Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 3

85

Diskuze

« Novější Starší »
A hele, já si říkal, kde je můj oblíbený Reave ze dvojky a ona je to bonus power od Kaidana. :( Domination od Leviathanů je tedy také fajn, ale Reave byl prostě super a celou trojku mi chyběl. Nj, měl jsem v jedničce obětovat tu čůzu.
@M.a.t.t. (08.02.2018 20:39): Jak tam píšu, mám ten standardní ksicht. Nic zajímavého bys tedy stejně neviděl. :) Zbroj mám normální N7 až na ty nárameníky. Na lepší kombinaci jsem za celou hru nepřišel.
@Jab (07.02.2018 14:05): @Vurhor (07.02.2018 14:40): Ten mód je stupidní.

@SilentWolf (07.02.2018 15:49): "Oni to pak předělávali, ale ta původní premisa byla perfektní a dokonce to pasovalo k jedničce a pouti Tali? Něco o temné hmotě a rozpínání vesmíru. " - wut?

Pouť Tali spočívala v tom najít cenné haraburdí pro svou flotilu jako obřad dospělosti. A jelikož byla dcera Admirála tak se od ní čekal veliký dar jako třeba kus getské technologie a tím se taky dostala do křížku se Sarenem. Nechápu jak by měla totální válka se smrťáky kteří vyhlazují citadelový život měla souviset s rozpínajícím se vesmírem když jde o dopad na jednu galaxii z trilionů triliónů ostatních.

@Jab (07.02.2018 16:24): Ani se nedivím že Shepovi ty řešení nabídli místo pokračování, to zametání konflitků po několik milionů let by mě taky už pěkně sralo. imho konečně zas někdo kdo těm koncům rozumí a umí si představit jejich následky. Kdyby tam nebyla ta syntéza tak normálně nechám reapery činit dál.
@pajmič (07.02.2018 17:10): Akorát moc lidí ten koment nečetlo nebo četlo a moc jim nejde pod nos. :)

Anthem mně přijde zajímavý. Proti Bioware onlajnovkám nic nemám. SWTOR je hodně fajn. Čili počkám na výsledek a uvidím. ;)
@Jab (07.02.2018 16:24): Jab jest profesor Hrbolek? :) Ale je fajn vidět, že jsi se k tomu tak postavil. Objektivity se tu člověk moc nedovolá.

Apropo, když jsi ted objevil potenciál do budoucna a v nejočekávanější hře 2018 jsi zmínil Anthem. Co si o tom conceptu open/share world myslíš? Pokud domakaji příběh, mohl by to dopadnout fajn. Zatím se toho o Anthemu nic neví, ale dosti lidí se obává absence substance, což je vzhledem k existenci SWTOR poněkud zvláštní.
@SilentWolf (07.02.2018 15:49): Těmhle argumentům stále nerozumím. A to ač jsem je již viděl. Illusive Man od počátku jede jen na svém písečku, s nikým nespolupracuje a nejedná a při cestě za svým cílem se dopouští šílených zvěrstev. Proto je také hned od Marsu s Shepardem ve při. Činí tak samozřejmě částečně vzhledem k vlastní postupující indoktrinaci.
I proto jej Reapeři nechali tak dlouho být.

Podobně Saren je v pozici kápa ve vyhlazovacím táboře. Doufá, že když se zavděčí svým pánům, tak jej nerozeberou na geny jako ostatní. Se syntézou to má kulové společné.

Tak či tak Catalyst žádný ze tří hlavních konců nepřežije (jen ten čtvrtý logicky ano) a Reapeři v nich tedy logicky nejsou "vítězi".

V rámci destroy je zničen, v control nahrazen Shepardem a v synthesis získá každý reaper od obyčejného huska až po Harbinger individualitu. Opět tedy Catalyst skončil.


@pajmič (07.02.2018 15:57): Sine ira et studio. :)
Nemá ten konec co dělat s tím, že jim byl ukraden scénář? Oni to pak předělávali, ale ta původní premisa byla perfektní a dokonce to pasovalo k jedničce a pouti Tali? Něco o temné hmotě a rozpínání vesmíru.

