Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Ghosts

63
160 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
05.11.2013 PCPS3PS4X360WiiU
19.11.2013 XOne
Vývojáři:
, (sekundární), (WiiU verze)
Oficiální stránky:
http://www.callofduty.com/ghosts
Call of Duty: Ghosts je akční střílečka z pohledu první osoby od společnosti Infinity Ward, tato společnost se při tvorbě her z univerza CoD střídá s týmem Treyarch, který stojí například za díly Call of Duty 3 či Call of Duty: Black Ops. V rozsáhlé rodině Call of Duty jde o zcela novou odnož značky, připadá tedy sice do komerčně velmi úspěšné série, ale nenavazuje na žádný z předešlých dílů a přináší vlastní příběh s novými hrdiny i nepřáteli.

Děj CoD:Ghost se začíná odvíjet již roku 2013, organizace s jednoduchým názvem "Federace" obsadila vesmírnou stanici ODIN (Orbital Defense Initiative) a využila ji ke kinetickému bombardování města San Diego, vlivem této události se během dalších deseti let drasticky změnil poměr světových sil. Roku 2023 Spojené Státy Americké dávno neplatí za světovou velmoc, ekonomika země je zdecimována, průmysl a infrastruktura také a Spojené Státy jsou doslova sraženy na kolena. Zdálo by se, že nemůže být hůře, bohužel v onom desetiletém mezidobí se pod hlavičkou Federace vytvořila nová supervelmoc, jež se nyní dobrala názoru, že již vlastní dost sil na podrobení USA a vyvolává válečný konflikt, který zbídačené Spojené Státy nemohou dlouhodobě ustát. V momentě, kdy se tento konflikt jeví již jako prohraný se zbylé "americké" jednotky obrací k novému plánu. Vzniká tak speciální jednotka s názvem "Ghosts" - polovojenská struktura, vedená vysloužilým kapitánem Eliasem Walkerem, toho doplňují i jeho dva synové Logan a David, oba profesionální vojáci. Dalšími členy jednotky jsou Booth, Neptun, velitel US Navy SEAL Merrick a novinka v CoD sérii - německý ovčák jménem Riley, který je cvičen pro speciální vojenské nasazení a hra bude klást důraz na jeho využívání při misích. Ti všichni mají vytyčený nemalý cíl, cílem "Duchů" totiž není nic menšího, než pomocí zkušeností veteránů armády a obratnosti malého týmu vést partyzánskou válku v týlu nepřítele. Při misích se tak postaví jak proti běžným jednotkám, tak proti nejvyššímu vedení Federace včetně jejích dvou hlavních vůdců. Jedno je ovšem jisté, Ghosts nepřestanou, dokud Federace nepadne a USA neobnoví status světového vůdce.

Zábavnost titulu inklinuje ke starším dílům CoD série, zejména k Modern Warfare 1-3 či Black Ops 1-2. Tvůrci opět sází a dále prohlubují hodně silný důraz na akční scény, nemajícím daleko k americkým akčním filmům. Kromě výše zmíněného příběhu pro kampaň jednoho hráče, obsahuje tento počin také multiplayer, jenž je kombinací nových a starých modů z předešlých dílů značky. Hlavním "novým" modem je Extinction, ten je "aliení" variací na populární zombie horde mod z předešlých Black Ops 1 a 2. Nepřáteli ale tentokráte nejsou hloupé zombies, ale mnohem rychlejší a obratnější "ufoni", herní mechanismy stále zůstávají stejné, 4 hráči proti neustále obtížnějším vlnám nepřátel. Aby se tvůrci vyhnuli nařčení ze stagnace série, sáhli po jednoduchém zakomponování několika novinek právě do multiplayerových modů hry. Tou patrně nejvýraznější je možnost poškození či zničení budov a struktur na některých herních mapách po vzoru "konkurenčního" Battlefieldu 3 a 4 od studia Digital Illusions CE. Vítanou obměnou jsou například i ženské verze herních multiplayerových charakterů.

