Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (28.01.2024 11:55): Taky to nemám za problém a na tom označení nebazíruju. Nicméně jsem se s fan servicem vícekrát setkal zejména v kusech z Japonska, jejichž charakteristiky ti budou možná povědomé - je to takové to úplně zbytečné nakukování do sprch, uklouzávání postav po mýdle či šlupce od banánu a následný pád do "airbagů" vyvinutých holek, podbízívá camea nebo odkazy na v žánru populární tituly, které nadto nic neznamenají.

Postavy těch děl tomuhle nadbytečnému dění nakonec nerozumí nebo se dokonce tváří, jako by se ani nestalo - tzn. úloha těch momentů je čistý fan service, nic víc. Naproti tomu vypracovat postavy s podkladem, chováním a rolí v příběhu typu asarijky hraničí s nějakou tradovanou stereotypizovanou představou o ženách, aniž bych tím myslel, že mě to nějak pohoršuje. Jestli to má být fan service, tak je to podle mě hodně volné užívání toho termínu, ale budiž.

Kdybych si to někdy opět zahrál, zkusím se na tu parodii soustředit, protože tehdy jsem ji tam nevnímal.
Původně jsem měl dlouhý příspěvek ale nakonec jsem zjistil ze to za to nestojí a ať se jdou asarijky bodnout :)
@Bellerofontes (28.01.2024 09:30): Já si stále nejsem jist, zda opravdu problém existuje. Rozuměj... Po celé cestě jde o přiznaný fan service. V podstatě pitomou parodii nadto nějak související s žánrem. Byla tak vytvořena autory. A co píšeš tohle hledisko jen podporuje. Šovinismus bych viděl až v nějakém pokusu svázat to s realitou. Ve smyslu "tohle ženy jsou/měli by být" aj.

Určitě si rozumíme. Ani nechci vyvracet přímo, co píšeš. Jen se mi zdá, že možná podceňuješ tu rovinu, kdy jde o parodii a víceméně většina to tak i (snad) chápe.
@Bellerofontes (28.01.2024 09:30): On to priamo napísal dizajnér, ktorý ich vizuálne dizajnoval/kreslil, že mal vytvoriť "race of sexy female aliens" :D
Čítal som to v nejakom jeho poste tak pol roka dozadu, ale teraz pri rýchlom googlení som to hneď nenašiel a viac času sa mi do toho nechce investovať.
Na podporu Charllizeho bych dodal, že na fan service, alespoň jak mu rozumím, mají asarijky jaksi až příliš háčků - v úhlavním příběhu si osvojují často záporné kontury prokletých žen nebo rovnou připomínají sukuby (Ardat-Yakshi velmi explicitně). A sexuální objekty, u nichž hrozí vagina dentata, zavání stereotypem a šovinismem, fan servicem, který se toho v zájmu potěchy snaží vyvarovat, ani ne.

Ale třeba jsem úplně vedle.
@Cathan (27.01.2024 06:43): Je to tak. V podstate už len tá idea, že z prvých cca 5 rás, ktoré stretneš v obrovskej galaxii pozostáva jedna z extrémne humanoidnej rasy pozostávajúcej výhradne zo žien, ktoré sú bisexuálne od prírody je úsmevné. Aj keď mne to v tej hre nevadí, len si to treba priznať. :)

Pri fanservice mi vadí, keď kvôli tomu vznikajú plotholes a divné príbehové kotrmelce, ktoré vlastne kazia ten zážitok, ako napr. keď pre fanservice privedú nejakým bizarným dôvodom nejakú už dávno mŕtvu postavu naspäť k životu alebo keď postava, ktorej príbeh bol ukončený a mala byť mať svoj "zaslúžený kľud" je opäť povolaná do nejakej absurdnej situácie a podobne.
@Cathan (27.01.2024 06:43): Fan servis je dnes často vnímán jako věc s úšklebkem na konci. U jrpg by se o tom dala napsat kniha. Takže já osobně když mi hra umožní tomu dát hloubku tak to do něj moc nestavím :)
@pajmič (26.01.2024 22:30): Už jenom ta věta samotná, i když vtipná, jen utvrzuje Asari jako fanservis rasu sexy mimozemšťanek :D Tady je asi problém, že vy vidíte fan servis jako ze své podstaty něco laciného, ale tak to vůbec být nemusí. Asari jsou samozřejmě částečnou subverzí klasického tropu sexy mimozešťanak a je to účel, ale taky v původním ME je první věc co na Benezii vidíme její obří hrudník :) Rozdíl je v tom, ME se tím vůbec netají a činí z toho i lore fakt ve vesmíru, kde je neustále vyzdvihováno, že jsou muži Asari často posedlí.
@Cathan (26.01.2024 21:49): To by si tedy mohl říct o každý hezký holce že je "fanservice" at už pro kluky či holky :)