Pro mě jedna z mých nejoblíbenějších značek a ten konec to prostě zazdil :( buď uděláte něco, za co odkrouhnete v jedničce Sarena, nebo uděláte něco za co odkrouhnete ve trojce TIMa

Proto mi přijde nejlepší ta třetí možnost, která je jako jediná při které Shepard přežije. Mě osobně nejde o happy ending, ale tehdy bylo vytýkáno, že se v ničem moc neliší... a není to ani "Čechovova zbraň" jen na prasáka udělaná Deus Ex Machina..

Obyčejné vojenské vítězství, konec na principu sebevražedné mise ze dvojky.. by byl lepší. Ale nepopírám, že na to nemám chuť. Hodně mi ten svět chybí. Pomohly by tomu nějaké komplet edice, popř. pořádný remaster všech tří her, které na sebe navazují. (A to dělat i chtěli, kdo ví jestli to po Andromedě neodpískali).
@Jab (07.02.2018 15:01): Pěkně sepsané, chvíli jsem přemýšlel, co to vlastně znamená adolescent, ale se spojitostí s EDI jsem si to nějak dal dohromady :D

Jedna jediná výtka by byla k poslednímu odstavci o té odfláklosti, kterou jsem častoval Bethesdu u Falloutu 4. I když hra na oko může působit nedodělaně, tak věz, že na vině není lenost. Je to nepředvídatelnost, deadlajny, tlak....Bodkin by ti o tom určitě mohl vyprávět :)
@Jab (07.02.2018 14:05): Njn, samotnýmu mi to bylo blbý, ale holt marný platný. :)
Jinak mezi mé zásadní problémy se syntézou patří i ten, který zmiňuješ jako první, ovšem já třeba silně pochybuju, že ta kyborgská protiváha, i s oním evolučním upgradem, by byla dostatečná, což možná dokazuje i ona nutnost použít catalyst, protože ani ta sjednocená vojska by evidentně proti reaperské síle neobstála (viz Refusal ending) Nemluvě o tom, že mi to přijde jako takový nemstný neslaný kompromis, který ve výsledku přeci jen víc fandí Reaperům a jejich ideálnímu stavu galaxie.
Ten mód ojuknu, nejsem fanda, který nutně potřebuje "happy ending", třeba určitě nepatřím mezi hráče, kteří zvolili Destroy, protože v něm Shepard přežije, z příběhového hlediska se mi vlastně víc líbí, když zařve. Ale vždycky jsem Mass Effect sérii viděl jako nenáročnou hrdinskou sci-fi popcornovku, přičemž tyhlecty rádoby hluboké konce mi do něho vlastně vůbec neseděly. Upřímně bych klidně mnohem víc bral nějaký totálně laciný ending, kdy si to třeba Shepard na konci musí rozdat s Illusive Manem, kterého "assuming ocontroluje" Harbringer. Laciné a ohrané? Ano. Ale do ducha celé série by se to hodilo imho mnohem víc.
A vůbec ta evoluce mi celkově přijde hrůzostrašná. :)
V těchto momentech (Genofág, Quariani-Ghettové) mě štval ten bipolární systém dialogů/ rozhodnutí. Respektive Paragon genegate system, který vše vyřeší. Člověk si pak připadá jako Space Jesus :)

A hele, Jab sepsal komentík, jdu na něj hodit oko.
@Vurhor (07.02.2018 13:30): Supr, že si ty Gethy zachránil, abys jim pak mohl vrazit dýku do zad, paragone. :)

Syntéza je samozřejmě nej. Šeprd v jejím rámci důstojně opustí příběh a nikdo z anti reaper aliance nic neztratí. Naopak, Quariani díky ní chodí po Rannochu s Gethy a bez masek. A lidská evoluce je zajištěna. K případným problémům viz můj koment.

