Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

U mně první Halo je čiste dobová věc z prvního xboxu kde jsem ho hrál. Mimochodem třeba pc verze mi přišla o dost hnusnejsi a jakási dokurvená. V době kdy to vyšlo na xbox to bylo zjevení ve všech směrech. To že to dneska lidi při hraní po 20ti letech nedocení může být, ale pro mně je proste důležitý co jsem s tím zažil já na tom xboxu. Best fps ever !
A jak už jsem psal víckrát, na Legendary obtiznost co tam prováděla Ai nepřátel je něco co jsem od tý doby v žádný hře neviděl a podle mně ji pc verze měla dosranou taky.

U týhle anniversary verze nevím jak to je, třeba je taky blbá, těžko říct .
Já hral jako tehdy čistý PC hráč poprvé Halo jedničku někdy v roce 2004-2005? a dodneška mi svítí u hry 70 a je to pořad 70. Má to svoje neduhy, jako jsou právě ti otravní nepřátelé a někdy mdlejší design levelů. Mělo to pro mě vždy takové UT2003/UT2004 vibes a super atmosféru a nemyslím si, že to je špatná hra. Ale není to pro mě ani nějaká legenda. Na PC to byla jen další z mnoha "sedmičkových" FPS.

Já mám spíš problém s dalšími hrami, které jedou to samé, byť tam už to rok vydání neopodstatňuje a navíc ten příběh se stává větší a větší hloupostí. "Specoperovitost" tomu prostě nežeru.
Jak tak vidím téměř všichni se shodneme na tom, že ty cituji: "mlaskajících a skákajících zdechlin" a "terénní kokotina" nejsou na HALO úplně ty nejlepší věci. :)

Před časem jsem HALO v rámci kolekce The Master Chief Collection rozehrál ale v jisté fázi hraní odložil. Nejspíš je ta hra jiná s ovladačem v ruce, já hrál na Xbox One S, a jiná na PC s k+m, každopádně ta terénní bugina skutečně jezdí spíše jako vznášedlo z Battlefield 4 datadisku než jako 4-kolka (což beru spíše jako zápor), a zmíněné mlaskající potvory jsou hrozně nesympatické od prvopočátku.

Fakt jsem se snažil pokračovat ale v jisté fázi hry mě na cizácké lodi prostě zastavily ty potvory co střílejí rakety, poté co jsem opakovaně několik hodin čistil jednu pekelně velkou místnost od cizáků (a že jich tam bylo!), kteří byli velmi dobře kooperující, takže to bylo mnohem těžší, než se prostřílet celým Half-Life!

Obtížnost téhle kultovní Xbox FPS akce není zrovna malá, v kombinaci s místy docházející municí, jsem na ovladači na střední obtížnost měl plné ruce práce. Nyní bez jakékoliv špetky ironie, ale COD2/3/WaW bylo na ovladači na Xboxu lehčí hrou z pohledu obtížnosti i přes nekonečné zástupce nepřátel!
Dvojka už se hraje o poznání lépe :)) i když vozidla teda mají pořád svoji hlavu..
@Arcee (17.12.2023 06:21): Sakra, tohle mi vrací nějaké už dávno vytěsněné vzpomínky brrrr....

Proč já vždycky když vidím diskuzi u Halo, tak na ní kliknu? :p Ale je pravdou, že to pošťuchování s Charllize na toto téma je zábavné :), alespoň něco mi to Halo nakonec přineslo :p.

