne, že sa stane jablkom.

Áno, syntéza by zmenila veci, ale rozhodne to nie je dobrý koniec (najlepší už ani zdaľeka) - a keď Tí druhí už teraz nevedia vysvetliť, v čom že to ako bude iné, smrdí to podvodom (ktorého dôsledky ešte nevieme úplne odhadnúť). Vždy si pri syntéze spomeniem na Body of the Many zo System Shocku 2 - to je tiež solídna syntéza a nie, ďakujem, neprosím :)

+ SielntWolf má pravdu, keby sme niečo také dovolili, to by bol ešte len ten pravý dôvod na konflikty.
@Gordon (13.04.2023 13:48): podobně jako u syntézy nevěřím, že by se něco nezvrhlo. Už jen z hlediska toho, že se jsou lidi schopní mydlit mezi sebou a kdyby došlo k takovému zásahu do "běžnosti", tak si to moc představit nedokážu. Zdražte lidem pivo o 10% a uvidíte..

Dost lidí tu vychází z předpokladu, že by jim to nevadilo, tak by to nevadilo nikomu. Já si naopak myslím že teprve potom by začala solidní genocida. Co za konflikty způsobovaly pitomé argumentace v Deus Exu.

@Jab (13.04.2023 13:52): asi bych ti vytknul že to zlehčuješ ale ony si ty konce vlastně zaslouží vnímat tak jak to píšeš. Takže proč ne. :-D
@SilentWolf (13.04.2023 13:42): Nene, to mi neutečeš, ty pozitivní smutnej epilogu. :) Tys zvládl, co ani Reapeři ne. Ti chtěli alespoň nějaký život nechat pro další cyklus. Zatímco tys to AI povraždil všechno. Dokonce i ty, kteří stáli zcela na tvé straně. Taková dýka do zad, jak hrdinské! A teď už ovace pro Sheparda, který si zvládl zachránit vlastní krk. Máváme! A kdo chybí? Ale... Byly to vlastně jen toastovače.
Docela by se mi líbilo, kdyby ME4 navazovalo na ten špatný konec, mimochodem.
@SilentWolf (13.04.2023 13:21): Tak pro fandy konečného řešení gethské otázky je určitě Destroy (krásné a milé slovo!) pozitivní epilog. Už jen jak se galaxií šíří ta mírová a uklidňující červená barva. Space Jesus Shepard a jeho rudá očišťující spása! Hrdina galaxie! A ta kritika? Prosím, kdo z vás v životě nespáchal genocidu? Hmm? Tak vidíte!
Ta za mňa je celý ending ME 3 a postava catalystu napísaná tak zle, ako keby to písal puberťák, ktorý si pozrel pár citátov Nietzscheho na internete a teraz je strašný filozof. Čo na tom, že ten ending je extrémne stupídny a pomerne ľahko vyargumentovateľný, ak sa človek nad tým reálne zamyslí.
@Gordon (13.04.2023 13:07): A v syntéze mi dcerka chytá wifi na lokny a v noci v ní podivně hučí! A taky nemůžeme chodit kolem magnetů. Jupí, díky Shepy! :D

To by se v tom musel člověk hodně špárat a tvůrci si to zjednodušili tím, že u všech dali vesměs pozitivní epilog. Ač za mě není dobrý(šťastný) žádný a ani nemusí být. Tak jsem zvědav, jak s tím naloží ME4, protože ty konce "fungují" jako otevřené konce plné filozofických otázek, na které není moc možné navazovat. Trochu si to zkomplikovali. :D
@Tulareanus (13.04.2023 12:35): hlavní záporák je umělá inteligence Vigil na Ilosu. Mě to tak nepřišlo, ale to frekventovaně jasné blikání způsobilo přítelkyni neskutečnou migrénu a nevolnost po celý zbytek dne. A když jsem tu scénu pak dohrával ve vedlejší místnosti, tak bylo zle i mě. Chudáci epileptici.