Já si pod pojmem fanservice přestavuju sex appeal a primírní zaměření na něj - vyzívavý oufit, velký prsa, velký zadek, jisté záběry kamer v cutscénách, nezajímavá osobnost apod. Asarijky takto vyobrazovány nejsou (noční kluby jsou vyjímka, logicky). Jsou decentně oblečený, mají vysoký postavení v galaxii, nejsou přehnaně vyvinuté....pokud nejsou matriarchy "i will spend my sunset days in an Asari retirement home" :D. A je kolem nich bohatý lore.  Jinak jsem zapomněl na Jack. Ta ve dvojce na sobě neměla skoro nic. :D Ve trojce jÍ kulatně vylepšili, její design byl atraktivní, ale nenazval bych to fanservice. Prostě super balanc. Heršvec, Jack je ukrutně hezká baba :D
@Cathan (26.01.2024 22:10): Ja vím ze se to nevylučuje. Jen že na takový ten echt fan servis nic moc víc než ty vnady není třeba, takže pokud tomu někdo věnuje hloubku a ty Asarijky tím postaví do celkem seriózní podstaty tak to slovo fan servis zní skoro urážlivě, vzhledem k tomu k jakým dick only věcem se to označení používá :)
@Charllize (26.01.2024 22:01): Ono to ale není buď a nebo. Může to být prvopudový fan servis a zároveň mohou mít propracované lore. ME má plusové body za to, že celý koncept sexy mimozemšťanek vzali a vlastně z něj udělali fantastické lore o monogender rase. Takhle se dost často tvoří ty nejlepší věci. Vezmeš běžný trope a vytvoříš pro něj lore. Asari jsou naprosto typická fan-servis rasa a ve skutečnosti jsou tak doslova stavěny. Je to totiž rasa mimozešťanek které hledají nové partnery na páření, takže jejích přitažlivost je pro ně zásadní. A jejich kultura i vysvětluješ, proč se často vyskytují jako tanečnice atd.

Je to fan servis s perfektní lore vysvětlením které zároveň pro ten trop vytváří jakési zrcadlo. To je odlišuješ třeba právě od těch Twi'lek, které jsou prostě tanečnice a otrokyně... protože jsou prostě sexy, toť vše. Nelaciný fan servis je furt fan servis :) A fan servis neznamená, že je to špatně.
@pajmič (26.01.2024 15:30): Asari jsou fan servis :) Ostatně celý koncept sexy mimozemšťanek je jeden velký fan servis pro mužskou populaci. Když to tak hezky funguje v lore je to pouze bonus navíc.

Přiznat si to je první krok :D
@Malignus (26.01.2024 15:40): Vždy keď máš HW, na ktorom je software okrem hlavného servera, tak je to jednoduchšie napr. hacknuteľné, prípadne, keby ju zajali/ukradli. :D
A je to stále scifi, zober si, keby sa k nej dostali reaperi alebo by ju zasiahla nejaká energia, ktorá by ju vyskratovala.
@pajmič (26.01.2024 15:30): Veď pre Asari bolo interné zadanie "sexi female aliens". Takže to platí, aj pre Mirandu a Samaru.

