Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (17.03.2024 19:05): Warhead si stejně musíš koupit samostatně (protože není v Remastered). Jde o to, že když si budeš chtít koupit i Remastered i Warhead, tak je lepší si koupit nejdříve Maximum a pak Trilogy než Trilogy a Warhead samostatně (tuším už tady někdo níže řešil, že další slevu člověk dostane právě na základě toho, že má v knihovně původní Crysis a ta už nejde koupit samostatně, pouze v Maximum Edition).
@Phoenix (17.03.2024 18:42): Crysis Warhead s tím asi nesouvisí, když není součástí Remastered Trilogy, ne? Já jsem to před 2 lety kupoval za 30 EUR a právě mě trochu zklamalo, že tam není Warhead...
Crysis Remastered Trilogy stojí aktuálně na Steamu 22,25 E. Když si ale nejdříve koupíte Crysis Maximum Edition (původní Crysis, který nejde koupit samostatně, a Crysis Warhead) za 7,49 E, tak vás bude Crysis Remastered Trilogy stát 17,30 E.
jo, pro majitele originálu je to ve slevě za 4.5€. btw, mám ho zrovna rozehraný a graficky je to více crispy, než byl originál. taky se mi líbí změny v ovládání obleku (více akční), na druhou stranu upravili save systém a je tam jen jeden checkpoint, což teda považuju za blbost, když ty checkpointy tam jsou schopny skočit vteřinu před smrtí (už jsem jeden půl hodinový level opakoval)... škoda, že tady není ten profil Remasteru, bylo by toho mnoho k porovnání s originálem.
Remastered má price bug na Steamu. 90% sleva, nicméně to vypadá, že to je jen pro ČR/EU2, protože jiné regiony uvádí 60%. Dobrý deal, nikdy to nebylo pod 10€.

edit: A nebo je to tím, že mám originál, ale nikde tam o tom nic nepíší. Tak nevím.
@Paul (27.07.2023 08:49): No jasně že ne. Originál DX10. Ale zase drtivou času to jelo ok, myslel jsem, že to bude horší. Bál jsem se různých stutterů, jak je u starých API dobrým zvykem, a ty tam nebyly. Frametimes hladké (pokud zrovna nebyl CPU bottleneck). Ale na to, že to vzniklo v době, kdy VRR neexistovalo, tak framerate lítá od 40 po 110. No prostě tech demo. Jinak dohráno za necelých 9 hodin i s častými smrtmi a spíše stealth stylem.
Dohráno. Má to své působivé momenty, má to ale i dost divné momenty. A hlavně pohyb v poušti nefungoval tak dobře, jako ve Far Cry. Vystřelím s tlumičem z křoví, stejně vědí poměrně přesně, kde jsem. Ve Far Cry dokud nejsi vidět, tak prostě jen tuší směr, ale v podstatě neví.

Po technické stránce působivé a na dobu vydání neskutečné. Bohužel výkon stále za moc nestojí. Radeon hlásí průměrných 78 snímků, ale že i dnes tam jsou místa s tak neskutečným CPU bottleneckem... jsem zvědav, ve kterém století budeme mít konfiguraci, na které to nikdy nespadne pod 60 FPS.

Jinak na rozdíl od Warhead celkem voser to rozjet. 1440p120Hz ani za boha nešlo, pomohl Borderless Gaming program. Hra sice podporuje gamepad a vibrace byly super, ale přimět hru, aby byl crouch toggle a naopak ADS hold, no taky anabáze. Oboje ve Warhead šlo snadno.

V poslední misi hra padala tak často, že jsem musel zpátky na PCGW, abych našel jiné DLL. S ním už to nepadalo.
Tu logiku těch vrtulníků moc nechápu. Najednou se objeví, bez bazuky je to de facto instakill, a po načtení savu se najednou už neobjeví. Přitom působí naskriptovaně. Ono obecně mě překvapilo, jak moc se NPC věci dějí po načtení savu někdy jinak...

