We Love Katamari je pokračování úspěšného předchůdce, Katamari Damacy. Druhý díl originální logické série přinesl změny především v možnostech a rozsahu hry. Můžeme se tak setkat s daleko pestřejším hratelným obsahem a větším počtem různých levelů. Mechaniky však zůstaly stejné, i nyní je třeba nabalovat od nejmenších objektů po ty největší a dosáhnout určité velikosti, která je na startu levelu zadána. Možností a cest, jak tohoto cíle dosáhnout, je vždy celá řada. Zajímavostí je, že jde o poslední díl, na kterém se podílel tvůrce konceptu Keita Takahashi.
Jelikož v minulém díle bylo universum zachráněno, tak v době klidu dosáhl Princ velké popularity a získal celou řadu fanoušků. A tito fanoušci mají na Prince různé požadavky (samozřejmě v koulení magického míčku "katamari" a nabalování například ztracených věcí na dně moře), a je třeba je splnit pro zachování přízně z řad fanoušků.
Hra se v roce 2023 dočkala remasteru s podtitulem Reroll+ Royal Reverie, který nabídl mírně vylepšenou grafiku, alternativní ovládací schéma a pětici bonusových úrovní, v nichž se ujmeme mladého Krále všeho kosmu.
Větší, lepší a zábavnější. Takové je We Love Katamari. Tvůrci z Namca se po úspěchu s Katamari Damacy pustili do jakéhosi rozšíření (jako druhý díl We Love Katamari nelze brát), a vyřádili se nad míru.
Jednoduchý příběh (o uklizení světa) je pouze záminkou pro nabalování všeho, co jde. A nabalování ve velkém, od maličkých tužek a balónků, po celé galaxie. Řada nových prostředí a více misí udrží pozornost, a jednoduchý koncept (ale i obtížnost) nekomplikuje odpočinkovou náladu hry. Občas časový limit neúprosně končí, a vaše koule ještě nemá potřebnou velikost, ale to se stává jen v málo případech. Povedený soundtrack složený z různých japonských písní (instrumentální a zpívané) navodí atmosféru pravého Japonska a to je také největší přednost. Pastelově barevná stylizace aglomerace někde v Japonsku zachycuje různé fáze života lidí (například úklid pokojíčku syna) i tvorů (záchrana pand). A to, jak je pro sérii typické, s notnou dávkou vtipu.
K We Love Katamari a jiným dílům ze série se rád vracím, v tomto směru jde o jednu z mých nejoblíbenějších herních sérií vůbec. Ideální hratelnost, která zabaví na 5 minut, ale i na několik hodin – dle potřeby. Kdo nevyzkoušel, neuvěří, jak může být nabalování předmětů zábavné.
Jednoduchý příběh (o uklizení světa) je pouze záminkou pro nabalování všeho, co jde. A nabalování ve velkém, od maličkých tužek a balónků, po celé galaxie. Řada nových prostředí a více misí udrží pozornost, a jednoduchý koncept (ale i obtížnost) nekomplikuje odpočinkovou náladu hry. Občas časový limit neúprosně končí, a vaše koule ještě nemá potřebnou velikost, ale to se stává jen v málo případech. Povedený soundtrack složený z různých japonských písní (instrumentální a zpívané) navodí atmosféru pravého Japonska a to je také největší přednost. Pastelově barevná stylizace aglomerace někde v Japonsku zachycuje různé fáze života lidí (například úklid pokojíčku syna) i tvorů (záchrana pand). A to, jak je pro sérii typické, s notnou dávkou vtipu.
K We Love Katamari a jiným dílům ze série se rád vracím, v tomto směru jde o jednu z mých nejoblíbenějších herních sérií vůbec. Ideální hratelnost, která zabaví na 5 minut, ale i na několik hodin – dle potřeby. Kdo nevyzkoušel, neuvěří, jak může být nabalování předmětů zábavné.
Pro: hratelnost, zábava, humor, stylizace, atmosféra, hudba
Proti: trochu komplikovanější ovládání (nutný gamepad)