Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Ghosts

Infinity Ward •  Raven Software •  Treyarch (WiiU)
05.11.2013
19.11.2013
kompatibilní
64
187 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Call of Duty: Ghosts je akční střílečka z pohledu první osoby od společnosti Infinity Ward, tato společnost se při tvorbě her z univerza CoD střídá s týmem Treyarch, který stojí například za díly Call of Duty 3 či Call of Duty: Black Ops. V rozsáhlé rodině Call of Duty jde o zcela novou odnož značky, připadá tedy sice do komerčně velmi úspěšné série, ale nenavazuje na žádný z předešlých dílů a přináší vlastní příběh s novými hrdiny i nepřáteli.

Děj CoD:Ghost se začíná odvíjet již roku 2013, organizace s jednoduchým názvem "Federace" obsadila vesmírnou stanici ODIN (Orbital Defense Initiative) a využila ji ke kinetickému bombardování města San Diego, vlivem této události se během dalších deseti let drasticky změnil poměr světových sil. Roku 2023 Spojené Státy Americké dávno neplatí za světovou velmoc, ekonomika země je zdecimována, průmysl a infrastruktura také a Spojené Státy jsou doslova sraženy na kolena. Zdálo by se, že nemůže být hůře, bohužel v onom desetiletém mezidobí se pod hlavičkou Federace vytvořila nová supervelmoc, jež se nyní dobrala názoru, že již vlastní dost sil na podrobení USA a vyvolává válečný konflikt, který zbídačené Spojené Státy nemohou dlouhodobě ustát. V momentě, kdy se tento konflikt jeví již jako prohraný se zbylé "americké" jednotky obrací k novému plánu. Vzniká tak speciální jednotka s názvem "Ghosts" - polovojenská struktura, vedená vysloužilým kapitánem Eliasem Walkerem, toho doplňují i jeho dva synové Logan a David, oba profesionální vojáci. Dalšími členy jednotky jsou Booth, Neptun, velitel US Navy SEAL Merrick a novinka v CoD sérii - německý ovčák jménem Riley, který je cvičen pro speciální vojenské nasazení a hra bude klást důraz na jeho využívání při misích. Ti všichni mají vytyčený nemalý cíl, cílem "Duchů" totiž není nic menšího, než pomocí zkušeností veteránů armády a obratnosti malého týmu vést partyzánskou válku v týlu nepřítele. Při misích se tak postaví jak proti běžným jednotkám, tak proti nejvyššímu vedení Federace včetně jejích dvou hlavních vůdců. Jedno je ovšem jisté, Ghosts nepřestanou, dokud Federace nepadne a USA neobnoví status světového vůdce.

Zábavnost titulu inklinuje ke starším dílům CoD série, zejména k Modern Warfare 1-3 či Black Ops 1-2. Tvůrci opět sází a dále prohlubují hodně silný důraz na akční scény, nemajícím daleko k americkým akčním filmům. Kromě výše zmíněného příběhu pro kampaň jednoho hráče, obsahuje tento počin také multiplayer, jenž je kombinací nových a starých modů z předešlých dílů značky. Hlavním "novým" modem je Extinction, ten je "aliení" variací na populární zombie horde mod z předešlých Black Ops 1 a 2. Nepřáteli ale tentokráte nejsou hloupé zombies, ale mnohem rychlejší a obratnější "ufoni", herní mechanismy stále zůstávají stejné, 4 hráči proti neustále obtížnějším vlnám nepřátel. Aby se tvůrci vyhnuli nařčení ze stagnace série, sáhli po jednoduchém zakomponování několika novinek právě do multiplayerových modů hry. Tou patrně nejvýraznější je možnost poškození či zničení budov a struktur na některých herních mapách po vzoru "konkurenčního" Battlefieldu 3 a 4 od studia Digital Illusions CE. Vítanou obměnou jsou například i ženské verze herních multiplayerových charakterů.

Technický základ hry stále staví na upravené verzi starého IW engine, ten si odbyl svou premiéru již v Call of Duty 2. Od té doby byl už několikrát vylepšen o nové efekty a mechanismy (nejnověji DX 11), ale nelze čekat, že by se mohl rovnat moderním enginům typu Cryengine 3.0, Frostbite 3 a Unreal Engine 4.