Ale v prípade EDI som narážal na to, že ona už existovala ako AI v rámci lode a toto bol taký extrémne "nepraktický krok", kde vlastne AI lode a ovládanie lode ohrozuje to, aby sa aktívne zúčastňovala bojových misii v takomto tele.
@Tulareanus (26.01.2024 11:50): EDI, přesexualizovaná. Haha. Samařin bujný dekolt, Mirandina latexová kombinéza a její legendární pozadí, Tali a její super útlý pas a nakonec celá rasa Asari by se dle tvé logiky dala považovat za fanservis :D
@Ria Kon (26.01.2024 11:23): To je pekne rozpísané a dáva mi to zmysel, akurát pri tej EDI to vyšlo ako presexualizovaný a nie úplne logicky pôsobiaci fanservice s tým telom.

No a potom je tu tá druhá vec, že naozaj niektoré postavy boli fakt slabo napísané (Jacob). James mi osobne prišiel lepšie napísaný, lebo nežral rovno Sheppardovi z ruky a vedel mať aj iný názor, hoci stále to nie je žiadna postava, ktorú by som považoval za super napísanú.
@Ria Kon (26.01.2024 11:23): To je fér. Snad jen u toho Jacoba bych se dohadoval. Máš pravdu, že tu roli má mít, ale já i ve hře nevidím ani mu ji nevěřím. Působí na mě jako kopie jeho otce light. Rádoby dobry chlap který ale nakonec děsně pokrytecký a jede stylem "nikdy má chyba". Rasisticky a pasivně agresivní je pak víc než Miranda.

Jinými slovy, jo, nemám ho rád ale on neplní ani tu roli co by měl.
Koukám, že si tu spousta lidí plete pojem "zbytečná postava" s "neoblíbenou postavou".
Jacobova role ve hře je delat Mirandě kontrast. Ta je někdo, koho by jste v Cerberu čekali, Jacob je někdo, koho by jste čekali spíš u Aliance mezi vojáky. Má především paragonům ukázat, jak se smířit s prací pro Cerberus a nevidět vše černobíle.
Ashley je kritický, xenofobní a náboženský náhled na galaktickou společnost, kterou máme jakožto hráči tendenci přijímat s růžovými brýlemi.
EDI je odrazem středobodu celé trilogie a především trojky - mohou organici a syntetici coexiatovat? AI bez těla není tak úplně syntetik, ale souhlasím, že v tomto případu jde spíše o pomocnou berličku a dalo se obejít bez něj.
Cortez je, spolu s Vegou, odrazem důsledků Shepardových činů během dvojky. Ukázka, že i když sme lítali po galaxii a zachraňovali ji, nepomohli jsme všem. James je pak ještě seznamovacím prvkem pro hráče, co přišli až rovnou k trojce. Podobně jako Shepard v jedničce je prvně mimo Alianční prostor.
Úplně jiná otázka je, jak se dané postavy vývojářům podařily/nepodařily. Jediná skutečně zbytečná postava, která měla být nahrazena jednou ze tří jiných postav, je ona novinářka, kterou nikdy na loď stejně nevpustím.
@Jab (25.01.2024 21:19): Neříkám, že byl špatnej. :-D A ano, byl propracovanější a lepší než Zaeed a Kasumi.

@Cathan (25.01.2024 21:58): Ano, to je pravda. I EDI byla jako společník zbytečná, ale zase jsme všichni přáli Jokerovi přítelkyni, i když to byl jen palubní počítač. :-D Ještě bych považoval za zbytečnou Ashley, která byla většinu hry mimo. A Diana byla nejen zbytečná, ale i ošklivá. Jessica tak špatně nevypadá. Jacob vyloženě není špatnej, ale je to "Hero of another story." V komiksu tvořil dobrej pár s Mirandou.
@Malignus (25.01.2024 21:11): "Zbytečných" postav je v ME3 celá řada. Nejdříve si přiznejme takové maličkosti, jakože samotná EDI jako fyzický společník je zbytečnost. Miluju to, ale je to zbytečnost. Pak si upozorněme na Jamese, který hře přidává, no, nic. Ale aspoň nějaký vojenský aspekt, budiž. A poté na Dianu, který splňuje veškeré definice zbytečné postavy a která je ve hře jen jako kopie Jessicy Chobot - ačkoliv jsme v ME1 a ME2 měli dvě jiné reportérky které mohli její roli zastoupit.

A upřímně ještě před ME3 mělo universum mnoho zbytečných postav. Existence Jacoba je pro mě stále záhadou a Jab má tak trochu pravdu, ačkoliv mám osobně Kasumi dost rád.