No a čím dál to hraju, tím víc mi ti připomíná Frontlines: Fuel of War , a to není dobře. Mapa, na ní ti postupně hážeme body, tam dojdi a cestou buď lítej od křoví ke křoví v cloaku nebo kos miliony enemáků. Kteří, na rozdíl od FC1, vědí velice přesně, odkud se střílí, i když se střílí z křoví. Celkově mi enemy AI přijde dost nefér proti FC.
@Sasakr (22.07.2023 02:04): Není nesmysl, že tě vrtulník vidí v cloaku, protože vrtulník má spešl kamery. Ale co si pamatuji, tak jsem s vrtulníky neměl takový problém. A na akčňáka to samože hrát jde, jen to chce jiný styl hraní.
No, jsem rád, že jsem se nepustil do modování grafiky. Zatím to nevypadá, že by to stálo za víc než jen proběhnout. Křoví - cloak - křoví - cloak. Jinej styl hraní nedává smysl, nepřátel je nesmysl, takže hrát to na akčňáka by byl celkem vopruz. Případně ve volnějších oblastech speedovat, dokud se neobjeví enemák a pak opět cloak, křoví, cloak, speed.
Opět jako ve Far Cry nelogický savy. Nejdřív každých 20 metrů a teď mě sundali po dobrých 5 minutách, protože vrtulník mě vidí i v cloaku. Gameplay zatím dost repetitivní, story a cutscény zatím prima.
@Garret (24.11.2022 19:15): To jsem se špatně, resp. neúplně vyjádřil. Samozřejmě, že ideální by bylo, aby každý release, tedy každý remaster měl vlastní profil. Ale když už to tak není, tak vyloženě neprotestuju, že Crysis Remastered ten profil nemá.

@Hitsuran (24.11.2022 20:01): Však jsem to psal do komentu. :)
@Garret (24.11.2022 19:15): To není jediná věc, crysis remaster není ani založenej na lepší PC verzi ale na konzolový a je to v mnoha detailech znát dokonce i AI je horší takže ve finále by se dalo říct že orig. Crysis je lepší.
@H34D (24.11.2022 14:33): dobře to samozřejmě není, Remastery by tady měly být samostatně. ani zdaleka nejde jen o technické zpracování nebo optimalizaci. často mají vystřižený/přidaný kontent (v případě Crysis je to let v VTOL, který tam dodali až později) nebo úpravy obtížnosti (např. Hard Reset Redux je úplně něco jiného, než původní Hard Reset) a můžou tak působit úplně jinak, než původní hra.
@H34D (komentář): Napsal jsem dodatek ke Crysis Remastered, kdyby to někoho zajímalo. Prozkoumával jsem i nějaké technické aspekty, abych zjistil, proč je ten Remaster tak špatný.

Což mě přivádí k myšlence, která se jistě už xkrát řešila, ale mě by to stejně zajímalo - co tedy rozhoduje o přidání remasterů jako samostatné hry do databáze? Třeba CoD: Modern Warfare 1 a 2 profily mají, naopak Bioshocky a Crysis nemají. Neříkám, že je to špatně, naopak je to asi dobře, ale přijde mi to jako subjektivní/pocitové rozhodnutí, protože pro to asi neexistují univerzální pravidla. Třeba u GTA: Definitive edition je super, že mají profily, protože nízká hodnocení remasteru by zbytečně kurvila vysoká hodnocení původní hry. U těch CoD je to asi nastejno, u Bioshocku ani není poznat rozdíl. Tady u Crysis jsou rozdíly taky minimální, ale přeci jen dokážu si představit, že tam někdo nasraně hodí 50% za to, že v době vydání Remaster nejel plynule kvůli špatné multi-core optimalizaci na ničem.
@Sasakr (25.08.2022 22:26): Za Asiaty (nepamatuji si, jestli je tam explicitně zmíněna národnost) hraješ v Prey :-)

Osobně se velmi těším na Black Myth: Wukong (jako malý jsem měl hrozně rád seriál Opičí král). A nedávno jsem byl velmi příjemně překvapen Xuan-Yuan Sword VII a určitě si dám i Sword and Fairy 7.

Určitě je nás tady více, kteří jsme od malička fascinováni dálněvýchodní estetikou (čínskou, korejskou, japonskou) a filosofií.
@sandokan (25.08.2022 18:42): Je pravda že zub času technické stránce hry nesvědčí. No, když jsem to hrál před lety poprvé, přišlo mi to jako úžasná hra ve stylu devadesátkových béčkových filmů alá Predator.
@sandokan (25.08.2022 18:42): ovládání? Jakože WSAD funguje jinak než jinde? :)