Poslední diskuzní příspěvek

Menší srajda než Call of Duty MW3 to byl grafický odpad. Tohle je takový jednohubka, která, kdyby nebyla tak stupidní hned odinstaluji. Díky bohu za tu arkádovost a nesmysly, které mi pomohly hru rychleji dohrát. Nepřátelé padají, jak papír a kvůli těm pár textům je to plus.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Nuže dobrá, z Bitevního pole jsem přišel sice mírně pocuchán, nicméně nebylo to nic, co by nespravilo jedno dvě piva. Když mě ovšem volala povinnost o pár dnů později, tak lehce jsem z toho nevyváznul. A to myslím v tom nejhorším slova smyslu.

Když bych měl porovnat obě konkurenční značky, kterými BF a CoD jistě jsou, asi bych bez dlouhýho přemejšlení zahlásil, že tentokrát to má na háku BF. Jenomže ono se vyloženě nepovedlo ani jedno, ani druhý, přičemž oboje dokáže jak pobavit tak nasrat. Co si ale budeme povídat, Battlefield má (když už nic jinýho) alespoň tu destrukci, parádní grafiku a super zvuk, což jsou prvky, který si s novým Call od Duty nelze spojit.

Je mi divný, že Infinity Ward za těch šest let (od prvního Modern Warfare) nepochopili, jak se má dělat válečná vřava, že k tomu nestačí kupa "wááááu" momentů, nebo nekonečno nábojů. Tam kde těžce zabodovali EA, tvůrci Ghosta zatraceně selhali. Zase jsem měl pocit, že když střílím, držím v ruce špuntovku na gumový přísavky (jako malej jsem se s tim sice docela navyváděl, ale mě je teď kurva dvaadvacet a já chci hutnou dynamickou střelbu, která mě prostřednictvím mého subwooferu odstřelí ze židle). Takže zvuk je opět špatně!

Grafický inferno se taky nekoná. Vzpomenu-li si na všechny ty sliby a opěvný ohlasy tvůrců, je mi až k zblití zle, co jim z toho ve výsledku vzešlo. A tohle že má bejt "next gen" hra? Leda pro mobily! Že to má hnedle 40 GB, to si dokážu vysvětlit snad jenom načítacími sekvencemi, který jsou stokrát víc cool, než hra samotná. Grafika špatně! (i když se najdou místa, kde to nevypadá zas tak zle - třeba džungle)

Se scénářem se taky nikdo moc nepatlal. Stačilo vzít trochu Modern Warfare, trochu Dark Knight Rises, trochu toho BFka a příběh je na světě. K tomu navíc prezentuje celou řadu logickejch nesmyslů. Špatně!

U hraní Battlefield 4 jsem se nenudil, třeba i proto, že se tam najdou dva tři okamžiky, který nějakým způsobem dokážou buď vyvolat emoce, nebo utkvět v hlavě. CoD nemá ale vlastně vůbec nic, protože je to úplně totéž co předchozí díly a dokonce ani oživení v podobě psa nedopadlo nejlíp... a to hlavně proto, že potenciál onoho nápadu je nevyužitej. Riley je borec a já chtěl hrát za něj, je zábavnější na nepřátele štěkat, než po nich prskat špunty.

A když už jsem zmínil nepřátele, nic o nich neřeknu. Zato spojenci jsou úplní idioti, protože za celou hru nemusíte umřít ani jednou, ale za postřelení parťáka můžete opakovat misi třeba tisíckrát. Obvykle bývá zvykem, že vám do rány lezou ti špatní, tady ale ne. V tom možná tkví ta next-gen revoluce.

Závěrem: Kdybych nehrál všechny předchozí díly, kdybych nehrál BF, kdyby to byla moje první hra po dekádě, asi bych byl unešenej, protože už mám ale ledacos nahráno a protože hraju pravidelně, je pro mě Call of Duty: Ghost největším herním zklamáním roku (spolu s Black Listem). Tady opět vítězí pokus získat nad snahou dát.

Pro: načítací sekvence, trhač

Proti: grafika, zvuk, logika, sebevražední kolegové, nulová inovace

+25
  • PC 50
Tak nevím po dohrání COD: Ghost si říkám, jestli tohle myslí v Infinity vážně, tak nevím. Příběh byl ucházející (aspoň myslím, nějak jsem nepodchytil vo co přesně jde ) - takovej klasickej CéÓDéčkovej (světová válka a vy jediný to můžete vyhrát). Délka hry byla standardní na dnešní FPS akce. Otázkou, ale je, proč se vlastně v té sérii, neustále opakuje to samé dokolečka? Jízda tankem - kolikrát to tu bylo ? Bullet time - nuda. Mise pod vodou a ve vesmíru, poprvé mě to bavilo, pak už to byla nuda. Navíc hra nás táhne stále jedním směrem a to rovně, ani doprava, ani doleva, není tu nic co by člověka donutilo vlastně sledovat obrazovku. Ale to už je u Dutých povinnost :D - jen střílet a nad ničím nepřemýšlet, tedy pardon párkrát zmáčknou třeba F nebo což je tedy častěji R. Jediné co se mi líbilo byl čtyřnohý parťák do akce Riley. Toho psiska mi až bylo líto když to v jedné akci koupil, ale naštěstí se nad ním smilovali a nechali ho žít.