Technický základ hry stále staví na upravené verzi starého IW engine, ten si odbyl svou premiéru již v Call of Duty 2. Od té doby byl už několikrát vylepšen o nové efekty a mechanismy (nejnověji DX 11), ale nelze čekat, že by se mohl rovnat moderním enginům typu Cryengine 3.0, Frostbite 3 a Unreal Engine 4.


Poslední diskuzní příspěvek

Infinity Ward by se už měli vykašlat na ten nesmysl s downscalovaným rozlišením, se kterým začali v MW3. Sakra pokud si zvolím 1680x1050, tak…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Nuže dobrá, z Bitevního pole jsem přišel sice mírně pocuchán, nicméně nebylo to nic, co by nespravilo jedno dvě piva. Když mě ovšem volala povinnost o pár dnů později, tak lehce jsem z toho nevyváznul. A to myslím v tom nejhorším slova smyslu.

Když bych měl porovnat obě konkurenční značky, kterými BF a CoD jistě jsou, asi bych bez dlouhýho přemejšlení zahlásil, že tentokrát to má na háku BF. Jenomže ono se vyloženě nepovedlo ani jedno, ani druhý, přičemž oboje dokáže jak pobavit tak nasrat. Co si ale budeme povídat, Battlefield má (když už nic jinýho) alespoň tu destrukci, parádní grafiku a super zvuk, což jsou prvky, který si s novým Call od Duty nelze spojit.

Je mi divný, že Infinity Ward za těch šest let (od prvního Modern Warfare) nepochopili, jak se má dělat válečná vřava, že k tomu nestačí kupa "wááááu" momentů, nebo nekonečno nábojů. Tam kde těžce zabodovali EA, tvůrci Ghosta zatraceně selhali. Zase jsem měl pocit, že když střílím, držím v ruce špuntovku na gumový přísavky (jako malej jsem se s tim sice docela navyváděl, ale mě je teď kurva dvaadvacet a já chci hutnou dynamickou střelbu, která mě prostřednictvím mého subwooferu odstřelí ze židle). Takže zvuk je opět špatně!

Grafický inferno se taky nekoná. Vzpomenu-li si na všechny ty sliby a opěvný ohlasy tvůrců, je mi až k zblití zle, co jim z toho ve výsledku vzešlo. A tohle že má bejt "next gen" hra? Leda pro mobily! Že to má hnedle 40 GB, to si dokážu vysvětlit snad jenom načítacími sekvencemi, který jsou stokrát víc cool, než hra samotná. Grafika špatně! (i když se najdou místa, kde to nevypadá zas tak zle - třeba džungle)

Se scénářem se taky nikdo moc nepatlal. Stačilo vzít trochu Modern Warfare, trochu Dark Knight Rises, trochu toho BFka a příběh je na světě. K tomu navíc prezentuje celou řadu logickejch nesmyslů. Špatně!

U hraní Battlefield 4 jsem se nenudil, třeba i proto, že se tam najdou dva tři okamžiky, který nějakým způsobem dokážou buď vyvolat emoce, nebo utkvět v hlavě. CoD nemá ale vlastně vůbec nic, protože je to úplně totéž co předchozí díly a dokonce ani oživení v podobě psa nedopadlo nejlíp... a to hlavně proto, že potenciál onoho nápadu je nevyužitej. Riley je borec a já chtěl hrát za něj, je zábavnější na nepřátele štěkat, než po nich prskat špunty.

A když už jsem zmínil nepřátele, nic o nich neřeknu. Zato spojenci jsou úplní idioti, protože za celou hru nemusíte umřít ani jednou, ale za postřelení parťáka můžete opakovat misi třeba tisíckrát. Obvykle bývá zvykem, že vám do rány lezou ti špatní, tady ale ne. V tom možná tkví ta next-gen revoluce.

Závěrem: Kdybych nehrál všechny předchozí díly, kdybych nehrál BF, kdyby to byla moje první hra po dekádě, asi bych byl unešenej, protože už mám ale ledacos nahráno a protože hraju pravidelně, je pro mě Call of Duty: Ghost největším herním zklamáním roku (spolu s Black Listem). Tady opět vítězí pokus získat nad snahou dát.