Jako pár bugů jsem tam měl, ale ovládání je naprosto identické jako v 99,9% FPS. Jediné co je navíc je zapínání schopností a vybírání místa v autě. A teda mám asi rok rozehrané FC4 a když se k tomu člověk po měsíci vratí tak si mám občas problém vzpomenout co se čím zapíná. Těch funknčních kláves je tam tak dvakrát tolik.
Má hluboká omluva čínským vojákům (BF4) a zdravím severokorejské vojáky z Crysis. :)
já bych teda jenom dodal, že se nejedná o čínské vojáky, ale o severokorejce
@Rapier (25.08.2022 19:11): nevim o tom ze by cinsti vojaci za poslednich x let naarozdil od jinych nekde delali invaze nebo bombarodvali cizi zeme, ja si radeji zahraju za cinskeho vojaka, zel medliani showbyznys je prozapadni tak neni moznost.
Zlatý Crysis, raději likvidovat čínské vojáky (aktuální téma), než běhat jak pako po open world mapě v FC2 + FC3 a vybíjet jeden kemp za druhým. Co se týče ovládání nevšiml jsem si, že by na tom byl Crysis hůře než Far Cry série.
hra je aj po rokoch zabugovaná, ovládanie maximálne neintuitívne vlastne viacej som bojoval s ním ako s nepriateľmi, dizajn prostredia misií tragický, okrem grafiky všetko zle , našťastie je tu Far Cry séria
@Cobot (29.03.2022 22:26): mohu vyzkoušet zítra. Uvidíme. Každopádně viz níže, mě už to jede, jen to nesmím pouštět přes Steam. V 4k to vypadá na max. detailech fakt pěkně, ačkoliv GPU se už trochu zapotila.
@HolyMeatball (28.03.2022 20:43): díky, krátce po mém posledním příspěvku jsem tenhle článek našel, stáhl a odzkoušel. Funguje to. Nicméně nemáš cloud pozice na Steamu. Je to takové polovičaté řešení.

Už nikdy nekoupím starší EA hru na Steamu, nikdy. Ani kdyby byla zadarmo.
@HolyMeatball (28.03.2022 19:07): teď jsem to zkusil, napíše to hlášku:

Hru není možné spustit.