No a ten konec, byl tak nečekaný až jsem málem vstal ze židle a řekl jsem si: "Seru na to!". To mi jako chtějí autoři "scénáře" a vývojáři naznačit, že hra by se mohla dočkat pokračování ???? Pane bože, jen to né !!!

Jde prostě vidět, že multoš je hlavním tahákem hry, ale nechápu, že si to ještě někdo kupuje, vždyť je to pořád ta stejná předražená hra s kupou placených DLC a nic se nemění - každý rok vychází nový a nový díl.

Co se týče té převratné grafiky a fyziky co autoři slibovali, tak tím asi bylo myšleno, že se cpt. Price převrací v hrobě ??? Mě se engine nezdál nijak nový oproti MW3. V porovnání s kolegou od DICE jsou Actvision, dle mého názoru hodně pozadu a tím nechci nijak vyzdvihovat počin jež distribuuje EA. Asi by bylo dobré kdyby obě společnosti, tak nějak přestaly chrlit jeden tovar za druhým a počítali s tím, že na multoš natáhnou děti a tím pádem i peněženky rodičů oněch ratolestí a na chvilku se zamyslely. Zkrátka prostě podívali se na příběh, né jako na něco co překáží, ale na něco co hráčovi nabídne zážitek, ještě před tím, než spustí onu hru pro více hráčů. Příběhy obou kolosů herního průmyslu stály v letošních pokračováních za starou belu, ale z Ducha si nepamatuji, téměř nic a to píši tenhle post, hned po jeho dohrání. Za mě ne, nedoporučuji ke koupi a pokud má někdo iluze o COD a očekává třeba návrat k Modern Warfare (podotýkám k jedničce), tak ať se od dítka Bobbyho Koticka drží setsakramentsky dál.

Pro: hafík

Proti: klišé příběh, grafika, vlastně 90% singlu

+21
  • PC 70
Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.

Na ohlášení CoD Ghosts vzpomínám, jako na údajnou next-gen hru běžící sice na léty ověřeném, ale novými technologiemi obohaceném enginu. Tvůrci se pyšnili zbrusu novými světelnými efekty a dalšími marketingovými fičurkami tehdejší doby. Kromě toho představili pár cool prvků, jako je mise ve vesmíru či možnost čtyřnohého parťáka. A zejména na psa jsem se fakt dost těšil a možná i naivně očekával, že v Ghosts dostanu opravdový next-gen zážitek, který celou sérii posune dál.

A vskutku, první mise jsou super. Pomalejší, atmosférické a se zajímavým dějovým pozadím. Až jsem si říkal, že Ghosts je poměrně nenáviděný díl, alespoň z pohledu single-playeru, docela neprávem. Jenže psí kolega najednou někam zmizí, jakoby taktičtější týmovou akci nahradí klasická absurdní výbušná CoD hratelnost a dějově se to postupně rozsype jako domeček z karet ve prospěch tempa a neustálého střídání prostředí a aktivit. Je pravdou, že se to hraje příjemněji a hra vypadá o poznání lépe, jak předchozí Black Ops II, přesto nemůžu skrýt zármutek nad zahozeným potenciálem. Kampaň by si imo zasloužila více péče a to i navzdory faktu, že drtivou většinu hráčů stejně nějaký singl nezajímá. Minimálně psí společník si o větší zapojení vyloženě říkal.

Vizuálně vypadá první polovina hry skvělé, pak to začne docela upadat a vyvrcholí to v misi s naspeedovaným tankem, kde jsem měl pocit, že hraju nějakou budgetovku z roku 2002. Dobrou chvíli jsem dumal nad tím, jestli nemám hru náhodou nejen graficky, ale i po stránce gameplaye bugnutou. Zlatá tanková mise z prvního CoD. Zvláštní je, že následné finále vypadá zase docela normálně.

Možná jsem tentokrát až příliš kritický. Není to ani tolik kvůli hře samotné (pořád je to to staré známé Call of Duty se všemi klady i zápory), jako spíš mým očekáváním. A hlavně zajímavě načrtnutým alternativním světem, jehož potenciál však nebyl ani zdaleka naplněn. Je to škoda, neboť s větší péčí a odvahou mohli tvůrci poslat tuhle oblíbenou sérii znovu až na vrchol.