Btw zkus tenhle mod: https://www.nexusmods.com/masseffect3/mods/66/

Konce jsou dobré. Možnosti jsou. A že s nimi někdo není spokojen... Well, tak už to bývá a je to v pořádku.
Chápu, že někomu chybí "trest" pro Reapery. Ale mě složitá volba z možností, které bych sám nepreferoval, přijde lepší a jaksi dospělejší.
@pajmič (06.02.2018 14:42): V kontextu toho komentáře pro mě teď není snad žádný Mass Effect Mass Effectem a reálně nikdy nebyl (protože moje přehnaná adorace série vycházela hlavně z toho, že jsem neměl dost nahráno, což se za dobu od vydání ME3 docela změnilo a her o dost lepších než ME3 je spoustu). Zpětně na to koukám jako na docela fajn sci-fi, nic víc, nic míň.

@Gordon (06.02.2018 11:58): Bylo mi zcela lhostejné co se s tím světem a postavami stane. Vůbec mi na nikom nezáleželo, neodnesl jsem si z toho žádný zážitek, nic, jen jsem to dohrál. Ani si z té hry nic nepamatuju (asi jen 2 momentky a kontroverzi ohledně závěru). Z dvojky si toho pamatuji snad všechno (ale už ne do detailů, naposledy jsem to hrál tak před 6-7 lety).
@Jab (06.02.2018 15:39): Neviem, ale pripadá mi prirodzené, že ak niekomu viac sedí jedna hra na úkor druhej, tak mu minimálne štýlom určite viac sadnú DLC určené k tej, ktorá ho baví viac. Pretože práve tie si zachovávajú špecifické prvky danej hry, alebo snáď nemám pravdu? Ja to tak mám určite.

Znova, netvrdím, že hodnotenia strieľaš od boku, ale vzhľadom k tomu, že žiadne DLC k 2 (ani tie, ktoré sú celkovo považované za najlepšie) nehodnotíš lepšie, ako to najslabšie hodnotené k 3, je citeľné, že trojka ťa niečim baví viac. Čím, to už pravda neviem, keďže mi vyvraciaš jeden môj postreh za druhým :D
@M.a.t.t. (06.02.2018 15:33): Což ty ale nevíš, já to nepsal a minimálně u té akce nemáš pravdu (tus btw taky psal). :)

@pajmič (06.02.2018 15:38): Jo, to je fér. Ta provázanost tam je větší. Což píšeme oba, jen každý jinak. Nicméně jak říkám... Mám svůj paragon save po projití prvních dvou dílů a jsem rád, že už se k nim nemusím tedy vracet.

P. S. Ale hodně bych přemýšlel, jestli nenechat přežít raději Kaidana. Byl takový nijaký. Nicméně Ashley byla vlastně čůza od začátku do konce. Ale ve trojce hrají s Kaidanem podobnou roli, takže ani on se tomu asi nevyhne...
@Jab (06.02.2018 14:58): Pak by si ale přišel (mluvím obecně) o tu hlavní ingredienci ME trilogie, a to jsou partáci. Přeci jen pokud by si hypoteticky rovnou přešel na třetí díl, neměl by na tebe o nic větší dopad. Mezi Witcher a ME trilogií je rozdíl v tom, že ME je daleko ucelenější a kontinuita je daleko dúležitější a uvěřitelnější. U Witchera je v podstatě jedno jestli si nehrál prequely ke trojce.

Mimo to, každý, koho znám, upřednostnuje jiný díl trilogie nad jiným, ale nikdy mi nikdo neřekl "všechny díly stojej za starou bačkoru" každá hra z trilogie dělá trochu něco jinak a líp než jiná. Individuálně to bývá tak, že ten, kdož neshledává dvojku tak skvělou, se spíše o to víc bude těšit právě ve trojce. Znám dosti takových případů. :)
@Jab (06.02.2018 15:26): Ja si na to spomínam a neprekáža mi to. :) Osobne sa radím, k tým, ktorým najviac sedí dvojka (hrateľnosť, akcia a páči sa mi aj netradičné príbehové zasadenie, kde Sheppard pracuje pre Cerberus). Trojka má dynamickejšiu akciu ( a hodí sa povedať, že aj prepracovanejšiu) ako dvojka, ale v skutočnosti mi ju výrazne tiahnu hlavne postavy a príbeh so silným emocionálnym nábojom, zvyšok už podstatne menej.