Z bezpečnostních důvodů je povoleno omezené množství počítačů, na kterých může být licence z jednoho nákupu. Tohoto limitu bylo dosaženo. Zakupte si další registrační kód, přeinstalujete hru a zkuste to znovu.
Je tu někdo kdo mě poradí jak obejít tu nesmyslnou hlášku Steamu o počtu licencí a zakoupení produktu znovu? Podotýkám, že un-install z PCs kde jsem měl Crysis přes Steam očividně nezabírá. Stále stejná chyba. V nejhorším případě šáhnu po pirátské ISO, ale rád bych to nějak legálně fixnul.
teda hrano asi po 12 ketem invervalu, a muj dojem z toho prvniho dohrani uz tak nebyl neco co by ve me zanechalo chut se k tomu vratit, ale cekal sem nejake prekvapeni ktere muj dojem napravi, ale bohuzel, Dzungle je sice cool a dokazalo me celou dobu drzet jen tak chodit dzungli a kosit nepratele s tim hybridnim AK nebo co to ma byt. ktere jedine u me uspokojilo pocit ze strelby a hlavne vizualni drzeni zbrane. Ale to je vse co pro me tato hra neco dala....tedy asi to co splnil Far Cry 2 s tim rozdilem ze tech zbrani ktere staly za to bylo vic no a hlavne .... se to nastesti drzelo v dzungli po celou dobu.Teda nerikam ze by nebylo fajn to vystridat necim jinym, ale v pripade Crysis to co nasledovalo po dzungli byl velky krok vedle a to se vsim vsudy. Hlave teda to sfi-fi bludiste s tim nudnym zaverem provazane ubohym americkym patriotismem (jaky to rozdil ze Rusko svou armu a jejich valecne choutky nepropaguji skrz naskrz globalne svetem tak uboze jako manipulativni ameriicani kteri to tlaci tu svou propagandu naprosto vsude- ve filmech ,hrach,v mediich. Rusaci to aspon tlaci do hlav jen svemu narodu). Zaver hry byl totalni dno s naprosto trapnym boss fightem. Jizda v tanku se mi libila ale letani s vznasedlem me prislo jak pro male decka. Navic umela inteligence mi prisla oproti Far Cry priserna s neuveritelnymi glitchi jakozasekly vojak v bunkru nereagujci na to ze mu sestreluju komary na zadech
To by měl řešit Vulcan, ne? Podle PCGW hra umí i DX11 i Vulcan. Jede to s Vulcanem líp?
@Bravewolf (11.03.2022 00:04): Není to tím, že ani ten remaster nedokáže využít pořádně vícejádrové cpu? Už původní verze jela vyloženě na jedno jádro. Hrál jsem nedávno ještě na Titanu. Možná to dám ještě někdy s rtx, ale už jsem to hrál tolikrát...
hraju remaster a teda ta optimalizace je strasna, cekal sem teda nejaky pokrok oproti originalu. Cumim do oblohy a jen 70 fps, jdu lesem a lehce dam 200+fps? Nektera jadra jedou na 100% pritom mam posledni gen Ryzenu. Ani snizovani detailu zadny zazrak neudela, pomohlo trochu navyseni limitu Voltu coz zvysilo i Watty u GPU RX6800XT, ale zkratka to brzdi ten katastrofalni engine. Nejaky tip na hack enginu,nebo upravu registru,ini nastaveni pro zvyseni FPS jako treba u Borderlands 2?
No co já si pamatuju z hraní dema, tak jsem to prošel celý bez zabití. To je stealth styl, ne?
Potřeboval bych nějakou radu protože ač se snažím jak chci, rak nejsem schopen tuhle hru hrát stealth stylem :D Je na to nějaký fígl, nebo asi já dělám něco špatně, ale jak se dá potichu zlikvidovat nepřítel ? Je pravda, že moje cesta k téhle hře je dost trnitá, ale mě prostě připadá že nejdou ani ty vesnice na začátku hry nějak obstojně potichu vyčistit. Přivítám každou radu, protože nechci to hrát vyloženě rambo stylem. Je lepší vojáky chytit a hodit je nebo prostě zbraně s tlumičem jsou lepší řešení ?
Tohla jak se vam podarilo rozjet na 21H1? Me se podarilo po delsim zkouseni aspon dostat do menu ale kdyz dam novou hru, hra po te animacce zcerna,resp. monitor a nic se nedeje, zkousel sem i ten trik s konzoli, ale kdyz to potvrdim entrem tak jakoby ta kponzole byla zamrzla-nepotvrdi to
@Bravewolf (18.09.2021 17:20): Tak to spíš brzdil CPU. U Crysis dojebali hlavně to, že ani remaster nedokáže využít více jader. Fakt nechápu, že si s tím nedali větší práci. Po grafický stránce to celkem prokouklo, ale ta nepodpora více jader je totální epic fail.
@Korbitch (18.09.2021 12:57):nechapu to papirove by nektere hry meli zvladat 300+ fps ale neni tak, ja ted zrovna tak u NFS:Undercover z roku 2008, sice s grafickyma modama , ktere ovsem maji dohromady 200MB, coz je nic a hra jede jen na 90-100FPS prumerne s padama. Jak je mozny ze napr Crysis 2 nebo tohle jede strasne s nizkym frameratem? Nejvic me dostal Aliens: Colonial Marines: uz sem byl frustrovany z toho ze nejsem schopny u tak stare hry vyuzivat potencial 240hz, tak sem upgradoval GPU o vic nez 100 procent vykonnejsi... a hra ma uplne stejny framerate jako predtim XD
Tyvle, to je tak doprasenej remaster. Pustím hru na plnou grafiku. Po sestoupení k pláži při východu slunce zjištění, že teda i s mou sestavou ani omylem. Takže o stupeň nižší nastavení. Pád hry. Opětovné spuštění a další 3 pády při loadingu. Myšlenky na refund. Restart pc, spuštění nové hry. Jede. Dále zjišťuju, že ve hře už není quick save. Bezva, s tím byla vždycky sranda, tak proč ho nevynechat. Vypínám hru. Schválně ji zkouším znovu načíst. Pád. Nasranost stoupá. Další pokus, hra jede. Ty vole na pěst. Ty náhlé propady fps v určitém místě, aby pak v tom samém byla snímková frekvence plně stabilní jsou taky boží.
Však 3850 je grafika vyšší třídy z roku, kdy Crysis vyšlo, tak co by to nejelo :-)
Je mi jasné, že všichni tady paří remaster, ale já na HO s děckama na prázdninách, tam kde jsem musím pařit na trochu jiné mašině, takže u mě je to klasický Crysis. :)

Je to k nevíře, ale Crysis je u mě hratelný na sestavě: MB Asus K8N Nvidia nForce 3 250 chipset, socket 754 AMD Athlon 64 3000+ (Venice) 2@2,4Ghz L2 cache 512kb, ATI HD 3850 512 MB DDD3 AGP 8x, SB Audigi, HDD WD 320GB 7200 ot/m SATA I, která už je dávno za zenitem.
1 core CPU, ačkoliv taktované co to jde, je největší brzdou jinak výkonné GPU. Každopádně zkušenosti z nočního hraní: Crysis bez patchů má výrazné propady FPS, poté co jsem stáhl všechny patche a crack na spuštění hry pod Windows XP (hru vlastním na Steamu, ale ten jaksi nefunguje pod Windows XP) hra jede docela slušně v 1024x1280 na high details.
Ačkoliv GPU umí DX10, tak pod Windows XP mám k dispozici jen DX9c, takže max. detaily nešly zvolit. Hrál jsem během noci kampaň, dost znatelně pokročil, fps okolo 30, v přestřelkách a během výbuchů to klesá k 20, občas i níže, ale stále to je hratelné, což mě velmi příjemně překvapilo. :) Bez patchů jsem musel snížit rozlišení i detaily.
Ono vůbec ty patche. U Far Cry nešla na stejné GPU zvolit ultra quality u vody, dokud jsem hru nepatchoval. Mimochodem Far Cry na tom běží na max. detaily i v FHD rozlišení, takřka vždy 60 fps.