Pro: načítací sekvence, trhač

Proti: grafika, zvuk, logika, sebevražední kolegové, nulová inovace

+25
  • PC 50
Tak nevím po dohrání COD: Ghost si říkám, jestli tohle myslí v Infinity vážně, tak nevím. Příběh byl ucházející (aspoň myslím, nějak jsem nepodchytil vo co přesně jde ) - takovej klasickej CéÓDéčkovej (světová válka a vy jediný to můžete vyhrát). Délka hry byla standardní na dnešní FPS akce. Otázkou, ale je, proč se vlastně v té sérii, neustále opakuje to samé dokolečka? Jízda tankem - kolikrát to tu bylo ? Bullet time - nuda. Mise pod vodou a ve vesmíru, poprvé mě to bavilo, pak už to byla nuda. Navíc hra nás táhne stále jedním směrem a to rovně, ani doprava, ani doleva, není tu nic co by člověka donutilo vlastně sledovat obrazovku. Ale to už je u Dutých povinnost :D - jen střílet a nad ničím nepřemýšlet, tedy pardon párkrát zmáčknou třeba F nebo což je tedy častěji R. Jediné co se mi líbilo byl čtyřnohý parťák do akce Riley. Toho psiska mi až bylo líto když to v jedné akci koupil, ale naštěstí se nad ním smilovali a nechali ho žít.

No a ten konec, byl tak nečekaný až jsem málem vstal ze židle a řekl jsem si: "Seru na to!". To mi jako chtějí autoři "scénáře" a vývojáři naznačit, že hra by se mohla dočkat pokračování ???? Pane bože, jen to né !!!

Jde prostě vidět, že multoš je hlavním tahákem hry, ale nechápu, že si to ještě někdo kupuje, vždyť je to pořád ta stejná předražená hra s kupou placených DLC a nic se nemění - každý rok vychází nový a nový díl.

Co se týče té převratné grafiky a fyziky co autoři slibovali, tak tím asi bylo myšleno, že se cpt. Price převrací v hrobě ??? Mě se engine nezdál nijak nový oproti MW3. V porovnání s kolegou od DICE jsou Actvision, dle mého názoru hodně pozadu a tím nechci nijak vyzdvihovat počin jež distribuuje EA. Asi by bylo dobré kdyby obě společnosti, tak nějak přestaly chrlit jeden tovar za druhým a počítali s tím, že na multoš natáhnou děti a tím pádem i peněženky rodičů oněch ratolestí a na chvilku se zamyslely. Zkrátka prostě podívali se na příběh, né jako na něco co překáží, ale na něco co hráčovi nabídne zážitek, ještě před tím, než spustí onu hru pro více hráčů. Příběhy obou kolosů herního průmyslu stály v letošních pokračováních za starou belu, ale z Ducha si nepamatuji, téměř nic a to píši tenhle post, hned po jeho dohrání. Za mě ne, nedoporučuji ke koupi a pokud má někdo iluze o COD a očekává třeba návrat k Modern Warfare (podotýkám k jedničce), tak ať se od dítka Bobbyho Koticka drží setsakramentsky dál.

Pro: hafík

Proti: klišé příběh, grafika, vlastně 90% singlu

+19
  • PC 75
Mně to vlastně tak špatné nepřišlo. Příběh je relativně zajímavý a rozhodně srozumitelnější než například u Call of Duty: Black Ops II, kde bez znalosti prvního dílu prakticky nemáte šanci. Velká škoda je, že po zajímavém začátku přijde na řadu relativně nezáživná prostřední pasáž, protože konec byl zase velmi dobrý. Trochu promyslet a vyšperkovat mise uprostřed hry a hodnocení mohlo být určitě vyšší.