Inak tvoje hodnotenia nespochybňujem. Jediné, čo som napísal je, že trojka ti zjavne hrateľnosťou a atmosférou sedí najviac a to si myslím aj naďalej. Na tom nie je nič zlé.
@M.a.t.t. (06.02.2018 15:14): Jednak buď opatrný při zacházení s objektivitu a subjektivitou. A druhak pokud si někdo nevzpomíná, jak zdlouhavé bylo dostat se vůbec dovnitř lodi Shadow Brokera a jak bylo třeba neustále přeskakovat milion zídek, tak mu to rád připomenu. :)

Oproti tomu Omega mi nabízela děj, který spočíval právě v historii dvou partáků a možnost jej částečně ovlivnit ve smysl osobnosti Arie.

Nemluvě o atmosféře Omegy obecně spojené s krutými experimenty Cerbera a jejich výsledky. Já ta hodnocení nestřílím odboku. Nad každým přemýšlím a často si při hraní dělám poznámky o výhodách a nevýhodách hry. Počkej si tedy alespoň pár dní na můj komentář ke trojce a pak posuď, jestli má moje hodnocení hlavu a patu. Přisuzuješ mi teď jednu blbost za druhou, tak to nech na mě. Já si to odůvodním sám bez tvé pomoci. A až poté to s tebou rád prodiskutuji. ;)
@Jab (06.02.2018 14:58): Až na to že ja sa na to nepozerám zo svojho subjektívneho pohľadu (kde mi príde i tak Liar of the Shadow Broker omnoho lepší), ale z pohľadu toho, ako to celkovo vnímajú fanúšikovia. A ver tomu, že tých, ktorým Omega až tak nesadla je dosť. ;)

Tak medzi fanúšikmi tretieho dielu :)

PS: zdlouhavost bitek a málo děje, nic moc.. nie Liara ale Aria.. fakt si presne popísal, prečo mnohí Omegu nemusia :D
@pajmič (06.02.2018 14:42): Vysoké hodnocení třetího dílu u mě neznamená, že jsou dobré předchozí dva. Podobně btw u Witcherů, kde ale lze v pohodě hrát bez jejich projití. Což ME série de facto znemožňuje (resp. můžeš si stáhnout cizí save Šeprda z netu). Tohle mi samozřejmě stále vadí a neberu pak, že "každý" si najde svůj díl. Ani se nenechám uchlácholit Genesis, neb ten nezahrnoval vše a ještě jej bylo třeba koupit.

@M.a.t.t. (06.02.2018 14:54): Určitě nemáš pravdu. U Lair of the Shadow Broker mě štvaly úplně jiné věci (zdlouhavost bitek a málo děje, nic moc Liara). V tomhle je Omega jinde, neb tam je dobrá cutscéna každých pár minut (hlavně dialogy mezi Arií a Nyreen jsou fajn).

Akce stojí za houby ve všech třech dílech. Ani jeden nemá zábavné souboje. Mezi fanoušky mě nepočítej. Sérii už nikdy hrát nebudu. Podobně nebudu nikdy znovu hrát Witcher trilogii a nejsem tedy jejím fanouškem. ;) Bioware je za mě stále zombie své bývalé slávy.