A přesto budeme vyzdvihovat NPC který minimálně ukazuje z osobnější stránky strasti války. Není záhada proč, a ten důvod není správný :) Já nechci nic víc než kapku kritického myšlení.
@Marles (25.01.2024 19:57): Je to přesně obráceně. Dle dnešní definice byli fox news právě woke, ale především to byli a pořád jsou neskutečný ignoranti a paka, který vlastně ani nevěděli/nevědí proč jsou vlastně triggered.

@Jab (25.01.2024 21:19): Jo, bylo to udělaný dobře, ale stejně jako tebou zmíněná Kasumi a Zaeed dostal málo prostoru.
Alespoň si přiznejme, že kdyby Cortez nebyl napsán jako gay postava, tak tuhle konverzaci ani nevedeme. Už tento fakt sám o sobě je problém. Mohl být naprosto stejný jako postava, jen mít smutný příběh o mrtvé ženě, a tahle konverzace by nevznikla. Už to poukazuje na problém, který absolutně nesouvisí s nějakým "woke".
@pajmič (25.01.2024 02:59): puritáni tehdy/antiwoke teď - je to jedno. Reakce od určitého segmentu lidí byla podrážděná a je podrážděná i teď. Jsem si jistý, že kdyby si šel do minulosti po některých specifických fórech, tak najdeš naštvané lidi, kterým vadilo přesně tohle.
Nečekal jsem, že jedním řádkem v komentáři se rozjede taková diskuze :D

Každopádně, puritán nejsem, a různá sexualita mi nevadí, když má ve hře místo a logiku a nepůsobí to na sílu. Tak třeba Liara. Naprosto v pořádku, že si s ní může začít romanci kdokoliv. Je Asari a ti se množí způsobem podobným partenogenezí, takže je samozřejmě jedno, jestli je parťák chlap, žena, Turian nebo Krogan. U Bulla z DA:I už mám trochu pochybnosti, prostě si nedovedu představit takovou mašinu jako bisexuála, ale fajn, je to tam nějak vysvětlené a z pohledu okolního světa to logiku má. V ME3 mi to přišlo už jako jakési plnění tabulek. Obě lidské postavy se tam objevili bez jakékoliv návaznosti na předchozí díly a na mě to působilo trochu na sílu. Ale sto lidí, sto názorů.
@Malignus (24.01.2024 21:29): Ono je to ale ze své podstaty irelevantní. Pointa je taková, že tam aspoň to vtipkování, že každý s každým, má nějaký smysl. Inquistion tím směrem absolutně nešel.
@Marles (24.01.2024 20:13): Jenže tehdá ta fox news magořina nebyla spojená s ničím "woke" Ono to bylo o tom, že fox news byli puritánský přizdisráči, nic víc. :D

@Malignus (24.01.2024 21:29): Jj, vím o čem je řeč. DA2 romance s tím blondákem byla opravdu debilní, ale to proto, že je asi tlačil čas. Tak jak se vším ohledně DA2. DAI byl a je pro mne strop toho, jak implementovat inklusivní matroš do hry, aniž by to působilo vynuceně, nepřizozeně a divně.
@pajmič (24.01.2024 15:36): Já netvrdím, že je to do hry naroubováno násilně. Naopak, myslím si, že BioWare je jeden z mála vývojářů, kteří skutečně implementují daný obsah citlivě a s vtipem, jak uvádíš. Nicméně sami BioWare (Mark Darrah, David Gaider) přiznávají, že ne vždy to citlivě bylo.

@Cathan (24.01.2024 17:30): Playersexualita v DA2 byla především z důvodu extrémně rychlého vývoje, kdy v podstatě jediným "dokončeným" společníkem před nuceným vydáním byla pansexuální Isabela. BioWare se prostřednictvím Davida Gaidera vyjádřila, že je to z důvodu podpory sexuálních menšin, ale jak Mark Darrah později ve svých videích uvedl, bylo to jedině z důvodu nedokončenosti a nedoladěnosti hry.