Každopádně to mám přesně opačně, jak Charllize nechápe, že to někoho může až takhle srát, já nechápu, jak to může někdo adorovat (i třebaže na Xboxy v té době nic jiného nebylo, PS na tom bylo nicméně lépe, takže bych to neházel na konzole jako celek). Ale hudbu v menu to mělo fakt pěknou, tu když občas zaslechnu, tak dostávám tu bláhovou myšlenku si to zkusit zopakovat, pak si přečtu některý z příspěvků viz. níže, který mi připomene, jak se to vlastně hrálo a hned mě to přejde :p.
Docela s podivem, že alespoň v remaku/remasteru/whatever it is nezlepšili tu ovladatelnost vozítek (soudě dle " Vsechny ty vehikly tam stojej za úplnou kundu, vůbec se to nedá používat..... ").
No, já souhlasím, že Halo je spíš podprůměrné FPS, aspoň v rámci těch nejznámějších značek, ale nějakým bizarním způsobem jsem si to dokázal užít :)
Mrdám mi z toho, fakt hodně... Level design musela dělat nějaká vyhulená tuba, spawnování těch mlaskajících a skákajících zdechlin úplně všude a furt dokola dokud se neposunu kousek dál a potom i zamnou mě taky trhá kule a ta terénní kokotina ve které musím pořád jezdit, hlavně na konci tím skate parkem, to je třešnička na dortu. Vsechny ty vehikly tam stojej za úplnou kundu, vůbec se to nedá používat.....


Sorry, nečet jsem poslední příspěvky. Jsem rád že tu má někdo stejný názor ‍
@PRIVATE MARTIN (16.12.2023 19:22): To že se půlku hry vracíš byla už jen třešnička na dortu, ten level design byl příšerný už napoprvé, k tomu jsou ty levely neuvěřitelně hnusné... a bojovat v nich není moc zábava, když to celé przní otravný a nesmyslný respawn tupých nepřátel. A ten slavný selling-point hry - vozidla - byl taky dost lame, když ty auta měly tak mizerné ovládání.

Až mi těch konzolistů té doby bylo líto - když my na PC jsme v té době si už roky užívali Half Life, Unreal a další, a oni museli oslavovat tohle bo se na konzolích tehdy jiná FPS skoro hrát nedala, natož pak v multiplayeru :D
@AlieN (16.12.2023 18:13): Čo bolo na nej také zlé? Teda až na ten ofajč s vracaním sa takmer polku hry naspäť. :D
Vyskúšaj dvojku, tam také niečo nehrozí, akurát ako som povedal, tá hra skončí keď to najmenej čakáš. Ale keďže už máš rovno aj trojku, nie je to taký problém.
To je síla... Jsou všechny díly tak nesmyslně roztahané? Hraju Master Chief kolekci. Reach byl fajn, ale toto je fakt psycho. Běhám sem a tam jak kokot po mapě velké 100m čtverečních
@M.a.t.t. (13.01.2022 14:00): Já jsem hru vůbec nehrál v době vydání... já nerozporuji, že ty ódy byly neprávem, jen, že hra prostě k dnešku nezestárla dobře... já to mám třeba stejně z CoD 1, tam asi SP taky nezestárl nějak zvlášť dobře, ale v době vydání to pro mě byla skvělá MP hra a dodnes mě snad žádná jiná tak nebavila...
@M.a.t.t. (13.01.2022 11:18): jj, Halo bylo z uvedených důvodů zásadní pro danou konzoli (a pro vznik konzolové série, která trvá už dvacet let a na PC se dostala krom prvních dvou dílů se značným zpožděním). Na druhou stranu nebylo nijak zásadní pro PC hráče, kteří měli podobných věcí speciálně v té době na PC mrť.

To také vysvětluje, proč Charllize Halo obhajuje a kdejaký PCčkář naopak vidí Halo jako průměr až lehký nadprůměr. Context matters.
Vzhľadom na to, že sa to rieši dookola, dal som si tú chvíľku a na internete našiel veľmi dobré zdôvodnenie, prečo Halo svojho času vyvolalo také haló :)

"Halo took what was a fairly successful genre on PC, an took it to consoles, where almost no FPS had thrived yet. Noone had successfully mapped out the controls for an FPS on a gamepad, as mouse and keyboard were considered the only viable option, but Halo pulled it off.

In addition to that, the game was gorgeously designed, with significant effort put into the story and into worldbuilding, and the potential for coop in the campaign was massive. The characters were sympathetic and interesting, the weaponry was well balanced, vehicles were integrated heavily but did not upset the balance of the game, and it helped solidify the "Holy Trinity" of shooters: Guns, grenades, and melee.

