Call of Duty: Ghosts je akční střílečka z pohledu první osoby od společnosti Infinity Ward, tato společnost se při tvorbě her z univerza CoD střídá s týmem Treyarch, který stojí například za díly Call of Duty 3 či Call of Duty: Black Ops. V rozsáhlé rodině Call of Duty jde o zcela novou odnož značky, připadá tedy sice do komerčně velmi úspěšné série, ale nenavazuje na žádný z předešlých dílů a přináší vlastní příběh s novými hrdiny i nepřáteli.
Děj CoD:Ghost se začíná odvíjet již roku 2013, organizace s jednoduchým názvem "Federace" obsadila vesmírnou stanici ODIN (Orbital Defense Initiative) a využila ji ke kinetickému bombardování města San Diego, vlivem této události se během dalších deseti let drasticky změnil poměr světových sil. Roku 2023 Spojené Státy Americké dávno neplatí za světovou velmoc, ekonomika země je zdecimována, průmysl a infrastruktura také a Spojené Státy jsou doslova sraženy na kolena. Zdálo by se, že nemůže být hůře, bohužel v onom desetiletém mezidobí se pod hlavičkou Federace vytvořila nová supervelmoc, jež se nyní dobrala názoru, že již vlastní dost sil na podrobení USA a vyvolává válečný konflikt, který zbídačené Spojené Státy nemohou dlouhodobě ustát. V momentě, kdy se tento konflikt jeví již jako prohraný se zbylé "americké" jednotky obrací k novému plánu. Vzniká tak speciální jednotka s názvem "Ghosts" - polovojenská struktura, vedená vysloužilým kapitánem Eliasem Walkerem, toho doplňují i jeho dva synové Logan a David, oba profesionální vojáci. Dalšími členy jednotky jsou Booth, Neptun, velitel US Navy SEAL Merrick a novinka v CoD sérii - německý ovčák jménem Riley, který je cvičen pro speciální vojenské nasazení a hra bude klást důraz na jeho využívání při misích. Ti všichni mají vytyčený nemalý cíl, cílem "Duchů" totiž není nic menšího, než pomocí zkušeností veteránů armády a obratnosti malého týmu vést partyzánskou válku v týlu nepřítele. Při misích se tak postaví jak proti běžným jednotkám, tak proti nejvyššímu vedení Federace včetně jejích dvou hlavních vůdců. Jedno je ovšem jisté, Ghosts nepřestanou, dokud Federace nepadne a USA neobnoví status světového vůdce.
Zábavnost titulu inklinuje ke starším dílům CoD série, zejména k Modern Warfare 1-3 či Black Ops 1-2. Tvůrci opět sází a dále prohlubují hodně silný důraz na akční scény, nemajícím daleko k americkým akčním filmům. Kromě výše zmíněného příběhu pro kampaň jednoho hráče, obsahuje tento počin také multiplayer, jenž je kombinací nových a starých modů z předešlých dílů značky. Hlavním "novým" modem je Extinction, ten je "aliení" variací na populární zombie horde mod z předešlých Black Ops 1 a 2. Nepřáteli ale tentokráte nejsou hloupé zombies, ale mnohem rychlejší a obratnější "ufoni", herní mechanismy stále zůstávají stejné, 4 hráči proti neustále obtížnějším vlnám nepřátel. Aby se tvůrci vyhnuli nařčení ze stagnace série, sáhli po jednoduchém zakomponování několika novinek právě do multiplayerových modů hry. Tou patrně nejvýraznější je možnost poškození či zničení budov a struktur na některých herních mapách po vzoru "konkurenčního" Battlefieldu 3 a 4 od studia Digital Illusions CE. Vítanou obměnou jsou například i ženské verze herních multiplayerových charakterů.
Technický základ hry stále staví na upravené verzi starého IW engine, ten si odbyl svou premiéru již v Call of Duty 2. Od té doby byl už několikrát vylepšen o nové efekty a mechanismy (nejnověji DX 11), ale nelze čekat, že by se mohl rovnat moderním enginům typu Cryengine 3.0, Frostbite 3 a Unreal Engine 4.
Škoda, že to celé nebylo v tom apokalyptickém prostředí, to byla příjemná změna na codka. Hlavně to zaplavení města a psík samozřejmě. No a pak se z toho stane zas typické codko se sračkoidnim příběhem a tady ještě extra trapným závěrem.
Ale nehorši codko co jsem hrál to nebylo. Nemůžu říct, že bych se nudil.
Ale nehorši codko co jsem hrál to nebylo. Nemůžu říct, že bych se nudil.
Pro: načítací sekvence, trhač
Proti: grafika, zvuk, logika, sebevražední kolegové, nulová inovace