Stejná hra, na stejné sestavě pod 32 bit Windows 7 SP1 již není hratelná, a to ani na nižším rozlišení a detailech. V podstatě všechny náročné hry alá TES Oblivion, The Witcher 1 Enhanced Edition, CMR 2005, a další jedině pod XP na tomhle staříkovi.
Dneska jsem zase něco odehrál. Pěkné jsou schovávačky v křoví. Na Realistickou je to zábava. Hra mi ale každou chvíli padá. Nefunkční zmetek. Vůbec se to nedá hrát. Je smutné, že zůstal Crysis bez podpory. PC verze měla být vybroušeným diamantem po všech stránkách. Asi je to poselství názvu hry. Krabicová Maximum Edition, DVD musí být v mechanice. Ověřuje disk. Win10 a graf. drivery z ledna 2021. Stále graficky pěkné.

Crysis - Ultra High Quality Custom Config. Z tohoto odkazu je stále možné stáhnout. Náhradní link ode mě.

S tímto fixem mi to přišlo stabilnější. Asi hodinu v kuse hra jela ok, nic se nestalo. Ale při loadingu opět pád. Pády před tím byly i z ničeho nic, mimo save pozice, po vložení zmíněného souboru ustaly. Nahrávání další mapy nevadí, navíc jsou docela rozsáhlé. Ale herní zážitek musí zkrátka být ničím nerušený, aby byl zachován jeho celistvý dopad na hráče. V neděli dány zhruba dvě hodiny plynulého hraní, z nichž vyzdvihnu útočící vrtulník. Tudíž si u mě Crysis tímto trošku napravuje pošramocenou reputaci.

Podrobná analýza toho, proč je Crysis - (2007) hodně hardwarově náročná hra.
Když dám na Steamu hrát tak se nic nespustí a hra spadne a objeví se tam znova tlačítko hrát a když na to opět kliknu tak to udělá to samé, víte někdo co s tím ? 

Zajímalo by mě jestli origin či GOG verze by spustit šla ale nechce se mi to kupovat znova, jinak Crysis 2 a 3 normálně funguje na Steamu ale Crysis 1 ne to mi nejde spustit jak jsem psal, jinak nejde o remaster jde o originální Crysis 1
Hodně podělanej podělanej remaster. Jede to na nic, vypadá to hůř než originál... Nechápu. Nick930 uploadoval další hezké srovnání.
tomu nerozumim. proc je pak v doporucene sestave vedeno dvoujadro kdyz je to teda useless? Nebo hra vyuziva vsechny jadra ale to jedno ma treba 90 procent vyuzitelnosti a to druhe 10? me to podobne delal jeden dil Penumbry ze jedno jadro bylo zatezovano o poznani vic nez druhe. Sice muzu v process hackeru vypnout nebo zapnout na danem jadru ktere procesy konkretne chci aby hra vyuzivala, abych to nejak vyrovnal ale ve vykonu se to co si pamatuju nijak neprojevilo
@Bursoft (21.09.2020 22:19): koukám, že tenhle remaster je na Epicu naprosto správně. ta low-frame rate fauna je dobrý fail, Ascension ještě větší a nejvíc se mi líbí ty hnusné xichty.

"Developers didn't like Ascension level, so left it out" - What they really mean is "It was also cut in the X360/PS3 version and we're not going through the hassle of adding it back in"

ale tohle je nejlepší:
"Crysis 2007 is so good, it even beats its own future remasters." :-D
Tak to je fakt legrace. A to ještě přes autoexec.cfg nevypli v DF v původním Crysis texture streaming, což dnes už nemá ani vliv na výkon. Kdyby to udělali, byly by i ty textury v dálce na tom hřebeni v té první misi ostré. No jak říká o 2 příspěvky níže Paul. Škoda mluvit. Navíc prý tahle verze, jelikož byla předělávaná z konzolí neobsahuje ani Ascension level :-D:-D.