Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Doom


Diskuze

< >
Dohráno podruhé, tentokrát na nightmare.

Dalo mi to docela zabrat, ale opět hodně bavilo a ty levely v pekle jsou zkrátka lahůdka (dost pomáhá i ten lore okolo). Škoda jen, že těch upgrade bodů pro zbraně začne být někdy ve druhé půlce až příliš mnoho (anebo upgradů nedostatek, jak se to vezme) a člověk tak už nemá motivaci hledat všechny secrety anebo plnit různé challenge. A doteď jsem nepochopil, co je tak skvělého na tříhlavňovém chaingunu, když se s ním člověk skoro nemůže hýbat, což je v případě vyšších obtížností jaksi kruciální. Zato Gauss Cannon je pořád mňam.
Gordy má pravdu, autoaim je u ps 4 dooma defaultne zapnutý, ne že by to věděl, ale trefil se. Samozřejmě plno fps na konzolich žádný autoaim nemá. Jde jen o součást demonizace gamepadu od lidí co hrají hry za pomoci kancelářských potřeb:)
Zkusil jsem demo na PS4 a překvapilo mě, jak je to podobné PC verzi. Jasně, grafika je trochu horší, ale zábavnost a herní feeling jsou totožné. Dokonce se na ovladači i celkem trefuju :)
@pajmič (10.06.2019 13:52): Kušuj hrát trojku, a nebreč tady. :-)

@pajmič (10.06.2019 13:52): Also "zbytečná reinkarnace". Nesouhlasím, Starý doomové jsou sice super, ale bez brutal modu a mouse looku bych si je dnes už neužil, Nový Doom reinkarnuje přesně tak, jak byl doom zamýšlen a sám se snaží prohlubovat tenhle svět, nové trailery na mě totiž působí jako něco, co vylezlo z řiti Warhammeru a to je super. Možná hledáš špatnou atmosféru, pokud ano, nenajdeš ji, atmosferu tu tvoří ta syrovost. Nový Doom je podle mě ukázka toho, jak perfektně reinkarnovat značku, vytunit vše staré, přidat trochu omáčky, něco pozměnit (dvouhlavňovka je už v 2016), všimni si taky toho, jak 2016 Doom napodobuje jedničku, a Eternal navazuje stejně jako dvojka, přidavá hromadu nových věcích ale taky staré věci které přišli až ve dvojce. Osobně jsem rád že se trojka ignoruje, to byl prostě špatný plastický vtip, něco jako ženské krotitelky duchů, které byly tak špatné, že raději dělají, že se nenatočily.

Also to že to je zpátečnické není nutně špatně, myslím že Doomeři to ocení. :-)

Já se nejvíc těším, až si strčím do kapsy tu obří BFG na ničení planet. nebo z ní alespoň někam vystřelím.
@Gordon (10.06.2019 12:43): Ani ne. Jen generický a opět naprosto bez afmosféry.


@Shoggot (10.06.2019 12:41): No vidíš, dvě konceptuálně totožný hry, a jak se od sebe kvalitativně můžou pro někoho lišit. Mě painkiller baví dodneška. Je to pro mě dokonalej výplach mozku, u kterého ocenuju hlavně variabilní prostředí. Proti doomovi, jako čistý arénovce, nic nemám, ale když se na to podívám v kontextu minulejch dílů, přijde mi takhle reinkarnace hrozně zpátečnická.
@Chuck (13.03.2019 22:28): Čas od času je třeba si pořádně zablbnout v něčem podobným.. a do starýho železa taky nepatříš, abys tu hru "nestíhal" :D .. na střední obtížnost to semtam potrápí, na lehkou to bude relax jakýmkoliv stylem hraní :)
@Chuck (12.03.2019 18:19): Myslím, že už jsem ti to někde psal. Je to čistokrevná FPS, blízko k RTCW, jenom to je opravdu hektičtější. Ale pokud tě bavila trojka, moc nevím, jak tě toto chytne. Rozhodně je to ale víc Doom, tak jak to každej od Dooma očekává, než trojka :D
Přemýšlím, že bych do toho šel, akorát mi to na rozdíl od trojky, kterou jsem si nedávno se vší spokojeností zopakoval, přijde takové nadmíru intenzívní až hektické. Je to tak?
@SavageCZ (01.03.2019 15:00): Přesně tak, zhltnul jsem to na mobilu včera večír. Zajímalo by mě jak dlouho to připravoval. Absolutně jsem nečekal a hlavně nevěděl, že se v Doomu skrývá taklhe perfektně promyšlený příbeh. Hlavně sovislost mezi Doom Guyem a Doom Slayerem, smrt syna a spousta dalšího.
@Gordon (28.02.2019 15:15): Jj, četl jsem ale někde, že je to něčím podmíněný. Už jsem bohužel zapomněl čím.