@berry1009 (24.01.2024 17:48): BioWare měli v týmu dost zástupců sexuálních menšin, kteří když zjistili, že můžou udělat takovéto postavy, tak využili možnosti naplno. Ono to ale začalo už s DA:O, kdy David Gaider napsal Zevrana jako gaye, ale marketing se zhrozil a rozhodl, že bude max bisexuál.
@berry1009 (24.01.2024 17:48): Víš co je docela prča? Že před 10 lety lidi nereagovali vůbec tak podrážděně jak by reagovali dnes. Extrém plodí extrémy. Jak jsem uvedl níže. Tehdy to bylo udělaný vkusně. Sera, Dorian a Bull jsou mojI nejoblíbenější partáci z DAI. Ne protože jsou teplý, ale protože jejich sexualita není hlavní aspekt jejich osobnosti.
@Malignus (24.01.2024 15:24): Právě jsem to tady cítil víc, než v ME2, kde to vesměs dávalo smysl. A DA:I jsem hrál taky, a jo, tam je to taky každý s každým. Tam už začala i trans mánie, a to se bavíme o době před deseti lety. Bioware byl prostě napřed :D
@Malignus (24.01.2024 15:24): Wha? Po DA2 kde se jelo stylem, kdy se sexualita přizpůsobovala hlavní postavě, jede Inquistion úplně opačný styl. Jeden gay, jedna lesbička, dvě bisexuální postavy. A omezení má mnohem víc než kterákoliv BioWare hra, protože třeba Cullena neberou trpaslice a Qunari a se Solasem může být jen elfka.
@Malignus (24.01.2024 15:24): Inkvizice může na papíře vypadat z moderního úhlu pohledu hodně woke. Podle mě to ale nebylo do hry naroubováno násilně. Naopak. Citlivě, lidky a místama i vtipně, což doufám bude i případ DA4. Je ale jiná doba, takže mám jisté pochbnosti.

Jinak Cortéz a Sam mohli dostat víc prostoru v ME3 i citadel dlc. Oba byli takový "nedokončený"
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 12:12): Nene, to vůbec, ale nešlo si nevšimnout, že Cortez se celou hru nemohl dostat ze smrti svého manžela a Traynor měla narážky na EDI a explicitně několikrát řekla, že je na holky. Opravdu jsem se nesnažil navazovat sexuální vztah se všmi z posádky, pouze jsem se snažil s každou postavou navázat vztah a povídat si s ní vždy, když to bylo možné.
@berry1009 (24.01.2024 08:11): Původní Mass Effect vyšel 2012, ještě před tím boomem protlačování menšin na sílu. Já jsem hrál celou trilogii do posledního kousku včetně všech dlc a je to sice teda už dávno, ale vůbec si nepamatuju, že by byl někdo z mé posádky homosexuál. Vlastně si vůbec nepamatuju, že by tam někdo do někoho frčel, kromě románků, který mohli mít vůči mé postavě. Natož aby byla polovina posádky homosexuálů. Nemůže to být tím, že ty sám ses snažil takové vztahy navazovat?
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 04:42): Spíše to beru tak, že její zasazení do hry není dělané na sílu, aby se vyhovělo jakémusi trendu a rozhodovacnímu stromu "Máme tam nějakou postavu týhle rasy a týhle orientace? A co jí dáme za osobnost? To není důležité...". Tak to vnímám já. Ale asi jo, dnes už je takový přístup zřejmě norma, takže jsou normální všichni.
@Popcorn (komentář): Asi se s tím nedá z větší částí nesouhlasit, ačkoliv některá "negativa" mi poměrně vyhovují, nicméně jeden detail je velké plus Mass Effect 3...
Já osobně také miluju ME2, považuji za nejlepší díl trilogie z podobných důvodů atd, ale M3 jednu věc nesmírně inovoval - souboje. Při posledním replayi jsem si uvědomil, že těm se absolutně nic nevyrovná. Je to vylepšená verze soubojů z ME2, ale je to svižnější, dynamičtější, a schopnosti i jejich varianty jsou mnohem lepší.
@pajmič (30.12.2022 21:28): Nemám zrovna herní sestavu, ale vypadá to, že to bude v pohodě.