Z hlediska herních mechanik se nic moc nezměnilo, snad poprvé v celé sérii jsem ve skutečnosti v některých střílecích pasážích hry využil ležení/plazení, což je super! Co jsem naopak naprosto nevyužil, a je to velká škoda, je vyklánění zpoza překážky, které je implementováno diskutabilně a nepoužívalo se mi moc dobře, takže bylo mnohem jednodušší se na něj úplně vykašlat a vykukovat "manuálně".

Grafika mi přišla standardní, zvuky dobré, co není nic moc je technické zpracování nahrávacích obrazovek, ve kterých se vypráví podstatná část příběhu. Videa jako takové jsou zpracovaná dobře, co mě ale vždycky naštvalo byla situace, kdy se nahrávání dokončí a čeká se již jen na konec videa (na moderních strojích se to stane prakticky vždy) - během nahrávání se video přehrává v 30FPS, ale po nahrávání se z nějakého důvodu přepne na 60FPS. Video to ustojí, ale zvuk u něj začne vynechávat, takže dojem naprosto pokažený.

Pro: Příběh, některé mise, ležení/plazení, videa při nahrávání

Proti: Vyklánění, některé mise, problém se zvukem u videí

+16
  • PC 70
Hodnocení se týká SP kampaně.

Ghosts jsou klasické Call of Duty infinitywardovského střihu. Zkušení vývojáři se rozhodli neexperimentovat a z hlediska hratelnosti se jedná prakticky o kopii jejich předchozího dílu, Modern Warfare 3. To znamená, že oproti paralelní Black Ops sérii od Treyarchu je zde akce výrazně pomalejší, přehlednější a založená na důkladném a častém využívání krytí za překážkami. Nezměnil se ani důraz na působivé pestré scenérie a megalomanské naskriptované "wow" momenty, které houževnatý engine umí stále vykreslit překrásně. Ozvučení je na poměry série velmi slušné, ačkoli Battlefieldy jsou v tomhle směru o kus dál.

Co se bohužel změnilo výrazně, je příběh a zasazení. Tam, kde Modern Warfare série těžila ze zapamatovatelných charakterů a poměrně chytrého příběhu, zde nastává pusto a prázdno. Samotná premisa konfliktu mezi zchudlou Amerikou a jakousi obskurní supersilnou jihoamerickou federací nedává smysl, násilím vecpaný pokus o osobní motivace klaďasů i záporáků selhal ještě více.

CoD: Ghosts je podle mě pořád dost nadprůměrná akční hra, ale pouze průměrné Call of Duty.
+14
  • PC 75
Call of duty: Ghost je už desáté COD v této sérii. Těžko tomu uvěřit, ale je tomu tak, a jako vždycky. Se nové Codko posouvá dál s příběhem, multiplayer a dalšímí herními novinky. A všechny tyto novinky se tady dozvíme.

Začal bych nejdříve po příběhové stránce neboli singplayeru. Jak už jistě víme tak Call of Duty u většiny případu v singplayeru není docela nejlepší. Nechci mluvit nejhorší nebo hnusný, protože jde vidět, že si na to dali alespoň trochu záležet. To záležet znamená, že tam nejsme pořád na to stejném bojišti nebo pořád ten stejný úkol (sice občas ty úkoly tam jsou stejné, ale ted’ka tam je jiné to, že tam nehrajete jenom za vojáka) a to si o tom myslím. Jak jsem zmínil tak v tomhle Codku nehrajete jenom za vojáka, ale hrajete tam také za Riley, a to je váš pejsek. Za, kterého máte tu možnost hrát bohužel jenom v jedné misi. To je škoda, protože bylo by jinak lepší kdyby se za něj později také hrálo. Další věci co mě potěšilo je, že jste nebyli jenom na to jednom bojišti neboli, prostředí. Měli sté tu možnost bojovat ve vesmíru nebo v moři (pod vodou), a to se mi zdálo skvěle, a těch misi tam bylo aspoň víc než jedna. Dále sté měli tu možnost si pojezdit v tanku a dokonce ve vrtulníku. Tím, že jste ho sami ovládali (to myslím to, že jste mohli jezdit kde chcete, protože MW3 sté mohli jenom střílet z tanku). Docela mě ty mise v tanku a vrtulníku bavily, a nebyli takové o ničem. Po příběhu vám tady nechci nim moc psát, protože bych vám mohl vyspoilerovát něco , ale mohu vám říct to, že konec této hry byl poněkud divný, protože sté ve vlaku, který se zřítí to vody mezí tím pod vodou zabijete hlavního zaporaka, a popadnete kámoše vyplavete na pobřeží, a díváte se na válku. Když v tom najednou vás popadne ten zaporak, a odnese vás pryč a ukáže se vám konec. Jinak se mi tam líbila mise. Kde jste se spouštěli z mrakodrapu, a ještě ta mase kde jste mohli hrát za psa. Jinak hru jsem dohrál na veterána, mohl bych říct to, že těch 5-6 hodin hraní bylo skvělých, ale inteligence nepřátel mohla byt lepší.

