Katamari Damacy je originální logickou hrou, která kombinuje nezvyklé herní mechanismy (nabalování věcí od menších po větší) a výrazné vizuální pojetí. Hlavní motiv hry se soustředí na kontinuální nabalování čím dál větších věcí (od nejmenších zrn písku až po celé obytné domy) ale i osob nebo v konečné fázi i planet. Originální koncept zajistil Katamari Damacy kultovní status a velkou oblibu mezi hráči i kritiky.
Jednoduchý příběh se točí okolo nápravy světa, který byl narušen takzvaným Králem všeho kosmu. A právě o tuto nápravu by se měl postarat Princ, tedy vy, který by měl získat dostatek materiálu pro znovusestavení celého univerza. A to právě nabalováním věcí od těch nejmenších po ty největší magickým míčkem "katamari", jenž je toho schopen.
Série Katamari dále pokračovala druhým dílem We Love Katamari na PlayStation 2.
Tak jsem to ještě opožděně dohrál, neb jsem to v Retro klubu nestihl a jako pěkný, ale děsně to táhne nahoru celá ta ulítlost a hlavně soundtrack. Náplň hry sama o sobě není zas taková bomba a ty 4 hodiny byly možná i zbytečně moc. Bavilo mě to spíš v první půlce, neb je to takový neobvyklý a odpočinkový koncept, ale už mi to ke konci přišlo dost stereotypní. Ale tak jsem rád, že se to ostatním líbilo podstatně víc.
Pro: Báječná hratelnost, originalita, soundtrack, vizuálně pěkné a vtipné
Proti: Ve verzi REROLL pár zaseknutí, ale nic vážného