Jinak import slušná bojovka. Nakonec jsem musel v LE začít novou hru ve dvojce, přečkat celé intro a počkat než se mi vygeneruje save, ten pak přepsat mými původními a ty pak naimportovat do trojky.
A při hledání postupu jsem na redditu našel, že import sice jde, ale není stoprocentní a může vést k bugům nebo rovnou rozbít hru. Radost.
Ok, ještě raději zkontroluju HW požadavky, ale vidím to na LE.
Díky
@Javor (30.12.2022 18:57): Právě hraju legendárku a jediné co mohu říct je to, že nároky na PC jsou větší a jednička má o něco horší obličeje některých postav než bych čekal. Nicméně, u trojky podobné problémy neočekávám, tak těch změn bude i z grafické stránky nejméně.

Pokud jsou savy bez problémů, jdi do toho.
Mám dohranou jedničku i dvojku s DLC, zvažuji, že bych v dlouhé chvíli dal i trojku. Koukal jsem na Steam a asi mi lépe vychází Legendary edice než trojka a DLC. Absence multiplayeru mne asi netankuje, importovat save má jít bez problémů, je něco, co mi uniká a kvůli čemu by bylo lepší jít do druhé varianty?
@Atreides (08.11.2022 18:27): Sorry, sem slepá. Místo Control čtu Destroy xD
Vzhledem k tomu, že to je taký mírumilovný konec, kde jsou Reapeři všemohoucí vesmírná policie, tak by se tam asi dost špatně vymýšlely konflikty. A mass relay opravili právě Reapeři.
Pro ty, co se bojí o oživení Gethů v případě Destroy Endingu... Legion a kodex nám v ME3 prozradili, že Gethi budovali za okrajem Mléčné dráhy super hub, kam se postupně nahrávali a měli tam žít v míru. Něco jako jejich Zenová zahrada. Tento proces narušili Quariané útokem na Gethské jednotky za Persovým závojem. Díky tomu se část Gethů zodpovědná za ochranu hubu zoufale přidala k heretikům a Reaperům. Teorie proto tvrdí, že to malé množství Gethů, které bylo již nahráno do hubu by mělo přežít, jelikož byli až za hranicí Mléčné dráhy, kam energetický výbuch Cruicible nedosáhnul.

Jinak Gethi tam budou stopro. I loňský N7 plakát na ně odkazoval.
@SilentWolf (08.11.2022 12:34): Ta umnělá inteligence mi nepřišla zas až tak blbá, minimálně měla svý dobrý chvilky. V Andromedě jsou parťáci slabší, oproti těm z Trilogie, ale pár jsem si jich oblíbil (Peebee, Drack, Vetra, Jaal). :-D
@Malignus (08.11.2022 11:08): já teda jako doufám, že souboják předělají. Jasně, v Andromedě byl asi to jediné dobré, což z něj ale nedělalo obecně dobrou věc. Pocit ze střelby byl nijaký a nepřátelská inteligence jakbysmet. Pořád ale krok správným směrem oproti trilogii. Hlavně ten "jetpack" musí zůstat.

Stejně, hlavně super parťáky, to je gró.
@pajmič (08.11.2022 01:51): @Gordon (07.11.2022 23:59)

Pokud by to navazovalo na obě hry, pak si Liara nepovídá s Gethem, ale s Remnantem (ještě jsem nedohrál Andromedu, tak nevím, jestli je Ryder nezničil(a)). :-D

Jinak teď koukám, kdo jsou hlavní vývojáři: Mike Gamble - Project Director (Mass Effect: Andromeda + Anthem), Danielle Enns - Senior Development Director (?), Mary de Marle - Senior Narrative Director (Myst 3+4, Homeworld 2, Deus Ex: Human Revolution + Deus Ex: Mankind Divided), Parrish Ley - Creative / Cinematic Director (ME Trilogy, Anthem).

Težko zatím odhadovat, ale mohli bychom se dočkat soubojovýho systému z Andromedy a dobrýho příběhu s pěknými animacemi. Jen doufám, že si odpustí náhodně generovaný úkoly, který se objevily v Andromedě (Úkol jste objevili vždy, ale jeho jednotlivé části se aktivovaly náhodně = opakované objíždění všech polních táborů nepřátel, dokud jste neměli štěstí.).