@Vurhor (06.02.2018 14:55): Se závěrem ME série naprosto nemám problém. Za mě super.
@pajmič (06.02.2018 14:42): DLCčka taky neovlivnila moje finální hodnocení, obecně si myslím, že trojka měla potenciál být nejlepším dílem trilogie, zejména kvůli nejzábavnějšímu combatu ze všech dílů a dost napínavé adrenalinové hratelnosti, ale ten úděsnej ending a lack of final boss (pokud nepočítám chrabrého Maraduer Shields) ho pro mě dost shodil.
And this dickhead...
@Jab (06.02.2018 08:31): To bude do veľkej miery dané zrejme aj tým, že ti najviac sedí atmosféra a štýl akcie, ktorý sa od predošlých dielov zase líši. Viac-menej ma v tom utvrdzujú aj tvoje hodnotenia DLC, kde ti aj to najslabšie v rámci Mass Effect 3 (Omega, ak nerátam From Ashes, ktorá uvádza zaujímavú postavu krátkou a vcelku nezaujímavou misiou) príde subjektívne zábavnejšie ako najprepracovanejšie DLC nielen v rámci dvojky, ale v rámci celej série (Lair of the Shadow Broker). Tak či tak, vitaj medzi fanúšikmi :)
@Gordon (06.02.2018 11:58): Přečti si jeho skvělý komment. Mass Effect podle něj není Mass Effect, což je zcela relevantní argument, nemyslíš? :)


@Jab (06.02.2018 14:07): Dle tvého psaného hodnocení předešlích dílů mne nepřekvapuje tvůj pozitivní postoj ke trojce, tedy čekal jsem maximálně 80%, ale rozhodně nikdy ne nad 90%. Nu, opět se potvdidilo nepsané pravidlo, že si každý najde svůj oblíbený díl. Mě trojka přišla skvělá i bez DLC (ale asi bych na jejich závisloti neměnil hodnocení původní hry) osobně mi to o tech 5-10% zvedl multák, který nehrálo 80% zdejších :)
@Jab (06.02.2018 09:25): Já byl strašnej fanboy, takže zklamání bylo velké (a celkem iracionální). Můj vztah k ME je teď prakticky nulový, ta série mi je ukradená, takže až to někdy budu hrát, tak se na to budu koukat právě trochu s odstupem :)
@orromis (06.02.2018 09:17): Já naopak velmi nízké. U jedničky jsem tak byl jen mírně mile překvapen. U dvojky naopak zklamán (vzhledem k vyšším hodnocením přátel a stalkovaných) a u trojky jsem vzhledem k nižším hodnocením doslova nadšen.

První dva díly už asi hrát nebudu. Mám z nich ale skvělý paragon Šeprd save pro případné opětovné dohrání trojky, která přinesla zpět řadu charakterů z nich.
@AlieN (06.02.2018 09:05): Nepřijde mi, že jsou zásadní. Leviathan a Omega jsou vysloveně odbočky (Leviathan ale přidává pár řádků v závěrečném dialogu). From Ashes je důležitější, ale nikoliv zásadní (Javik toho zase tolik neovlivní). Citadel DLC a Extended cut mi tak přijdou jako jediné dva must have a must play.
@Jab (06.02.2018 08:31): Jak píšu v komentáři, DLC opravdu přidala části které mě ve hře bavily snad nejvíc, plus co si matně vzpomínám tak nějaké byly i dost zásadní pro hlavní příběh hry.
Ale myslím že je rozpoznatelné které to jsou.
Docela se divím některým nízkým hodnocením a přemýšlím, zda některá DLC nepřidala věci, která omylem beru za součást původní hry. Chybí mi jen uspořádat párty na Citadele (zbytek posledního DLC je hotov) a pak poslední dvě mise (tzn. základna Psohlavce a rodná hrouda). Každopádně je třetí ME (s DLC) fakt jízda a předchozí dva díly mi teď připadají trapné.

Dohraji dnes či zítra (podle času).
@Gordon (01.02.2018 23:14): Je to jak píši já a pajmič. Illusive Man je v jejich moci už od začátku ME3.
Říká to ostatně Catalyst.Ostatně už při té misi na Marsu to kopíruje události minulého cyklu, kdy se Protheani rozhádali, zda Crucible použít ke zničení Reaperů nebo jejich ovládnutí. Ti, kteří byli pro ovládnutí, byli ve skutečnosti indoktrinováni. Teď ovládnutí při misi na Mars hájil Illusive Man a ani on kvůli tomu neváhal vyvolat víceméně občanskou válku.