Finally, the multiplayer was fantastic. You could have 4 players per console, with up to 4 consoles, so you could have relatively huge LAN parties for a genuinely fun multiplayer. With the interesting game types, varied maps, and fantastic variety of weapons, Halo: Combat Evolved's greatest strength was the multiplayer. You can ask almost any gamer who was young or in college around 2001 what the best multiplayer game of the time was, and you're likely to get Halo as your answer.

Overall, Halo was the right game at the right time to do something incredible. It's the reason we've got twin stick shooters and many other innovations in FPSes today."

Viď čo sa píše v poslednom odstavci, prvé Halo bolo takým zásahom do čierneho, pretože sa objavilo v správny čas na správnom mieste, kde prinieslo správne množstvo inovácií so správne zakomponovaným multiplayerom, ktorý bol na tú dobu špičkový a spravil tak polovicu jeho popularity. Osobne mi jednotka taktiež až tak neučarovala, nakoľko som ju skúšal po viacerých zásadných FPS, ktoré zostarli ďalej menej. Súčasne si však myslím, že z dnešného pohľadu vie len málokto z nás reálne oceniť, čo priniesla v danej dobe a prečo bola bezprostredne po vydaní aj napriek viacerým spomenutým chybám viac ako len obyčajnou nadpriemernou FPS (akokoľvek sa nej vek až tak pozitívne nepodpísal).
@pajmič (komentář): Nedá se nesouhlasit. Též tu nekritickou adoraci prvního Halo příliš nechápu, anžto je to i na svou dobu při nejlepším jen lehce nadprůměrná, ale spíše průměrná FPS. Sérii jsem si nakonec díky gunplayi, art designu a relativně bohatému lore docela oblíbil, ale spíše až na základě dalších dílů, které sice trpí stále těmi jistými copy-paste neduhy, ale v daleko menší míře.

Minimálně level The Library je fakt naprosté dno (nejen) tříáčkového videoherního designu a i když jsem už dopředu slyšel nějaké zvěsti, přesto jsem byl zaskočen tím, jak moc velký špatný to je.
@pajmič (komentář): Pěkný, mám absolutně stejné pocity jako ty... jsem zhruba ve 3/4 a ten level design je šílená bída, to je copy paste jako prase a největší gól je to, jak člověk v jedné misi lokaci projde a v druhé misi se vrací po stejné cestě zpět, to je úlet :)
Teda, ta mise, jak se jde do řídícího střediska Halo, to je slušný copy past, až jsem měl pocit, jestli jsem neuvízl v nějaké smyčce :)

No, evidetně každá druhá mise je prachsprostá copy paste dvou míst a z toho je jedna velká lokace, to je teda velká bída :/
Co se ale hře musí nechat, že má fakt epický soundtrack, to teda jo :)
@AlieN (07.01.2022 00:32): Jo, na tebe jsem si právě vzpomněl :) Osobně se mi bugy vyhnuly a právě mě tehdy až překvapilo, jak dobrý CoP je z hlediska aspektů kde predchozí dvě hry nebyly nic extra (questy, unikátnost anomálií).

Jinak AvP 2 by si opravdu zasloužilo pořádný pokračování. Mě tedy dost pobavilo to 2010 AvP i Colonial Marines, ale na AvP 2 nemají ani zdaleka. Bohužel Monolith poslední dekádu dělá LOTR debility, aby teď přešli na DC komiks..chjo.
@Paul (07.01.2022 00:01): "pokud člověk nenarazí na nějakej bug :p"

Tohle bolí! :D

A AvP2 rozhodně patří hodně vysoko. Pořád nechápu proč nikdy nevzniklo adekvátní pokračování.
Nejlepší střílečka je trilogie Stalkerů, hlavně tedy CoP...pokud člověk nenarazí na nějakej bug :p
Pak za mne Jedi Knight, AvP 2, HL/HL2 a Outlaws a jediná "čistá" FPS (tzn. nepočítám Prey atd) který jsem dal za posledních deset let devítku, Metro Exodus.
@AlieN (06.01.2022 23:45): Aha, já si nevšiml, telefon mi to upravil, asi slovo Benedetta nezná :)
A já myslím ze těch prisprostlych jeptisek tam bylo pro panbickare dost na tři životy :) A lacinou digitalni kameru jsem moc nevnímal, pořad jsem se vyklanel z gauče abych toho viděl co nejvíc :)