Jako každé call of duty. Tak i tohle má svůj multiplayer, který je pořád stejný jako v každém díle. Jsou tam pořád ty stejné mody jako jsou team deadmatch, kill confirmed atd. atd. Mezi těmi mody se tam přidal nový a to je Search and Rescue je to úplně stejné jako Search and Desteoy, ale je to nové, protože když tam zemřete tak z vás padne známka, a jestli ji spoluhráč sebere tak pokračujete, a jestli ji nesebere tak máte smůlu. Dále tam přibylo spousta MP map. Nebudu je všechny vyjmenovávat, protože to bych tu byl do zítřka, ale mohu vám říct, že se nám vrátily staré dobře mapy Favela (MW2), Dome (MW3) Scrapyard (MW2). Tohle jsou mapy, které už byli v minulých codách, ale škola je, že si je musíte zakoupit v DLC. Jak už je řeč o mapách tak ve hře je asi 20 map + DLC mapy dohromady. Tak aspoň nebudete hrát pořad tu stejnou mapu. Další věc co mě zklamala je, že zrušili theater mod. To je, že vám to nahrávalo záznamy z hraní. No jestli se vám něco povede. Tak už to neuvidíte pokud‘ si to nenatočíte. Ještě jedna novinka je, že si můžete kupovat zbraně za body, které nasbíráte za každý nový level. Ted’ka aspoň nemusíte se rychle levlit, ale můžete si to hnedka koupit. Ještě si můžete vytvořit jak váš voják bude vypadat, a ve hře všichni uvidí jak vypadáte. Můžete mu dat jakoukoliv čepici, helmu a oblek nebo skin nějakého vojáka. To se mi zdá skvěle, ale některé věci si také musíte zakoupit.

Poslední novinkou co je v Ghosto je Extinction Mode. V tomhle modu hrajete normálně za vojáky, a snažíte se přežít útok mutantu (něco jako v Black ops zombiky) Máte tam několik map, a můžete je zkoušet projed sami nebo ze spoluhráči. Víc bych k tomu nedodal.

Po grafické stránce bych mohl říct to, že mě ta grafika a zpracováni té hry nepřišlo nějak extra. Přišlo mi to nějak obyčejné. Možná je to tím, že jsem to hrál na xboxu 360. A tam nemohli nějak zvýšit ty detaily, protože by to potom nerozjel, a je to také první codko na nové konzole. To bych musel hrát na těch nových konzolí nebo na kombu, abych to lépe posoudil. Jinak zvuky ve hře nebyli špatné obzvlašt‘ ve vesmíru, protože jak jste vystřelili tak to znělo jako by jste byli ve vesmíru nebo jak jste byli v moři tak ty efekty tam byli podobné. Ještě ovládání mi přišlo dobře, a neměl jsem žádné potíže. Jinak tohle je vše co bych k tomu řekl.

Finálové hodnocení. Dávám tomu 75 %, protože inteligence nepřátel mohla byt lepší, a délka hry rovněž. Mohlo se hrát více za psa, a konec hry byl takový divný. Jinak všechno ostatní se mi líbilo.
+13