Každopádně mi přijde fascinující, že si udělá zálohu AI vyžadující k provozu jádro o velikosti čtyřpatráku, kilometry chladících trubek a energii schopnou vytvořit teplotu přesahující sluneční, to všechno na jednu flashku za asi tak dvě vteřiny :-)
@Gordon (28.02.2019 15:15): To bylo místo, kdy jsem si myslel, že mi Doom právě zabil PC.. při té animaci se to trhlo, pak jen černá obrazovka a za 2 minuty už se loadoval konec mise :D Ale asi bych si toho nevšiml tak jako tak..
@Bursoft (komentář): Je hezké jak popisuješ jak všechny terminály ničí a podobně, ale všiml si z vás někdo, že při cíleném zkratování VEGY si stáhl jeho zálohu do obleku? :-)
Lidi, jde si posbírány pda číst i po skončení kampaně nebo si na to mám dělat čas průběžně?
@marwel (05.02.2019 10:18): V novém Doomovi hraješ za Doom Slayera, Slayer je starší než samotná kolonie na marsu, ve starých Doomech hraješ zase za Doom Guye, což je ten obyčejný mariňák. Ta zbroj, co nosí Slayer taky není od UAC ale byla vykovaná "Betrayerem".

Původně chtěl Slayer uzavřít s peklem dohodu, nevím jakou (Jsou teorie že třeba reinkarnaci jeho syna), ale byl zrazen a tak se slayer vydal na svou křížovou výpravu, nežt ho uvěznili. To je taky důvod proč je už od jeho probuzení tak brutálně špatně nalaďěn. :-)

Ještě drobný detail, nevím jestli šlo o lenost tvůrců nebo jen srandičku, ale obličej Slayera je vskutečnosti obličej "Bídžeje" z nových Wolfensteinů.
@Paul (05.02.2019 09:04): Ten soundtrack je paradni. Skutecne te to do te hry vtahne. A jak je to paradne skalovany, jak se to pekne pomalu rozjizdi kdyz se objevi prvni nepratele a pak se to roztoci na plne obratky kdyz kolem svisti rakety, behaj kolem "prasata" a litaj kakodemoni. Podobne dobre skalovanou muziku si nepamatuji od hrani Chaos Theory.

Ale musim rict, ze mi prislo trochu vtipne to, jak tam popsali Dooma jako mega borce, ktereho museli zavrit do sarkofagu jinak by jim cely peklo rozsekal na maly kousky. Pritom ja ho vzdycky videl jen jako vojaka, ktery se ocitl ve spatnou dobu na spatnym miste a nakonec se ukazalo, ze mu to zabijeni demonu docela jde. :P
@Gordon (05.02.2019 04:21): Vsak ten pocit se nezmenil. Je to arkada jak svin s naprosto nulovou fyzikou. Fakt ale je, ze to bavi. :) Je to jak kdyz chlapek, nadsenec do zbrani si jde zahrat s detmi paintball. Ten pocit ho asi na prdel neposadi ale neznamena to, ze se nakonec nebude bavit. Svou chybu nemam problem priznat. :)
Tak nakonec vam musim dat za pravdu, po case vas ta arkadova hratelnost neskutecne chytne. Sakra skoda, ze to bylo tak kratke, jeste bych si par levelu dal. :) Byt tedy kdyz ted tak obcas rozehraji nejaky ten level ze zacatku hry v Arcade modu musim rict, ze je potreba pro dobrou hratelnost trefit balanc. Ke konci to bylo preci jen trochu moc hekticke, ty levely nekde uprostred jsou nejlepsi.
Ani jsem nevěděl, že novej Doom poběží na novém ID Tech 7. Co engine to jedna, dvě hry. Zvláštní. Kde jsou ty časy, kdy se jeden engine použil pro dvacet kousků.

