Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout: New Vegas - Dead Money

Dead Money

21.12.2010
22.02.2011
23.06.2016
68
89 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Dead Money je prvním DLC pro Fallout: New Vegas. Přináší novou lokaci Sierra Madre, bájné a největší kasíno v celé západní Americe - které ale nebylo nikdy otevřeno. Těsně před slavnostním otevřením totiž vypukla válka a Sierra Madre zamrzlo v čase. Bezpečnostní systémy spolehlivě odradily každého návštěvníka a kasíno pomalu upadlo v zapomnění a stala se z něho legenda opředená pověstmi o nesmírném bohatství. Hráče do kasína přiláká rádiové vysílání - reklama na slavnostní otevření...

Dead Money obsahuje tři nové společníky, s nimiž musí hráč spolupracovat, aby se mu úspěšně podařilo kasíno vyloupit. Kromě společníků obsahuje toto DLC i nové perky, achievementy a level cap zvýšený na 35.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (25.11.2015 14:28): Základní New Vegas se dobře hraje. Ale některé nápady z DLC jsou prostě božské. Celý základní příběh Dead Money je úžasný a hlas Very Keyes tak nádherný jako její osud smutný (teď jsem přidal ten song Begin again do videí). Ale gameplay je značně otravný.

Old World Blues je krásně švihnutý, aniž by byl kýčovitý. Ale atmosféry Dead Money už nedosahuje.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
První DLC vás zavede do kasina Sierra Madre, jež osvěžujícím způsobem přináší vzpomínky na jaderný konflikt mezi Čínou a USA, od nějž se v této lokaci mnoho nezměnilo. Pokus udržet část starého světa „naživu“ nevyšel díky zradě, lítosti i odpuštění, se vší související melancholickou atmosférou, jež vás bude při procházení příběhem provázet. Z bývalých dělníků se stali mutanti, z hráčů v kasinu mrtvoly a z původních obyvatel hologramy, které navěky budou prožívat své osudové okamžiky.

S naprosto geniální atmosférou bohužel ne vždy přichází obdobně geniální hratelnost. Důraz na „přežití“ poněkud koliduje s potencionálním tempem příběhu. Každou chvíli vám tak odletí končetiny či dokonce hlava do luftu nebo vběhnete do rány několika hlídacím hologramům. Odměnou je však odkrytí celé historie kasina a setkání s ústředním NPC, jehož příběh je paradoxně částečně odkryt až v následném DLC. Hlas Very Keyes vás však bude ještě nějakou dobu provázet.

Družníci jsou zcela adekvátní situaci. Poražení a hlavně stále hledající. Opět velmi zajímavé charaktery, přičemž u jednoho opět odkryjete část osobního příběhu až v následném DLC. Zvláštní…

Tak či tak vřele doporučuji vydržet tu frustraci z neustálého umírání (a bude jej opravdu dost), neb při ohlédnutí za příběhem vysoce oceníte celkovou nápaditost a především zmíněnou atmosféru. Nebojte se ani o ztracené vybavení. Vzhledem k vaší situaci začínáte bez něj, což jen zdůrazní obtížnost DLC a důraz na přežití, avšak nakonec se k němu zase prokoušete.

Pro: atmosféra, příběh, píseň Very Keyes, solidní NPC

Proti: frustrace z umírání, natahovaná délka a s tím související odvádění od příběhu

+20
  • PC 80
Geniální příběh, narace a herní nápady téměř utopené v absolutně katastrofálním designu lokací...
+10
  • PC 65
Dalo se to zahrát: bylo to tuhý a atmosférický. Nebylo to o ničem. Nebyl to ale Fallout – jakobych hrál úplně jinou hru. Ačkoli má tenhle přídavek příběh i kvalitní rozhovory, tak sem jim to prostě nepožral – především pasáž před kasínem, kde odvádíme NPC na různý místa. Skoro jsem s tím seknul, jak mě lineárnost rozčilovala.

Škoda no. Kdyby tohle nebylo DLC k falloutu dal bych o 10% víc, takhle mě prostě uráží, že se jaksi przní celý universum podobnýma umělýma lineárníma nadstávkama.

Pro: Tuhá obtížnost, atmosféra

Proti: linearita, nehodící se k falloutu, délka

+10
  • PC 75
První New Vegas DLC a druhé, které jsem hrál.

Co na Dead Money oceňuju asi nejvíc, je obtížnost. Protože si s sebou do DLC nemůžete nic vzít a v ulicích Sierra Madre se toho taky moc neválí, nastaly momenty, kdy jsem opravdu radši spíš zdrhal. Tím spíš, když nepřátelé mají sklony obživnout a všude možně se válí pasti a husté mraky jedovatého plynu. I více či méně příčetné postavy, se kterými musíte spolupracovat, jsou vesměs dobře napsané a není problém si je oblíbit.

Docela kontroverzní je pak relativní linearita a v podstatě i krátkost celého příběhu, což ale na druhou stranu umožňuje lépe dávkovat obtížnost. Hlavním problémem pro mě byla absence logiky - ať už jde o navázání na F:NV, o reálie, technologii, o postupy, které vám hra nutí... věci prostě mají sklony nedávat moc smysl a místy už je to vážně dosti iritující.

Ale celkový dojem nebyl marný - obcházení a likvidace zombíků a pastí je celkem dobře navržená, atmosféra smrti v ulicích přesvědčivá a uvnitř kasína jsem si poprvé v nových Falloutech opravdu vychutnal brokovnici. Rozhodně na mě Dead Money udělalo lepší dojem, než Old World Blues, které jsem projel před ním. Pořád je to ale tak nějak logicky špatně a do Falloutího univerza mi to prostě tak docela nepasuje. (I když pořád tam pasuje víc, než Old World Blues.)
+8