Ja Halfu jeho právo na výsluní žánru neupiram, jen mě moc nebavil.
@Charllize (06.01.2022 23:29): Jmenuje se Benedetta a viděl jsem ji dávno - a hodně fajn, dokonce i přesto že souložících lesbických jeptišek tam bylo nakonec mnohem méně než jsem čekal (ale Elle a Black Book byly asi trochu lepší filmy... a dost mě tu štvala laciná digitální kamera, Verhoeven má na víc)


A nejlepší FPS ever je samozřejmě Half Life. O parník před vším... no krom Half Life 2, ten je v docela těsném závěsu :)

Ty System Shock style hry mám ještě radši, ale ty už taky jako Phoenix neberu jako střílečky... ono co si budeme povídat, Deus Ex je geniální skvost, ale zrovna střílení samotném v něm moc velká sranda není.
Krásná diskuze, líbí se mi to zapálení. :) V minulosti jsem těch 3D akcí hrál a odehrál hodně. Je velmi těžké říci, která je ta nejlepší.
V mém žebříčku TOP 10 by určitě nechyběl Doom 1/2, Duke Nukem 3D, Terminator Future Shock, Unreal, Half-Life, Far Cry, Blood, Hexen 2 a Jedi Knight: Dark Forces II.

Vybrat jednu je téměř nemožné, ale pokud bych musel volit, je mi to opravdu moc líto Unreale, volil bych Half-Life. Zkusím letos rozjet konečně ten Unreal a po 22 letech od rozehrání jej dohrát. Sám jsem zvědav jak tenhle velmi těsný souboj dopadne.
Half-Life mě totiž opravdu pozitivně překvapil, tak až jsem začal o Unrealu a jeho prvenství pochybovat.

Nechápu kde se bere obliba Serious Sam, protože tomuhle jsem nikdy nepřišel na chuť. Už v době svého vydání to bylo divné. :)
@AlieN (06.01.2022 22:44): jj, hlavní problém Bioshock 3 spočívá právě v tom, že v esteticky krásném prostředí přejdeš čáru na zemi, v uzavřené aréně vystřílíš nepřátele a tak to jede pořád dokola. Ten tam je komplexní design prvních dvou dílů, kde ses klidně vracel i o několik levelů.
@Charllize (06.01.2022 22:35): Bioshock Infinite je tupá střílečka v esteticky hezkém prostředí, to tě bude bavit :)

Bioshock jednička tedy nebyl o tolik rozdílnější, ale ten přecejen víc připomínal System Shock... takový System Shock pro děti to byl.
@Charllize (06.01.2022 22:10): Jo on Bioshock je oproti System Shock sérii (a dvojce obzvláště) v podstatě hodně osekaný a zakčněný, ale pořád je to na poměry žánru (tedy pokud bychom brali že Bioshock už je opravdu spíše ta FPS) a i vlastně doby ve které to vyšlo sakra komplexní kousek :) (ale rozhodně doporučuji hrát alespoň na té hard obtížnosti a rozhodně bez komor).
A určitě to stojí za pozornost, ono vlastně moc her podobného druhu k sehnání není. Možná už jen Dishonored a Prey.
A jde na tom občas fakt hodně cítit, že na tom dělal někdo z týmu původních System Shocků, jakkoliv to přizpůsobil mladší generaci. Dvojka už mi přišla taková obyčejnější, spíše nastavovaná porce toho samého a takový příběhový mišmaš... v podstatě spíše obří datadisk, který už postrádá určitou osobitost a jedinečnost, pokud tě jednička zaujme, dvojka nudit nebude, ale je o hodně zapomenutelnější a méně zásadní. Trojku jsem zatím nehrál, ta vypadá zase na zcela něco odlišného...
@Isair (06.01.2022 22:01): Taky sem mel rad  Space Hulk: Vengeance of the Blood Angels, coz taky tezko rict jestli jde o cistou fps. Jinak u Deuse a SS si taky nemyslim ze by to byli primo fps, na to jsou moc komplexni a ukecane/učtené.
U Bioshocku me zprvu ucarovala grafika, ta zaplava tunelu na zacatku byla super, ale jelikoz jsem taky cekal neco jako SS tak jsem byl nakonec spis zklamany a ztratil o tu serii uplne zajem.