Pro: klasická CoD hratelnost se všemi klady a zápory, pár originálních misí, zajímavá představa možného konfliktu blízké budoucnosti, psí společník Riley

Proti: nenaplněný potenciál, žádný next-gen se nekoná, ohavná tanková mise, málo Rileyho

+19
  • PC 75
Mně to vlastně tak špatné nepřišlo. Příběh je relativně zajímavý a rozhodně srozumitelnější než například u Call of Duty: Black Ops II, kde bez znalosti prvního dílu prakticky nemáte šanci. Velká škoda je, že po zajímavém začátku přijde na řadu relativně nezáživná prostřední pasáž, protože konec byl zase velmi dobrý. Trochu promyslet a vyšperkovat mise uprostřed hry a hodnocení mohlo být určitě vyšší.

Z hlediska herních mechanik se nic moc nezměnilo, snad poprvé v celé sérii jsem ve skutečnosti v některých střílecích pasážích hry využil ležení/plazení, což je super! Co jsem naopak naprosto nevyužil, a je to velká škoda, je vyklánění zpoza překážky, které je implementováno diskutabilně a nepoužívalo se mi moc dobře, takže bylo mnohem jednodušší se na něj úplně vykašlat a vykukovat "manuálně".

Grafika mi přišla standardní, zvuky dobré, co není nic moc je technické zpracování nahrávacích obrazovek, ve kterých se vypráví podstatná část příběhu. Videa jako takové jsou zpracovaná dobře, co mě ale vždycky naštvalo byla situace, kdy se nahrávání dokončí a čeká se již jen na konec videa (na moderních strojích se to stane prakticky vždy) - během nahrávání se video přehrává v 30FPS, ale po nahrávání se z nějakého důvodu přepne na 60FPS. Video to ustojí, ale zvuk u něj začne vynechávat, takže dojem naprosto pokažený.

Pro: Příběh, některé mise, ležení/plazení, videa při nahrávání

Proti: Vyklánění, některé mise, problém se zvukem u videí

+18
  • PC 75
Hrán pouze singleplayer :)

Jak se říká, do třetice všeho dobrého. Třetí Call of Duty během týdne a musím říct, že tvrzení „nejlepší nakonec“ zde opravdu platilo.

Tentokrát jsem však po dvou předchozích dílech „vyměnil“ Treyarch za Infinity Wand (dále jen IW) a musím říct, že jsem to hned na první pohled poznal. Styl IW je stále založen na stejných principech už od samotného prvního dílu celé megasérie. Možná to bude znít divně, ale já prostě styl IW a Treyarchu rozpoznám hned. Nemohu si pomoct, ale styl IW se mi líbí víc, o dost víc.

Nicméně, po všech negativních ohlasech na Ghosts, jsem neočekával zhola nic. O to více jsem byl příjemně překvapen. A to i přes skutečnost, že se mi tento trend vydávání co rok vůbec nezamlouvá a původně jsem po dohrání Modern Warfare 3 nechtěl už žádný díl CoD ani vidět.

Ale zpět k samotné hře. Na rozdíl od Black Opsů je zde příběh podán mnohem lépe a přehledněji a prakticky už od začátku víte, na čem jste. A teď hratelnost. Naprostá většina misí je zábavná a docela originální (i když to jde po těch všech dílech už velmi těžko) a musím uznat, že byly dokonce lepší, než v Black Opsech. Zbraní a různých vychytávek zde sice znatelně ubylo, avšak na hratelnosti to není nijak poznat. Stejně jsem většinu zbraní v BO2 vlastně ani nepoužil, ba co víc, ani neodemkl. Zajímavou novinkou je zde čtyřnohý přítel, německý ovčák Riley, který vám bude dělat v několika misích parťáka. Tuto snahu o inovaci cením.

Ke grafické a zvukové stránce hry bych chtěl říci jen jedno. Je to stále ten stejný engine už od druhého dílu stále doplňován o další a další efekty a inovace, avšak na dnešní enginy už zdaleka nestačí. Takže slibované next-gen je prozatím ten tam a až na pár maličkostí vypadá hra pořád stejně jako předchozích pár dílů.

Myslím, že vše důležité jsem shrnul a s konstatováním, že revoluce opět nepřišla, musím hře udělit o málo lepší hodnocení než Black Opsům, 75%.

Pro: + Zábavné mise + Docela slušný děj + Pejsek + Infinity Ward Styl

Proti: - Pořád stejný engine - Pořád to stejné - evoluce, nikoliv revoluce

+15