No snad ten novej ještě rozběhám. Šestka jela jak po másle.
@MCZ (17.01.2019 18:53): Kdo si muze dovolit hrat dve hodny denne? Ja zatim nahral nejakych 50 minut behem ted tri dnu. :P

@PRIVATE MARTIN (17.01.2019 19:05): RtCW si nezaslouzi zadne smilovani s temi propady fps, ktere jsem kdysi mel na mem Core2Duo (az nekam ke dvaceti bez ohledu na nastaveni). Dost nasere kdyz si to chces fakt zahrat. :P Ale ten pohyb tam byl fakt na prd. Ta rychlost je ok v Quake 3, ale ve Wolfovi to bylo dost hrozne. Prochazis mistnosti a kvuli rychlosti to beres ode zdi ke zdi
Jo, tak se do toho pomalu dostavam. Dokonce i na tu pistolku si zvykam (charged shot se hodi). Je to jine no. Nektere veci mi vadi, jako napriklad pouze moznost behu, tedy bud chuze nebo beh, zadny sprint. Osobne preferuji kdyz mam nejakou moznost si rychlost pohybu urcovat sam resp. urcit, kdy bezim rychle a kdy jeste rychleji, sprit je zaklad, ale uznavam, ze tady je to vcelku jedno. Urcite to neni tak zkryplene jako napriklad v Return to Castle Wolfenstein, kde me ta rychlost pohybu, vzhledem k tomu, ze se pohybujete neustale v docela uzkych koridorech, dost srala.
Jak jsem rekl, dam tomu jeste sanci. Ani ne tak, ze by me mrzelo ten deset ecek, ktere jsem za to dal jako spis tech 60 giga stazenych dat :). Ale tedy... ta pistolka na zacatku je asi nejhorsi pistole, kterou jsem kdy videl. Ten pocit kdyz z ni vystrelite je jeste horsi nez vystrel ze spuntovky bez spuntu. Ze stoji za pytel brokovnice mi je vcelku sumak, to je typ zbrane, ktery vetsinou ve hrach nepouzivam (ja vim, ikonicka dvouhlavnovka v Doomovi a ja se ji chystam nepouzivat), pro me jsou highlight FPSek automaticke zbrane - smgcka a utocne pusky, to je moje. K tem jsem se v Doomovi nedostal, takze uz proto tomu dam sanci.

Jinak jsem jen tak ze zvedavosti nainstaloval zmineny Shadow Warrior. Dvojku, kteoru jsem ziskal zadaco na GOGu a pocit ze strelby je tam lepsi nez v Doomovi. Jak jsem rekl, pocit ze strelby je neco na co opravdu nepotrebujete hodiny hrani abyste si na nej udelali solidni nazor.
@MCZ (16.01.2019 16:39): Hlavně se nádherně doplňují, na vysokou obtížnost musíš zbraně kombinovat ať chceš nebo ne. Ikdyž je pravda, že já nejraději pobíhal jak na kokainu s dvouhlavňovkou.
Já jsem od toho taky moc nečekal a nakonec se bavil náramně - právě i kvůli těm zbraním, třeba Gauss Cannon a BFG jsou naprosto ultimátní.
@marwel (16.01.2019 06:30): Právě že chápu, jen nemám chuť ti v tom nějak odporovat, když ti pár prvních minut stačí k ucelenému obrazu z nadcházející kulervoucí akce, která začína až když máš větší arzenál a hraješ na adekvátní obtížnost. Pokud si chtěl realsitičtější pocit ze střelby a nedejbože přebíjení, tak sis prostě zvolil špatnou hru, protože tohle je jako první a druhý doom co se týče gunplaye.

@MarezCZE (16.01.2019 08:09): A simtě v které jiné střílečce není cílem ukazovat myškou na nepřítele aby chcípl?