Byť proces jeho indoktrinace mohl začít už na Shanxi. Ostatně po rychlé indoktrinaci by z něj záhy mnoho nezbylo.
@Gordon (01.02.2018 23:57): Indoktinace je proces, který se táhne velmi dlouhou dobu, přečti si kodex. Kdyby to bylo jak říkáš, byl by TIM prošpikován jak špíz a neschopen racionálního myšlení (rychlá indoktrinace)
Ta hra je především o rodině a to je důležité.
@Tulareanus (komentář): Té dějové kritice úplně nerozumím. Reapers nesejmuli hned Citadelu, páč by to znamenalo, že se proti nim spojí celá galaxie. Čemuž se chtěli vyhnout. Koneckonců Šeprd by tím byl vlastně zbytečný, neb je to jeho hlavní úkol ve hře.

Tomu spojení ostatních se brání i tak, že rozdělí svou sílu a ostatní vyčerpávající v dlouhých bojích pomocí menších armád. Zde tedy z vojenského hlediska také vše v pořádku. Rozděl a panuj. Hlavní armáda mezitím požírá jednu ze čtyř council races.

Nicméně důležitost Citadely si uvědomovali a proto na ni poslali své Cerberus poskoky. Opět vše logické.
To zmenšení textu je dost hrozné. Obdobně nižší citlivost na aktivní předměty. Naštěstí se to dá obé změnit v příslušném ini souboru a tedy bez modů.
No, aspoň nejaké rozhodnutie, ktoré spravilo EA je rozumné :)
Na Originu je konečně k mání DLC bundle pro druhý a třetí díl. Sice stále drahé, ale konečně je šance vyčkat na slevu a není nutné extra pořizovat za hodně draho Bioware body.
@CrocoRay (07.09.2017 12:17): tak u star treku a battlestar galacticy mě bavilo prokousat od původních seriálů, k těm nejnovějším.....samozřejmě je plné "vysosaných" námětů...ale bavilo mě pozorovat ten vývoj.... mass effect mě dostal hlavně v tom, jak všechny možné náměty napříč seriály/knihami kombinuje.......

ale spíš preferuji Franka Herberta a jeho Dunu...spíše atypcké sci-fi....
fantasy mám také rád, ale spíše člověk nalezně míň kvalitních titulů
fantasy mám
@Tyrael (07.09.2017 10:57): Tebou zmíněné seriály mě nebavily, ale Mass Effect jsem docela dost žral. Nevím, ono to bude asi tím sžitím se s určitými postavami, RPG systém a možnosti volby.

A to zase takový šílenec do sci-fi nejsem a raději mám fantasy s meči, ale Mass Effect mi přišel hodně dobrý. Je fakt, že v jedničce už jsem si i Sheparda celkem oblíbil a líbilo se mi to hraní si na hrdinu a ten respekt před ostatními. Trojka pak měla akční složku docela dobře zpracovanou, takže tam mě i více bavily hlavní mise.
@Vurhor (07.09.2017 11:12): určitě pro mně byl příběh také solidní motivací......ale stejnou měrou mě lákalo futuristické zpracování budov/ zbraní...zkrátka světa

to zpracovánímě oslovilo mnohem více, než třeba svět star wars universa....asi mi přišel zkrátka reálnější...
@Tyrael (07.09.2017 10:57): Mě by neoslovil, kdyby z toho nebyla příběhová trilogie. Když jsem poprvé dohrál jedničku, sice se mi celkem líbila, ale nijak odvařenej jsem z ní nebyl. Teprve až s návazností dvojky ona záliba vystřelila do nebes a trojka tomu dala pěknou korunku.
@Jab (07.09.2017 09:21): chápu.. záleží na gustu......popravdě, kdybych nebyl fanoušek sci-fi a neprošel si celej star trek/ battlestar galacticu.....mass effect jako takový by mě neoslovil......
@Marty34 (06.09.2017 08:56): leda stáhnout na černo...je to pěkná vyjebávka......jsemsi to legalizoval všechno...pokud se nepletu. tak příběhovky ke trojce jsor kolem 700/800kč (po přepočtu)..jinak je to dobrý marketingový tah :(