Na konzolich (PS1) sveho casu byl povazovan za super fps Disruptor, ale kdyz jsem ho pak dohral neprislo mi na tom nic extra, i kdyz technicky to bylo na vysoke urovni.
Jinak samozřejmě, jak psal Phoenix, takový System Shock 1 i 2, Deus Ex 1 by byly i mé top, ale ty se opravdu nedají považovat úplně za FPS (u System Shocku 2 či Deus Exu vlastně neustále přemítám, jestli to jsou více RPG či FPS, nehledě na to, že obsahují kousky dalších žánrů).

Ale hodně mě třebas zaujal při posledním hraní první Bioshock, který jsem tehdy také považoval v podstatě jen za konzolovou (:)) zjedndušeninu System Shock 2, což do jistě míry i trochu je, ale přesto má dost svého osobitého feelu a navíc je to asi jediný pořádný duchovní nástupce (když tedy nepočítám novější Prey) a některé prvky dělá dokonce lépe (třebas poměrně zajímavý svět či jednotlivé myšlenky- Andrew Ryan i Fontaine jsou třebas moc zajímavé postavy, také obecně to art deco není ve hrách příliš často k vidění). A i z gameplayového hlediska mě to naposledy bavilo mnohem více než kdysi, ale asi je to i tím, že jsem zvolil hard obtížnost bez oživovacích komnat, to je hned rázem něco úplně jiného...
@Charllize (06.01.2022 21:41): No je pravda, že třebas Unreal mě napoprvé taky moc nevzal, k němu jsem se vlastně vrátil až celkem nedávno (možná tak 3-4 roky zpátky) a teprve až tehdy mě skutečně pohltil. Nicméně z těch prvních her jsem si ani žádný kloudný obrázek udělat nemohl, neboť jsem se nedostal o moc dál než z té úvodní vezeňské lodi :).

To samé jsem měl vlastně s Quakem 1, který jsem kdysi tedy dohrál, jako celkem i bavil... ale bral jsem ho jako takové "no ok, takový lehčí nadprůměr", ale teprve až při pozdějším hraním jsem pořádně docenil tu temnou atmosféru a skvělý level design (což bylo něco, co jsem obecně u Dosovek tehdy moc nedoceňoval a vlastně za to mohou až laciné koridorovky či copy+paste open worldy, které mě přiměly pořádně docenit kvalitní level design dosových kousků).

Jo a na Hexeny jsem zapomněl, to pro mě taky bylo zjevení (zvláště, jak píšeš, ta jednička)- možnost vybrat si jednu ze tří postav v FPSce a ty lokace rozdělené na hlavní HUB a několik návazných levelů bylo hodně oživující.
Já bych dal nejlepší asi Half-Life 2, pokud bych měl brát čistě FPS, pokud by byl trochu otevřenější přístup k žánru, tak Prey a největší srdcovka je Call of Duty, protože na tom jsem začínal svou MP dráhu :).
Kdybych měl za sebe vybrat jednu FPS, která mi přijde opomíjená či skoro až zapomenutá, byl by to Outlaws . Jistě je jeden z důvodu, že obzvláště v té době jsem miloval Western, ale ta hra má spoustu dalších kladů- přebíjení zbraní, na tu dobu určitá "cinematičnost", slušný level design a poměrně nápadité a hodně různorodé levely a především famózní hudba. Samozřejmě naráží na nějaké technické nedostatky enginu (pokud na nepřítele střílíte z vyvýšeného místa či stojíte přímo pod ním, kulka jím proletí bez zásahu apod.), ale asi je to jedna z mých nejoblíbenějších FPS, která zároveň moc často top žebříčkům však nedominuje.