Ale ne, zde jde čistě o to že jsem kdysi moc nevnímal členy posádky jako Wrex, Tali, Garrus a tahal jsem vždy jen Kaidana a Ashley.. oblíbil jsem si je až ve dvojce. A celkově jsem byl kdysi asi trochu líný číst. V tématech okolo reaperů jsem to odklikával, ač se to nakonec ukázalo jako dost důležité pro celou trilogii. Takže pro mě je to o doplnění mezer, které jsem měl. A bylo to příjemné.

Sice se stále tak trochu ujišťuji, že jediný správný konec trojky je Destroy, a nemyslím si, že to kdy budu vnímat jinak, ale jsem na to dost zvědav.

Jinak je to taky ta příjemná doba kdy byly velké RPG hry dlouhé 30h. Takže to jde úplně vyzobat, aniž by tomu člověk musel dát x měsíců. Proto mi zpětně nevadily ani ty recyklované lokace, což mi popravdě nevadilo ani v Dragon Age 2 a doteď je to můj nejoblíbenější díl.
@SilentWolf (13.04.2023 10:29): Takéto herné nadšenie plné elánu čítam vždy rád, aj keď sa nemusíme zhodnúť. Pamätám si, ako som bol pred vydaním strašne hypnutý na Mass Effect, potom to nevyšlo na pc a bol som sklamaný a stále hypnutý a potom som to hral a prišlo mi to miestami ako KOTOR z Wishu. :D

Ale čo ma fakt dostalo, že som sa nahlas rozosmial, bol ten plottwist, že hlavný záporák je vesmírná loď. To mi prišlo extrémne stupídne a komické a zvrat, len aby tam zvrat bol.
Tak bylo to velmi dobré. Užil jsem si i tu poslední sebemenší planetu. Nevím jak to udělali ale i u nich jsem se kochal, ne tak úplně z prostředí, ale často se naskytl pohled na nějakou blízkou planetu a vypadalo to opravdu dobře, na to, že je to jen remaster. Hezky to probouzí hype na Starfield a sci-fi žánr obecně. A omg on vyjde Baldurs Gate 3 a Starfield v závěsu. To budou žně pro oba žánry.

Svěže na mě působilo i to, že jsem mohl společníky vybavit brněním a zbraní, to myslím v pozdějších dílech zmizelo. Takový Wrex v růžovém brnění neměl chybu aneb "když vás obléká máma".. :D
Taky mě mile potěšil příběh, kdysi jsem měl problém vnímat jisté scény a zmínky o Reaperech, Tali jsem myslím ignoroval úplně. Hezky mi to teď doplnilo dojem z celé trilogie.

Shepard mi přišel občas jako vůl, často měl až podivně agresivní hlas, kdy měl za úkol jen něco konstatovat. Nevím, zda zvyšovat hlas na A.I. je k něčemu. A nejednalo se bohužel jen o pár scén. Taky Garrus zklamal, má v jedničce dost divný hlas - jakoby mluvil po telefonu. Ale aspoň jsem si zpětně víc užil Wrexe a Tali. A doplnil si dost mezer v trilogii.

I předtím jsem vnímal jedničku jako jinou oproti 2 a 3. V mnoha ohledech lepší. A jsem rád, že to i po mnoha letech fungovalo. I když, kdo ví zda jsem si jen z růžových brýlí nenasadil nostalgické.
@Charllize (04.04.2023 19:34): já měl blbé vzpomínky na ty genericke základny ale ono jich tam zas tolik není. Normálně se možná těším i na andromedu pokud to do Starfieldu stihnu (spíš ne, bo vycházejí i další nové hry). Ale s tou legendary trilogií jsem udělal dobře.
Jak jsem se bál že si zničím ty růžové brýle co jsem měl tak opak je pravdou. Nechápu jak to může být tak skvělé. :-D
To je nostalgická facka jak blázen. Stále jeden z nejlepších videoherních začátků - tím myslím intro. Eden Prime už moc ne. :D Škoda, že jsem to nekoupil dřív, takhle to bude muset ustoupit Resident Evilu 4.