Jinak klasiky jako Doom1,2, Quake 1, Blood, Duke 3D (ten mě z dosovek zaujal asi nejvíce) by se samozřejmě i v mém top 10 neztratily.

V dobách Halo jsem nejvíce žral asi Half-life a Serious Sam.
@jvempire (06.01.2022 21:25): Ja hral Doom pozdeji, nekdy kolem roku 1995-6 a samozrejme me bavil, ale otevrena pusa nebyla, u Halo byla :) A u Dooma nebyla otevrena pusa proto ze jsem jeste pred nim hral Alien Breed 3D, ktery ackoliv vysel az dva roky po nem se ke mne dostal holt driv. A AB3D taky povazuju za nejlepsi spolu s tim Halo :)



@Phoenix (06.01.2022 21:29): Jasne, Future Shock, ten jsem taky hral az nekdy v roce 2000, nekdy tesne pred tim nez vyslo Halo, nemel sanci. I kdyz zasazenim byl lakavejsi.
@Charllize (06.01.2022 21:09): Nevím, jestli bych dokázal vybrat jednu, protože v rámci FPS jsou diametrálně odlišné open hry a koridorovky. Za open Far Cry, za koridorovky The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.

Věci jako System Shock, System Shock 2, Deus Ex nebo Prey neberu jako FPS, jinak by to bylo něco z nich. 

Doom je samozřejmě legenda, speciálně z hlediska dopadu na žánr. Já mám ovšem z tohoto období ještě o fous raději Star Wars: Dark Forces a The Terminator: Future Shock. Doomu ale musím uznat třeba to, jak na něj neustále vznikají modifikace nebo to, jak dobře se hraje na klávesnici a myši (přitom když vyšel, tak jsem neznal nikoho, kdo by jej nehrál čistě na klávesnici, K+M přišla právě až s Terminator: Future Shock).
@Charllize (06.01.2022 21:18): Díky za potvrzení :-) Ne, vážně. Už je to, jak obtížně hru přijímají nový hráči není nejlepší znamení, obzvláště vzhledem k tomu, že není moc stará. I téměř dokonalá hra z roku cca 1980 má dnes u nováčků smůlu, technický rozdíl je moc velký. Přesto třeba Doom tenhle problém nemá, ani některé jiné hry, ale Halo docela často. Soudím tedy dle DH.
@Charllize (06.01.2022 21:03): :-) Halo má velký význam v propagaci FPS na konzolích, to mu nikdo nevezme. A i ten svět stojí za to. Ale pro žánr obecně šlo prostě jen o lehce nadprůměrnou záležitost.
<span class="reply">
@Phoenix (06.01.2022 21:06):  Ano, ten remaster je udělaný hodně slušně. I ty možnosti hraní, varianty kampaně... Nabízí to hodně obsahu. Sám se chystám na další díly v rámci té kolekce, jak jsem psal za zahrání stojí.
@jvempire (06.01.2022 21:01): Právě jsem to znovu dohrál v rámci Master Chief Edition a má to pořád něco do sebe. Není to ani zdaleka nejlepší FPS všech dob (zejména díky leveldesignu a ovládání vozidel), ale je to pořád slušné. A to přepínání v reálném čase mezi verzemi je hezká vychytávka.
@Charllize (06.01.2022 20:39): Hele nevím, hrál jsem na Xboxu i PC cca v době vydání a nedávno vylepšenou verzi. Jako není to špatná hra a rozhodně stojí za zahrání, ale do nejlepšího čehokoliv má daleko. :-)
Jako, nemůžu říct, že bych z té hry byl nějak odvařenej a ta odolnost některých nepřátel je taky docela otravná, trochu mě mrzi, že jsem to rozehrál na tu remake verzi, protože ta původní mi přijde, že má větší kouzlo, ale nechce se mi to v průběhu přepínat...